Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Ihan hyvältä vaikutti toi moninpeli ainakin, mut saa kyllä totutella siihen et vihut syö vähintään lippaallisen kuteja ennen kun putoavat...:rolleyes:

Muuten ihan mukaava vaihtelua codiin!
 
Vastaus: Halo: Reach

Onpa päässyt niin käymään että ennen Reachiä en ollut edes kokeillut ensimmäistäkään Halo-peliä (Halo Wars, joo).

Tänään kävin töitten jälkeen sit ostamassa ja ysiltä alotin pelaamaan. Mitäs se kello nyt on?
Kyllä kelpaa.
Ei valittamista.
Toiseksi vaikeimmalla pelaan ja neljä "chapteria" takana.Sopivasti on tuntunut olevan haastetta.
Mukava että pelialueet on tosiaan niin laveita että jos johonkin meinaa jumittua niin ottaa jonkun aivan uudenlaisen lähestymistavan pulmaan ja sit onnistuukin.

Collectors edition vielä aivan pirun upea.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kävinpä huvikseen vilkaisemassa miten uusin Halo pärjää Metacriticissä. Vaikka sivustoa on kritisoitu, antaa se kuitenkin hyvän suunnan pelin keskimääräiselle arvosanalle.

54 arvostelun keskiarvo: 92
Ei paha, ei ollenkaan paha. Itseasiassa suunta on sama mitä itsekin olisin pelille antanut.

Mutta sitten katseeni kiinnittyi käyttäjäarvioihin.
102 arvostelun keskiarvo 7.2
Arvosana poikkesi sen verran reilusti kriitikkojen keskiarvosta, että oli pakko mennä lueskelemaan arvosteluja. Kärjistetysti reilun sadan arvion joukosta löytyy kahta numeroa. Pelin arvosana on joko 0 tai 10. Hieman kummallista, eikö totta? Toisaalta tätä tapahtuu lähes jokaisen suuremman pelin yhteydessä.
Tässä vielä muutamia hauskoja kommentteja 0 arvioista.
...
...
...

Katoinpa huvikseni muitakin isoja julkkareita (Uncharted 2 ja Gears 2) ja samanlaista shaibaa sielläkin oli. Tunteitahan nämä trollaajat haluavat herättää. Mun mielestä alkaa vaan menemään aika vakavaksi, kun jätkät rupeaa jo ite uskomaan omiin kirjoituksiinsa... Vai olisikohan tämä sitä rebel/punk-ajatusta, it´s cool to fight the system, ollaan joka asiassa yleistä mielipidettä vastaan niin saadaan huomiota?

Pitää ehkä vetää jotain Metacriticistä sanomaani takaisin ja joskus ajan riittäessä tilata Alpha Protocol.

Reach todella tervetullutta vaihtelua CoDiin, peli tällä hetkellä kasipuolen-ysimiinuksen välimaastossa. Parin viikon MP-matsien jälkeen tietää paremmin. Invasion-matsit mahtavia, Invasion Slayer ei niinkään koska koen UNSC-llä olevan aina etu. Mun henk-kohtainen mielipide.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuli keskiviikon aikan otettua lukuisia matseja. Tässä yksi niistä kohokohdista:
[video=youtube;Xsv3th8U5Ks]http://www.youtube.com/watch?v=Xsv3th8U5Ks&hd=1[/video]
 
Vastaus: Halo: Reach

Eilen illalla meni kampanja cooppina Heroicilla läpi ja johan oli mahtavaa meininkiä. Kyllä tässä on yksi parhaimmista räiskintäpeleistä koskaan. Taistelut ovat hektisiä ja vaihtelevia. Ei ole vain yhtä tapaa päästä eteenpäin. Tarina oli mielenkiintoinen, varsinkin kun en ole sitä Reachista kertovaa kirjaa lukenut. Läpipeluun jälkeen teki mieli aloittaa uusinta kierros, ja tähän ei moni peli omissa kirjoissa pysty.
No muutama kaveri oli Livessä ja mentiinkin multiplayeria vääntämään. Uudistuksia on silläkin puolella niin paljon, että kyllä tässä vielä muutama päivä menee vaan ihmetellessä.

Kaikkea on parannettu huimasti sitten Halo 3:n. Halo Reach on yksi parhaista räiskinnöistä ikinä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Olen ehkä vähemmistössä, mutta mua eivät oikein iskeneet nuo (oisko kenttä 6 yms?)
avaruustaistelut
. Komeaa (ja hiukan erilaista) visuaalista välipätkää sieltä irtosi, mutta pelillisesti ja yleisfiilikseltään meni osin pakkopullan puolelle. Vähän kuin joku turret-kenttä Dead Spacessä tms, eli "pelataan äkkiä alta pois, että päästään normi-touhuun".
 
Vastaus: Halo: Reach

Komeaa (ja hiukan erilaista) visuaalista välipätkää sieltä irtosi, mutta pelillisesti ja yleisfiilikseltään meni osin pakkopullan puolelle. Vähän kuin joku turret-kenttä Dead Spacessä tms, eli "pelataan äkkiä alta pois, että päästään normi-touhuun".
Perustelehan paremmin.

Avaruustaistelut ovat visuaaliselta ilmeeltään ja todella sulavalta toteutukseltaan erittäin hieno lisä Halon jo ennestään todella kattavaan ominaisuuslistaan. Se on koirataistelua parhaimmillaan; tiukkoja manöövereja ja tykitystä unohtamatta perään hengittäviä vihulaisia. Eeppisyys on luonnollisesti huipussaan.

Minä en ainakaan ymmärrä ollenkaan, jos joku ei noista pidä. Toisaalta jotkuthan ovat väheksyneet Reachin grafiikkaakin, jonka nyt ainakin kuvittelisi olevan jo väittelyn ulkopuolella.
 
Vastaus: Halo: Reach

Nyt tuli pelattua läpi Heroicilla ja kyllähän tästä hyvä maku jäi suuhun. Vaikeustaso oli ihan sopiva, pari kohtaa oli sellaisia joissa kuolo korjas useamman kerran ja hermot kiristy.

Itsekään en oikein pitänyt niistä lentämistehtävistä. Olihan ne kyllä ihan hyvin tehty, mutta kun olen aina vihannut tuollaisia lentämispelejä niin ei siitä pysty oiken nauttimaan.
 
Vastaus: Halo: Reach

Avaruustaistelut ovat visuaaliselta ilmeeltään ja todella sulavalta toteutukseltaan erittäin hieno lisä Halon jo ennestään todella kattavaan ominaisuuslistaan. Se on koirataistelua parhaimmillaan; tiukkoja manöövereja ja tykitystä unohtamatta perään hengittäviä vihulaisia. Eeppisyys on luonnollisesti huipussaan

Avaruustaistelut eivät haastaneet. Suuri pettymys, sillä toivoin että tämä ei olisi ns. päälle liimattua. Etukäteen en näistä tiennyt ja kun siitä alettiin vinkkailemaan, toivoin ettei se olisi mikään on-rail-lässytys. Ei ollut onneksi. Satelliittiasema ei varsinaisesti mikään nähtävyys ollut eivätkä viholliset haastaneet juurikaan, mutta nykäistessä orbitaali-immelmanneja Reachin täyttäen koko näköalan oli fiilingit vähintäänkin mielekkäät. Se miksi tämä avaruusosio sykähdytti enemmäin kuin mikään aikaisemmin pelissä, on muinainen Colony Wars josta pidin kuin hullu puurosta ja jonka tyyppiselle touhulle olen toivonut jatkoa ikuisuuden.
 
Vastaus: Halo: Reach

Olikos se nyt siis niin että tuon oman hetsun armorin kustomointi/osien vaihtelu saa aikaan ainoastaan kosmeettisia muutoksia?
Mitään stat-boosteja tms kykyjä niistä ei liikene?
 
Vastaus: Halo: Reach

Olikos se nyt siis niin että tuon oman hetsun armorin kustomointi/osien vaihtelu saa aikaan ainoastaan kosmeettisia muutoksia?
Mitään stat-boosteja tms kykyjä niistä ei liikene?

Kaikin puolin vain kosmeettista hommaa. Edes hitboxit eivät muutu.
 
Vastaus: Halo: Reach

Olikos se nyt siis niin että tuon oman hetsun armorin kustomointi/osien vaihtelu saa aikaan ainoastaan kosmeettisia muutoksia?
Mitään stat-boosteja tms kykyjä niistä ei liikene?

Itse naureskelin tuolle armory-pelleilylle heti alkuunsa. :D Eri osista pitää pulittaa jotain pelattaessa saatuja credittejä, mutta sitten osat eivät edes eroa toisistaan tarpeeksi että niitä missään huomaisi, kypärää lukuun ottamatta. Voi turhuuksien turhuus.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuli keskiviikon aikan otettua lukuisia matseja. Tässä yksi niistä kohokohdista:
[video=youtube;Xsv3th8U5Ks]http://www.youtube.com/watch?v=Xsv3th8U5Ks&hd=1[/video]

Pakko kyllä myöntää, että oli erittäin hieno video...tollaista tiimipeliä kun löytyis randomienkin kanssa, niin meno olisi aina viihdyttävää.
 
Vastaus: Halo: Reach

Avaruustaistelut eivät haastaneet. Suuri pettymys, sillä toivoin että tämä ei olisi ns. päälle liimattua.

Itse olin tavallaan sitä mieltä, että onneksi normal-tasolla homma oli kohtuu suoraviivaista ja "helpohkoa". Eli ei tarvinnut ziljoonaa kertaa ottaa uusiksi.

Onneksi kenttä tavallaan "jatkui" sinne
aluksen sisään
, eli se pidettiin ikään kuin kokonaisuutena. Siitä plussat. Ja kentän loppuhan (jos en kenttiä nyt sekoita) on tarinallisesti vaikuttava. Ekaa kertaa pelissä tunsin pientä melankoliaa.

Mutta mitä "haastavuuteen" noin ylipäänsä tulee, niin normal on aika peruskauraa siinä mielessä (=sopii mulle hyvin). Ne jotka haluavat enemmän haastetta, niin kannattaa tosiaan valita vaikeampia tasoja. JOS nyt ei sitten lopussa piikki jotenkin nouse radikaalisti myös normal-tasolla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tämä on mielenkiintoista miten porukka täällä valittaa niin runsaasti tuosta frameraten tippumisesta, sillä itse sain sitä omalla X360:lläni sekä arvostelutilaisuudessa aikaan ainoastaan New Alexandria -tasossa sekä menemällä ekassa tasossa vesiputouksen luokse. Muuten mitään merkittävää tiputusta en huomannut, ja olen sentään yleensä ihan saatanan nirso frameraten kohdalla.

Onkohan tässäkin sitten Xboxeilla eroja, vai mistäköhän johtuu? Kun sitten taas vaikkapa GTA4:n kohdalla tuota valitusta näen hyvin harvoin, kun itse taas jätin koko pelin hyllyyn ihan jo siitä syystä, että se oli niin sietämätöntä yrittää pelata sillä ruudunpäivityksellä.

Ja ei, ei se avaruustaistelu ole yhtään vaikeaa heroicilla/legendaryllakaan. Vaikein koko hommassa taitaa olla siitä vaadittava achievement, joka tekee oikeasti aika tiukkaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Avaruustappelut eivät ole haastavia Legendarylläkään? Olin saanut ihan toisen kuvan eräästä BWU:sta. :)

Myönnetään, en mäkään varsinaisesti taisteluun kuollut kertaakaan. Useaan kertaan tuli rysäytettyä avaruusasemaan Sabrella silmukkaa tehdessä. :rolleyes:
Jos jotain oikeastaan lähtisin avaruustaistelusta parantamaan, niin täysin vapaan asennon. Sabrehan pyörähtää automaattisesti ympäri, jos on pelin mielestä "väärin päin".

Disclaimerina nyt muuten, että Halon normaali ei ole missään tapauksessa vaikeustaso Normal, vaan Heroic. Tällöin pelin haastavuus on optimaalinen tuodakseen esiin moniulotteisen ja rikkaan pelikokemuksen. Normal-vaikeustasolla Halo on ihan konkreettisesti huonompi peli kuin sillä vaikeustasolla, mille se on tarkoitettu.
 
Vastaus: Halo: Reach

Loistavaa matskua Paavi! Itsekin olisi tarkoitus päästä käsiksi Reachiin lähiaikoina, köyhän opiskelijan pääoman sallimissa puitteissa.
 
Ylös Bottom