Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Ihan jees nuo uudet Noble mapit. Etenkin Breakpoint Invasion moodissa on jotain hienoa. Jotain perus Slayeriä mättäessä Tempestissä ja Breakpointissa tulee haahuiltua paljon yksin, turhan isoja alueita. Anchor 9:stä ei valittamista. :)
 
En yksinkertaisesti voi edes kuvitella sitä idiotismin määrää, mikä on Bungiella vallinnut Noblepackin saavutusten suunnittelussa.

Kuten monet meistä muistavat, kertoi Bungie aikaisemmin tänä vuonna pitävänsä huolta siitä, etteivät haasteet ja sen myötä saavutuksetkaan vaikuttaisi negatiivisesti pelikokemukseen tai muokkaisi peliä radikaalisti. Reachin vanillasaavutukset tukivat tätä luonnollisesti täysin, sillä ne muutamat monipeliachit, joita peli sisälsi, olivat hyvin neutraaleja, eivätkä pakottaneet pelaajaa seisomaan päällään niiden saamiseksi.

Mutta katsokaamme nyt tätä järjen riemuvoittoa! Vanha jalkakin jälleen vetreentyy, kun pääsee todistamaan jo Halo 3:n aikaan Orbitalissa nohevan mieltäylentäväksi osoittautunutta "saa kaksi 'kill from the gravea'"-saavutusta, joka luonnollisesti johtaa siihen, että jokainen pelaaja kunnioitettavasti marssii toinen toistaan päin plasmakranaatit ojossa koittaen päästä hengestään kuin itsemurhagruntit konsanaan. Vielä ilahduttavampi tapaus on saavutus, joka kehottaa saamaan tapon Rocket Racessa. Ah, miten kiitän Bungieta valistamisestani, sillä en aikaisemmin tiennytkään, että pelimuodon tarkoitus on nousta pois mönkijän kyydistä ja juosta yhdessä piirissä yrittäen lyödä vastustajaa selkään!
 
Vastaus: Halo: Reach

Plöh, oleppas nyt siinä Joohanh.

Rocket Race-saavutus on naurettavan helppo, eikä sitä varten tarvitse todellakaan nousta pois Mongoosen kyydistä. Niin kauan kun olet Mongoosen selässä, olet kuolematon, mutta auta armias jos tipahdat, niin kuolema korjaa pienimmästäkin osumasta, eli saavutus ei vaadi muuta kuin räiskäisyä singolla kävelevään mieheen, ja se on siinä.

Mitä nyt tulee muihin saavutuksiin, niin eipä nuot ole millään tavalla samaa tasoa Halo 3:n kanssa. Ainoa, mikä voi päänvaivaa vähänkään enemmän aiheuttaa on tuo Totally Worth It, ja se kyllä tulee pelaamisen kanssa, eikä sitä todellakaan tarvitse tarkoituksella hakea. Itse sain sen jo muistaakseni toisena päivänä Arena Doublesissa, enkä edes hakemalla hakenut kyseistä saavutusta.

Edit: Mielestäni on vain hyvä, että peleihin lisätään näitä haastavia saavutuksia, sillä silloin ne tosiaankin tuntuvat niiltä - saavutuksilta. Niin kauan kuin saavutuksen saaminen ei riko pelityyliä millään tavalla, mutta vaatii verta, kyyneliä ja hikeä että sen saa aikaiseksi, on se silloin mielestäni onnistunut. Esimerkkinä esimerkiksi Halo 3:n Vidmaster: Annual. Saavutus vaati meikäläiseltä ja kolmelta toverilta yli tunnin puurtamisen, mutta olipa se myöskin sitten loppujen lopuksi sen väärti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Niin kauan kun olet Mongoosen selässä, olet kuolematon, mutta auta armias jos tipahdat, niin kuolema korjaa pienimmästäkin osumasta, eli saavutus ei vaadi muuta kuin räiskäisyä singolla kävelevään mieheen, ja se on siinä.
Olin väärässä! Hah!

Näin siis sanoin pahoitellen ja anteeks mä pyydän erheelliseen sanaan perustunutta esiintymistäin.

Mitä nyt tulee muihin saavutuksiin, niin eipä nuot ole millään tavalla samaa tasoa Halo 3:n kanssa. Ainoa, mikä voi päänvaivaa vähänkään enemmän aiheuttaa on tuo Totally Worth It, ja se kyllä tulee pelaamisen kanssa, eikä sitä todellakaan tarvitse tarkoituksella hakea. Itse sain sen jo muistaakseni toisena päivänä Arena Doublesissa, enkä edes hakemalla hakenut kyseistä saavutusta.
Tokihan ihanuuden tuon achievement-merkkiäänen saavutin myös itse jalolla tuplatapolla, mutta autuus tuurista tahi tilanteesta kiinni oli. Tulisi ei miehen achievementin koskaan perustua Fortunan antiin, vaan vahvaan käteen ja kylmään hermoon.

Jos hakemisen tarpeesta jykevästi haastat, lausu sanasi myös niille, jotka kerta toisensa jälkeen siniset seipäät ojossa kuoloonsa heittäytyvät.

Esimerkkinä esimerkiksi Halo 3:n Vidmaster: Annual. Saavutus vaati meikäläiseltä ja kolmelta toverilta yli tunnin puurtamisen, mutta olipa se myöskin sitten loppujen lopuksi sen väärti.
Tämä auvo olikin saavutettavissa kautta puhtoisen työn eikä halvan konstin.

Kyllä, äskeinen kikkailu oli aivan tahallista (ja auttamattoman tökeröä) jäljittelyä Danten Jumalaisesta näytelmästä, hieno teos!
 
Vastaus: Halo: Reach

Perkele sentään tota nettipeliä.
Miksi helvetissä melkein jokainen playlist on suljettu pelaajilta, joilla ei ole map packia?

Ensin maksan livestä ja sitten täytyy maksaa kolmesta kuraisesta mapista kymppi lisää, että pääsee melkein ylipäätänsä pelaamaan!
 
Vastaus: Halo: Reach

Perkele sentään, tota nettipeliä.
Miksi helvetissä melkein jokainen playlist on suljettu pelaajilta, joilla ei ole map packia?

Ensin maksan livestä ja sitten täytyy maksaa kolmesta kuraisesta mapista kymppi lisää, että pääsee melkein ylipäätänsä pelaamaan!

Hetkinen? Yksikään pysyvä playlist ei vaadi tuota maksullista karttapakettia. Bungien verkkosivuilta: "The only hopper that requires DLC is the DLC-only hopper. Because it’s DLC only. That blinking text in the lobby is telling you that the DLC maps are recommended, not required."
 
Vastaus: Halo: Reach

Halo 3:sessa se oli ainakin niin, ja kun kokeilin kaverin kanssa, se ei silloin ainakaan päästänyt pelaamaan. Juuri sen takia, koska map pack puuttui. Täytyypä kokeilla uudestaan.
 
Vastaus: Halo: Reach

MLG ja Arena syövät toisiaan. Bungien pitäisi kehittää jokin synteesi moisen epäedullisen tilanteen ratkaisuksi.
 
Vastaus: Halo: Reach

Halo 3:sessa se oli ainakin niin, ja kun kokeilin kaverin kanssa, se ei silloin ainakaan päästänyt pelaamaan. Juuri sen takia, koska map pack puuttui. Täytyypä kokeilla uudestaan.

Niinhän se oli Halo 3:ssa, mutta Bungle on Reachin kohdalla painottanut moneen otteeseen, ettei niitä karttoja vaadita kuin niille omistetuissa playlisteissä.
 
Vastaus: Halo: Reach

MLG ja Arena syövät toisiaan. Bungien pitäisi kehittää jokin synteesi moisen epäedullisen tilanteen ratkaisuksi.

Ilmeisesti haet takaa Team Arena vs. MLG. No kilpailullisia pelaajia on vain rajoitettu määrä ja mlg:n säännöt poikkeavat huomattavasti Arenan vastaavista. Mikä lie sitten ratkaisu tällaiseen tilanteeseen.

Ainakin muutamasta Youtube videosta päätellen synteesille olisi tarvetta. Tulee nimittäin kohtalaisen rumaa jälkeä, kun neljä ammattilaista pelaa esimerkiksi mlg team slayeriä Sanctuary:ssa, neljää random halottajaa vastaan. Ainakin täysin järjettömät matsit vähentyisivät, kun vaikka arena divisioonat läntättäisiin mlg playlistiin. Toki kyseinen systeemi ei ole täysin aukoton, mutta parantaisi tilannetta.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ilmeisesti haet takaa Team Arena vs. MLG. No kilpailullisia pelaajia on vain rajoitettu määrä ja mlg:n säännöt poikkeavat huomattavasti Arenan vastaavista. Mikä lie sitten ratkaisu tällaiseen tilanteeseen.

Homma on tosiaan ongelmallinen juuri siksi, ettei MLG:n sääntöjä jaksaisi Arenassa katsella, kun Halossa taitopelaaminen on ihan muutakin kuin pelkät DMR:t sojossa naks naks nakuttamista kaikista muista elementeistä riisuttuna. MLG:n moppitukat taas tuskin suostuisivat sääntömuutoksiin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Täytyy myöntää, että aika nerokas rakennelma:
[video=youtube;z9AVHjkBZik]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=z9AVHjkBZik[/video]
 
Vastaus: Halo: Reach

Ymmärsin oikeastaan vasta nyt, miten paska mappi Zealot onkaan. Rengasmainen rakenne johtaa siihen, että pelaajat juoksevat peräkanaa roiskien toinen toistaan niskaan. Älykäs karttasuunnittelu on tästä typeryydestä erittäin kaukana.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ymmärsin oikeastaan vasta nyt, miten paska mappi Zealot onkaan. Rengasmainen rakenne johtaa siihen, että pelaajat juoksevat peräkanaa roiskien toinen toistaan niskaan. Älykäs karttasuunnittelu on tästä typeryydestä erittäin kaukana.

Meitsi pitää kyllä tuosta, etenkin kun avaruudessa chillailua on rajoitettu. Ei se toki mikään mestariteos ole, mutta kyllä sitä tulee aika usein äänestettyä. Kentässä ei ole kauheasti mahdollisuuksia kämppiä, joten tempo pysyy ripeänä. Esim. Pinnaclessa tulee usein vastaan hyvin varovaisesti pelaavaa porukkaa. Todella rasittavaa jos vastustajat ovat osaavia pelimiehiä. Hyökkääminen on käytännössä mahdotonta jos sniperit päätyvät vastustajille.
 
Vastaus: Halo: Reach

Meitsi pitää kyllä tuosta, etenkin kun avaruudessa chillailua on rajoitettu. Ei se toki mikään mestariteos ole, mutta kyllä sitä tulee aika usein äänestettyä. Kentässä ei ole kauheasti mahdollisuuksia kämppiä, joten tempo pysyy ripeänä. Esim. Pinnaclessa tulee usein vastaan hyvin varovaisesti pelaavaa porukkaa. Todella rasittavaa jos vastustajat ovat osaavia pelimiehiä. Hyökkääminen on käytännössä mahdotonta jos sniperit päätyvät vastustajille.

No onhan se toki Pinnaclea parempi, ei siitä liene mitään epäselvyyttä. :)

Pelihän pysyy toki liikkeessä Zealotissa, mutta itsellä paloi käämit tänään rankasti siihen ralliin, mihin kartta pakottaa. Ylätasanteella ollessa selviäminen on tuurista kiinni varsinkin pro-pelimuodoissa, kun selän taakse voi ilmestyä jengiä ihan milloin vain. Alhaalla ollessa taas on puhdasta tykinruokaa, kun ylätasanteelta on todella suuri näköetu alas. Tokihan pientä suojaa tuo keskellä oleva rakenne siltoineen, mutta läpinäkyvien ikkunoiden takia on etu tuollakin olematon.

Parhaita karttoja pelissä ovat ehdottomasti Powerhouse ja Swordbase, koska pitävät pelin liikkeessä ilman Pinnaclen kaltaisia suunnittelumokia, mutta tarjoavat kuitenkin tarpeeksi keinoja vetäytyä ja turvata selusta, toisin kuin Zealotissa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Pelaatko yksin? Tällä on tietenkin suuri merkitys. Itse pelaan lähestulkoon aina hyvin kommunikoivan suomalaisporukan kanssa. Kyllä joku mainitsee jos selkään on tulossa vihulaista.

Paras kenttä on ehdottomasti Countdown. En edes oikein osaa sanoa miksi, mutta jostain syystä tuo kenttä vaan maistuu. Countdownissa on käyty oman Reach-historian parhaimpia taisteluita. Powerhouse on ihan ok, siinäkin vain on näkynyt sitä perhanan leiriytymistä.

Edit: Tuli muuten saatua ensimmäinen credit jackpot, yli 8000 yhdellä kertaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Esim. Pinnaclessa tulee usein vastaan hyvin varovaisesti pelaavaa porukkaa. Todella rasittavaa jos vastustajat ovat osaavia pelimiehiä. Hyökkääminen on käytännössä mahdotonta jos sniperit päätyvät vastustajille.

Pinnacle ja Reflection kärsivät molemmat siitä, että raketit käytännössä lahjoitetaan toiselle tiimille. Pinnaclessa toinen tiimi respaa suoraan rakettien yläpuolelle, Reflectionissa siihen voi juosta suoraan. Zealotissa on se hyvä puoli, että kentässä ei ole käytännössä ollenkaan (varsinkaan Pro-versiossa) voima-aseita. Näin myös asemiaan on vaikeampi puolustaa.
 
Ylös Bottom