Vastaus: NHL 11 EASHL-keskustelu
Kenzyhän vois tehdä tosta sellasen rautalanka ohjeistuksen, että vähän tyhmemmätkin kaverit (esim. minä) ymmärtää.

Meillä on hostina yleensä kuka ny sattuu ehtimään, paitsi itse en mokkulan kera viitti edes yrittää olla hostina..
Nojoo, tällä foorumilla on kyllä kattavat ohjeet jo muutenkin, joista pitäisi jo tyhmemmänkin jotakin saada aikaiseksi. Mokkula nyt on erittäin kyseenalainen nettipelaamiseen muutenkin, pingien ollessa yli 100ms kotimaahan, kun alle 40ms on ehdoton vaatimus, jotta nettipelaaminen toimii edes välttävästi suomalaisiakin vastaan..
Tässä Verkko-FAQ
Perusnyrkkisääntönä voitaneen pitää, että nettiyhteyden pitää olla ylöspäin vähintään 1Mbit/s, mitä nopeampi, sen parempi. Itse olen pistänyt reitittimen logittamaan ylöspäin menevää liikennettä 6vs6-peliä hostatessa, ja huiput ovat olleet pelin aikana n. 70-80kt/s, johon ei välttämättä huonolaatuinen 1Mbit/s linjakaan kykene.
Nopeuden lisäksi modeemin tulisi olla mielellään siltaavassa tilassa, ja pleikkarin EHDOTTOMASTI kiinni piuhalla modeemissa. Pleikkarin WLAN aiheuttaa lagia NHL:ää pelatessa sekä hostatessa 100% varmuudella, se on testattu ja kuopattu. Jos siltaavaan tilaan ei ole mahdollisuutta esim. usean sisäverkon laitteen takia, olisi PS3:n ip-osoite olla edes DMZ-alueeseen määritettynä, jolloin PS3:sen osalta reititin ohittaa kaikki palomuuri- ja porttiohjaussäännöt, ja PS3 on ns. "suoraan internetissä".
Jos taas DMZ-valintaa ei reitittimestä löydy, löytyy sieltä melko varmasti ainakin uPnP-asetus, joka helpottaa asiaa. uPnP aukoo itsestään tarvittavat portit pleikkarille, jolloin yhteyden pitäisi toimia ihan hyvin. NAT-type pitäisi olla näillä säädöillä pleikkarin puolella Type2 tai Type1. Jos Type on 3, ei kannata lähteä peliä hostaamaan, se ei tule toimimaan oikein.
Itse painelen menemään tämmösellä yhteydellä:
Ja komentokehotteessa komento "ping ping.funet.fi" antaa tulokseksi
Jos tuo pingi nousee yli 20ms, ei kannata myöskään peliä lähteä hostailemaan ihan ehdontahdon, jos joku parempi vaihtoehto on saatavilla..
DMZ-asetus reitittimen säädöissä:
Pleikkarin IP vastaa DMZ-kentän asetusta:
Ja Pleikkarin connection test:kin näyttää NAT Typen oikein:
Toivottavasti näillä eväillä saadaan taas muutamat lagimatsit poistettua kokemuksista..