Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Joo on kyllä välillä loistavaa vääntöä, huomenna vaan lisää.Kova meno oli SuomiFINillä päällä tänäänSamaa mieltä olen kyllä Martin kanssa, toivottavasti en ollut muuten minä siinä Monacon tilanteessa, joku puski meinaan meikäläisen kylkeen ensimmäisessä mutkassa aika kovasti. Päivän harmittavin tilanne oli kyllä Euroopan GP:ssä. Tietokone oli laittanut kaikille välikelinrenkaat alle. Tein taktisen vedon ja vaihdoin ne sitten sadekelin renkasiin. Karppanenkin taisi tehdä saman vedon? Ensimmäiseen mutkaan tultaessa tuli heti iskua kylkeen, mutta pääsin kuitenkin jatkamaan. Noin parikymmentä metriä ensimmäisen mutkan jälkeen tuli kuitenkin uutta osumaa taas persuuksiin. Tuon jälkeen olinkin jo kiivennyt jonkun auton päälle ja renkaat pyörivät tyhjää. Yksi kisa sinne ja yksi kisa tänne, mutta hyvää vääntöä olisi voinut ehkä Karppasen kanssa tulla.
Pointtina vaan, hidastakaa hyvät ihmiset siihen ekaan mutkaan. Ei se pari sekuntia siinä aikaisessa jarrutuksessa haittaa verrattuna niihin 10-20 sekunnin väleihin, jotka syntyvät niistä kolareista... Vähän voi tietysti vielä katsoa sormien läpi näin "alkukaudesta".
2. stoppi johtui strategia virheestä. Arvelin renkaitten kestävän liian pitkään, alkoi sutimaan ja spinnamaan joten oli pakko käydä varikolla. Laskin että pääsen takaisin eteen ja pääsinkin mutta aivan hirveetä vauhtia tulit. Sitte vedin pitkäksi kun jo 2 kerran siipi irtosi. Lopussa turhauduin ja meni niin yrittämiseksi että komeassa sladissa tunnelin jälkeinen shikaani läpi ja diskaus. Hyvä kisa muuten oli.
Ai niin se oli SuomiFin kenet pyöräytit alussa. Itse pääsin siitä johtoon.
EDIT: Tuli kyllä hyvät ajat mielee ku lfs:ssä suomi cuppia ajeltiin...
Joo radat opin suht nopeaa mutta jos olisi ollu linjat, niin olisi varmana tullut 2sec nopiampia aikoja. Sanottaisinko näin että tasaisuus kierroksissa johtuu aktiivisesta simu taustasta.![]()
Niin niistä avuista sen verran että kaikki voisi ottaa pois, mikäli mukana ei ole yhtään pädimiestä. Esimerkiksi Montrealin neulansilmässä saattaa auto heikoilla kumeilla spinnata, mutta traction controllilla siinä voi vetää aikalailla kaasu pohjassa. Ja ajolinjan puuttuminen mahdollistaa paremmat kaksinkamppailut, koska silloinhan toinen kuski joutuu näyttämään ne jarrupaikat![]()