Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 4

Onkos tässä Theateria ollenkaan julkaisussa? Jostain random-Youtube kommenteista olin lukevinani että se ja Halo 3 tyylin moninpelirankkaus tulee vasta joskus myöhemmin.

Onkos tässä Theateria ollenkaan julkaisussa? Jostain random-Youtube kommenteista olin lukevinani että se ja Halo 3 tyylin moninpelirankkaus tulee vasta joskus myöhemmin.

Teatteria ei ole kampanjalle ollenkaan, ainoastaan moninpelille. 343 Industries vihjaili, että kampanjateatteri saatetaan lisätä myöhemmin, mutta ei tuon varaan kannata vielä laskea. Tuon rankkisysteemin he tosiaan kertoivat jo tuovansa päivityksellä: Halo 4 'Competitive Skill Rank' coming post-l - Video Game News, Videos and File Downloads for PC and Console Games at Shacknews.com.

Verkkokauppa.com on turha paikka

40 päivää etuajassa ennakkotilattu ei riittänyt verkkokauppa.comille, eivätkä he missään vaiheessa edes vihjanneet ettei peliä olisi julkaisussa saatavilla. Olisihan tuon pelin halvemmallakin saanut ennakkotilattua, mutta ajattelin tukea kotimaista yritystä.
Nyt kun sitten pistin googleen hakusanat, niin paljastui että tämä on enemmänkin normaalia toimintaa verkkokauppa.comille, ennakkotilatut pelit tulevat sitten joskus, eivätkä vahingossakaan julkaisupäivänä...tai edes seuraavana päivänä vaikka kuinka syyttäisivätkin ahvenanmaan postilaitosta.
Tällä kertaa syyttävät maahantuojaa. Onko verkkokauppa.com sitten niin pieni tekijä Suomen pelimarkkinoilla ettei maahantuoja ole heille ihan piruuttaan toimittanut heidän tilaamiansa kappalemääriä pelistä, vai voisikohan sittenkin olla ettei verkkokauppa.com ole tilannut peliä tarpeeksi edes ennakkotilauksien täyttämiseen?

Jollekin ehkä pikkuasia milloin pelinsä saa, mutta halo on kaveripiirin se The Peli ja he saivat pelinsä julkaisupäivänä ja pelailevat täyttä häkää. Co-oppina piti pelata kampanja heti tuoreeltaan ja moninpelissä ottaa vahva startti (otin töistäkin vapaata pari päivää), mutta mitenkäs saan kaverit olemaan pelaamatta uutta peliään vain koska verkkokauppa.com kusi mun tilauksen. Kyseinen lafka ei ole missään asiassa halvin, eikä nyt todistetusti asiakaspalvelussakaan edes välttävä, joten ei ole vaikea siirtää ostokäyttäytymiseni muualle. Harvoin käytän sanaa boikotti, mutta tässä kohtaa käy kyllä niin. Huomenna Halo 4 hyllystä joltakin paikalliselta pelimyyjältä (niille maahantuoja yllättäen oli toimittanut peliä!) ja verkkokauppa.comin peli asiakaspalautuksena takaisin kun joskus tulee.

------

Itse pelistä...vaikuttaa erittäin vahvasti että nelonen tulee mulla korvaamaan Halo 3:n ja Reachin moninpelit täysin. Viikottainen Spartan Ops on hyvä idea, mutta kunkin jakson 15 minuutin peliaika tuntuu lyhyeltä. Harvemmin julkaisu ja pitempi peliaika olisi parempi. Hauska kun arvosteluiden arviot vaihtelevat 20 ja 100 pisteen välissä. Mutta mitä niitä nyt tarkemmin luki, niin varsinaiset halopelaajat ovat arvostaneet pelin sinne 95 ja 100 väliin (pisteiden kärkipäässä on monia arovstettuja julkaisuja jotka harvoin ovat metacriticin yläpäässä) ja satunnaispelaajat sinne 80 pisteeseen ja kiukutelleet pelin olevan edelleen Halo :) Varmaankin aika harva peli jakaa mielipiteet yhtä rajusti.

Campaign tuli tahkottua Legendaryllä yksin läpi ja omasta mielestäni CE:n jälkeen paras Halo campaign, Halo on ainut FPS peli minkä campaignin olen jaksanut jokaisessa sarjan pelissä vetää läpi, BC2, BF3, Codit nelosen jälkeen jäivät pelaamatta tai kesken..

Nyt voi huokaista helpotuksesta ku se on pois alta ja voi keskittyä siihen olennaiseen, muitten pelaajien lahtaamiseen multiplayerissä. Moninpeli on täyttänyt odotukset täysin, en usko että enää tarvitsee palata Halo 3:n pariin. (Reachin suuntaan en edes kusisi vaikka Halo 4 olisikin flopannut)
Erikoismaininnan saa moninpeli matsien tempo, joka on aivan mieletön.

Pidän 343i:n pojo systeemistä joka palkitsee myös pelaajia joilta se vastustajan lähettäminen respawn ruutuun ei aina niin luonnistu. Näin pelistä pitävät myös ei niin perinteiset Halo veteraanit ilman että itse tappamista helpotettaisiin ja laskettaisiin skill gappiä.

Vielä kun saadaan se ranking system niin pahimmat valittajat saadaan pois social matseista, joku nenänkaivaja jo kerkesi suuttua, kun tyttöystävälläni ei mennyt slayer peli ihan putkeen. :D

Kehtaan väittää että tämä on se Halo peli mitä on Halo 3:n jälkeen odotettu.

Kyllähän tätä päivää ehti odottaakin, mutta ei se kyllä ihan putkeen mennyt..

Koulusta neljältä kotia (pari tuntia omaa lomaa piti ottaa) ja parin kaverin kanssa kokeilemaan matchmakingia.
Ensijärkytys oli kova kun omalle spartalaiselle emblemiä loi. Monta Haloa mukana kulkenutta pinkkiä sydän emblemiä ei voinut tehdä, ja joutui tyytymään punaisiin dog tageihin. Muutenkin värivaihtoehdot vähän puutteelliset.

Mutta itse peliin kun pääsi niin kyllä se hymy nopeasti palasi: aivan mahtavaa tykitystä. Tempo on todellakin kova. Puolen vuoden tauko Haloista näkyi pelissä kyllä, mutta paremmalta se tuntui silti kuin Reach ensikosketuksella.
Varsinkin isommat kentät tuntuivat toimivimmilta, jalkaväelläkin pystyi selviämään hyvin. Tervetullutta oli varsinkin, että keskeyttäneiden tilalle pystyi nyt tulemaan uusia pelaajia. Ei tarvitse 2vs8 pelejä harrastaa enää.

Muutaman matsin päästä se hymy sitten kyllä hyytyikin kun piti aloittaa perinteinen co-op kamppanja legendarylla, palvelinongelmat iskivät ja ensikosketus haloon jäi 40 minuutin mittaiseksi.
Paremmalla onnella tänään, usko on kuitenkin vahva että Halo 4 lunastaa lupaukset, jotka sille asettanut.

Onko muuten kenelläkään tietoa, laajeneeko emblem-valikoima missään kohtaa? Sydänlogon menettäminen ikuisiksi ajoiksi olisi sydäntäriipaisevaa.

Pelasin juuri Ragnarokissa lipunryöstömatsin, joka oli kiinnostavampi ja jännittävämpi kuin yksikään peli Reachissa (itse siis pidän paljon myös Reachista). Mantisin lisäys mappiin on hyvä idea, ja niin ovat kaikki aseetkin. Huippukohta oli, kun taistelin Bansheella vihollisen Mantista vastaan, ja - tehtyäni kyllä kiitettävän määrän vahinkoa - jouduin robottiruttusen tulilinjalle niin, että koin ainoaksi ratkaisuksi hylätä alukseni. Banshee räjähti aika lailla juuri kun pääsin siitä ulos ponkaisemaan, mutta onnekseni laskeuduin juuri mechan selän taakse, jolloin kapusinkin häkkyrän selän taakse, ja viimeistelin sen kranaatilla.

Temmon lisäys tuntuu: Reachin isojen karttojen vääjäämättömät matelevat haukotusfestit eivät tunnu edes mahdollisilta (aika näyttää, tuleeko tällaisiakin pelejä vastaan). Kesken pelin liittyminen myös varmasti auttaa pitämään pelejä paremmin kasassa. Audiovisuaalinen design on huippuluokkaa.

Mun perinteistä tähteäkään ei ole näkynyt vielä. Olen tasolla 15. Mihin asti tuo taso nousee? Tai siis olenko ymmärtänyt, että nyt mulla on käytössä joku Specialization, jolla on tasokatto. Sen saavutettuani aukeaa uusi Specialization, joka pitää myös levelöidä täyteen ennen kuin noita saa vielä lisää avattua? Vähän on epäselvät nuo kuviot vielä. :confused:

Mun perinteistä tähteäkään ei ole näkynyt vielä. Olen tasolla 15. Mihin asti tuo taso nousee? Tai siis olenko ymmärtänyt, että nyt mulla on käytössä joku Specialization, jolla on tasokatto. Sen saavutettuani aukeaa uusi Specialization, joka pitää myös levelöidä täyteen ennen kuin noita saa vielä lisää avattua? Vähän on epäselvät nuo kuviot vielä. :confused:

Ei vaan ensin on pelattava level 50 ilman Specialization kykä ja sen jälkeen saat valita jonkun niistä jolloin saat 10 leveliä lisää ja ne tehtyäsi valitset taas uuden ja saat 10 leveliä jne.. nyt töihin prkl

Ei vaan ensin on pelattava level 50 ilman Specialization kykä ja sen jälkeen saat valita jonkun niistä jolloin saat 10 leveliä lisää ja ne tehtyäsi valitset taas uuden ja saat 10 leveliä jne.. nyt töihin prkl

Ahaa. No tämä selvensi paljon. Ja ilmeisesti kampanjan, moninpelin ja Spartan Opsin pisteet kasvattavat yhtä leveliä? Ihan kiva, että on oikeasti jotain avattavaakin. Lisämotivaatiota pelaamiseen. :)

Ahaa. No tämä selvensi paljon. Ja ilmeisesti kampanjan, moninpelin ja Spartan Opsin pisteet kasvattavat yhtä leveliä? Ihan kiva, että on oikeasti jotain avattavaakin. Lisämotivaatiota pelaamiseen. :)

Moninpelin ja Spartan Opsin. Campaigninista ei Expaa tule. (Paitsi Challengeista jotka liittyvät campaigniin)

Tänään sain kampanjan päätökseen heroicilla ja tarkoituksena olisi pelata vielä uudelleen legendarylla yksin ja cooppina. Hyvin onnistui 343 saappaat täyttämään. Haloltahan tämä tuntui, eli kyllä kelpaa minulle mainiosti. Kaikin puolin Reachia parempi kampanja.

Uudet viholliset toivat mukavasti vaihtelua peliin, vaikka eivät ne mielestäni ihan Covenantin veroisia olleet. Knightit tuntuivat aluksi melko vaikeilta, ennen kuin oppi taktiikat niitä vastaan. Covenantteja ja Prometheaneita vastaan taistelemista oli juuri sopivasti tasapainossa. Uudet aseet olivat lähinnä uusia versioista samoista aseista, mutta animaatiot olivat hienoja. Light riflestä pidin eniten, ja se olikin käytetyin aseeni.

Juoni oli mielenkiintoinen ja universumin historiaa valotettiin entistä enemmän. Kampanjan läpäisemiseen kului pelikellon mukaan noin seitsemän ja puoli tuntia, mikä oli ihan sopivasti. Musiikit olivat myös erittäin hyvät. Sopivasti erilaiset aiempiin nähden, mutta kuitenkin hyvin Haloon sopivat. Martyn musiikeista kuitenkin pidin vähän enemmän, mutta ei mikään turha jätkä tämä Neil Davidge.

Peli on myös ihan helvetin komean näköinen. Hienoimmat maisemat missään pelissä hetkeen.

Kokeilin myös moninpeliä ja pidin siitäkin paljon Reachia enemmän. Nopeamman temmon takia huomattavasti hauskempaa pelata, kartat parempia ja armor cock poistettu. Kyllä tätä saattaa vaikka jaksaa pelata paljon. Huomenna lisää ja Spartan Opsiakin voisi kokeilla.

Suomennoksista vielä sen verran, että mielestäni on hyvä, että sellaista tarjotaan, mutta kielen pitäisi ehdottomasti olla valittavissa valikoista. Kampanjan pelasin suomiteksteillä, eikä siellä ollut kuin muutama vahan hassu suomennos. Muuten ihan mukavaa seurata tarinaa suomeksi. Meinasin vaihtaa localen britteihin moninpeliä varten, mutta enpä taida jaksaa. Minua nuo monipelin suomennokset eivät oikeastaan ärsytä, vaan lähinnä huvittavat.

Korjaus

Viikottainen Spartan Ops on hyvä idea, mutta kunkin jakson 15 minuutin peliaika tuntuu lyhyeltä. Harvemmin julkaisu ja pitempi peliaika olisi parempi.

En muista mistä luin tuosta, mutta ainakin ekalla viikolla niitä Spartan Opseja on 5 kpl, joista jokainen noin 15 minuutin pituinen. Ihan hyvän mittainen siis.

edit: Niin ja hain Gigantista pelin, jossa mukava hinta 49.90 euroa. Verkkokauppa.comin ennakkotilattu peli tullee vasta perjantaina tai maanantaina, vieläkin pakko ihmetellä miten homman voi kusta noin totaalisti ja järjestelmällisesti. Saa nähdä palauttavatko rahat asiakaspalautuksen jälkeen vai pitääkö ottaa mastercardiin yhteyttä. Itsestään selväähän on että reklamaatio-mailiin sieltä ei olla mitään vastattu.

Tänään tuli pelattua heroicilla läpi ja omalla varovaisella tyylillä aikaa meni melkein yhdeksän tuntia. Heti perään vetäisin viimisen kentän legendarylla enkä kyllä ainakaan siinä huomannut mitään eroa heroiciin verrattuna. Toivottavasti muissakaan kentissä ei tule mitään peliä pysäyttäviä vaikeuksia.

Upein fiilis oli kyllä viimisessä kentässä kun toiminta on kovaa, hengenlähtö lähellä ja tämä pauhaa taustalla.
[video=youtube;ZO-LUmfowLw]http://www.youtube.com/watch?v=ZO-LUmfowLw[/video]

Muutenkin koko soundtrack on timantin kovaa kamaa ja minusta jopa paras halo soundtrack. Oli pakko aamulla laittaa ebaysta tulemaan ja hintaakin sopivat 11.5e posteineen.
Vielä en ole edes moninpeliä tai spartan opsia kokeillut ja huominenkin taitaa mennä legendarylla pelatessa. Huikea peli kyllä. Huomenna hakemaan halo 4 limited edition xbox:cool:

Hyvä peli. Melkein erinomainen jopa. Arveluttaa tosin tämä pelaamisen rutiini, jossa touhu taukoaa oikeastaan aina ja vain kun täytyy myllätä kenttää aseiden perässä. Vähän hölmösti minusta tuo hoidettu kuinka aseet ovat tyhjiä yhden tai kahden tapon jälkeen ja sitten saa nuohota tussaria - joita ei ole korostettu millään tavalla. Ei se liian helpoksi olisi mitään tehnyt jos tietyillä etäisyyksillä aseet ja panokset korostuisivat. Päinvastoin. Homma pysyisi sulavana kun heti nähtäisiin selvästi mistä löytyy. Turhaa haahuilua. Heroicilla pelailen ja se on varmaan Legendaryllä tuplaten tätä.

Jos Guardian, Midship ja Narrows harrastaisivat kimppakivaa ja moninpelikarttojen siitossäännöissä kolmekin osallistujaa sallittaisiin, olisi tuloksena Haven. Tämä on siis mainio asia.

Pelasin tänään Spartan Opsit legendarylla yksin. Siitä oli kyllä hauskuus kaukana. Varsinkin Knightit osasivat olla todella vittumaisia, ja voin kertoa, ettei juuri naurattanut, kun yhden tehtävän lopussa niitä oli melkein 10 kerralla vastassa. Mikä parasta, peli palkitsi minua urakastani jättämällä challengen avaamatta.

Pelasin nuo myös randomeiden kanssa heroicilla, ja sellaisena se oli ihan hauskaa. Saisi kuitenkin olla tuossa matchmakingissa mahdollisuus valita vaikeusaste.

Olen lukenut hirveästi kehuja Halo 4:n grafiikoista. Oli kyllä itselleni järkytys käynnistää Halo Xboxilla, kun viimeiset pari vuotta on tullut pelailtua oikeastaan vain PC:llä nupit kaakossa. Tuntui kun olisi siirtynyt edelliselle konsolisukupolvelle. Kyllä pikkuhiljaa toivoisi uusia konsoleita markkinoille. Boxi ja pleikka soveltuvat vielä pitkään urheilu ja pienemmän budjetin peleille aivan täydellisesti. Harmttaa suunnattomasti, kun näitä suuren budjetin yksinoikeuspelejä ei pääse nauttimaan koko komeudessaan PC:llä. Nyt pakostikin jää hieman paha maku suuhun, vaikka muuten peli onkin aivan täyttä rautaa.

On tämä kyllä ollut kaikin puolin melko positiivisesti yllättänyt peli. Arvostelu on työn alla, mutta töiden vuoksi valmistunee vasta viikonlopun aikana. Kampanja on kyllä hyvä, vaikka siinä ei mitään hirveän säväyttäviä huippukohtia ole. Taso kuitenkin pysyy tasaisen vahvana loppuun asti, eikä yhtäkään huonoa kenttää ole mukaan eksynyt.

Ylös Bottom