Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Digitaalisenahan nuo tulee nykyään hommattua. Kyllästyin jo sohvalta nousemaan ja vaihtamaan levyä. PC puolella kuitenkin jo digitaalisessa muodossa menty jo monta vuotta.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Kumpikin käy. Se kumpi versio on halvempi, on minun valintani.

Itselleni ei avaudu ollenkaan tämä, että ostetaan pelit digitaalisena, koska ei jakseta käydä vaihtamassa levyä koneessa. Siis ei hemmetti, jos ihmisten laiskuus on mennyt jo tuolle tasolle. Ymmärrän, jos digiversion ostamiselle on joku muu selitys (halvempi hinta, lisäsisältö, aiempi saatavuus), mutta jos digiversioon päätymisen perusteena on se, ettei tarvitse käydä vaihtamassa peliä koneessa niin.. Noh, en edes viitsi sanoa.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Tuskin se nyt on sitä että ollaan niin laiskoja ettei jaksa persettä nostaa soffalta, nii ostampa tästä tän tikiversion. Suurin syy on varmaankin se että on helmpompaa. Mulle käy kumpikin, fyysisessä versiossa on se etu että jossain vaiheessa sen voi viedä vaihtoon sekä se tunne että "omistaa" jotain. Tosin siitä vaihdostaki saa semmosen haista p***a hinnan, ellei tyylii vie seuraavana päivänä vaihtoon.

Fyysinen roina on ihan jees joskus, just tasan sen ekan päivän kun tuot sen sadan euron pakeitin himaan ja avaat sen, kopeloit ne härpäkkeet läpi ja sit ne on siel kaapis tai missälie.

Viimeisin digitaalinen versio minkä olen ostanut on Destiny, syy on se että ei ollut ainakaa silloin ku ennakkotilasin pahemmin muualla sitä Guardian Editionia ja on muutaman pennin halvempi kun fyysinen kappale, sekä se että peliä kuitenkin tulen todennäköisesti pelaamaan sen verran paljon enkä kuitenkaan tule sitä vaihdossa viemään. Niin voi ihan hyvin olla sielä kovalevyn kokoelmissa.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Digitaalisena ostan mielummin ja olen niin tehnyt jo vuosia. Oma köyhyys ja pelien vaihtaminen oli se syy minkä takia ennen ostin pelit fyysisenä. En jaksa vaihtaa levyjä ja siinä käy aina niin, että sitä vain 10 min miettii, että mitä peliä pelaa ja tuijottaa niitä pelien kansia. :D Jos tekee mieli pelata Last of Usia, mutta asemassa on AC IV niin sitten pelataan AC:ta. Se on voi voi. :D

Kai sitä päässä on sitten jotain vikaa ja osa syy myös saattaa olla Steamin kautta tullut helppous digitaalisten pelien suhteen. PS storen PS4 pelien hinnat ovat tällä hetkellä niin järkyttävät, että se vähän onneksi rajoittaa ostamista tällä hetkellä.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Tuskin se nyt on sitä että ollaan niin laiskoja ettei jaksa persettä nostaa soffalta, nii ostampa tästä tän tikiversion. Suurin syy on varmaankin se että on helmpompaa. Mulle käy kumpikin, fyysisessä versiossa on se etu että jossain vaiheessa sen voi viedä vaihtoon sekä se tunne että "omistaa" jotain. Tosin siitä vaihdostaki saa semmosen haista p***a hinnan, ellei tyylii vie seuraavana päivänä vaihtoon.

Tuo boldattukaan ei oikein pidä paikkaansa.
Vein Gamestoppiin alkukesästä 2 Xone peliä vaihtoon. Siis yli puoli vuotta julkaisusta. Hyvitys oli 75€+20€(tuo 20€ oli erikoistarjous, joita on usein GS:ssä). Eli yhteensä 95€.
Ei ole ihan haista pa**a hinta.

Itse ostan tällä hetkellä suhteella 80-20 levyversioita.
Diginä pitkäikäiset pelit ainoastaan, esim.Titanfall.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Kyllä näistä PS4/Xbone peleistä nykyään vielä saakin hyvän hinnan vaihdossa kun niitä ei ole paljon tarjolla, jopa puol vuotta vanhoista. Itse taas vein kasan vanhoja PS3 pelejä vaihdossa ja kuitissa oli jokaisen hinta semmoset 2-5 euroa et ihan haista p***a hinta. Joukossa oli myös The Last Of Us PS3 versio josta sai sen huikeat 5 euroa.

Kyllähän niistä joskus saakin ihan hyvän hinnan, näin olen itsekin tehnyt ja tulen vielä jatkossa tekemään. Pointti oli kuitenkin siinä että ei niillä fyysisillä versioilla mitenkää rikastu, että ainostaan niitä pitäisi ostaa. Kuten olen kuitenkin sanonut, molemmat käy. Enemmän mä kuitenkin niitä fyysisiä versioita ostan kun digitaalisia, muutama poikkeus lukuunottamatta.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Kumpikin käy. Se kumpi versio on halvempi, on minun valintani.

Itselleni ei avaudu ollenkaan tämä, että ostetaan pelit digitaalisena, koska ei jakseta käydä vaihtamassa levyä koneessa. Siis ei hemmetti, jos ihmisten laiskuus on mennyt jo tuolle tasolle. Ymmärrän, jos digiversion ostamiselle on joku muu selitys (halvempi hinta, lisäsisältö, aiempi saatavuus), mutta jos digiversioon päätymisen perusteena on se, ettei tarvitse käydä vaihtamassa peliä koneessa niin.. Noh, en edes viitsi sanoa.

Kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa etten jaksa nousta. Mutta mun pelipaikka ei olekaan sohva vaan kuppipenkki.

Mulla on pelihuoneessa itse tehty ajopenkki, jossa on kuppipenkki ja sinne penkin/ratin väliin oikeasti tälläinen +100kg äijä joutuu ujuttautumaan ja sieltä ei ihan hevillä ylös nousta huvikseen..kyllä jää levyt vaihtamatta. Tv:stä tulee leffaa/sarjaa/urheilua tms jota sivusilmällä seurailen, tai vaimo katselee omia ohjelmiaan siinä ja itse pelaan samalla sitten pleikkaa ajopenkistä ja sen näytöstä, vaikka en ajopeliä pelaisikaan.

Mulla on neljä peliä fyysisenä ps4:lle. Fifaa niistä pelaan pääsääntöisesti ja aina välillä haluaisin pelata jotain muuta 15-30min ja palata fifaan, nyt en vain jaksa.

Kunhan uusi fifa ilmestyy ja valuu pleikalle, vaihtuu asemaan black flag, ja varmaan pysyy seuraavan vuoden taas...

Toki lisänä sitten myös se, että nopeampi latauksissaan, tai jos ottaa koneen vaunulle tms lomalla, pelit on mukana, mutta kyllä nuo on toisarvoisia syitä kuitenkin.


Edit: mitä vaihttohintoihin tulee, niin ootko tosissas ton One pelien kanssa. Suomessa ees oo julkastu ni tottakai ne maksaa hyvin niistä ku haluaa niitä hyllyyn hinnalla millä hyvänsä.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Kyllä Diginä on tullut nyt ostettua PS4:selle pelit, 2 peliä ostin fyysisenä aluksi ja yhden saanut lahjaksi, mutta on toi digiversio vain niin helppo. Peli on nopea käydä ostaan ja itsellä netti lataa nopeasti uudet pelit pelattavaksi, eipä tuo levyn vaihtokaan yhtään innosta vaikka konsoli melkein ihan nokan edessä onkin :D. Näyttää siltä että digiversioilla tullaan jatkossakin eteneen kun tällä hetkellä tykästynyt noihin enemmän, varsinkin kuin hinnat on melkein samassa fyysisten kanssa.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Näyttää siltä että digiversioilla tullaan jatkossakin eteneen kun tällä hetkellä tykästynyt noihin enemmän, varsinkin kuin hinnat on melkein samassa fyysisten kanssa.
...ja US Storesta kun uudet pelit on vain sen n.45€, niin voi aika sokkona kliksutella niitä koriin vaikka duunista käsin, himaan kun pääsee niin peli valmis pelattavaksi. Liian helppoa nykyään. :)
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Kyllähän ne pelit aina fyysisenä tulee hankittua, poikkeuksetta. Näyttäähän se fyysinen kopio vaan niin komealta hyllyssä. Tuntuu ettei se jotenkin ole sama asia jos yhtäkkiä hankkisinkin jostain pelistä digitaalisen kopion. Siitä puuttuis sitten kaikki ohjekirjasten selaaminen kannesta kanteen, mikä omalla kohdalla oikeastaan on se must do-juttu. Fyysisillä kopioilla mennään aika varmasti tästä eteenpäinkin ellei sitten jotain ihmettä tapahdu.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Melkein kaikki ostan fyysisinä versioina, koska myyn suurimman osan peleistä jossain vaiheessa pois. Monasti vanhemmastakin pelistä saa hyvän hinnan jossain huuto.netissä, tilaa 35 eurolla Briteistä ja myy 15 eurolla Suomessa pois kun on pelannut.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Melkein kaikki ostan fyysisinä versioina, koska myyn suurimman osan peleistä jossain vaiheessa pois. Monasti vanhemmastakin pelistä saa hyvän hinnan jossain huuto.netissä, tilaa 35 eurolla Briteistä ja myy 15 eurolla Suomessa pois kun on pelannut.

Ei kyllä tuohon hintaan ainakaan uusia pelejä briteistä saa.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Itse ostin storesta nfs: rivalsin kun hinta oli 35e. Jopa briteistä tilattuna tuo maksoi edelleen yli 40e fyysisenä joten päätin ostaa diginä. Sitten kun tykästyinkin peliin kunnolla ja pidin sitä jopa erittäin hyvänä niin nyt se harmittaa kun ei ole peliä hyllyssä. Sama homma kävi wolfensteinin kanssa jonka ostin kun ps+ jäsenet sai sen 39.9e hintaan. (Molemmista ps4 versio)

Täytyy varmaan alkaa harrastamaan vakavaa itsepetosta ja ostaa pari tyhjää koteloa ja printata niihin kannet niin saa hyllyyn :D Joku child of lightin digitaalisuus ei häiritse yhtään kun siitä on deluxe versio hyllyssä. Usein en edes muista mitä pelejä olen diginä ostanut. Tuli huomattua kun muutama päivä sitten koitin laskea kuinka monta peliä nykyään omistan ja jatkuvasti tuli joku mieleen jonka on diginä ostanut alennuksesta. Tuosta hyllystä oli helppo vaan laskea kaikki ja näyttäähän se kivalta.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Olen aina ollut tyyppiä "pakko omistaa kaikki", joten myös pelit on tullut ostettua fyysisenä. Ne ovat hienoja hyllyssä ja ne ovat minun, en myy niitä eteenpäin ja lainaaminenkin on vähän kyseenalaista, varsinkin vanhempien ja harvinaisempien pelien kohdalla. Nyt vanhemmiten olen kuitenkin pikkuhiljaa tullut erilaiseen mielentilaan, koska tavaran määrä on alkanut ärsyttää ihan suunnattomasti :D Minulla oli esimerkiksi ennen neljä hyllyä täynnä kirjoja, kunnes mietin, että kirjasto ja laitoin suurimman osan kiertoon pitäen vain ne tärkeimmät. CD:t, sama asia. Kun en kuitenkaan ole myymässä pelejäni eteenpäin, niin olen alkanut miettiä, että siirtyisin tässä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän digitaalisuuden puolelle. Joidenkin pelien kanssa siis. Osa sarjoista on edelleen PAKKO omistaa fyysisenä ja erikoispainokset täytyy tietysti myös ostaa fyysisenä. Mutta loppujen lopuksi löytyy paljonkin pelejä, joista ei ole niin väliä, että löytyykö ne tuolta hyllyltä vai ei.

Suurin ongelma tässä on kuitenkin hinta ja oma piheys. En vain millään suostu maksamaan digitaalisesta tuotteesta samaa hintaa, joka on fyysiselläkin! Silloin haluan sen pelin käsiini levyineen lappuineen. Tämä on ongelma siis uusien pelien kanssa. Sen sijaan vanhemmat pelit (tai erinomaisessa alennuksessa olevat tuotteet) ovat kasvavassa määrin diginä. Yhtenä hyvänä esimerkkinä Ni No Kuni, jota en löytänyt mistään fiksuun hintaan ja sitten sen saikin alle 8e diginä.

Toinen ongelma on se, että läheskään kaikkia vanhempia pelejä ei löydy diginä. Minulta löytyy useampi ehkä harvinaiseksikin leimattu peli, mutta en suostu myymään niitä, koska niitä ei ole diginä ja en ole valmis menettämään peliä kokonaan. Final Fantasyt sen sijaan esimerkiksi tuntuvat olevan jatkuvasti alessa, mutta missasin kesän tarjoukset lahopäisyyden ja lomareissun takia, joten uutta odotellessa. Muutoin, olisin aika lailla valmis myymään koko PS1/2-kokoelmani. Ehkä vielä joskus löytyy Huuto.netistä iso ja hapla pelipaketti hyvään kotiin ;)
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Pakko kommentoida vielä, että itsekin pidän tätä digimaailmaan siirtymistä omalla tavallaan surullisena asiana. Miten käy digitaalisesti omistamieni pelien kun kuolla kupsahdan? En voi jättää niitä perinnöksi lapsen lapsille. Heille jää vain pelikone, jolla ei voi pelata mitään?



Retropeliharrastajana inhottaa tämä nykyinen kehitys. Sitten kun nykyinen pelisukupolvi on retroa, niin onko ainoa mahdollisuus palata näiden pelien ääreen vain remastereina, jos pelistä ei ole fyysistä levyä ikinä tehty ja digikopiot ovat hävinneet taivaan tuuliin? Tuleeko ajan myötä fyysisitä peleistä rahasampoja, kun tulevaisuuden retroilijat haluavat kokea alkuperäisen pelin? Ja vaikka digipelin voisikin siirtää jälkipolville, niin tuleeko esimerkiksi PSN aina olemaan olemassa?



Mutta kehityksen kelkastakaan et halua pudotakaan, joten minkäs teet...

Edittiä vielä.
Siis onhan tuo digitaalisuus helpottanut tosiaan elämää. Ei tarvitse ahdistua pölyttyvistä pelikasoista ja itse en ollenkaan tykkää kirja- tai pelihyllyistä. Mutta silti ärsyttää. Ottakaa tästäkin nyt sitten selvää. :D
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Niimpä. Itsekin ostin aikoinaan project gotham racing 2:n dlc paketit. Jos nyt hommaan jostain vanhan boxin niin mistä minä nuo lisärit voin ladata kun vanhasta livestä on töpseli vedetty irti?
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Nyt aletaa menee jo semmosii sfääreihin että huh huh... Voihan sitä ajatella myös niin että jätät lapsille perinnöksi ne ps4 kotelot ja levyt jne, vuonna 2099 maailmassa enää tuskin mikään ps4 konsoli tulee toimimaan ja kaikki on mädäntyneitä ja ruostuneita ja ne on poltettu uunissa.

Siinä ne lapset sit kattelee ja ihmettelee et mitäs ihmeen lerpukoita nää on ja mitäs mä näillä teen, oha näis jotain kuvia joo, kai nää vois seinälle laittaa kun kuitenkin isoiso isä sanoi et nää on arvokkaita ja retro on kova juttu. Meillä kun kaikki on digitaalista ja mikää ihmeen BLu Räy? Meillä kun on nää Laser Black Ray Widow Neon soittimet.

Kyllä mä ymmärrän et jotkut keräilijät tykkää säilyttää niitä 80 luvun möhkäleitä kaapeissa ja ohan ne jotkut jonku pennin arvoisia, sekä sit vanhainkodis on kiva sitä hiplata ja muistella VOE niitä AEKOJA!

Pelit on kuitenkin loppujen lopuksi sitä kertakäyttökamaa, pelaat läpi--> viet vaihtoon-->myyt-->kyllästyt-->uus peli tilalle jne. Lukuunottamatta tietenkin ne muutamat poikkeukset joita haluaa fyysisenä säilyttää ja ihhastella niitä ihhannastti.

Itse ajattelin kans aikoinaan et kiva näitä on kerätä, kuitenkin olen vieny vaihtoon yli 40 PS3 peliä kun totesin että näillä kun ei rikastu kukaan, ei edes jälkipolvi 100 vuoden päästä.

Eri asia sit nämä Sega ja Super Nintendot, ne kun säilyy ja toimii vielä vuonna 5004 maailman lopun, asteroitien ja ydinsodan jälkeisessä
maailmassa!

Jos mulle ois jätetty perinnöksi kasa lerppuja ja korppuja, ei ois tullut muuta kun paha mieli.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Itsekin olen aikoinaan vienyt kymmeniä pelejä vaihtoon, mutta en enää kun vanhemmat pelit ei ole minkään arvoisia. Mielummin pidän hyllyssä esim 200 vanhempaa xbox 360:n peliä kuin luovun niistä jollain 1e/kpl hinnalla. Toki vaihdan niitä esim täällä jos joku sellaista sattuu haluamaan. Oli minulla esim dragon's age 2 varmaan yli vuoden hyllyssä ja vaihdoin sen täällä uusimpaan guitar heroon koska en ollut sitä vielä pelannut. Paljon fiksumpaa kuin myydä esim jollain alle vitosella pois koska ei tuostakaan enempää kehtaa pyytää.

Ja kyllä noista mielihyvää saa. Vieläkin muistan kuinka kivalta tuntui kun joskus ps2 aikana oli jopa huimat 17 peliä hyllyssä. Nyt niitä on yli 300 ja mitä enemmän niitä on niin sitä paremmalta tuntuu. Samalla näkee yhdellä vilkaisulla kuinka pitkälle ollaan tultu niistä ajoista kun oli pakko viedä muutama peli vahtoon jotta sai uuden. Nyt ei ole mikään pakko luopua mistään vaan voi oikeasti kartuttaa kokoelmaa.
Jos jossain storen download listassa on vaikka 100 peliä niin se ei tunnu miltään kun niitä ei edes näe ja jatkuvasti unohtaa puolet peleistä mitkä olet joskus ostanut.

Minulle pelit ja leffat ei ole mitään kertakäyttö viihdettä vaan ne on elämyksiä. En pelaa kuluttaakseni aikaa vaan siksi koska nautin siitä ja koen hienoja hetkiä ja kokemuksia pelien parissa ja lisäksi nautin siitä kun kokoelma kasvaa. Se on kyllä ihan sama mitä noille tapahtuu siinä vaiheessa kun henki lähtee. Minä olen silloin kuollut joten joku heittäköön vaikka silppuriin jos haluaa.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Tuossa monen foorumistin CoDin ennakkolatausfiilistelyjä ja -kyselyjä lukiessani muistin, että tännekin piti jo aikaisemmassa vaiheessa tulla jälleen kerran rummuttamaan fyysisen kopion ylivertaisuutta ja halpuutta digilataukseen verrattuna, mutta unohtui tuossa jokunen viikko sitten ahkerasti pelatessa :D

Elikkäs kyseessä siis tämän vuotinen NBA 2K15. Uusi korispeli tulee ostettua vuosittain ja olin todella positiivisesti yllättynyt, kun muutama viikko takaperin olin julkkaripäivänä hakemassa tämän vuoden versiota. Povitaskussa oli mukana viime vuotinen 2K14, kun eihän sillä uuden version tultua enää käytännössä mitään tee. GameStopiin vei tie ja vuoden vanhasta versiosta sai vaihdossa vielä pyöreästi 15 euroa! Vuoden vanhasta PS4-urheilupelistä 15 euroa vielä! Minusta tuo on aika hyvä summa "ilmaista rahaa" vielä noin vanhasta pelistä, joka vielä "vanhenee nopeammin" kuin tarinavetoiset pelit. Pyöreästi 20 % "alennusta" tämän vuotisesta uudesta versiosta, kun "viitsii" käyttää fyysistä versiota...

Raflaavasti voisi sanoa, että kyllähän se on "tyhmää" ja "laiskan ihmisen merkki", jos fyysinen kopio on helposti ostettavissa ja aikanaan vaihdettavissa/myytävissä eteenpäin, mutta ei silti "viitsi" kaupassa käydä :D Tai voihan olla, että porukka vaan on niin "rahamiehiä", ettei tuollainen rahan säästäminen edes juolahda mieleen :D
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Gamestopilla vaan ne lähtöhinnat on samat kuin Storessa, eli muualta alennusta olisit saanut ilman vaihtopeliä enemmän kuin 15e..

Itse taas tosiaan olen siirtynyt PS4:n kanssa täysin digikopioihin ja hinnasta huolimatta en voisi olla tyytyväisempi.

Nyt olen parhaillaan pitkällä sairaslomalla ja en juuri voi liikkua, ainoastaan löhötä sohvalla, on niin hienoa pelata matsi Fifaa, vaihtaa matsiin änäriä. Sit voiskin ottaa kisan motogp:ssä, pelata kentän Knackiä, josta siirtyä UFC:n kautta johonkin muuhun. (Tuo siis noin kärjistäen..pari viikkoa tässä voinut vain pelailla..) Kokoajan sohvalla löhöten.

Jos olis ollut Fifa asemassa, ois kaikki muut jääneet kyl pelaamatta.

Lisäksi pelit ovat olleet pelattavissa 0:01 julkaisupäivänä, olen tilannut ne 1-4 viikkoa etukäteen ja pelit vain ilmestyvät koneelle sopivaan aikaan.

Enpä ole vielä huonoja puolia tuosta tavasta löytänyt, päinvastoin ja jatkossakin aion pysyä vain digijakelussa ja etujen vuoksi maksan ihan mieluusti jopa sen 69,95e peleistä.
 
Ylös Bottom