Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja-lehti

Vastaus: Pelaaja-lehti

PS.Henk. koht. tietokonepelit ja videopelit ovat minulle eri asia. Ja vaikka olisin väärässä, niin pysyn tässä uskomuksessa kunnes itse toisin päätän. :cool:

Onko esim. uusi Batman konsolipeli?

Vähän jokainen konsoli-multiplattari kääntyy myös PC:lle ja liikennettä on toiseenkin suuntaan.

Ennen oli tietokonepelit, konsolipelit ja kummatkin oli pelejä. Videopeleistä ei juuri puhuttu. Koko videopeli -termiä on suomessa ruvettu käyttämään vasta kun sillä ei oikeasti ole vanhassa muodossa enää järkevää käyttöä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaja-lehti

Mites käsikonsolipelit, kuuluuko videopeleihin vai ei? Jotkuthan voisivat jopa väittää etteivät kuulu. Entäs arcade-pelit?

Kyllä se oikeastaan imo on niin että sanaan videopelit kuuluu kaikki konsolit, käsikonsolit, PC, arcade, ynnä muut. PC-pelit/konsolipelit/käsikonsolipelit/arcadepelit on sitten videopelien alagenrejä. Näin ainakin omasta mielestä helpompi käsittää termi videopelit, ja sen takia omaan korvaan toi Pelaajan mainonta kuulostaa ihan helvetin tyhmälle. Olisivat vain sanoneet että isoin konsolipeleihin erikoistunut lehti tai jotain.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

saman tutkimuksen mukaan pelit lehdellä on noin 2x tuo lukijamäärä joten miksiköhän pitää kusettaa ihmisiä tollasilla valheilla

http://www.levikintarkastus.fi/mediatutkimus/KMT_Lukijatiedote_syyskuu_2010.pdf

pelit 149k
pelaaja 79k

No minäpäs käyn kirjoittamassa tuon sinne pelaajan uutiseen ja kerään muutaman miinuksen silläkin. Katotaan tuleeko vastausta siihen että eikö pelitti muka ole sitten videopelilehti.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

No minäpäs käyn kirjoittamassa tuon sinne pelaajan uutiseen ja kerään muutaman miinuksen silläkin. Katotaan tuleeko vastausta siihen että eikö pelitti muka ole sitten videopelilehti.

Juu ja plussaa paukkuu tuollakin :D
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Mailiinko tuon pitäis tulla? Aika huonoa kuvaa on tullut koko lehdestä joka osa-alueella. Kestotilaajatkin nillittää, mutta kai tää nykymaailmaa on et kaikki asiat hoidetaan päin pylleröä ja asiakkaita kustaan silmään. Se on ainakin varma, et jos joku päivä laskun maksan, ja lehdenkin jopa saan ni lahjakortin haen vaikka tuolta.
Juu, mailiin tuon ilmeisesti pitäisi tulla.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Mun kohdalla kestotilauksesta ei kyllä puhelimessa puhuttu mitään.. mutta sieltähän se uus lasku vaan ponnahti :cool: mielenkiintoista...

.. noh ihan ok lehti silti, vaikka pari kolme arvostelijaa onkin ehkä hieman "omassa maailmassaan".
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Ennen oli tietokonepelit, konsolipelit ja kummatkin oli pelejä. Videopeleistä ei juuri puhuttu. Koko videopeli -termiä on suomessa ruvettu käyttämään vasta kun sillä ei oikeasti ole vanhassa muodossa enää järkevää käyttöä.

Minusta tuo Timppa on tässä asiassa lähempänä totuutta. Juuri varhaisen konsolihistorian kautta tämä videopeli -sana on tullut minunkin puhekieleen ja en halua sen käytöstä luopua. Onhan se kuollut sana, joka ei sovellu hyvin enää mihinkään täydellisesti, joten jos joku on kova pelijourno, niin voi vapaasti testata oman respectinsä venyttämällä termistöä perinteidensä kunniaksi.

Jos tuo Pelaaja lehden juttu on toisesta ääripäästä niin toisessa ääripäässä olisi se, että Mikrobitti heittäisi: Diablo 7 -vuoden videopeli ainoastaan tietokoneella. Kauheata miltä toi kuullostaisi ja arvatkaas mitä tietokone -heebot sanoisi?

Kyllä, termistö analysoijat. Olette mielestäni tappaneet ihan käytännöllisen sanan. Eikä se batman ole pc-peli. Se on mitä todennäköisemmin kloonipeli, koska suurimmalla osalla ei ole "sinisiä". Mutta tuokin juttu on tuskin monella muistissa.

Joka tapauksessa, käsi ylös jos joku luuli, että pelaajalehti tarkoitti olevansa Suomen suurin kaikken elektronisen laitteiden avulla tapahtuvan pelaamisen lehti.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Eniten ärsyttää tossa pelaajalehden netti saitissa se niiden uutisointi. Ainaista video ja grafiikka vertailuja.

Pelaaja-lehden nettiuutisointi on kyllä aika heikkotasoista ja lähinnä se on ikään kuin "Pelialan Iltalehti" (raflaavia otsikoita - ja vähän journalismia tai sisältöä).

Ymmärrän toki, että siellä on suunnilleen yksi tyyppi vääntämässä sitä pakkopullanomaisesti, mutta ristiriita lähinnä on siinä että Pelaaja ylpeänä mainostaa olevansa jokaisessa mahd. mediassa. Saahan sitä olla, mutta mitä jää käteen?

Toisaalta, Pelaaja ei ole ainoa. Nykyään uutisia, blogeja, twitteriä, fecebookia, popcastiä, ym ym halutaan toimituksissa entistä enemmän ja laatu kärsii kun kaikkiin työnnetään matskua vähällä väellä. Itse Pelaaja-lehtihän on parhaimmillaan varsin laadukas.

Mitä tulee Pelaajat vs Pelit -väittelyyn, niin onhan se aika hyvin että tämän kokoinen maa voi pyörittää kahta pelilehteä. Ja lopultahan ne ovat kuitenkin aika erilaisia. Ehkä lopulta molemmat voittaa?
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

No jaa
Suomen suurin videopelilehti jatkaa menestystaivaltaan sekä printissä että verkossa - Pelaajalehti.com

Itse en ole enää tilaaja ku ei vaan enää jaksanu lukea ja vaihdoin pelit lehteen. Eniten ärsyttää tossa pelaajalehden netti saitissa se niiden uutisointi. Ainaista video ja grafiikka vertailuja. Paskin ehkä pitkään aikaan oli se F1 2010 realistisempi kuin oikea maailma :D

Tämä Eemeli Rekunen on ehkä se kaikkein suurin tyyppi uutisoimaan kaikkea, millä ei oikeestaan ole mitään uutisarvoa. Silti siellä ne uskolliset tyypit kommentoi positiivisesti ja nuoleskelee, että saa niitä ihania pisteitä ettei ne pelaajalehden achievementit eli pelaaja score ja karma laske.

Nettisaittia tehdään netin ehdoilla (muistan kun tein vielä itse pelaajalehti.comia aktiivisesti lehden ohella ja väänsimme saitille lehden kaltaisia haastatteluja, niitä luki hyvin pieni määrä porukasta ja nykyistä saittia luetaan paljon enemmän) ja itse lehteä lehden ehdoilla. Kyseessä on kaksi hyvin erilaista tuotetta ja ymmärrän toki, että niissä on ristiriitaa.

Thomas/Pelaaja
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaja-lehti

Nettisaittia tehdään netin ehdoilla (muistan kun tein vielä itse pelaajalehti.comia ja väänsimme lehden kaltaisia haastatteluja niin niitä luki hyvin pieni määrä porukasta ja nykyistä saittia luetaan paljon enemmän) ja itse lehteä lehden ehdoilla, ne ovat kaksi hyvin erilaista tuotetta ja ymmärän toki, että niissä on ristiriitaa.
Thomas/Pelaaja

Toisaalta hyvä näin, mutta kaikki "X360 versio on parempi PS3 versio, katso kuvat!", "Tässäkö maailman kaunein peli, katso kuvat?" ja "Halo: Reach – Loppuvuoden paras Xbox 360 -peli?", ovat otsikoinniltaan ja osa myös sisällöltään täysin turhia.
Juurikin otsikon miettimiseen voisi mielestäni panostaa enemmän...
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Juurikin otsikon miettimiseen voisi mielestäni panostaa enemmän...

Rekusen puolesta pitää sanoa että hänellä on nettiuutisoinnista vuosien kokemus ja erittäin tarkka tietämys mitkä uutiset kiinnostavat ihmisiä, ja otsikoita mietitään pitkään. Tämän huomaa joka kerta kun mies on lomalla, nettisivun kävijämäärät suorastaan romahtavat. Kenties se on valitettavaa, mutta nykynetin ehdoilla nettiä tosiaan hoidetaan.


Lisäksi voisin kommentoida tilauksiin liittyviä asioita.

Lahjakorttikoodin saa tosiaan sähköpostiinsa kun lasku on maksettu, tosin aikaa voi kulua pari viikkoa, sillä koodipostituksia kerätään aina hieman varastoon. Mikäli koodia ei kuulu ollenkaan, kannattaa tarkistaa ensin roskapostikansio, ja sitten ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Ulkoistetun asiakaspalvelumme kanssa on tosin ollut haasteita, suuret pahoittelut niille jotka ovat jääneet ilman vastausta yhteydenotoissaan. Vielä suuremmat pahoittelut niille uusille tilaajille jotka eivät tässä kuussa ole saaneet lehteään, kyseessä oli kutakuinkin anteeksiantamaton virhe asiakaspalvelumme osalta. Ensimmäinen lehtenne on siis valitettavasti vasta ensi kuun lehti, mutta tulette pian vastaanottamaan kirjeen jossa tarjoamme hyvityksen virheestä johtuen. Myös saamanne laskun eräpäivästä ei tarvitse välittää tässä kuussa.

Lopuksi laitan vielä itseni likoon ja sanon että mikäli koette minkään asian suhteen ylitsepääsemättömiä ongelmia, ottakaa yhteyttä suoraan minuun, janne.kaitila (ät) pelaajalehti.com


Janne / Pelaaja
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Olen Pelaajan tilaaja ollut vuosikaudet ja muutaman kerran www-sivuilla vierailleena olen itsekin kummastellut laatueroa painetun lehden ja sivuston välillä. En ihmettelisi yhtään, vaikka Pelaaja menettäisi potentiaalisia lukijoita ihan tuon www-sivuston takia. Ulkoasusta lähtien kyllä ehdottaisin päivitystä, vanhoille näytölle optimoitu kapea palsta sinisen kalsarikuvion päällä alkaa olla aivan eri maailmasta kuin itse lehden tyylikäs taitto. Lehteen itsessään olen oikein tyytyväinen.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Jos ja kun sivustolle jotakin tehdään, niin toivottavasti saamme myös sähköisen lehtiarkiston.
Kyseinen ominaisuus olisi suorastaan huikea, kun pääsisi tutkailemaan lehden taivalta 1. numerosta alkaen.

Muutoin olen sitä mieltä, että parempi näin.
Uutiset verkkosivulla tämmöisenään ja lehteen sitten panostus täysillä.

Sillä jos lehti/sivut olisivat 1:1, niin eihän olisi mitään mieltä tilata lehteä?
Eikä Pelaajan tarkoituskaan liene olla verkkojulkaisuna erityinen, koska panostus printtiin on huikea. (mm. taitto miellyttää silmää!)

Kiitos printin tuottajille ja myös verkkopuolen sedälle.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Jos ja kun sivustolle jotakin tehdään, niin toivottavasti saamme myös sähköisen lehtiarkiston.
Kyseinen ominaisuus olisi suorastaan huikea, kun pääsisi tutkailemaan lehden taivalta 1. numerosta alkaen.

Muutoin olen sitä mieltä, että parempi näin.
Uutiset verkkosivulla tämmöisenään ja lehteen sitten panostus täysillä.

Sillä jos lehti/sivut olisivat 1:1, niin eihän olisi mitään mieltä tilata lehteä?
Eikä Pelaajan tarkoituskaan liene olla verkkojulkaisuna erityinen, koska panostus printtiin on huikea. (mm. taitto miellyttää silmää!)

Kiitos printin tuottajille ja myös verkkopuolen sedälle.

Kiitos. Tosin olen eri mieltä panostuksesta...onhan Pelaajacast, Pelaajan Facebook- ja Twitter, toimituksen blogi ja PelaajaHD -aikamoisia panostuksia verkossa :)
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Ei siinä taustalla mikään kalsarikuvio ole. Siinä on space invaders.
 
Ylös Bottom