Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Nimenomaan bumb plussaa koitin, koska ne haluan tehostetusti.

Ja noi on aivan typerät kun joka autolle eri. Mun tavalla joka autolle käy yhdet jotka toimii loistavasti ja noilla mitä laitoin ni tehostui just ne mitkä pitää.

Ja spaden säätöjen ongelma on se tasan yks arvo joka vaikuttaa nimenomaan ratin raskauteen kääntäessä. Jos siinä laskee Master scalea, niin muut efektit myös vaimenee.
 
Vastaus: Project CARS

Jokainen käyttää niitä asetuksia mitkä on itelle sopivimmat. Mul on käytös ompun+jack spaden sekoitus höystettynä omilla pienillä hienosäädöillä ja oon tyytyväinen säätöihin.:)
 
Vastaus: Project CARS

Siinä ku tallennat garagessa (ei radalla) ni kysyy et minne tallennetaan.
Hiphei, toki noin. Pointti oli lähinnä et mun mielestä turhaa säätää joka auto erikseen kun yhdet hyvät muistaa ja jää päähän.
 
Vastaus: Project CARS

Siinä ku tallennat garagessa (ei radalla) ni kysyy et minne tallennetaan.
Hiphei, toki noin. Pointti oli lähinnä et mun mielestä turhaa säätää joka auto erikseen kun yhdet hyvät muistaa ja jää päähän.
Kaikki autot joutuu erikseen säätää,siinä on hyvä ku muistaa ne samat asetukset mitkä sopivat kaikille autoille...tota taisitkin tarkottaa.:)
 
Vastaus: Project CARS

Jack Spaden asetuksissa tire forcen merkitys on todella merkittävä. Jos muuten on samat asetukset, mutta nostaa TF 90 -> 100 niin tulee sellainen tasainen jäykkävääntö jota ei oikein saa pois kuin laskemalla focet nolliin. Satuin äsken kokeilemaan ja paluu takaisin TF 90.

Project Carsin asetuksissa on niin monta muuttuja ja autokin vaikuttaa, kun kaikkia autoja ei ole tehty ihan niin hyvin kuin toivoisi. Toki sama juttu on Assetto Corsassa. Siinä on GT autot ja formulat hyvin tehty, mutta osassa urheiluautoissa on surkeat forcet.
 
Vastaus: Project CARS

Kaikki autot joutuu erikseen säätää,siinä on hyvä ku muistaa ne samat asetukset mitkä sopivat kaikille autoille...tota taisitkin tarkottaa.:)

Juu sitä just. Jos esim päivityksen yhteydessä ne nollautuu tai mulla joskus muutenkin.

Ei tarvi olla tulostettuja listoja joka autolle. Yhdet hyvät kehiin ja ne muistaa ulkoa.
 
Vastaus: Project CARS

Kokeilin Ompun asetuksia. Silkinpehmeä t300 muuttui niillä asetuksilla yhtäkkiä kolisevaksi ja nypyttäväksi Logitechiksi :D Ei toiminut ainakaan minun ratissa.

Sitten päätinkin ihan vaan huvin vuoksi kokeilla pelin default asetuksia ja nollasin kaikki forcet. Tuntuma oli tasainen sekä pehmeä, mutta liian tunnoton. Ratkaisuksi löytyi Body scale ja spindle scale, jotka laitoin samaan kuin master scale. Varsinkin Body scale oli ihan ehdoton niin alkoi ratti välittää autonkin liikkeitä kuten on tottunut kaikissa PC:n ajopeleissä.

Taidan unohtaa Jack Spaden asetukset, mennä noilla melkein vakioilla ja hieno säätää aina vähän. Nyt jää enemmän aikaa ajamiseen.

...

Tänään tuli jatkuvasti sitä, että varikkokaveri ei suostunut päästämään radalle vaikka kukaan ei ollut edessä varikolla. Pitää mennä valikosta "return to pit" ja uudestaan radalle niin päästi kaveri aina radalle. Ärsyttävää..

Pitkästä aikaa ajoin urassa Super Karttia ja jäi päälle vähän liian helppo taso. Ohitin muutaman auton kierroksella ja ne ajoivat sitten lopulta yhden kierroksen vähemmän kuin muut vaikka odotelin kuinka kauan. Tulokset meni päin helvettiä sen takia. Eikö tälläisiä perusjuttuja edes ole vielä kunnossa.

Ajaminen oli kyllä tänään pirun hauskaa, kun sain ajopisteestä tehtyä vielä vähän paremman. Kyllä tässä pelissä potentiaalia on, mutta kokonaisuus voisi olla vähän laadukkaampi.
 
Vastaus: Project CARS

Kokeilin Ompun asetuksia. Silkinpehmeä t300 muuttui niillä asetuksilla yhtäkkiä kolisevaksi ja nypyttäväksi Logitechiksi :D Ei toiminut ainakaan minun ratissa.

Sitten päätinkin ihan vaan huvin vuoksi kokeilla pelin default asetuksia ja nollasin kaikki forcet. Tuntuma oli tasainen sekä pehmeä, mutta liian tunnoton. Ratkaisuksi löytyi Body scale ja spindle scale, jotka laitoin samaan kuin master scale. Varsinkin Body scale oli ihan ehdoton niin alkoi ratti välittää autonkin liikkeitä kuten on tottunut kaikissa PC:n ajopeleissä.

Taidan unohtaa Jack Spaden asetukset, mennä noilla melkein vakioilla ja hieno säätää aina vähän. Nyt jää enemmän aikaa ajamiseen.

...

Tänään tuli jatkuvasti sitä, että varikkokaveri ei suostunut päästämään radalle vaikka kukaan ei ollut edessä varikolla. Pitää mennä valikosta "return to pit" ja uudestaan radalle niin päästi kaveri aina radalle. Ärsyttävää..

Mikäpä ettei, kokeilen itsekin tehdä noin, mutta olishan se hyvä olla eri säädöt esim. F1 autoissa ja LMP autoissa... Toki ei sekään mahdotonta ole että ettii niille kaikille ns. autoluokille omat säätönsä, olisi silloin joku 4-5 erilaista säätöä vain. Kun eihän se nyt samoilla säädöillä voi mennä 700hp audi ja etuveto Focus :rolleyes:

Tuota ettei se auto lähde varikolta on mullakin monesti ja se tekee sen aina kun mapissa näkyy toinen auto varikon suoralla rullaamassa, eli kyllä se radalle lähtee kun odottaa hetken. Nopeampi kyllä kun menee takas boxiin ja uudestaan ulos, käytän sitä vallan :)
 
Vastaus: Project CARS

Kokeilin Ompun asetuksia. Silkinpehmeä t300 muuttui niillä asetuksilla yhtäkkiä kolisevaksi ja nypyttäväksi Logitechiksi :D Ei toiminut ainakaan minun ratissa.

Jännä etten itse saa rämisenään tuota omaani millään. Vaikka tosiaan pistin jarrutukseen ja tärinöihin vaikuttavat forcet nyt jo täysille kun illalla kävin uusiksi eri autoja koittamassa, niin esim suoralla tuntuu kaikki kuopat rattiin, jarrutuksessa tunnen pidon katoamisen paremmin kuin koskaan. Kun taas menen kanttareiden yli niin tuntuu todella selkeästi, että niiden yli ajetaan, mutta ei sitä korvalla ratista kuule.
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä taas osaa ketuttaa tää peli. Heti julkaisussa jäi bugeineen ja heikon ffb:n takia pelaamatta. No nyt on tuntuma päivitysten myötä saatu jo aika hyväksi ilman suurempia ffb-säätöjä, mutta bugit vaivaa edelleen. Tarkoituksena ollut itellä enää trophyt ajella ja heittää romukoppaan tää peli, mut eipä näköjään vieläkään onnistu. 24h Lemans oli menossa, vajaa 4 tuntia jäljellä ja taas peli bugaa, tuloksena keskeytys :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: Ei paljoo naurattanut siinä kohti, Vi%"%%##!

Ja näin se siis tapahtui https://www.youtube.com/watch?v=4Eg--AYxHyI
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä taas osaa ketuttaa tää peli. Heti julkaisussa jäi bugeineen ja heikon ffb:n takia pelaamatta. No nyt on tuntuma päivitysten myötä saatu jo aika hyväksi ilman suurempia ffb-säätöjä, mutta bugit vaivaa edelleen. Tarkoituksena ollut itellä enää trophyt ajella ja heittää romukoppaan tää peli, mut eipä näköjään vieläkään onnistu. 24h Lemans oli menossa, vajaa 4 tuntia jäljellä ja taas peli bugaa, tuloksena keskeytys :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: Ei paljoo naurattanut siinä kohti, Vi%"%%##!

Ja näin se siis tapahtui https://www.youtube.com/watch?v=4Eg--AYxHyI

No ja mitä ihmettä tossa tapahtu? Eikös muuten trophyyn vaadita vain se kisan ajaminen, ei tarvi voittaa sitä?
Ens kerralla ota nettijohto irti, sattanee olla syy miksi se noin heitti kisan kesken jos siellä vaikka yhteys katkesi nettiin, se saattaa tehdä offlinessakin tuon vaikka ei ole nettipelistä kysekään (mutua). Tuohon tarvis kyllä jokin session tallennus välille näiden syiden takia... Kuten Gran Turismossa.
 
Vastaus: Project CARS

No ja mitä ihmettä tossa tapahtu? Eikös muuten trophyyn vaadita vain se kisan ajaminen, ei tarvi voittaa sitä?
Ens kerralla ota nettijohto irti, sattanee olla syy miksi se noin heitti kisan kesken jos siellä vaikka yhteys katkesi nettiin, se saattaa tehdä offlinessakin tuon vaikka ei ole nettipelistä kysekään (mutua). Tuohon tarvis kyllä jokin session tallennus välille näiden syiden takia... Kuten Gran Turismossa.
Peli jostain syystä tulkitsi, että ajoin väärään suuntaan ja hylkäys :mad:

Toi oli nimenomaan offlinessa, ei ollut nettiyhteyttä :( Joo ei tarvii kisaa voittaa, mutta mielellään sen voitonkin nappais samalla. AI:n kanssa siis yhteisvoimin kisaa mentiin niin, että itse ajoin osan ja ai loput. Just tossa kohtaa vaihdoin taas omaan kontrolliin auton, että oisin voinut ajaa kisan loppuun ite, mut ei... Todellakin pitäis olla aina varikkokäynnillä tallennusmahdollisuus.
 
Vastaus: Project CARS

Jotakin hyvääkin! Rattiin kun siirryin kapulasta niin eipä ole mitään sinisiä ruutuja/resetoitumista enää tullut vastaan. Fysiikat on todellakin hienot kun löytää hyvät säädöt ffb.lle, mutta aikaavievää on tuo säätäminen kun tekisi mieli ajaa vaan.

Sms tulee kuulemma tulevaisuudessa tekemään valmiita ffb settejä valittavaksi ellei säätö kiinnosta ja tarpeeseen tulee monille varmaan. Harmittaa itseäki kun ei tiedä olisiko parempia säätöjä olemassa kun aikansa säätää niin onhan ne sellaset että ei niistä ota enää erkkikään selvää. Urpo mikä urpo.
 
Vastaus: Project CARS

Jotakin hyvääkin! Rattiin kun siirryin kapulasta niin eipä ole mitään sinisiä ruutuja/resetoitumista enää tullut vastaan. Fysiikat on todellakin hienot kun löytää hyvät säädöt ffb.lle, mutta aikaavievää on tuo säätäminen kun tekisi mieli ajaa vaan.

Sms tulee kuulemma tulevaisuudessa tekemään valmiita ffb settejä valittavaksi ellei säätö kiinnosta ja tarpeeseen tulee monille varmaan. Harmittaa itseäki kun ei tiedä olisiko parempia säätöjä olemassa kun aikansa säätää niin onhan ne sellaset että ei niistä ota enää erkkikään selvää. Urpo mikä urpo.


Tuolta :)
http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files
 
Vastaus: Project CARS


Juu classikkia kokeiltu ja ei maistunu, liian jäykkää ja kanttarit ei tunnu ollenkaan. Jarrutus ja kaasuttelu tuntuu todella hyvin kuitenkin. Spade toistaa joka välissä että ffb pitää olla sata, en saa tuon kautta kyllä rattia omaan makuun sopivaksi. Mulla tällä hetkellää ffb 40, tyreforce 140, masterscalet 40-75 ja siihen muut säädöt päälle että aika sivuraiteilla ollaan lol.
 
Vastaus: Project CARS

Ehdottomasti se ffb 100:saan!

Niillä muilla säädöillä säädät sen sit mieluisaksi.

Master ja SoP scalet 15-25 (alota vaikka 20)

Sit jätät alkuun vaikka Muut SoP kohdat nolliin ja menet siitä Master scalen alta:
Ensimmäinen vaikuttaa jarrutuksessa tuntuviin efekteihin,
Toinen vaikuttaa siihen ratin jäykkyyteen. Spadella nää aivan liian kovalla, eli koita vaikka 40-50 välillä.
Kolmas vaikuttaa kanttareihin.
Neljäs anna olla 100:ssa.

Koita vaik 20 master scalella (ja SoP scalella) niitä F arvoja alkuun 50/40/70.

Jos jotain on liikaa ni vähennä ja jos haluat esim kanttareita tehostaa ni nosta sitä kolmatta.
 
Vastaus: Project CARS

Juu classikkia kokeiltu ja ei maistunu, liian jäykkää ja kanttarit ei tunnu ollenkaan. Jarrutus ja kaasuttelu tuntuu todella hyvin kuitenkin. Spade toistaa joka välissä että ffb pitää olla sata, en saa tuon kautta kyllä rattia omaan makuun sopivaksi. Mulla tällä hetkellää ffb 40, tyreforce 140, masterscalet 40-75 ja siihen muut säädöt päälle että aika sivuraiteilla ollaan lol.

Kokeiles heität sen tyre forcen 90, ffb 100 ja sit pistät muuten ne classic asetukset mutta säädät sieltä SoP Diff. sinne korkeintaan 40. Mulla ainakin tuntuu hyvin pelitttävän noin. Tuo Sop asetushan on se ratin "paino" eli jos sen heittää kovin isolle, tulee autosta painava kääntää.
Tosin, kannattaa itse kikkailla noita säätöjä, sillä se paras tuntuma löytyy :)

Tosiaan tuossahan on nyt kolme mahdollista vastussäätöä, eli:
Ffb joka pitää olla 100, koska muuten heikentää kaikkia forceja kerralla.
Tyre force, joka taas mittaa kääntyessä renkaiden vastusta, liian heikolla ei tunne pitoa.
SoP osasto jossa se yksi säätö vaikuttaa ihan suoraan ratin kokonaispainoon, eli sitä pois/lisää kunnes löytyy sille ratille se oikea vastus.
 
Vastaus: Project CARS

Kiitos vinkeistä, pitää kokeilla ja pistää ne forssit 100aan takasi. Oispa tämäkin peli lokalisoitu rallikansalle niin tajuais paremmin mitä tarkotetaan, ei hyvälläkään 'normienkulla' saa tarpeeksi käsitystä näiden säätöjen merkityksestä. Hyvästi rl, nyt säädetään.
 
Ylös Bottom