Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Itse tykkäsin ihan hulluna tuosta McLarenin F1:sta, kun viime kesänä ajoin siellä uramoodin Zolderissa kestävyyskisan. Pirun vaikeaa se oli, mutta niin hauskaa ja nautinnollista puskea sitä autoa äärirajoilla.

Sitä autoa pitää ajaa kaasulla. Kunnon jarrutus ja sitten kaasulla mennään kokoajan ihan hilkulla. Mikäli ajaa sitä autoa liian neutraalisti niin se tuntuu liian herkältä, joka ei kuitenkaan taitu mutkassa riittävän hyvin.

Omalla kohdalla tykästyin Audin R18 TDI ja Mercedeksen C-Class Coupé DTM -autoihin. Varsinkin jälkimmäinen on nautinnollista ajaa hyvällä setupilla. Testiajossa kävi aika hauskasti, kun olin Flow-tilassa ja havahduin siihen, kun bensa loppui. Olin ottanut pois kaikki HUDit, jotta voisin ajaa vaistojen varassa.

Spoilerissa C-Class Coupé DTM -auton setup, jota käytän:
[video=youtube;LyqoEITcITQ]https://www.youtube.com/watch?v=LyqoEITcITQ[/video]

[video=youtube;nV0jyz-BkvE]https://www.youtube.com/watch?v=nV0jyz-BkvE[/video]

[video=youtube;RsfTcUjQddA]https://www.youtube.com/watch?v=RsfTcUjQddA[/video]

[video=youtube;qNdoHgORqYw]https://www.youtube.com/watch?v=qNdoHgORqYw[/video]

[video=youtube;9ktqCIdCKDI]https://www.youtube.com/watch?v=9ktqCIdCKDI[/video]

Omalla kohdalla tykästyin Audin R18 TDI ja Mercedeksen C-Class Coupé DTM -autoihin. Varsinkin jälkimmäinen on nautinnollista ajaa hyvällä setupilla. Testiajossa kävi aika hauskasti, kun olin Flow-tilassa ja havahduin siihen, kun bensa loppui. Olin ottanut pois kaikki HUDit, jotta voisin ajaa vaistojen varassa.

Ite en tykkää yhtään noilla LMP1-luokan autoilla ajaa, liikaa pitoa ja liian herkkiä kääntymään :D

Pari päivää sitten kaveriporukalla alettiin tätä testailemaan PS4:llä ihan hyvin vuoksi. Tätä ennen latasi päivityksen 7.00. Lataus suoritettu, peli käyntiin ja ratti kiinni. Sitten tuli wtf ilmiö kun ratti ei enää toimi tässä pelissä päivityksen jälkeen :mad: Aikansa kun sitä renklas niin toimi minuutin valikoissa ja taas lakkas toimimasta. Ei kun levy ulos koneesta fiiliksellä ''haista v**** sitten'' ja siirryttiin driveclubiin jossa ratti toimii moitteetta. Onko muilla tullut sama eteen? Rattina T80.

Mikähänsiinäkin on, että koppiautoilla alkaa taidot loppumaan AI:n ollessa 85-87%, mutta formuloissa 100% ja voitan mitenpäin vain. Tai no näin se on aina ollut, mutta etteivät ole vieläkään viitsineet asiaa korjata.

Formuloissakin on jännä, esim rookiessa että kun päästät jonkun ohi, etkä ole kärjessä, niin joutuu hiukan jopa puolustamaan sijoituksiaan, mutta kun kärkeen pääsee niin saa mennä menojaan.

Mikähänsiinäkin on, että koppiautoilla alkaa taidot loppumaan AI:n ollessa 85-87%, mutta formuloissa 100% ja voitan mitenpäin vain. Tai no näin se on aina ollut, mutta etteivät ole vieläkään viitsineet asiaa korjata.

Formuloissakin on jännä, esim rookiessa että kun päästät jonkun ohi, etkä ole kärjessä, niin joutuu hiukan jopa puolustamaan sijoituksiaan, mutta kun kärkeen pääsee niin saa mennä menojaan.

Ilmeisesti pelimoottorilla on ollut vaikeuksia hallita eri autojen ja ratojen tekoälyä. Tästä syystä esimerkiksi ovaaliratoja ei ole saatu mukaan.

Vieläköhän tuovat peliin tänä vuonna uusia autopaketteja? Ferraria, Lamboa ja Hondaa ainakin sais tulla ihan kunnon kilpureina.

Eikä muutama uus ratakaan ois pahitteeksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Edelleen siellä ne "coming soon" tekstit on, joten toivotaan niin. Mut ei missään nimessä mitään perus katuautoja, kun vihdoin on saatu peli joka keskittyy kilpa-autoihin. Katuautoja ei tässä ois tarvinnut olla ollenkaan.

Joo siis mielellään kilpa-autoja niin kuin tuossa sanoinkin. Vaikka oon kyllä ite tykännyt ajaa noita katuautojakin :)

WTCC Civic vois olla kova ja vaikka FIA:n WEC sarjan Ferrarit, kunhan nyt toisivat muutaman italialaisen ja japanilaisen auton mukaan.

Pitkän tauon jälkeen annoin pakosta tällekkin paskakokkareelle mahdollisuuden kun muita ei ole vielä tullut ja parasta ajoaikaa eletään ennen kevättä.

Mielenpahoittamisen estämiseksi GT3 soolokisa pystyyn ja AI kuskeja 20 radalle Noorslaiffille 100%, 10 kierrosta, kisa loppukesän illassa alkaen 20.00, vähän ajanmanipulointia että alkuyöhön tullaan maaliin. Itelle alle one & only Ruf tietenkin.

Kisa eteni hyvissä fiiliksissä ja ajatellen että kyllähän tätä ajaa, 599xx T300 toimi loistavasti ja kaikki oli ok MUTTA......... Neljännellä kierroksella löysin jälleen kerran telamiinan keskeltä ajolinjaa ja PAM auto pysähtyi kuin seinään. Nooh, eipä tuo ollut ensimmäinen kerta ja kun johto oli jo reilu niin eikun matkaan vaan ja kohti varikkopysähdystä, uutta rengassarjaa alle ja vähän menovettäkin oli pysähdyssuunnitelmaan kirjailtu ennen kisaa. Suoralla kaikki irti ja viimeiset mutkat siististi taitellen varikkokujalle sisään MUTTA ei ei ei ei mitä tapahtuu, auto törmää koneen otettua Ruffini hallintaan johonkin rengaskasaan kävelyvauhdilla ja insinööri huutaa korvaan: Wait for the marshalls.

Hetken istuin hiljaa ja mietin mikä SMSllä meni pieleen että ei tätä peliä saatu koskaan valmiiksi eikä osata/viitsitä sitä patcheillä kokoon parsia. Kyllähän tätä ajelisi paremman puutteessa jos vain toimisi. PCars2 toki on jo tekeillä, hienoa! Jännä nähdä moniko sen näiden kokemuksien jälkeen ostaa.

Löytyi sitten myöhemmin tosin oikeen mukava randomhuone jossa viiden kuskin kanssa pääsi jälleen fiiliksiin ja pelikin toimi ihan hyvin että lopettaessa ajelut kuitenkin jäi fiilis että silloin tällöin pieninä annoksina tämä ajohimoja tyydyttää.

Kiitos ja Anteeksi, nämä nyt on peliin pettyneen jorinoita, enkä ole yksin näine aatoksin vaikkakin joillakin peli on alusta asti toiminut kuulemma "hirveen hyvin" ja ovat tyytyväisiä ja hyvä niin.

Edellisiin viesteihin vastaan: Eikös tähän kohta tule ainakin se Fordin autopaketti, radoista ei ole ollut mainintaa.

Niitä "telamiina" vikoja on todella todella monelta radalta korjattu onneksi.

Sit taas toi auton haltuunotto, niin mulla tekee välillä semmoista, et hetkellisesti katoaa yhteys rattiin ja tekee juuri tuon. Se katkeaminen ei näy pleikalla ilmoituksena tms. Saman on tehnyt myös muissa peleissä, tosin tätä tapahtuu ehkä kerran sataa pelituntia kohden. Sitä vikaa en täysin pcarsin piikkiin siis laittais.

Niitä "telamiina" vikoja on todella todella monelta radalta korjattu onneksi.

Sit taas toi auton haltuunotto, niin mulla tekee välillä semmoista, et hetkellisesti katoaa yhteys rattiin ja tekee juuri tuon. Se katkeaminen ei näy pleikalla ilmoituksena tms. Saman on tehnyt myös muissa peleissä, tosin tätä tapahtuu ehkä kerran sataa pelituntia kohden. Sitä vikaa en täysin pcarsin piikkiin siis laittais.

Ok, kun tuo ratti 'muka menee' pelin hallintaan kun varikolle ajetaan niin onko siinä samassa sitten tullut jotakin muutakin ratin toimintahäiriötä, esim sitä linkkuun menemistä ja vasten rajotinta punnaamista kunnes virrat ottaa pois? Vai toimiiko kuten pitääkin kun poistuu sessiosta?

Itelle ei ole tullut mitään ongelmia vastaan vielä tällä T300lla, mutta jos tuo minun varikkokäynnin epäonnistuminen ratista johtuu niin tässähän sitä on sitten ensimmäinen.

Mulla se menee niin, että esim pääsuoralla yks kaks katoaa täysin kontrolli. Ei toimi mikään nappi muutamaan sekuntiin. Sit yks kaks toimii options, jotta pelin saa pauselle. Siitä toimiikin taas aivan normaalisti.

Eli ei tapahdu mitään ihme tärinöitä, linkkuun menemistä tms.

Tosiaan tehnyt esim loebin demon ja F1 pelin kanssakin sen.

Mulla kun on näppiksestä tehty buttonboxi niin se kyllä herjailee 5min välein siitä ett yhteys katkeaa. Vaikka se toimii kokoajan. Ratti ei taas herjaa mitään, mutta selkeästi katkeaa.

En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin tuntuisi, että pleikan USB sekoilee omiaan, eikä varsinaisesti laitteissa olisi vikaa.

Aika jännää.. Viittaa tosiaan rattivehkeen/liitäntöjen vikaan jos kerta esiintyy muissakin peleissä kuin PCarsissa. Pitääpä tutkia omat liitokset ja muutenkin ottaa tuo tarkastelun alle kun ajelee. Kiitos vinkistä!

Joo siis mielellään kilpa-autoja niin kuin tuossa sanoinkin. Vaikka oon kyllä ite tykännyt ajaa noita katuautojakin :)

WTCC Civic vois olla kova....

Tuliski! :D Voi pojat kunnon japsit tästä puttuukin, vähän GTR:ää ja uutta NSX:ää ja ja...

Wtcc olisi sarja, josta maksaisin vaikka täyden pelin hinnan. Se olisi juuri sitä autoluokkaa, josta ei juuri pelejä ole ollut toca sarjan jälkeen. Tasaista vääntöä ja mielenkiintoisia kisoja. Siksi Clio Cup on pelin parhaimpia autoja.

Kokeilin ekan kerran tota Formula Gulffia. Sehän menee ku kiskoilla :P Brnossa muutaman kierroksen aikaan 2.07 ja jotain, vai mitäkhää se oli. Mukava kärry kuitenkin ajella.

Lainaan omaa postaustani viime kesältä, jolloin pelasin tätä PC:llä. Silloin oli asetukset jotakuinkin kohdillaan, tuntien säädön jälkeen, ja nyt kun olen viimeinkin saanut ratti/poljin tsydeemin (Logitech 920) viimeinkin konsolille (xbox) niin ei tule oikein mitään. Tuokaan nyt ei mikään maailman luokan aika ollut silloin, mutta nyt kun boxilla ajelin niin ajaksi jäi 2.15 ja rapiat. Kysymys kuuluukin, onko kenelläkään konsolille mitään järkeviä asetuksia? Varmaan pleikkarin G29 ratin omistajat (jos sellaisia on) niin voisi vähän kopioida siitä. En pärjännyt alun Clio kisoissakaaan ollenkaan ja meni hermo :P
Silloin PC aikana ajelin G27 ratilla joka miltei sama kun tuo nykyinen konsoliratti G920. Muuten ihan kiva muttei millään ole tuntumaa verrattuna silloiseen PC:n ajetavuuteen.
Olen katsellut täältä tällaiset asetukset, mutta ei noistakaan juurikaan apua ollut. Lähinnä tuolla vaikuteltiin noihin feedbäkkeihin.
Mutta muistan kun PC:llä oli hirveä säätö kaikessa että sai apaut ajettavuuden kohdilleen, niin nyt tuolla sanotaan vaan että antaa kaikkien olla ns. defaulttina.
Mullahan on mennyt kaikki windowsit ym. pelit uusiksi tässä ajan saatossa joten en voi sieltä käydä katselemassa että miten ne oli. Ja joidenkin viestien mukaan ne on resetoitunut päivitysten myötä.

Olen nyt ratin saatuani pelannut paljon Forza kutosta, että saattaa olla että jonkunlainen tottuminen siihen ja sen ohjaukseen vaikuttaa.

Edit: itseasiassa ongelma taitaa olla tuossa ratin kääntösäteessä. En tiedä mitä se nyt on, varmaan jotain 540 astetta. Noissa vähän vauhdikkaammissa autoissa sais olla vähemmän. En vaan mistään löytänyt asetusta tälle. Kun mutkissa saa kääntää rattia vähän turhan liikaa.

Lainaan omaa postaustani viime kesältä, jolloin pelasin tätä PC:llä. Silloin oli asetukset jotakuinkin kohdillaan, tuntien säädön jälkeen, ja nyt kun olen viimeinkin saanut ratti/poljin tsydeemin (Logitech 920) viimeinkin konsolille (xbox) niin ei tule oikein mitään. Tuokaan nyt ei mikään maailman luokan aika ollut silloin, mutta nyt kun boxilla ajelin niin ajaksi jäi 2.15 ja rapiat. Kysymys kuuluukin, onko kenelläkään konsolille mitään järkeviä asetuksia? Varmaan pleikkarin G29 ratin omistajat (jos sellaisia on) niin voisi vähän kopioida siitä. En pärjännyt alun Clio kisoissakaaan ollenkaan ja meni hermo :P
Silloin PC aikana ajelin G27 ratilla joka miltei sama kun tuo nykyinen konsoliratti G920. Muuten ihan kiva muttei millään ole tuntumaa verrattuna silloiseen PC:n ajetavuuteen.
Olen katsellut täältä tällaiset asetukset, mutta ei noistakaan juurikaan apua ollut. Lähinnä tuolla vaikuteltiin noihin feedbäkkeihin.
Mutta muistan kun PC:llä oli hirveä säätö kaikessa että sai apaut ajettavuuden kohdilleen, niin nyt tuolla sanotaan vaan että antaa kaikkien olla ns. defaulttina.
Mullahan on mennyt kaikki windowsit ym. pelit uusiksi tässä ajan saatossa joten en voi sieltä käydä katselemassa että miten ne oli. Ja joidenkin viestien mukaan ne on resetoitunut päivitysten myötä.

Olen nyt ratin saatuani pelannut paljon Forza kutosta, että saattaa olla että jonkunlainen tottuminen siihen ja sen ohjaukseen vaikuttaa.

Edit: itseasiassa ongelma taitaa olla tuossa ratin kääntösäteessä. En tiedä mitä se nyt on, varmaan jotain 540 astetta. Noissa vähän vauhdikkaammissa autoissa sais olla vähemmän. En vaan mistään löytänyt asetusta tälle. Kun mutkissa saa kääntää rattia vähän turhan liikaa.
Taisivat viime päivityksessä ainaski pleikalle tehä muutoksia renkaiden lämpöihin. Nyt ei renkaat lämpene liikaa ja monessa autossa on pito myös huonompi ku ennen.. etenki formuloissa. Esim. Gulf ja rookie on nyt "haastavampia" ajettavia kuin ennen päivitystä ainaski defaulteilla.

En tiä onko pc,box ja pleikan "tuntuma" sama.

Taisivat viime päivityksessä ainaski pleikalle tehä muutoksia renkaiden lämpöihin. Nyt ei renkaat lämpene liikaa ja monessa autossa on pito myös huonompi ku ennen.. etenki formuloissa. Esim. Gulf ja rookie on nyt "haastavampia" ajettavia kuin ennen päivitystä ainaski defaulteilla.

En tiä onko pc,box ja pleikan "tuntuma" sama.

Fysiikat/ rengasfysiikat on kaikilla alustoilla samat. Miljoona ffb-parametriä pitää huolen, että jokaisella ajotuntuma on erilainen. :rolleyes:

Tuossa linkissä olevissa säädöissä pisti silmään tuo Tire Force 100,joka itselläni on säädetty maksimiin eli arvoon 200.

http://pcars.oscarolim.pt/wheel-settings/browse/xbox-6/108

Tuolta olen kopsannut G920 perussäädöt boksille.Sieltä CARS valikosta voi sitten säädellä autokohtaisesti asetuksia esim. ratin kääntösäteet.Ihan mukavasti on toiminut.

Toimiiko sun ratissa nuo LSB ja RSB nappulat?Mulla ei toimi ainakaan Projectissa eikä Forzassa eli ei luultavasti missään pelissä boksilla.Porukka testannut PC:llä ja siinä kuulemma toimii.Kivahan se olisi autopelissä joskus sivullekin vilkaista.

Tuossa linkissä olevissa säädöissä pisti silmään tuo Tire Force 100,joka itselläni on säädetty maksimiin eli arvoon 200.

http://pcars.oscarolim.pt/wheel-settings/browse/xbox-6/108

Tuolta olen kopsannut G920 perussäädöt boksille.Sieltä CARS valikosta voi sitten säädellä autokohtaisesti asetuksia esim. ratin kääntösäteet.Ihan mukavasti on toiminut.

Toimiiko sun ratissa nuo LSB ja RSB nappulat?Mulla ei toimi ainakaan Projectissa eikä Forzassa eli ei luultavasti missään pelissä boksilla.Porukka testannut PC:llä ja siinä kuulemma toimii.Kivahan se olisi autopelissä joskus sivullekin vilkaista.

Ei toimi nuo nappulat. Pari ylimääräistä namiskaa ei olisi koskaan liikaa, niin nyt kun niitä siinä on niin sitten ne eivät toimi :( En ole tota rattia vielä kertaakaan käyttänyt PC:ssä mutta olen lukenut myös että siellä ne näppäimet toimii. Mietin vaan, että lataakohan boksi tuohon jotkut ajurit/päivitykset vai pitäisikö se jotenkin päivittää ensin PC:llä? Luulis että boksikin osaa sen päivittää, sikälis jos päivitettävää on/tulee.

Ja kiitos tuosta linkistä. Pitää kokeilla kun jaksaa. PC:llä silloin G27:lla pelatessani tuon kääntösäteen sai sieltä jostain Logitech profiler, vai mikä olikaan. En edes tiennyt, että niitä kääntösäteitä saa autokohtaisesti säädettyä :o Viimeksi kalibroin sen niin, etten vääntänyt rattia ihan tappiin asti, jolloin säde jää pienemmäksi :P Ehkä se kannattaa kuitenkin sitten tehdä niinkuin kuuluu ja sieltä autoista sitten erikseen muutella :)

Ylös Bottom