Vastaus: Beyond: Two Souls
No aika paljonhan tämän tyylisissä peleissä on kyse siitä valintojen merkityksen illuusiosta. Toki tulee erilaisia loppuja, mutta on myös niitä tilanteita, joissa lopputulos on sama valinnasta riippuen. Esimerkkinä muistaakseni Walking Deadissa on tilanne, jossa saa valita tapatko vai armahdatko henkilön X. Jos armahdat, niin seurueestasi joku muu ampuu hänet. Henkilö X siis kuolee joka tapauksessa. Tärkeää tässä on kuitenkin pelaajalle koituva fiilis, "minä olisin säästänyt hänet, joten olen hyvä ihminen." Jos jokainen valinta johtaisi oikeasti erilaiseen tilanteeseen niin loppuja tulee aivan älytön määrä. Heavy Rainille kuitenkin iso peukku siitä, että pelissä oli oikeasti mahdollisuus päästä ihan erilaisiin loppuihin. Moni niistä on kuitenkin lähes samanlaisia vain pienillä eroilla. Walking Deadissa taitaa loppu olla joka kerta samanlainen, tärkeintä on se "matka". Beyondin pelasin vain kerran.
No aika paljonhan tämän tyylisissä peleissä on kyse siitä valintojen merkityksen illuusiosta. Toki tulee erilaisia loppuja, mutta on myös niitä tilanteita, joissa lopputulos on sama valinnasta riippuen. Esimerkkinä muistaakseni Walking Deadissa on tilanne, jossa saa valita tapatko vai armahdatko henkilön X. Jos armahdat, niin seurueestasi joku muu ampuu hänet. Henkilö X siis kuolee joka tapauksessa. Tärkeää tässä on kuitenkin pelaajalle koituva fiilis, "minä olisin säästänyt hänet, joten olen hyvä ihminen." Jos jokainen valinta johtaisi oikeasti erilaiseen tilanteeseen niin loppuja tulee aivan älytön määrä. Heavy Rainille kuitenkin iso peukku siitä, että pelissä oli oikeasti mahdollisuus päästä ihan erilaisiin loppuihin. Moni niistä on kuitenkin lähes samanlaisia vain pienillä eroilla. Walking Deadissa taitaa loppu olla joka kerta samanlainen, tärkeintä on se "matka". Beyondin pelasin vain kerran.