Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driveclub & Driveclub Bikes - Nettiominaisuudet suljetaan 31.3.2020

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Driveclub - Uusinnat lisätty, Plus Edition tulee sit joskus...

Ei ne servut edelleenkään ihan kunnossa ole. Yhteys pätkii ajoittain ja välillä pelin moninpelin muodostus epäonnistuu. Toisinaan peli kaatuu kokonaan, kun aulaa muodostetaan.

Omenanraato: Sammuta peli ja aja lisenssien palautus (Settings - PSN - Restore Licenses).

Tämä auttoi.

Tänään taas pelailin ja tosi ristiriitainen peli edelleen.

Ajotuntuma ratilla on toisaalta erittäin kiva, mutta kuitenkin efektit rattiin ihan tunnottomat.
Toisaalta AI ei jotenkin ärsytä enää..onkohan sille tehty kuukausien saatossa jotain? Ongelma on vain liian kapeat radat.

Muutoinkin mun henkilökohtainen ongelma on se, että haluaisin ajaa aina vain aidoilla moottoriradoilla, jotka opeteltua siitä on hyötyä muissakin peleissä.
Nyt kun ajelen pari kertaa kuussa, en osaa mitään rataa ulkoa ja se ärsyttää, kun AI saa siitä sen hyödyn. Jos taas opettelen jonkun ulkoa, niin siitä ei ole koskaan missään muussa yhteydessä hyötyä.
Senpävuoksi kaikkein parasta antia koko pelissä on ne noin 50sek mittaiset pikku "moottoriradat", jotka oppii parissa kierroksessa.

Sade on hienoa, mutta todella raivostuttavaa ajettavaa niin sateella, kuin yöllä ja tuntuu et puolet lisäreistä on näitä.

Henkilökohtainen positiivisuus taas on se, että kun ajelee noita kisoja ja huomaan olevani oman kaverilistan kolmen parhaan joukossa joka kisassa, niin tulee hyvä fiilis. Nämä kun on yleensä kisoja joita muutkaan ei tahkoa uudestaan ja uudestaan.
Muissa peleissä olen aina kfinniläisiin nähden ollut perässähiihtäjä, kun mua ei nappaa ajella uudestaan ja uudestaan samaa, niin en ole pärjännyt normi ratapeleissä.

Sekavan tajunnanjuoksun lopputulemaksi totean, että DriveClub tuntuu olevan hyvä peli, jossa jotkut asiat mulle tökkii ja aiheuttaa sen, että vaikka ajaminen on kivaa, niin pelissä ei mikään motivoi mua menemään seuraavaan kisaan tai seuraavalla kerralla edes käynnistämään peliä. Se harmittaa, kun pohja on kunnossa.

Mun mielestä fiktiiviset radat nimenomaan sopivat tällaiseen arcade henkiseen kaahailuun. Onhan se tietenkin ongelma, jos peliä pelaa harvakseltaan, mutta ei tämä mielestäni ratojen ulkoa opettelua vaadi tekoälyä vastaan pelattaessa. Moninpelin aika-ajohaasteet sun muut asia erikseen. Ymmärrän pointin aidoista radoista, mutta mielestäni ne ovat jokseenkin tylsää ajettavaa, jos alla ei ole rata-ajoon viritetty kilpa-auto. Iso osa pelin autoista on ihan liian hitaita jonnekin F1 tai Le Mans mitat täyttävälle radalle. Driveclubin radat ovat mielestäni hyviä. Niitä on hauska ja jännittävä ajaa ja vaihtelua sekä haastetta löytyy riittävästi. Pelkästään aika-ajoa jaksaa tahkota, koska radan kiertäminen superautolla on yksinkertaisesti hauskaa.

Tämän pelin suola ei muutenkaan ole AI:ta vastaan ajaminen, vaan moninpelikisat ja klubihaasteet.

On tämä ainakin tällä hetkellä PS4:n paras autopeli ja melko kevyesti vieläpä. Pcars voi muuttaa tämän, vaikka onkin hieman vaikea verrata näitä kahta, koska Pcars on puhtaasti ratakisaamiseen keskittyvä.

Sen verran annettava risuja, että monipelikalenterissa on liian vähän variaatiota. Tosi paljon samoja autoja ja autoluokkia. Samat radatkin tuntuvat toistuvan melko usein. Jotain muutaman kisan mittaisia sarjoja toivoisin myös mukaan. Viikonloppuna on ollut paljon kaikenlaisia tallikisoja, jotka ovat ihan mukavan rentoja tapahtumia. Miinuksena itse kisaajat. Turhan herkästi lähdetään pois, jos näyttää siltä, että oma tiimi ei pärjää.

Ei noi radat päiväkisoissa niin haittaakaan, mutta sateella/yöllä AI tulee välillä niin rajusti perään kun jarruttelee miten sattuu.

Toinen ongelma on juurikin liian kapeat radat ja outo törmäysfysiikka, jolloin radan osaamattomuuden vuoksi ajaudut leveäksi ja otat pienen hipaisun aitaan niin saatat lentää minne sattuu.
Kapean radan ongelma on myös se, että haluaisin ajaa täysin puhtaasti AI:n kanssa ja se on aika vaikeaa, kun suurin osa haasteista on tehty, niin että joutuu ajamaan aika agressiivisesti voittaakseen.

Moninpelin toimivuutta parantava v1.13-päivitys on julkaistu. Kokoa n. 50 megaa.

New #DRIVECLUB game update 1.13 to improve multiplayer stability is now live. The download is approximately 50mb.

Lähde: Twitter (@Rushy33)

Nyt kun NetAnttilan hyvän tarjouksen myötä siirryin PS4-aikaan, niin mistäs tätä Driveclubia saisi edullisimmin? Storessa oli mielestäni jokin aika sitten alle 30eur PS+ jäsenille, mutta liekö tarjous loppunut kun nyt Store tarjosi ihan eri hintaa. Levyversiona olisi jotain special editionia samaan noin neljänkympin hintaan kuin Storessakin. Aika paljon ilmeisesti tulee ilmaiseksi dlc:tä. Tai on ainakin tullut. Onko tuosta Season Passista hyötyä? Saa tulevaisuudessakin dlc:t, mutta kuinka kauan?

ruuvi: Season Pass kattaa kaiken DLC:n tämän vuoden heinäkuuhun asti.

Tänään tullut Storeen uutta matskua myös Driveclubiin. Kiinnostavimpana odotettu Lamborghini laajennus, joka sisältää neljä autoa sekä kymmenen kisan kiertuepaketin. Lisäksi toinen kisapaketti, yksi konseptiauto ja pari livery packia.

Ihan kiva kattaus mielestäni. Season passin ostaneena voi myhäillä tyytyväisenä.

^ Jep! :D

[video=youtube;0vLrvQHCn9o]https://www.youtube.com/watch?v=0vLrvQHCn9o[/video]

Laittakaa muuten mielipiteitä pelin lempiautoista ja mielellään ilmaisista, mutta saahan sitä DLC-autojakin laittaa. Itse pelaan tätä niin harvakseltaan, kun enemmän keskityn PC-simuihin ja kaikki pelin autot ei oikein tässä maistu. Osalla autoista ajaminen ei niin nautintoa ole, kun ajomalli pelissä on kauniisti sanottuna "omalaatuinen". Noista rakennetuista (vai onko ne open wheelereitä) mielestäni BAC Mono on todella mukavaa ajaa Ariel Atomiin ja KTM:n autoon verrattuna.

Onko joku auto, joka kannattaa suosiolla unohtaa?

BAC Monoon sama, todella nautittava peli. Muita suosikkeja ainakin Ferrari 458, Lotus Exige S, McLacen 650S, Aston Martin V12 Zagato.. Hypereistä parhaiten käteen istuvat ehkä Enzo ja Huayra.

Isoin inhokki varmaan tuo KTM, Aston Martin One-77 ja hitaammista luokista isot sedanit, kuten Bemarit ja Bentley, ne tuntuvat laivoilta mutkissa. Muutama hyper saa aikaan lähinnä turhautumista ja raivoa, mutta vika taitaa löytyä enemmänkin ohjaimen ja sohvan välistä. :o

Läheskään kaikilla autoilla en ole niin paljoa ajanut, että osaisin mielipidettä niistä antaa.

Olenko muiten ainoa, jonka mielestä noi Caterhamit ja BAC ovat väärässä luokassa ja niille pitäisi olla joku omansa? Ei noilla tavallisilla superautoilla pärjää mitenkään niille.

Tulihan nämä uudet dlc paketit pelattua, tosin ei vielä kaikkia tähtiä saatu. Ensin pelasin sen Lamborghini paketin ja sen jälkeen sen toisen, niin Venenon jälkeen oli mielenkiintoista ajaa minillä:D

Autoista hyviä ovat Enzo, Huayra ja Veneno. Eniten tullut ajettua Hyper autoilla. Tämän uusimman dlc paketin kanssa yllätyin, että se Peugeotin Onyx concept on hyper luokassa ja että miten kovaa sekin kulkee. Hyper luokkaan kun sais Bugatti Veyronin. Omia kuljettajatietoja kun katsoin, niin olen ajanu pelissä nyt 8800km. Automerkkien kilometrisaavutukset melkein kaikki saatu ajettua, Bentley, Audi ja Ferrari vielä uupuvat noin 100km jokainen. Kyllä tämä vaan on hyvä peli.

Lambot on kyllä todella kivoja ajaa. Tosin ne onkin sitten ainoat noista oikeasti nopeista autoista joita on kiva ajaa. Itse tykkäisin perusautoista ja sitten siitä yhtä nopeampia (m5 bemun tyyppiset jne). Sit itse urheiluautot alkaa jo olemaan sellaisia ettei uppoa yhtään ja kovimmat kiiturit on todella hanurista.

Tämän takia ei oikein saa irti mitään dlc:stä, kun suurinosa painellaan jollain superautolla.

Toisaalta yökisoja vihaan pelissä kuin pelissä, mutta nyt siihen vielä sade jottei varmasti ventovierailla radoilla näe metriäkään eteenpäin, joten ei ajosta tule mitään. Hermo vain palaa.

Taas tuli pelailtua, mutta radat vaan tökkii edelleen, kovasti haluan tästä tykätä ja yritän ja yritän, mutta jää pelaamatta varmasti heti pcarsin jälkeen.

Lambot on kyllä todella kivoja ajaa. Tosin ne onkin sitten ainoat noista oikeasti nopeista autoista joita on kiva ajaa. Itse tykkäisin perusautoista ja sitten siitä yhtä nopeampia (m5 bemun tyyppiset jne). Sit itse urheiluautot alkaa jo olemaan sellaisia ettei uppoa yhtään ja kovimmat kiiturit on todella hanurista.

Tämän takia ei oikein saa irti mitään dlc:stä, kun suurinosa painellaan jollain superautolla.

Toisaalta yökisoja vihaan pelissä kuin pelissä, mutta nyt siihen vielä sade jottei varmasti ventovierailla radoilla näe metriäkään eteenpäin, joten ei ajosta tule mitään. Hermo vain palaa.

Taas tuli pelailtua, mutta radat vaan tökkii edelleen, kovasti haluan tästä tykätä ja yritän ja yritän, mutta jää pelaamatta varmasti heti pcarsin jälkeen.

Sama minulla radat tökkii eikä niitä jaksa opetella,pcarsissa on tuttuja ratojakin mitä on Gran turismossa tullu ajettua.

Osa radoista on kieltämättä turhan kapeita rännejä. Ohi ei kiireessä pääse ilman kyynärpäitä ja jos rata ei ole tuttu, niin jarruissa kolisee. AI tykkää tulla hanuriin, mikä syö toisinaan miestä. Ajat kolmatta kertaa jotaina etappia, jotta pääset alle haamuajan, jarrutat täydellisesti siihen tiukkaan mutkaan pitkän suoran jälkeen ja PAM, takaa tullaan täysiä päin ja löydät itsesi sutimasta hiekoilta samalla, kun viisi autoa pyyhältää ohi.

Ja itse saat vielä miinuspisteitä, koska törmäily ja ulosajo. :D

Toisaalta pidän kyllä tämän pelin maantiepätkistä huomattavasti enemmän kuin jostain Burnout tai NFS tyylisistä, missä on koko ajan neljä kaistaa molempiin suuntiin ja lentokentän verran tilaa. Vauhdin tunne on todella voimakas ja ovathan ne realistisen tuntuisia teitä muutenkin.

Kilparadoilla onkin sitten leveämpää baanaa tarjolla. Hieman enemmänkin noita kilparatoja saisi olla ja ehkä vähän enemmän mielikuvitusta.

Vähän kyllä ihmettelen, että muka vain nuo Lambot olisivat supereista kivoja ajaa. Ei ne nyt kovastikaan poikkea Ferrareista tai McLareneista esimerkiksi. Mun mielestä juuri noi Bemarit sun muut sedanit on turhauttavia ajaa. Puskevat niin pirusti ja perä irtoaa ulostulossa herkästi. Mikä se Mersunkin juhlamalli, karmea paatti.

Sama minulla radat tökkii eikä niitä jaksa opetella,pcarsissa on tuttuja ratojakin mitä on Gran turismossa tullu ajettua.

Näin myös täällä, ei viitsi opetella näitä ratoja. Project Cars:ssa tuttuja ratoja ja tuntemattomat varmaankin miellyttävämpi opetella, ehkä hiukan fiksummin toteutetun AI:n kanssa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Helppo olla samaa mieltä noista kapeista radoista ja yösateista. Alla yksi suosikkiradoistani, jossa hurrikaanilla Ferrareita pyörittelen, ilman kosketuksia.
Video on muuten käsin veistetty kahdesta erillisestä videosta, TV-cam/ incar. Tuolla tavalla yhdistelemällä saa ihan selkeää katsottavaa.

[video=youtube;fw6gBldO95I]https://www.youtube.com/watch?v=fw6gBldO95I[/video]

Tuo on se minunkin lempirata. Tuota voisin ajaa vaikka kuinka ja todennäköisesti tahkoaisin peliä yötäpäivää, jos kaikki radat ois totaluokkaa. Toinen huomattavasti kapeampi rata on se todella lyhyt rata missä on niitä rengasvallejakin siellä täällä, jossain keskellä hiekkaa. Ja juuri ennen maaliviivaa sellainen shikaani. Koko rata näyttää ilmakuvassa karting radalta. (intia??)

Tuo on se minunkin lempirata. Tuota voisin ajaa vaikka kuinka ja todennäköisesti tahkoaisin peliä yötäpäivää, jos kaikki radat ois totaluokkaa. Toinen huomattavasti kapeampi rata on se todella lyhyt rata missä on niitä rengasvallejakin siellä täällä, jossain keskellä hiekkaa. Ja juuri ennen maaliviivaa sellainen shikaani. Koko rata näyttää ilmakuvassa karting radalta. (intia??)
Jep, Tamil Nadu. Kuuluu omiinkin suosikkeihini. Skotlannin BHR on myös vähän leveämpi kisabaana, mutta en siitä niin välitä. Japanin pakettiin kuuluva rata sen sijaan on todella hyvä, oisko joku AHR.

Kapeista kaduista tehdyt radat ovat usein hauskoja ajaa yksin ja hieroa sitä kierrosaikaa. Esimerkiksi Lake Shoji on hauska rata.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom