Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Titanfall

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Myös Source-moottoria käyttävä pelkästään moninpelattava CS:GO vaatii 6 gigaa kiintolevytilaa. Vaikka tuohon lisättäisiin tuplasti lisää sisällön ja isompien karttojen muodossa, niin mihinköhän ne loput 36 tarvitaan? EA:n DRM:ään ja NSA:n vakoiluohjelmiin?

CS:GO oli viime katsomalta hyvin simppeli ulkoasultaan (kartat pelkkiä simppeleitä suoria pintoja), joten on ihan ymmärrettävää, että tarkemmat tekstuurit, tarkemmat mallit, esilasketettu valaistus (tarkempi resoluutio) yms. haukkaavat heti eksponentiaalisesti enemmän tilaa. Riippuen lisäksi siitä, miten pelimallien LOD-mallit on toteutettu (todennäköisesti nekin on lasketettu etukäteen, jottei prosessoritehoa kulu) tuo tilan tarve on ihan realistinen. Vakoiluiohjelmat ja kopiosuojaukset eivät tänä päivänäkään vie satoja kilotavuja enempää.

Pelimoottori harvemmin määrittelee pelin tilantarpeen, vaan pelin sisältämä "media" vie eniten tilaa. Eli riippuen, mitä kaikkea dataa esim. tekstuurit, tai paremminkin "pintamateriaalit" sisältävät, kasvattavat tosiaan hyvinkin nopeasti tiedostokokoa.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

CS:GO oli viime katsomalta hyvin simppeli ulkoasultaan (kartat pelkkiä simppeleitä suoria pintoja), joten on ihan ymmärrettävää, että tarkemmat tekstuurit, tarkemmat mallit, esilasketettu valaistus (tarkempi resoluutio) yms. haukkaavat heti eksponentiaalisesti enemmän tilaa. Riippuen lisäksi siitä, miten pelimallien LOD-mallit on toteutettu (todennäköisesti nekin on lasketettu etukäteen, jottei prosessoritehoa kulu) tuo tilan tarve on ihan realistinen. Vakoiluiohjelmat ja kopiosuojaukset eivät tänä päivänäkään vie satoja kilotavuja enempää.

Pelimoottori harvemmin määrittelee pelin tilantarpeen, vaan pelin sisältämä "media" vie eniten tilaa. Eli riippuen, mitä kaikkea dataa esim. tekstuurit, tai paremminkin "pintamateriaalit" sisältävät, kasvattavat tosiaan hyvinkin nopeasti tiedostokokoa.

Totta, mutta Titanfallin tekstuuri- tai valaistuksen laatu tai pelin optimointi tähän mennessä nähdyn perusteella ei selitä noin suurta tiedostokokoa. Esimerkiksi voidaan ottaa vaikka Planetside 2, joka on takuulla laajempi ja vie tilaa 15 gigaa, tai Skyrim, jonka koko on muistaakseni 30 gigan luokkaa. Oikeasti noin valtava koko kertonee lähinnä pelin tekijöiden ja julkaisijoiden laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä pc-versiota kohtaan, kuten uusimman CoDin pc-version kohdalla.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Totta, mutta Titanfallin tekstuuri- tai valaistuksen laatu tai pelin optimointi tähän mennessä nähdyn perusteella ei selitä noin suurta tiedostokokoa.
No mikä sitten selittää tuon, jos ei aikaisemmin mainittu? Betassahan ei tiettävästi ollut järin tarkat tekstuurit ihan tarkoituksella (nopeampi ladata).

Kyse voi olla myös siitä, että pelissä on jokin oma sisäinen swappi, jota varten tilaa varataan paljon ja jonne tiedostoja (mapit, tekstuurit, yms.) "puretaan"/lasketaan, jotta peli toimisi sulavammin myös heikommilla laitteilla.

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, osa geometriasta (pelihahmot/kartat/yms.) voidaan nykytekniikalla laskea lennosta, esim. kaukana olevat talot ja hahmot voidaan reaaliajassa huonontaa, jottei näytönohjaimen tarvitse laskea niin paljoa geometriaa kerralla, mutta jotta prosessoritehoa jäisi enemmän käytettäväksi, voidaan tämä geometria laskea myös etukäteen, jolloin samasta hahmosta voi olla kymmenenkin eri versiota. Nämä kaikki vievät luonnollisesti kovalevytilaa, mutta säästävät prosessoritehoa itse peliin. Koska Titanfallin on nopeana räiskintäpelinä tarkoitus pyöriä sulavasti, on nämä mallis ehkä lasketettu etukäteen prosessoritehon säästämiseksi.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Kaksi viimeistä Infinity Wardin Codia on ollut multiplayerin kannalta pelkkää local pelaamista globaalin sijasta. Miten on TitanFall:ssa, onko tässäkin tyytyminen globaalin sijasta locaaliin? Jos ei ole globaalia niin peli jää hyllyyn itseltäni.

Mites on Betan pelaajat oliko peli globaalia vai locaalia? Eli Suomeksi oliko vastustajat jatkuvasti Suomesta? Jos oli niin silloin se oli locaalia se pelaaminen globaalin sijasta. Globaali on se Kuningas ja tätä Kuningas ajatusta eivät ole tukeneet Cod: Ghost eikä MW 3, mutta kumpaan leiriin betan perusteella kuuluu Titanfall?
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Mites on Betan pelaajat oliko peli globaalia vai locaalia? Eli Suomeksi oliko vastustajat jatkuvasti Suomesta? Jos oli niin silloin se oli locaalia se pelaaminen globaalin sijasta. Globaali on se Kuningas ja tätä Kuningas ajatusta eivät ole tukeneet Cod: Ghost eikä MW 3, mutta kumpaan leiriin betan perusteella kuuluu Titanfall?

Alueelliset serverit sai valittua(North Éurope tms.)
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Totta, mutta Titanfallin tekstuuri- tai valaistuksen laatu tai pelin optimointi tähän mennessä nähdyn perusteella ei selitä noin suurta tiedostokokoa. Esimerkiksi voidaan ottaa vaikka Planetside 2, joka on takuulla laajempi ja vie tilaa 15 gigaa, tai Skyrim, jonka koko on muistaakseni 30 gigan luokkaa. Oikeasti noin valtava koko kertonee lähinnä pelin tekijöiden ja julkaisijoiden laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä pc-versiota kohtaan, kuten uusimman CoDin pc-version kohdalla.

Lokalisointi. Esimerkiksi valtava määrä audiodataa, on yksi syy. Kyllä noita tekijöitä pc-versiot kiinnostaa, mutta tuskin on enää paljoa väliä viekö 30 tai 40 gigaa. Hetken siinä saa latailla joka tapauksessa.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Alueelliset serverit sai valittua(North Éurope tms.)

Eli Titanfall:ssa on serveri listat kuten Bäfä:ssä? Hieno juttu jos on. Noita ei enään monessa pelissä olekkaan kun lähestulkoon kaikki käyttävät matchmakingiä. Noita serveri listoja onkin peli porukassa kaivattu takaisin peleihin.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Eli Titanfall:ssa on serveri listat kuten Bäfä:ssä? Hieno juttu jos on. Noita ei enään monessa pelissä olekkaan kun lähestulkoon kaikki käyttävät matchmakingiä. Noita serveri listoja onkin peli porukassa kaivattu takaisin peleihin.

Ei siis itse serveriä saa valita, mutta alueen miltä se on. Itsellä pienin pingi west europen eikä northin servuilla, vaikka ei näin uskoisi.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Yleiskatsaus karttoihin:

10-Outpost-207.jpg


09-Nexus.jpg


08-Lagoon.jpg


07-Fracture.jpg


06-Demeter.jpg


05-Corporate.jpg


04-Colony.jpg


03-Boneyard.jpg


02-Angel-City.jpg


01-Airbase.jpg
 
Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Harmi kun ei vieläkään kovin ole infoa Xbox360 versiosta, toivottavasti ei ole kauhean karsittu.

Jo pelkästään xbox360 käyttämä DVDformaatti takaa sen että rankasti on karsittu. Jollei sitten pelilaatikkoon ahdetaan 5 pelilevyä, jota voi sitten vaihdella kätevästi karttojen välissä.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]



Jo pelkästään xbox360 käyttämä DVDformaatti takaa sen että rankasti on karsittu. Jollei sitten pelilaatikkoon ahdetaan 5 pelilevyä, jota voi sitten vaihdella kätevästi karttojen välissä.

Et oo vissiin kuullu sellasesta keksinnöstä kun kiintolevy?(sarcasm)
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Jo pelkästään xbox360 käyttämä DVDformaatti takaa sen että rankasti on karsittu. Jollei sitten pelilaatikkoon ahdetaan 5 pelilevyä, jota voi sitten vaihdella kätevästi karttojen välissä.
Eiköhän X360 versio ole jäänyt uutispimentoon ihan siitä syystä, että peliä voidaan markkinoida next-gen kokemuksena ja saada puhtia X1:n myynteihin.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Et oo vissiin kuullu sellasesta keksinnöstä kun kiintolevy?(sarcasm)

Olen kuullut ja muistan myös sellaiset 360set joissa ei ollut kiintolevyä lainkaan. Yhtä hölmöä ovat suunitelmat olla laittamatta blu-ray asemaa xbox Oneen ollenkaan! Jos ei nyt muuhun käyttäis niin leffojen katselemiseen ihan kätevä olla olemassa moinen.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Olen kuullut ja muistan myös sellaiset 360set joissa ei ollut kiintolevyä lainkaan. Yhtä hölmöä ovat suunitelmat olla laittamatta blu-ray asemaa xbox Oneen ollenkaan! Jos ei nyt muuhun käyttäis niin leffojen katselemiseen ihan kätevä olla olemassa moinen.

Entä jos ei katso elokuvia pelikonsolilla ollenkaan? Eikös se ole tuolloin varsin hyvä, ettei maksa turhasta.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Titanfallin PC-version 50 gigan kiintolevyvaatimuksesta 34 gigaa täyttyy audiotiedostoilla.

JlnDXqs.png

Eli oikeasti peli mahtuisi noin 15 gigaan (Xbonella koko 16GB), mutta tekijöiden laiskuus tai Originin rajoitukset täyttävät kiintolevyä. Kaikille markkinoille on tungettu mukaan kaikki kieliversiot, monikohan eurooppalainen pelaa pelinsä kiinaksi, koreaksi tai japaniksi?
 
Ylös Bottom