Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Näistä latausruutuun jäätymisistä on melko paljon ollut foorumeilla puhetta ps4 versiossa. Mä otin ns. "varman päälle" ja asensin pelin, päivityksen ja pari pikku lisäriä ja käynnistin pleikan uudestaan ennen pelaamista. Viiteen tuntiin ei ollut mitään ongelmia. Voi olla että kävi vaan tuuri, mutta kannattaa ehkä varmuuden vuoksi muidenkin peliä aloittavien kokeilla tuota. Eihän siinä menetä kuin noin minuutin, jos sitäkään kun boottaa koneen. :)
Itse en vaivautunut käynnistelemään uudelleen ja about samat tunnit takana eikä latausruutu -hyytymisiä. Yksi Gwent -pelin aikana tapahtunut Crash to "Desktop" ja heti uudelleenkäynnistys ilman ongelmia. PS4:llä täälläkin siis.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Täällä pelattu noin 8 tuntia ja fiilikset pelistä todella korkealla. Kaunis, laaja ja elävä maailma houkuttelee tutkimaan ja välillä huomannut vaan jäävän fiilistelemään maisemia hevosen selässä. Kuten joku aiemmin jo sanoikin, isot plussat myös hahmojen kasvoanimaatioista.
Oma PS4-versio on onneksi toiminut ilman yhtään kaatumista.
Omasta edistymisestä spoilerien taakse:
Juuri onnistuin Griffinin kukistamaan joten juonen osalta mennään aika alkuvaiheessa vielä. Sivutehtäviä ja karttaan merkittyjä kysymysmerkkejä on tullut käytyä läpi ahkerasti ja yllättävän hyvältä vaikutti myös muutaman pelin perusteella tuo korttipelikin.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Paljon on jo kokemuksia tullut pelistä, mutta lähinnä PS4 näkökulmasta. Mites Onen omistajille peli maistuu? Suuria eroja ei tosin taida olla eri alustojen välillä? Lähinnä mietin, että onko jotain bugeja, että odottaako niiden korjaamista ennen pelin ostoa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tuliskohan oma kappale huomenna postilaatikkoon.. Ehkä vois ens viikolla sit alkaa pelailemaan. Lauantaina 30v pirskeet ja sunnuntaina armoton darra kuitenkin, kiitos jo etukäteen viskille siitä, niin ei välttis jaksa alkaa tällaiseen vielä keskittymään.. [emoji16]
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Paljon on jo kokemuksia tullut pelistä, mutta lähinnä PS4 näkökulmasta. Mites Onen omistajille peli maistuu? Suuria eroja ei tosin taida olla eri alustojen välillä? Lähinnä mietin, että onko jotain bugeja, että odottaako niiden korjaamista ennen pelin ostoa.

Yhtään bugia ei ole tullut vastaan. Peli pyörii tosi tasaisesti,välivideoissa pientä nykimistä ollut ton update jälkeen(varmaan korjaavat?). Ite valitsin juuri xbox one version koska tykkään ohjaimesta enemmän :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Paljon on jo kokemuksia tullut pelistä, mutta lähinnä PS4 näkökulmasta. Mites Onen omistajille peli maistuu? Suuria eroja ei tosin taida olla eri alustojen välillä? Lähinnä mietin, että onko jotain bugeja, että odottaako niiden korjaamista ennen pelin ostoa.


Sen verta alkutaipaleella vielä ollaan, että turhan aikaista vielä sanoa. Mitään pelaamista estävää bugia ei ole tullut vastaan missään vaiheessa. Grafiikan repeilyä näin kerran, kun kutsuin hevosen, joka jäikin pieneen aitaukseen jumiin. Tämä loppui, kun kutsuin hevosta uudestaan. Mitä itse peliin tulee niin todella rautaiselta vaikuttaa. Ikävin puoli, että omaan makuun heikoin alue on tässä sama, kuin Witcher 2 eli kontrollit ja inventaariosysteemi. Kontrollit on kyllä ihan jees mitä tulee liikkumiseen ja taisteluun, mutta se loottaus... hohhoijaa :). Inventory osasto edelleen mielestäni turhan sekava, mutta eiköhän siihenki taas totu kunhan saa vähä kilometrejä alle.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Viitisen tuntia peliä takana ja täytyy kyllä sanoo että on hieno ja valtava peli kaikinpuolin!

Olen ensikertalainen tämän pelisarjan sekä tyylilajin parissa. Hieman sekaannusta ovat aiheuttaneet ainoastaan ajoittain taistelusysteemi ja inventaariovalikot, kovin sekavan oloiset ovat. Epäselväksi on jäänyt esim pystyykö muuten terveyttä "parantamaan" kuin syömällä ja juomalla? Esimerkiksi voiko kasveista tai sienistä tehdä jonkun itemin joka parantaisi terveyttä tms?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Viitisen tuntia peliä takana ja täytyy kyllä sanoo että on hieno ja valtava peli kaikinpuolin!

Olen ensikertalainen tämän pelisarjan sekä tyylilajin parissa. Hieman sekaannusta ovat aiheuttaneet ainoastaan ajoittain taistelusysteemi ja inventaariovalikot, kovin sekavan oloiset ovat. Epäselväksi on jäänyt esim pystyykö muuten terveyttä "parantamaan" kuin syömällä ja juomalla? Esimerkiksi voiko kasveista tai sienistä tehdä jonkun itemin joka parantaisi terveyttä tms?
Katsoppas sieltä alchemystä niitä valmistettavia juomia mitä ne tekee ;)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Oisko kellään mitään videota/muuta tiedossa missä käytäisiin läpi näytä eri "klaaneja"/"Houseja" mikskä niitä nyt ikinä tykkää kutsua.

Olen katellut noita videoita mitä tänne on linkkailtu ja kiitos niiden hieman ymmärtää aikasemmista peleistä jotain, mutta edelleen ei ole kyllä hajukaan, että mitä nämä eri joukot ovat ja mitkä on tavoitteet ym..
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Muutama bugi "?" tai mikä lie tullut vastaan, onko kenellekkään muulle osunut kohdalleen? eli olin tekemessä tuota precious cargo side questia, eli puhuin sille äijällä otin tehtävän vastaan ja kun lopetin puhumisen niin siihen ilmestyi muutama susi joita aloin siinä sitten hakkaamaan... eiköhän siihen taakse ilmestynyt muutama vartija johon iskuni osui, sen jälkeen heräänkin mustan ruudun jälkeen maasta ja teksti coin lost tai jotain sinne päin. Sudet oli kuollut ja kaikki vaikutti normaalilta. lähdin etsimään laatikkoa ja kun sen löysin palasin takaisin miehen luo ja valitsin siinä sitten sen jahtaus kohdan, kun olin valinnut sen ilmestyi lataus ruutu joka kesti jonkin aikaa... ohjain tärisi välillä ihan kuin olisin ottanut osumaa, no lataus ruutu poistui ja tuli teksti olet kuollut jne..no jatkoin tallenuksestani ja puhuin taas miehelle ja valitsin jahtauksen jne. Jahtaus käynnistyi normaalisti ja kun saavutin miehen löin häntä miekalla ja tuli cutsceen jossa mies oli kuollut ja geralt mutisee i have to hide this tai jotain sinne päin, kunnes cutsceen vaihtuukin yhtäkkiä toiseen jossa mies onkin elossa....
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Kiitoksia Hevis ja Herkkusuu vastauksista. Peli haettu Gigantista ja asennettu. Myöhemmin illalla sitten pelaamaan.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Noin kymmenen tuntia on peliä takana ja vieläkin tuntuu siltä, ettei peli ole edennyt juuri mihinkään. Tosin olen viettänyt paljon aikaa vain samoilemalla milloin missäkin (tavaraa keräillen) ja toisinaan olen valinnut kohteeksi kartalla näkyviä kysymysmerkkejä, joiden luota on sitten löytynyt jotain kiinnostavaa. Meno on maittanut alusta lähtien ja oikeastaan ainoa asia, mitä olen jäänyt kaipaamaan, ovat edes jonkinlaiset puzzlet. Mainittakoon eräs hautausmaa:

En muista hautausmaan nimeä, mutta heti sinne astuttuani kimppuun hyökkäsi jokin kummituksen tapainen olento, joka sitten katosi, mutta mentyäni maanalaiseen kerrokseen, sain saman otuksen uudestaan vastaan. Jotain loottia "kellarista" löytyi, mutta paikka näytti juuri siltä, että jotain pitäisi tehdä päästäkseen käsiksi huolellisesti kätkettyyn aarteeseen, mutta ei löytynyt. "Yläkerrassa" taas oli hauta, johon oli haudattu jokin arvohenkilö, ei mitään erityistä siinäkään.

Toivottavasti edes jotain arvoituksen poikasta löytyy myöhemmin, tosin Witcher sense saattaisi paljastaa sellaiset liian helposti, joten niitä ei ole välttämättä otettu mukaan. Kyseinen kyky on kyllä kovasssa käytössä, mutta oli siitä yhden kerran haittaakin - juoksin metsässä keräilemässä loottia ja teurastin mm. susia ja villikoiria, kunnes juoksin "vaistot" päällä suoraan pieneen rotkoon. Selvisin pudotuksesta hädin tuskin hengissä ja päälle päätteeksi piti kiertää pitkä reitti takaisin ylös. Mieleen tuli ensimmäisenä elokuva "127 tuntia", sen verran pahasti olin motissa.

Bandiittien leireistä löytyy muuten mukavasti tavaraa jos sellainen tulee vastaan. Tavallisesti on useita laatikkoja + säkkejä ympäriinsä ja suht usein iso teltta, jossa muutama arkku odottaa avausta. Tavarapaljous tosin yllätti kerran, kun raja tuli vastaan, eikä voinut juosta tai kierähtää ollenkaan. Tämä sattui kaiken lisäksi kesken taistelun, kerätessäni jotain maasta, mutta onneksi on taukotila ja vapaus heittää rojut mäkeen.

Pelin valikoista sen verran, että ovat ne kyllä aikamoisen sekavia. Sapuskat nyt jotenkin erottaa, mutta esimerkiksi päällä olevia varusteita ei ole järjestetty/merkitty mitenkään, joten on pakko käydä tavarat esine kerrallaan läpi, ettei vahingossa myy mitään arvokkaampaa kauppiaalle. Jonkinlainen junk-tavaravalikko pitäisi olla ja käytössä olevia varusteita ei pitäisi pystyä myymään.

Sellainen vinkki kaikille, että jos syöt esim. leipää taistelun aikana terveyden palauttamiseksi, niin ei kannata pureksia useita leipäpaloja samalla hetkellä - terveys ei palaudu kuin sen viiden sekunnin ajan "yhden leivän voimalla", vaikka söisit niitä kymmenen yhteen nippuun. Sen sijaan jos ottaa esim. vettä kaveriksi samaan aikaan, niin sitten terveys palautuu molempien voimalla nopeammin.

Päivän päätteeksi tuli teurastettua Griffin-niminen otus, mutta siitä en spoilaa sen enempää. Normaalitasosta hyppäsin yhden pykälän vaikeammalle - peli oli aivan liian helppo, kun rupesin oppimaan taistelua paremmin.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Jep, jos vähänkään haluaa pitää pelin haastavana niin kannattaa vaikeustasoa nostaa. Normaali vaikutti alun perusteella melko helpolta, joten tuli vaihdettua toiseksi vaikeimmalle jossa sentään kuoleminen on mahdollista. :)

Souls-peleistä juuri tulleena kontrollit ja taistelut tuottivat suuria ongelmia alussa, mutta kyllä nyt on jo alkanut oppia. Tosin liikkuminen tuntuu edelleen hieman tönköltä. Muuten kyllä hyvin tunnit ovat kuluneet pelin parissa, eikä kaatumisia pleikan puolella ole tullut kertaakaan.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Noin kymmenen tuntia on peliä takana ja vieläkin tuntuu siltä, ettei peli ole edennyt juuri mihinkään. Tosin olen viettänyt paljon aikaa vain samoilemalla milloin missäkin (tavaraa keräillen) ja toisinaan olen valinnut kohteeksi kartalla näkyviä kysymysmerkkejä, joiden luota on sitten löytynyt jotain kiinnostavaa. Meno on maittanut alusta lähtien ja oikeastaan ainoa asia, mitä olen jäänyt kaipaamaan, ovat edes jonkinlaiset puzzlet. Mainittakoon eräs hautausmaa:

En muista hautausmaan nimeä, mutta heti sinne astuttuani kimppuun hyökkäsi jokin kummituksen tapainen olento, joka sitten katosi, mutta mentyäni maanalaiseen kerrokseen, sain saman otuksen uudestaan vastaan. Jotain loottia "kellarista" löytyi, mutta paikka näytti juuri siltä, että jotain pitäisi tehdä päästäkseen käsiksi huolellisesti kätkettyyn aarteeseen, mutta ei löytynyt. "Yläkerrassa" taas oli hauta, johon oli haudattu jokin arvohenkilö, ei mitään erityistä siinäkään.

Toivottavasti edes jotain arvoituksen poikasta löytyy myöhemmin, tosin Witcher sense saattaisi paljastaa sellaiset liian helposti, joten niitä ei ole välttämättä otettu mukaan. Kyseinen kyky on kyllä kovasssa käytössä, mutta oli siitä yhden kerran haittaakin - juoksin metsässä keräilemässä loottia ja teurastin mm. susia ja villikoiria, kunnes juoksin "vaistot" päällä suoraan pieneen rotkoon. Selvisin pudotuksesta hädin tuskin hengissä ja päälle päätteeksi piti kiertää pitkä reitti takaisin ylös. Mieleen tuli ensimmäisenä elokuva "127 tuntia", sen verran pahasti olin motissa.

Bandiittien leireistä löytyy muuten mukavasti tavaraa jos sellainen tulee vastaan. Tavallisesti on useita laatikkoja + säkkejä ympäriinsä ja suht usein iso teltta, jossa muutama arkku odottaa avausta. Tavarapaljous tosin yllätti kerran, kun raja tuli vastaan, eikä voinut juosta tai kierähtää ollenkaan. Tämä sattui kaiken lisäksi kesken taistelun, kerätessäni jotain maasta, mutta onneksi on taukotila ja vapaus heittää rojut mäkeen.

Pelin valikoista sen verran, että ovat ne kyllä aikamoisen sekavia. Sapuskat nyt jotenkin erottaa, mutta esimerkiksi päällä olevia varusteita ei ole järjestetty/merkitty mitenkään, joten on pakko käydä tavarat esine kerrallaan läpi, ettei vahingossa myy mitään arvokkaampaa kauppiaalle. Jonkinlainen junk-tavaravalikko pitäisi olla ja käytössä olevia varusteita ei pitäisi pystyä myymään.

Sellainen vinkki kaikille, että jos syöt esim. leipää taistelun aikana terveyden palauttamiseksi, niin ei kannata pureksia useita leipäpaloja samalla hetkellä - terveys ei palaudu kuin sen viiden sekunnin ajan "yhden leivän voimalla", vaikka söisit niitä kymmenen yhteen nippuun. Sen sijaan jos ottaa esim. vettä kaveriksi samaan aikaan, niin sitten terveys palautuu molempien voimalla nopeammin.

Päivän päätteeksi tuli teurastettua Griffin-niminen otus, mutta siitä en spoilaa sen enempää. Normaalitasosta hyppäsin yhden pykälän vaikeammalle - peli oli aivan liian helppo, kun rupesin oppimaan taistelua paremmin.

näitä puzzle juttuja löytyy lähinnä treasure hunteissa. Tehtävissä oma sarake näille. Aukeaa kun ostat kartan palasia.. Muuten noi on aika iisejä. Tosin huhuja kuullut et pelissä ois lisää salaista ilman karttamerkintöjä valmiiksi. Näitä metsästetään sit ku tasot on kohillaan :D
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Hauska mennä pelisarjaan perehtymättömänä ja näin ollen ennakkoluulottomasti ottaen vastaan sen mitä tulee.

Saatiinpahan jo yksi tapaus kaulakiikkuun. Kävi mielessä jälkikäteen, olisiko pitänyt kuitenkin toimia toisella tapaa ja miten valinta voi kostautua myöhemmin. Elämä on tässäkin valintoja täynnä. Moraalikysymyksiä en lähde silti liiemmin pohtimaan, vaikka keskusteluissa pyrkii linjan pitämään.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Nyt näin toisena pelipäivänä on meno maistunut paljon enemmän, kontrollit alkaa jo tässä vaiheessa olee suht hyvin hallussa. Uusia maisemia tuli vastaan ja ei vaan voi olla niitä ihaliematta. Pelialue/mapit ovat todella valtavia ja se sama ongelma että kauhee hinku päästä ja olla joka paikassa samaan aikaan. Valikot mullaki hieman hakusessa, mutta alkaa perehtymään niihinkin. Onneksi jos myy jotain arvokkaampaa vahingossa pois, voi ne ostaa myös takaisin. Näin ei mulle kuitenkaan ole vielä käynyt.

Kaiken maailman löydetyt ruosteiset miekat sekä roinat olen vaan suosiolla myynyt eteenpäin, tän tyyppisis peleis on vaa tapana että invertory kertyy täyteen niin paljon pskaa, että enää et pysy kärryillä ja suurimman osan saa kuitenkin takaisin vaan keräämällä pitkin peliä. Myös kasa kirjoja tiputin maahan kun ne läpi lueskelin, pelissä kun ei ole hahmolle mitään omaa tukikohtaa tai lootti säilytystilaa, voi ne kuitenkin tiputtaa tyylii mihii vaa kuha muistat missä ne on. Niin ne voi käydä hakemassa myöhemmin talteen jos siltä tuntuu. Ehkä parempi näin, ettei tartte kilometri tolkulla mennä sinne omalle laatikolle, tiputtaessa vaikka sulla olisi 100 kirjaa niin ne ei lentelee pitkin lattiaa ympäriinsä, vaan ne tiputetut esineet ovat nätisti paketissa noukittavaksi.

Ehkä hieman turha juttu, mutta mulle olisi tosi tärkeetä että tämä meidän pääsankari pystyisi istumaan. Välillä taistelun jälkeen tai muutenkin olisi ihan kiva istua notskin äärelle huilii. Tosin, se saattaisi olla virhe, skyrimissä tuli istuttua niin paljon että itse pelaaminen jäi vähemmälle huomiolle :D

Kaikenkakkiaan, uskomattoman kaunis ja elävä maailma joka oikeen kutsuu sinua tutkimaan sitä, tämä on seikkailijan unelma peli! Myrskytuulet ja äänimaailma tekee siitä entistä paremman. Oppimista ja näkemistä on vielä paljon, mutta kyseessä onkin vasta toinen päivä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Harmillisen vähän olen ehtinyt pelaamaan. Pojan kanssa vähän hankala pelailla niin olen vasta 1.5h ehtinyt pelailla ja varmaan vasta ensi viikolla sitten enemmän tunteja pääsisi takomaan. Kuitenkin alkusysäykseltä voi sanoa että mielenkiintoinen tekele, haastetta on kun otin ns. Hardin ja taistelut pitää kyllä opetella kokonaan. Meinaa pataan tulla kun napit ihan hukassa vielä. Toisaalta kerran olen vain kuollut ja sekin kun hyppäsin vahingossa kuolemaan. ;)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Päivän päätteeksi tuli teurastettua Griffin-niminen otus, mutta siitä en spoilaa sen enempää. Normaalitasosta hyppäsin yhden pykälän vaikeammalle - peli oli aivan liian helppo, kun rupesin oppimaan taistelua paremmin.

Haluaisitko vähän heittää vinkkejä taistelusysteemistä? Itse tunnun ottavan todella paljon turpaan ihan turhaan, koska homma ei vain jostain syystä onnistu.
 
Ylös Bottom