Qarkhi
Active Member
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt
Mä laitoin myös tuon griffinin jälkeen vaikeustason toiseksi vaikeimmalle, kun tuntui niin helpolta. No, jonkin matkaa menin ja alkoi haastetta löytymään siinä määrin, että piti nöyränä palata normaalille (ja muutenkin pidän siitä että meditointi palauttaa helat). Nyt on sopivasti haastetta normaalillakin. Jotkin otukset on helppoja mutta esimerkiksi nuo pirun piikikkäät alghoulit meinaa repiä mut joka kerta paloiksi jos pääsevät kimpassa yllättämään.
Taistelussa hirviöitä vastaan käytän yleensä "kuperkeikkaa" hirviöiden väistelyyn, kun taas ihmisvastuksia vastaan normi "sidestep" väistö. Yleensä hirviöiden ulottuvuus on vähän pidempi ja siksi täytyy päästä nopsaan alta pois. Hirviöt ovat yleensä myös laumassa, joten keskelle ei kannata mennä huitomaan, vaan kiertää vaikka ympäristössä ja yrittää houkutella pari erilleen laumasta ja noin yksi kerrallaan nirhata kaikki. Vaikka taistelu on aika samantyylinen kuin esim. Batmaneissa, voi monet vihollisista hyökätä samaan aikaan ja siksi kannattaa välttää joutumista joukon keskelle. Kannattaa myös sitä bestiaryä lukea, saa hyviä vinkkejä eri vihujen heikkouksista. Joihinkin myös tehoaa heavy strike paremmin kuin fast strike ja päinvastoin. Erilaiset taistelua helpottavat potionit kannattaa myös ottaa käyttöön ja pommit ovat myös melko tehokkaita.
Kai tuo on lopulta tottumiskysymys että saa taisteluun "flown" päälle. Spämmätä ei kannata nappeja, vaan painallus per isku ja siten homma pysyy paremmin hallussa ja pystyy jopa miettimään taktiikkaa. Siinä mielessä tämä on samanlainen systeemi kuin Bloodbornessa, että täytyy olla kärsivällinen. Jos vihulla on vähän healtia jäljellä, ei kannata silti suinpäin hönkiä kimppuun vaan orjallisesti muistaa väistellä/ iskeä countteria ja hyökätä avoimista paikoista, varsinkin kun taistelee useaa vihollista vastaan samalla. (V'ttumaisesti vaan joillakin otuksilla regeneroituu healtit niin nopeeta,että on oltava koko ajan iholla, jos meinaa hengiltä saada.)
Sellaisia ajatuksia taistelusta. Eilisessä sessiossa nosti PS4 version framerate- ongelmat rumaa päätään. Oli aikamoista diashowta auringonlaskun aikaan eräällä rämeellä. Harmillista mutta minkäs tuolle voi. Toivotaan ettei kovin usein toistu.
Kymmenen tuntia ja timanttia on edelleen. Isompaan karttaan pääsin, ja meinasi pieni ähky tulla kun joka paikkaan ilmestyy kysymysmerkkejä ja ei oikein innostuksissaan tiedä mistä tutkimisen aloittaisi. Tänään jatkuu ja ilmassa on romanttisia värinöitä, saattaa Geralt päästä jännän äärelle. Btw. huomasin että questlokista voi katsoa vanhojen tehtävien jälkiseurauksia. Esim. eilen lueskelin tutoriaalialueella tekemieni päätösten kamalia seuraamuksia. Varmaan ne voisi myös konkreettisesti käydä katsomassakin palaamalla alueelle? Hieno ominaisuus kuitenkin, että ne päivittyy tuonne lokiin vielä tehtävän suorittamisen jälkeenkin.
Edit. Lisätäänpä spoileriin ihmettelyä eräästä alkupään tehtävstä.
Haluaisitko vähän heittää vinkkejä taistelusysteemistä? Itse tunnun ottavan todella paljon turpaan ihan turhaan, koska homma ei vain jostain syystä onnistu.
Mä laitoin myös tuon griffinin jälkeen vaikeustason toiseksi vaikeimmalle, kun tuntui niin helpolta. No, jonkin matkaa menin ja alkoi haastetta löytymään siinä määrin, että piti nöyränä palata normaalille (ja muutenkin pidän siitä että meditointi palauttaa helat). Nyt on sopivasti haastetta normaalillakin. Jotkin otukset on helppoja mutta esimerkiksi nuo pirun piikikkäät alghoulit meinaa repiä mut joka kerta paloiksi jos pääsevät kimpassa yllättämään.
Taistelussa hirviöitä vastaan käytän yleensä "kuperkeikkaa" hirviöiden väistelyyn, kun taas ihmisvastuksia vastaan normi "sidestep" väistö. Yleensä hirviöiden ulottuvuus on vähän pidempi ja siksi täytyy päästä nopsaan alta pois. Hirviöt ovat yleensä myös laumassa, joten keskelle ei kannata mennä huitomaan, vaan kiertää vaikka ympäristössä ja yrittää houkutella pari erilleen laumasta ja noin yksi kerrallaan nirhata kaikki. Vaikka taistelu on aika samantyylinen kuin esim. Batmaneissa, voi monet vihollisista hyökätä samaan aikaan ja siksi kannattaa välttää joutumista joukon keskelle. Kannattaa myös sitä bestiaryä lukea, saa hyviä vinkkejä eri vihujen heikkouksista. Joihinkin myös tehoaa heavy strike paremmin kuin fast strike ja päinvastoin. Erilaiset taistelua helpottavat potionit kannattaa myös ottaa käyttöön ja pommit ovat myös melko tehokkaita.
Kai tuo on lopulta tottumiskysymys että saa taisteluun "flown" päälle. Spämmätä ei kannata nappeja, vaan painallus per isku ja siten homma pysyy paremmin hallussa ja pystyy jopa miettimään taktiikkaa. Siinä mielessä tämä on samanlainen systeemi kuin Bloodbornessa, että täytyy olla kärsivällinen. Jos vihulla on vähän healtia jäljellä, ei kannata silti suinpäin hönkiä kimppuun vaan orjallisesti muistaa väistellä/ iskeä countteria ja hyökätä avoimista paikoista, varsinkin kun taistelee useaa vihollista vastaan samalla. (V'ttumaisesti vaan joillakin otuksilla regeneroituu healtit niin nopeeta,että on oltava koko ajan iholla, jos meinaa hengiltä saada.)
Sellaisia ajatuksia taistelusta. Eilisessä sessiossa nosti PS4 version framerate- ongelmat rumaa päätään. Oli aikamoista diashowta auringonlaskun aikaan eräällä rämeellä. Harmillista mutta minkäs tuolle voi. Toivotaan ettei kovin usein toistu.
Kymmenen tuntia ja timanttia on edelleen. Isompaan karttaan pääsin, ja meinasi pieni ähky tulla kun joka paikkaan ilmestyy kysymysmerkkejä ja ei oikein innostuksissaan tiedä mistä tutkimisen aloittaisi. Tänään jatkuu ja ilmassa on romanttisia värinöitä, saattaa Geralt päästä jännän äärelle. Btw. huomasin että questlokista voi katsoa vanhojen tehtävien jälkiseurauksia. Esim. eilen lueskelin tutoriaalialueella tekemieni päätösten kamalia seuraamuksia. Varmaan ne voisi myös konkreettisesti käydä katsomassakin palaamalla alueelle? Hieno ominaisuus kuitenkin, että ne päivittyy tuonne lokiin vielä tehtävän suorittamisen jälkeenkin.
Edit. Lisätäänpä spoileriin ihmettelyä eräästä alkupään tehtävstä.
Täytyi siis päästä tämän paronin kanssa juttusille ja tehtävä oli hommata passi, jolla pääsee sillan yli. No tehtävänhän voi suorittaa monella tavalla, mutta päätin ottaa vastaan tuon sotilaan tarjoaman tehtävän, jossa piti etsiä ja tuhota vankkurikuljetuksia terrorisoinut hirviö. Ilmeni siis että koko touhusta vastuussa on nämä Scoia'tael- kapinalliset. Keskustelussa erään kapinallisen kanssa tuli vaihtoehto laskea aseet ja mennä kapinallisten pomon kanssa juttusille. Kuulosti vähän epäilyttävältä ja en siihen suostunut, ajattelin että voin vielä perääntyä hommasta ilman taistelua. Näin ei käynyt, vaan oli pakko tappaa kapinalliset ja tehtävää palauttaessa oli vähän fiilis että Geralt leimautui aika assholeksi, rikkoi witchereiden koodia ja muutenkin tuo ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Mielenkiinnolla odotan mitä seurauksia tuostakin seuraa.. Aiemmin olen Scoia'taelin kanssa pyrkinyt toimimaan diplomaattisesti ja olen hieman jopa ollut heidän puolellaan. Noh.. Tuo on tämän pelin suola, virheiden kanssa joutuu elämään ja seuraukset tuntemaan nahassaan sitten joskus. Miten muut tämän passiongelman hoiditte?