Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Haluaisitko vähän heittää vinkkejä taistelusysteemistä? Itse tunnun ottavan todella paljon turpaan ihan turhaan, koska homma ei vain jostain syystä onnistu.

Mä laitoin myös tuon griffinin jälkeen vaikeustason toiseksi vaikeimmalle, kun tuntui niin helpolta. No, jonkin matkaa menin ja alkoi haastetta löytymään siinä määrin, että piti nöyränä palata normaalille (ja muutenkin pidän siitä että meditointi palauttaa helat). Nyt on sopivasti haastetta normaalillakin. Jotkin otukset on helppoja mutta esimerkiksi nuo pirun piikikkäät alghoulit meinaa repiä mut joka kerta paloiksi jos pääsevät kimpassa yllättämään.

Taistelussa hirviöitä vastaan käytän yleensä "kuperkeikkaa" :p hirviöiden väistelyyn, kun taas ihmisvastuksia vastaan normi "sidestep" väistö. Yleensä hirviöiden ulottuvuus on vähän pidempi ja siksi täytyy päästä nopsaan alta pois. Hirviöt ovat yleensä myös laumassa, joten keskelle ei kannata mennä huitomaan, vaan kiertää vaikka ympäristössä ja yrittää houkutella pari erilleen laumasta ja noin yksi kerrallaan nirhata kaikki. Vaikka taistelu on aika samantyylinen kuin esim. Batmaneissa, voi monet vihollisista hyökätä samaan aikaan ja siksi kannattaa välttää joutumista joukon keskelle. Kannattaa myös sitä bestiaryä lukea, saa hyviä vinkkejä eri vihujen heikkouksista. Joihinkin myös tehoaa heavy strike paremmin kuin fast strike ja päinvastoin. Erilaiset taistelua helpottavat potionit kannattaa myös ottaa käyttöön ja pommit ovat myös melko tehokkaita.

Kai tuo on lopulta tottumiskysymys että saa taisteluun "flown" päälle. Spämmätä ei kannata nappeja, vaan painallus per isku ja siten homma pysyy paremmin hallussa ja pystyy jopa miettimään taktiikkaa. Siinä mielessä tämä on samanlainen systeemi kuin Bloodbornessa, että täytyy olla kärsivällinen. Jos vihulla on vähän healtia jäljellä, ei kannata silti suinpäin hönkiä kimppuun vaan orjallisesti muistaa väistellä/ iskeä countteria ja hyökätä avoimista paikoista, varsinkin kun taistelee useaa vihollista vastaan samalla. (V'ttumaisesti vaan joillakin otuksilla regeneroituu healtit niin nopeeta,että on oltava koko ajan iholla, jos meinaa hengiltä saada.)

Sellaisia ajatuksia taistelusta. Eilisessä sessiossa nosti PS4 version framerate- ongelmat rumaa päätään. Oli aikamoista diashowta auringonlaskun aikaan eräällä rämeellä. Harmillista mutta minkäs tuolle voi. Toivotaan ettei kovin usein toistu.

Kymmenen tuntia ja timanttia on edelleen. Isompaan karttaan pääsin, ja meinasi pieni ähky tulla kun joka paikkaan ilmestyy kysymysmerkkejä ja ei oikein innostuksissaan tiedä mistä tutkimisen aloittaisi. Tänään jatkuu ja ilmassa on romanttisia värinöitä, saattaa Geralt päästä jännän äärelle. Btw. huomasin että questlokista voi katsoa vanhojen tehtävien jälkiseurauksia. Esim. eilen lueskelin tutoriaalialueella tekemieni päätösten kamalia seuraamuksia. Varmaan ne voisi myös konkreettisesti käydä katsomassakin palaamalla alueelle? Hieno ominaisuus kuitenkin, että ne päivittyy tuonne lokiin vielä tehtävän suorittamisen jälkeenkin.

Edit. Lisätäänpä spoileriin ihmettelyä eräästä alkupään tehtävstä.

Täytyi siis päästä tämän paronin kanssa juttusille ja tehtävä oli hommata passi, jolla pääsee sillan yli. No tehtävänhän voi suorittaa monella tavalla, mutta päätin ottaa vastaan tuon sotilaan tarjoaman tehtävän, jossa piti etsiä ja tuhota vankkurikuljetuksia terrorisoinut hirviö. Ilmeni siis että koko touhusta vastuussa on nämä Scoia'tael- kapinalliset. Keskustelussa erään kapinallisen kanssa tuli vaihtoehto laskea aseet ja mennä kapinallisten pomon kanssa juttusille. Kuulosti vähän epäilyttävältä ja en siihen suostunut, ajattelin että voin vielä perääntyä hommasta ilman taistelua. Näin ei käynyt, vaan oli pakko tappaa kapinalliset ja tehtävää palauttaessa oli vähän fiilis että Geralt leimautui aika assholeksi, rikkoi witchereiden koodia ja muutenkin tuo ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Mielenkiinnolla odotan mitä seurauksia tuostakin seuraa.. Aiemmin olen Scoia'taelin kanssa pyrkinyt toimimaan diplomaattisesti ja olen hieman jopa ollut heidän puolellaan. Noh.. Tuo on tämän pelin suola, virheiden kanssa joutuu elämään ja seuraukset tuntemaan nahassaan sitten joskus. Miten muut tämän passiongelman hoiditte?
 
Hyvältä on maistunut tähän saakka. Mieli tekee vain tutkia paikkoja rauhassa ja nautiskellen edetä hitaasti. Eilen tuli se Griffin örkki kaadettua, ja tässä törmäsi melko ikävään asiaan (bugiin)? Eli pienimmistäki putouksista menettää Geralt healthia melkoisen paljon. Juuri tuossa Griffin väännössä kirosin kun monta kertaa putosin "jyrkänteen" reunalta ehkä se 50cm alaspäin niin lähti hp;ta melkein enemmän mitä tämä lentävä peto teki damagea yhdellä iskulla.
Kontrollit vois olla vähän sulavammat mutta ei ole erityisesti häirinnyt, lähinnä em. seikka häiritsee kovasti.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Edit. Lisätäänpä spoileriin ihmettelyä eräästä alkupään tehtävstä.

Täytyi siis päästä tämän paronin kanssa juttusille ja tehtävä oli hommata passi, jolla pääsee sillan yli. No tehtävänhän voi suorittaa monella tavalla, mutta päätin ottaa vastaan tuon sotilaan tarjoaman tehtävän, jossa piti etsiä ja tuhota vankkurikuljetuksia terrorisoinut hirviö. Ilmeni siis että koko touhusta vastuussa on nämä Scoia'tael- kapinalliset. Keskustelussa erään kapinallisen kanssa tuli vaihtoehto laskea aseet ja mennä kapinallisten pomon kanssa juttusille. Kuulosti vähän epäilyttävältä ja en siihen suostunut, ajattelin että voin vielä perääntyä hommasta ilman taistelua. Näin ei käynyt, vaan oli pakko tappaa kapinalliset ja tehtävää palauttaessa oli vähän fiilis että Geralt leimautui aika assholeksi, rikkoi witchereiden koodia ja muutenkin tuo ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Mielenkiinnolla odotan mitä seurauksia tuostakin seuraa.. Aiemmin olen Scoia'taelin kanssa pyrkinyt toimimaan diplomaattisesti ja olen hieman jopa ollut heidän puolellaan. Noh.. Tuo on tämän pelin suola, virheiden kanssa joutuu elämään ja seuraukset tuntemaan nahassaan sitten joskus. Miten muut tämän passiongelman hoiditte?

Hmm, joku minulle yritti "fake id:tä" kaupata, mutta se edellytti lankomiehen auttamista petojen hävittämisessä. Kyseessä on ainoa tehtävä, jossa olen epäonnistunut koska lankomies kuoli. Näin ollen myös "fake id"-tehtävä epäonnistui, mutta sen voi myöhemmin hoitaa mm. rahalla. Mielestäni en kuitenkaan missään vaiheessa ole mitään passia saanut, mutta olen päässyt kulkemaan Baronin linnaan siltaa pitkin.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Hmm, joku minulle yritti "fake id:tä" kaupata, mutta se edellytti lankomiehen auttamista petojen hävittämisessä. Kyseessä on ainoa tehtävä, jossa olen epäonnistunut koska lankomies kuoli. Näin ollen myös "fake id"-tehtävä epäonnistui, mutta sen voi myöhemmin hoitaa mm. rahalla. Mielestäni en kuitenkaan missään vaiheessa ole mitään passia saanut, mutta olen päässyt kulkemaan Baronin linnaan siltaa pitkin.


Ilmeisesti tuon voi hoitaa siten, että lahjoo nuo sillalla päivystävät vartijat (olikohan peräti kymppi tuo summa) tai sitten ostaa sen fake id:n satasella. Tai sitten halutessaan suorittaa toisen tai molemmat noista tehtävistä. Varmaan muitakin tapoja vielä on.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Eilen pelailin pari tuntia ja varsin mukavalta tuo vaikutti. Taistelun kontrollit ovat vielä ihan hakusessa ja osasyynä haparoinnille varmaan silläkin, että tuli otettua vähän väkijuomaa siinä ohessa. Ainoa selkeä nootin aihe menee fonteille. Väsyneillä silmillä tihrustaminen kävi todella silmien päälle. Korjausta on kuulemma luvassa ja hyvä niin. Frame rate droppailu oli havaittavaa, mutta ei häirinnyt pelaamista millään tavalla.

Todella positiivinen maku jäi muutamasta tehtävästä, mitä ehdin suorittaa. Rauhallista tutkiskelua ja asioiden selvittelyä, taistelua siinä sivussa. Bestiarya kannattaa oikeasti lukea ja varmasti noista rohdoista sun muista on isosti hyötyä, kun pääsee niihin sisään ja oppii kunnolla hyödyntämään.

Jos ei muuten ollut vielä, niin vinkki PS4 pelaajille: Pitämällä kosketuslaattaa pohjassa pääsee suoraan inventoryyn ja jos painalluksen yhteydessä liu'uttaa sormea ylöspäin, niin pääsee suoraan maailmankartalle. Ihan hyödylliset oikopolut.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Itse laitoin Hudin jopa pienelle ja kyllä siitä näkee kaikki pienet tekstitkin 50" televisiosta. Poistin myös minimapista sen polun kohteeseen ja tutkimattomat huutomerkit pois kartalta.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Spoilerissa griffiniin ja muihin hirviöihin liittyvää,

Mitä noille tapettujen hirviöiden trophyille kannattaa tehdä? Ne voi varmaan myydä jonnekin, vai saako niistä tehtyä jotain potioneita tms? Tyhmän näköistä kun on tuo griffinin pää roikkunut satulasta jo varmaan viisi in game- päivää..
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Spoilerissa griffiniin ja muihin hirviöihin liittyvää,

Mitä noille tapettujen hirviöiden trophyille kannattaa tehdä? Ne voi varmaan myydä jonnekin, vai saako niistä tehtyä jotain potioneita tms? Tyhmän näköistä kun on tuo griffinin pää roikkunut satulasta jo varmaan viisi in game- päivää..

Hetkonen. Tuo Griffinin päähän viedään tehtävän jälkeen sille hefelle, joka sen tehtävän antoi. Ei mulla vaan pää roiku hevosen kyljessä :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Hetkonen. Tuo Griffinin päähän viedään tehtävän jälkeen sille hefelle, joka sen tehtävän antoi. Ei mulla vaan pää roiku hevosen kyljessä :)

Noita trophyjahan voi vaihdella tilanteen mukaan. Esim. siitä kaivonoitatehtävästä irtosi toinen trophy, joka antaa ihmisiä ja elukoita kohtaan bonuksia kokemuspisteisiin. Hevosen kyljessä roikkuu griffinin pää, jos sen on inventaariosta trophypaikalle laittanut.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Hetkonen. Tuo Griffinin päähän viedään tehtävän jälkeen sille hefelle, joka sen tehtävän antoi. Ei mulla vaan pää roiku hevosen kyljessä :)
Hah, no mä kävin sen hepun luona juttelee, ei se mitään päitä kysellyt. Tuossa se nyt on mukana roikkunut seikkailuissa :) Täytyy ehkä uudemman kerran käydä sitä jututtaa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Hah, no mä kävin sen hepun luona juttelee, ei se mitään päitä kysellyt. Tuossa se nyt on mukana roikkunut seikkailuissa :) Täytyy ehkä uudemman kerran käydä sitä jututtaa.

Se on trophy. Ota se pois inventorysta jos haluat (noista saa aina jotain hyötyä taisteluissa yms.)

EDIT. Jaa Jumala olikin jo maininnut asiasta.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Rivo peli kyllä kyseessä: näin kaksi pupua hommissa. Ei ole suotta K-18 tämä
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Se on trophy. Ota se pois inventorysta jos haluat (noista saa aina jotain hyötyä taisteluissa yms.)
Jep, näin mä päättelin. Mietin vaan, että onko nuo fiksuinta myydä pois jollekin, saako niistä aineksia potioneihin vai kannattaako kuljettaa vaan mukana? Varmaan jos tuo trophy on ns. näköisällä roikkumassa hevosen satulasta, silloin saa sen buffin, oli se mikä tahansa? Muut on sitten inventoryssa ja niitä voi vaihdella.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Jep, näin mä päättelin. Mietin vaan, että onko nuo fiksuinta myydä pois jollekin, saako niistä aineksia potioneihin vai kannattaako kuljettaa vaan mukana? Varmaan jos tuo trophy on ns. näköisällä roikkumassa hevosen satulasta, silloin saa sen buffin, oli se mikä tahansa? Muut on sitten inventoryssa ja niitä voi vaihdella.

Noi voi myydä kaupiaille ja ostaa niillä kolikoilla sitten mitä haluaa. Mun muistaakseni joku noista oli sellainen jota ei jostain syystä pystynyt myymään, en ole ihan varma oliko se just toi.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Noi voi myydä kaupiaille ja ostaa niillä kolikoilla sitten mitä haluaa. Mun muistaakseni joku noista oli sellainen jota ei jostain syystä pystynyt myymään, en ole ihan varma oliko se just toi.

Itsellä on ainaki wyvernin pää mitä ei voi myydä
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ennen en ole witchereitä pelannut, mutta pakko sanoa, että tämä peli on kyllä iskenyt ja kunnolla. Hauskaa lukea täältä kun jengi sanoo, että on tappelut aika helppoja niin itselleni tuottaa vaikeuksia jo tuo Story & Sword vaikeustaso :) Skyrimia tullut pelattua jonkin verran, mutta tämä kyllä vie omasta mielestäni 100-0 voiton. Aloitin nyt alustakin jo kerran. Tosin päätin, että teen kaikki dialogia valinnat samalla tavalla kuin ekalla kerralla ettei tule "huijattua". Syy miksi aloitin alusta on kerrottu spoilereissa.

Etenin todennäköisesti aivan liian nopeasti tarinassa. Menin sen noidan kanssa sinne luolaan etsimään sitä naamio-haltijaa. Kun siellä oli kaikki merkit yms löydetty ja jahdattu wild hunttia niin joutuu taistelemaan sitä Wild-Hunt Warrioria vastaan. En vaan yksinkertaisesti päässyt sitä läpi :D Tämän aamupäivän koitin sitä mennä ja varmaan kahdeskymmenes yrittämä niin totesin vaan, että prkl aloitetaan koko homma alusta ja edetään rauhassa :) Jotenkin tulee niin noobi olo kun lukee täällä porukalta ettei se toiseksi vaikein tarjoa kunnolla haastetta :)

Mutta pakko suositella kyllä kaikille, jotka tykkäävät tämän tyyppisistä peleistä. On muuten jännä kun pelailen tosiaan tuolla X1:lla niin kun aloittaa pelaamaan niin välivideot pätkivät alussa, mutta kun on 30min-tunnin pelannut niin rullaavat ihan hyvin. En sitten tiedä mistä tuo johtuu. Mutta isompia bugeja ei ole vastaan tullut. Tosin tuo perhana hevonen tekisi välillä mieli teurastaa :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Muodostunu itelle ihan kohtuuton halu hommata tämä peli, ku oon lueskellu viime päivinä foorumilta muitten hehkutusta. Menin käymään gigantissa, koska ylivoimasesti parhaalla hinnalla peli siellä myynnissä, mutta vasta ma-ti lupailtiin että olis peliä tulossa lisää hyllyyn. Joudun nyt katkerana lukemaan sivusta ku muut pelaa ja hehkuttaa. Nyyh.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ennen en ole witchereitä pelannut, mutta pakko sanoa, että tämä peli on kyllä iskenyt ja kunnolla. Hauskaa lukea täältä kun jengi sanoo, että on tappelut aika helppoja niin itselleni tuottaa vaikeuksia jo tuo Story & Sword vaikeustaso :) Skyrimia tullut pelattua jonkin verran, mutta tämä kyllä vie omasta mielestäni 100-0 voiton. Aloitin nyt alustakin jo kerran. Tosin päätin, että teen kaikki dialogia valinnat samalla tavalla kuin ekalla kerralla ettei tule "huijattua". Syy miksi aloitin alusta on kerrottu spoilereissa.

Etenin todennäköisesti aivan liian nopeasti tarinassa. Menin sen noidan kanssa sinne luolaan etsimään sitä naamio-haltijaa. Kun siellä oli kaikki merkit yms löydetty ja jahdattu wild hunttia niin joutuu taistelemaan sitä Wild-Hunt Warrioria vastaan. En vaan yksinkertaisesti päässyt sitä läpi :D Tämän aamupäivän koitin sitä mennä ja varmaan kahdeskymmenes yrittämä niin totesin vaan, että prkl aloitetaan koko homma alusta ja edetään rauhassa :) Jotenkin tulee niin noobi olo kun lukee täällä porukalta ettei se toiseksi vaikein tarjoa kunnolla haastetta :)

Mutta pakko suositella kyllä kaikille, jotka tykkäävät tämän tyyppisistä peleistä. On muuten jännä kun pelailen tosiaan tuolla X1:lla niin kun aloittaa pelaamaan niin välivideot pätkivät alussa, mutta kun on 30min-tunnin pelannut niin rullaavat ihan hyvin. En sitten tiedä mistä tuo johtuu. Mutta isompia bugeja ei ole vastaan tullut. Tosin tuo perhana hevonen tekisi välillä mieli teurastaa :)

Väkisin itekki Skyrimin tätä vertailen, mutta en nyt sanois että vie voiton 100-0. Skyrimissä on muutama asia valovuoden päässä, pieni mutta mielestäni aika tärkeä esim. Kirjojen lukeminen tässä tuntuu lähes pakkopullalta, kun taas skyyrimissä kirjoja luettiin ihan mielellään. Varsinkin kun ne kirjat oli ihan selattavia ja isot fontit itse kirjojen sivuilla, mikäs sen hienompaa kun taistelun jälkeen istua oman kämpän takkatulen viereen istumaan ja lukea joku hyvä kirja, tässä taas kirjat ovat jotain valikkoja. Pieni juttu tämäkin, mutta skyrimissä pystyi istumaan miltei missä tahansa, tässä sitä ominaisuutta ei ole. Oman talon rakentaminen, seppähommat ja craftaus ei voi mun mielestä edes verrata tähään, skillpoint ja hahmon kehittäminen oli myös paljon parempi. Siinä kun pystyi valitsemaan lähes minkä tahansa lähestymistavan millä osa-alueella halusit hahmoasi parantaa.

Sekä täytyy muistaa että se kaikki oli last gen laitteella joskus vuonna 2011, muutamia muitaki asioita missä Skyrim hoitaa hommaat paremmin. Tämä toki on loistava peli ja erilainen tarina jne, ei välttämättä sovi tämän tyyppiseen peliin skyrim tapaset hommat, mutta väkisin tulee nykyään kaikkia RPG open world pelejä verrattua siihen.

Tosin tarina, keskustelut, valinnat, tietenkin grafiikat, hevonen ja monet muut asiat on taas tässä paljon paremmin toteutettu. Loistavia pelejä molemmat, mutta pieniä juttuja sieltä täältä toivois olevan Witcher 3 pelissä. Mutta tosiasia on se, että Skyrimiä parempaa RPG peliä ei ihan noin vaa kyhästä, tämä toki vain mun henkilökohtainen mielipide.
Sorry offtopic.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ite tätä nyt pari päivää pelanneena, nyt tuli vastaan bugi joka rupesi tosissaan ärsyttämään. Toki pieniä paikkoihin jumiinjäämisiä yms on ollut siellä sun täällä, mutta
Novigradissa ihmiset eivät ilmestyneetkään sitten sinne minne pitäisi. Tarkoitan, että esim kartassa näkyy keltainen huutomerkki, mutta siinä ei ole ketään. Sitten käännyn ympäri ja siihe ilmestyikin väkijoukko, ja hetken päästä pappi, ilmeisesti sen olisi kuulunut heittää mulle jotain herjaa siinä mutta menin sitten liian nopeasti puhumaan sille niin en kuullut sitten sitä ollenkaan
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Etenin todennäköisesti aivan liian nopeasti tarinassa. Menin sen noidan kanssa sinne luolaan etsimään sitä naamio-haltijaa. Kun siellä oli kaikki merkit yms löydetty ja jahdattu wild hunttia niin joutuu taistelemaan sitä Wild-Hunt Warrioria vastaan. En vaan yksinkertaisesti päässyt sitä läpi :D Tämän aamupäivän koitin sitä mennä ja varmaan kahdeskymmenes yrittämä niin totesin vaan, että prkl aloitetaan koko homma alusta ja edetään rauhassa :) Jotenkin tulee niin noobi olo kun lukee täällä porukalta ettei se toiseksi vaikein tarjoa kunnolla haastetta :)
Olin samassa paikassa kun healthit loppu ja ei ollut mitään tietoa mistään swallow potioneista. Joten juoksin vaan pois koko paikasta ja kävin keräämässä kaiken tarvittavan.. :D Eli levuttaminenkin olisi onnistunut..
 
Ylös Bottom