Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cobalos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

No minä en ole kova pelaamaan änäriä. Ehkä 5 matsia illassa. Ja ei kestä. Tosiaan yksin olen tuhonnut vissiin nyt 6 ohjainta. Kaks kertaa nappi reistaillut, muutoin tatin kumi repeytynyt. Ja ei..ei ole pitkiä kynsiä tms joka selittäis. Kuten todettu, niin paljon kovemmalla käytöllä PS3 ohjaimet kesti 6vuotta ilman oireita, kunnes yks naapurin kakara hajotti kummatkin kerralla. Eli ei se kyllä pelkästään pelaajasta ole kiinni, että noi hajoo.

Nyt uusin jonka sain suoraan Sonyltä, on ihan eri materiaalia koko tatit, eikä sellasta löysää kumia joka vanhoissa oli.

Allekirjoitan kanssa ylläolevan siinä mielessä, et mun mielestä kans PS3-ohjaimet kesti paremmin. Olen varsin brutaalipelaaja, koska sain aikanaan jopa ne PS3-ohjaimet hajalle, mut kyl nämä uudet PS4-tatit meni nopeammin vaihtokuntoon.

Vaikka täällä on haukuttu Sonyn takuutoimia, niin täytyy ehkä sanoa, että mun mielestä nyt takuuvaihto sujui helpommin kuin PS3 aikoina.

Tilasin aasiasta pussillisien L2 ja R2 namiskoita jousineen pennillä. Nämä tarvikkeet eivät ole enää sitten hajoilleetkaan niin kuin alkuperäiset. Tattien päälle vaihdoin heti alkumetreillä suojat joten nyt tuntuu vihdoin olevan ohjaimet iskussa. Hämmentävän kehnolaatuisia ovat ohjaimet kyllä olleet.

Määrittele kova pelaamaan änäriä? Kaikki puhuvat kuin NHL olisi kova "kuluttamaan" ohjainta, itsellä takana yli 700 peliä eikä ohjain ole reistaillut. Varmasti hajoavat jos täysillä ruhjoo mutta enpäs itse ole ohjainta millään lailla varonut. Eli normi pelaamiselle kyllä kestää.

nhl15 ps4 pelattuja pelejä noin 70 ja 2 hajonnutta ohjainta. En ole tämän ohjain selkkauksen, pelaillut ja pelikin on jo uudella omistajalla.
nhl14 ps3 pelattu noin 700 matsia ei yhtään hajonnutta ohjainta.
nhl13 ps3 1600(jos muistan oikein) pelattua matsia 2 hajonnutta ohjainta molemmat meni takuu vaihtona suoraa liikkeestä. Koitin tätä tietoa kovasti hakea ean pelaaja profiilista, mutten löytänyt, toivottavasti muistan edes lähelle oikein.

Tämähän ei nyt ollut minun pointtini, vaan se että maksavaa asiakasta juoksutettiin edestakas. Kun näitä ohjaimia myymälässä näytin niin myyjä totes että ei niissä paiskomisen ja väkivalla merkkejä näy... Komppasin siinä että ohjaimia on käytetty siihen mihin ne valmistajan mukaan on valmistettu. Laatu vaan on heikko.

Koitan tällä vaan kertoa että minä en ainakaan suostu siihen että normaali käytöllä oleva tuote hajoaa, ja sitten juoksutetaan tiskiltä toiselle ennen kuin asia on kunnossa. Kuluttajasuojakin meille asiakkaille antaa tietyt oikeudet kun tuotteen laatu ei ole sitä mitä sille luvataan. Toki ymmärrä jos ohjain on netti kaupasta ostettu niin silloinhan sitä sitten postitellaan ja palvelu ei voi olla nopeaa.

Toki voisin itsekkin ostaa suojamuoveja ja muita suojaavia lisävarusteita ohjaimeen, mutta käsittääkseni ohjain on tarkoitettu toimimaan sellaisenaan ainakin 12 kk.

Tilasin aasiasta pussillisien L2 ja R2 namiskoita jousineen pennillä. Nämä tarvikkeet eivät ole enää sitten hajoilleetkaan niin kuin alkuperäiset. Tattien päälle vaihdoin heti alkumetreillä suojat joten nyt tuntuu vihdoin olevan ohjaimet iskussa. Hämmentävän kehnolaatuisia ovat ohjaimet kyllä olleet.

Mistä tilasit?

Toki voisin itsekkin ostaa suojamuoveja ja muita suojaavia lisävarusteita ohjaimeen, mutta käsittääkseni ohjain on tarkoitettu toimimaan sellaisenaan ainakin 12 kk.

Tuo on asia mitä en monelta ymmärrä. Tuote on tehty kestämään tiettyä käyttöä, jos se ei kestä niin korjaillaan itse. Miksi ihmeessä???

Jos ostat uuden auton 2v takuulla, niin kuka myöntää tekevänsä korjaukset itse omalla rahalla, vaikka takuu kattaa? Ei kukaan.

Se, että ohjain on "vain" 60e arvoinen, ei oikeuta laitevalmistajaa tekemään niistä niin huonoja, ettei ne kestä. Jokaikisen täytyisi ne kuskata takas, jotta saadaan laadukkaampia tilalle joskus. Eri juttu sitten 2-3v päästä jos jotain suojia ostellaan..

Itsellä on edelleen käytössä marraskuussa 2013 konsolin mukana tullut ohjain. Ulkoisia kuluman merkkejä ei juuri ole havaittavissa, ainoastaan R2 natisee hieman välillä, lähinnä FIFAa pelatessa, eli siis pelaajalla spurtatessa. Olen ollut huomaavinani, että natinaa kuuluisi silloin, kun R2 ei ole täysin pohjassa, vaan "puolittain painettuna".

Reilun vuoden aikana akku on kyllä kulahtanut ja nykyisellään yhdellä akullisella pelailee pari iltaa, ennen kuin tarvitsee taas ladata. Se onkin ainoa negatiivinen asia, josta DS4:n kohdalla voin valittaa. Eihän nuo akut uutenakaan kestäneet kuin korkeintaan puolet siitä ajasta, mitä PS3:n ohjaimissa akut kestivät. Täytynee kevään aikana ostaa toinen ohjain. Käsitykseni mukaan uudemmissa ohjaimissa on nykyään tatit eri materiaalia? Ovatko akut edelleen samoja kuin vuonna 2013?

Tuo on asia mitä en monelta ymmärrä. Tuote on tehty kestämään tiettyä käyttöä, jos se ei kestä niin korjaillaan itse. Miksi ihmeessä???

Jos ostat uuden auton 2v takuulla, niin kuka myöntää tekevänsä korjaukset itse omalla rahalla, vaikka takuu kattaa? Ei kukaan.

Se, että ohjain on "vain" 60e arvoinen, ei oikeuta laitevalmistajaa tekemään niistä niin huonoja, ettei ne kestä. Jokaikisen täytyisi ne kuskata takas, jotta saadaan laadukkaampia tilalle joskus. Eri juttu sitten 2-3v päästä jos jotain suojia ostellaan..

No itsellä ainakin oli syy siihen että korjasin ohjainta vaihtamalla siihen uudet tatit koska en todellakaan jaksanut odottaa sitä 1kk minkä ohjaimen huoltoreissu olisi kestänyt. Ymmärrän toki pointtisi, mutta vertailu auton ja pleikan ohjaimen kanssa ei nyt ihan mene yksiin.
Toki on ihmisiä jotka haluavat tutkia juttuja / osaavat korjata ohjaimen ja myös niitä jotka haluavat korjata autonkin vaikka olisi takuuta (ehkä).
Meitä on niin monenlaista säheltääjää täällä.

No itsellä ainakin oli syy siihen että korjasin ohjainta vaihtamalla siihen uudet tatit koska en todellakaan jaksanut odottaa sitä 1kk minkä ohjaimen huoltoreissu olisi kestänyt. Ymmärrän toki pointtisi, mutta vertailu auton ja pleikan ohjaimen kanssa ei nyt ihan mene yksiin.
Toki on ihmisiä jotka haluavat tutkia juttuja / osaavat korjata ohjaimen ja myös niitä jotka haluavat korjata autonkin vaikka olisi takuuta (ehkä).
Meitä on niin monenlaista säheltääjää täällä.

Juuri näin, itse ei jaksa käyttää aikaansa siihen että kiikuttelee ohjaimia edestakaisin ja joutuu odottelemaan koska saa huollosta toimivan. Eri asia jos jotain kalliimpaa hajoaa niin silloin lähden reklamoimaan, mutta jos jotain muutaman euron arvoisia nippeleitä pitää vaihdella niin teen mieluummin itse ja säästän ajassa.

Näköjään nuo huolletun ohjaimen kovemmat tatitkin melko nopeasti silottuu. Kai sitä voisi testata alumiinisten asentamista, jos ne kerran tosiaan ovat mukavat käyttää? Ebaysta varmaan niitäkin olette tilanneet?

Näköjään nuo huolletun ohjaimen kovemmat tatitkin melko nopeasti silottuu. Kai sitä voisi testata alumiinisten asentamista, jos ne kerran tosiaan ovat mukavat käyttää? Ebaysta varmaan niitäkin olette tilanneet?

Paljon mukavammat kun kumiset, ei hiota, ei luista.. Ebaystä vaan, katsoo vaan kaupan millä hyviä palautteita! Varmaan saa suomestakin jostain jos ei jaksa sitä kuukautta odotella.

Eiköhän noita alutatteja saa Ebayn kautta myös tilattua Briteistä, jolloin ei tarvitse odottaa kuin sen viikon. Ainakin xbonen tatteja saa Briteistä. Edellä mainitut tatit löytyvät kahdesta ohjaimesta ja pois en vaihda.

Kertokaas nyt minne täytyy ottaa yhteyttä, että saa siis ohjaimen lähetettyä jonnekkin huoltoon? Viime kesäkuussa ostettu PS4 ja samalla toinen ohjain. Toisesta revennyt vasemman tatin päällinen riekaleiksi ja L2 ei toimi ollenkaan, toisessa L3 ei toimi aina mikä on aika kriittinen näppäin NHL:ssä ja COD:issa joita suurimmaksi osaksi pelailen.

Ja mistä saa tällä hetkellä suomesta halvimman ohjaimen? Onko jossain nettikaupassa alennuskoodeja yms...

Pari viikkoa sitten laitoin ohjaimen matkaan ja mistään ei oo mtn kuulunu. Voi elämä että tehdään yks ohjaimen huolto hankalaks.

Mors,

Onkos kukaan huollattanut takuuajan jälkeen ohjainta missään? Vasen tatti alkanut reistaamaan, oikealle ylös onkin nyt pleikan mielestä taaksepäin aina välillä...

Verkkiksestä, mistä tuo konsolin mukana tuli, kyselyyn vastasivat ettei ohjaimia huolleta koska uusi maksaa vähemmän kuin huoltaminen. Onko tosiaan näin...? Melko huonoa laatua nuo kyllä ovat, mulla on molemmat DS4:t kerran jo vaihdettu takuuseen ja nyt näyttää taas olevan ongelmia. Eli reistaava yksilö on alle puoli vuotta kevyellä käytöllä ollut.

Ei oo mitään halpaa jos täytyy kaksi ohjainta maksaa vuodessa aina takuun päätyttyä.

-D

Kyllä voit pistää Sonylle suoraan. Vielä mennään virhevastuun piirissä ja toimittavat takuun umpeuduttua uuden tilalle.

Itsekin julkkarissa ostanut ja tammikuussa Sonylta vielä uutta sain.

Reilu kolme viikkoa kulunut huoltoon lähettämisestä, eikä minkäänlaisia ilmoituksia ole saapunut. Aika kehnoa toimintaa kyllä tämä huoltaminen. Ensi kerralla taidan korjata itse, ellei parannusta huolto prosessiin tapahdu.

Laitoin tammikuussa revenneen tatin oireyhtymästä kärsivän konsolin mukana tulleen ohjaimen huoltoon. Uusi ohjain tuli nopeasti parissa viikossa ovelle asti toimitettuna. Informaation kulku oli olematonta.
Uudella ohjaimella nyt reilu kuukausi pelattu ja on jo revennyt pahemmin kuin edeltäjänsä...
Ohjaimissakin eroja selvästi. Toisena ohjaimena minulla "camo" jossa pinta pysynyt jo 3 kuukautta ok kunnossa.

Sonyn aspa vastaili että 12kk on takuu ja tämän jälkeen voi vedota virhevastuuseen, mutta homma hoidetaan jällleenmyyjän kautta. Eli taas yhteyttä Verkkiksen huoltoon jonne ilmoitin vetoavani virhevastuuseen - reklamaatio-osaston käsittelyn jälkeen tulikin meiliä että voi toimittaa huoltoon. Saas nähdä tuleeko ennen kesää takaisin.

Toivottavasti Sony saa tehtyä jotain laatuongelmille, turhauttavaa että joutuu takuuvaihtoja tekemään ja heti takuun päätyttyä iskemään "kuluttajansuoja" -kortin pöytään. Ei sen näin pitäisi mennä. Noi repeilevät tatit on varmasti pahin ongelma, itse pistin heti ekan takuuvaihdon jälkeen ebaysta ostetut silikonisuojat päälle - hyvät on ja ei repeile tatit.

-D

Sen Sonyn oman nettilomakkeen kautta ei kysellä edes ostopäivää, ostopaikkaa tai kuittia. Suoraan tuli uusi ohjain.

Ylös Bottom