Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Onko VR:llä mahdollista katsella elokuvia ja, jos on niin jaksaako lasit päässä istua sen pari tuntia putkeen elokuvaa katsoessa? Mitkä on ylipäätään fiilikset elokuvakäytössä sikäli, jos se on mahdollista?
Laitteen ergonomia on yllättävän hyvä, joten siitä elokuvan katselu ei varmaankaan jää kiinni. Kuvanlaatu on kuitenkin sen verran paljon huonompi, että itse en pidä järkevänä tieten tahtoen sumentaa elokuvakokemusta.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Olen katsonut 12h Giant Bombin streameja. Niillä välillä homma toimii ja välillä sitten tulee jotain ihmeellistä. Kalibroinnit sekoaa välillä miten sattuu ilman syytä ja yleisintä on se, että rupeaa joku staattinen valikko tai kohde liikkumaan edestakaisin ja se aiheuttaa todella huonoa oloa sekä pakottaa jopa lopettamaan pelaamisen.

Loppukaneetti sieltä oli, että he tykkäävät PSVR:stä, mutta eivät siihen koske ennen kuin tilanne korjataan.

Joo arvioi jännä, että kun move sekoili, alkoi esim Job Simussa koko maailma liikkumaan, vaikka muuten kypärä toimi ongelmitta.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Huoneen valon-, heijastuksen- ja infrapunalähteet pois kuvasta. Turha Bluetooth-liikenne minimiin. Kameran sijoitus muuttunut? Syitä voi olla monia. Täällä Job Simulator kerran heittänyt asentoni 180 astetta väärinpäin (kädet selässä) ja ainoaksi lääkkeeksi keksin pelin uuden käynnistyksen.

Ei minullakaan toiminu tänään tämä peli,katonrajassa oli toimistovälineet ja uudelleen käynnistys vain mustaa näytti.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Unohtui muuten se sanoa, että silmienvälin uudelleen mittauksella (kasvoi aika paljon oletuksesta) kuva on aavistuksen tarkempi, mutta se on tarkka välittömästi. Eli ei tarvi laseja juuri säätää päähän enää. Eli kannattaa se tehdä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Virtuaalitodellisuuteen on sitouduttu laajalti, eikä kyseessä ole vain yhden rohkean yrittäjän projekti. Kun vielä pelaajatkin mieltävät hyödyt ilmeiseksi, mikä voi enää pysäyttää kehitystä?

Niin tekijät ovat sitoutuneet ei pelaajat. Koska ne pelaajat sen määrittää tuleeko tästä menestys vai ei. Itsellä veikkaus, että ekan alkuhuuman jälkeen noin vajaa 6kk niin innostus lopahtaa reilusti. Sony joutuu miettii erittäin tarkasti että tuovatko jatkoa vai eivät VR laseille. Koska nykyisellään en usko asian toimivan tarpeeksi laajalti. Tarvii huomattavasti tarkemmat lasit ja tehokkaamman konsolin, myöskin kaikki turhat move kapulat on saatava pois.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Niin tekijät ovat sitoutuneet ei pelaajat. Koska ne pelaajat sen määrittää tuleeko tästä menestys vai ei. Itsellä veikkaus, että ekan alkuhuuman jälkeen noin vajaa 6kk niin innostus lopahtaa reilusti. Sony joutuu miettii erittäin tarkasti että tuovatko jatkoa vai eivät VR laseille. Koska nykyisellään en usko asian toimivan tarpeeksi laajalti. Tarvii huomattavasti tarkemmat lasit ja tehokkaamman konsolin, myöskin kaikki turhat move kapulat on saatava pois.

Oletko pelannut/kokeillut laseja?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Oletko pelannut/kokeillut laseja?

Eli sun oletus ON AINA jos joku haukkuu tai ei ole samaa mieltä, niin ettei hän ole sitä kokeillut. Onko mieleesi tullut että tämä ei ole mikään taikalaite jota kaikki kokeilleet ovat heti pi.... märkänä ylistämässä [emoji2] Jotkut tykkää jotkut ei, yksinkertaista. Opettele ottaan kritiikki vastaan [emoji106][emoji106]
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Aiemmin samoissa olosuhteissa pään ja move ohjaimien träkkäys toimi hyvin ja tänään sitten Tumblessa alkoi move ohjain liikkua itsestään ja ympäristö seilata minne sattuu..jatkoin sitte DC vr:ään ja sama siellä ympäristö seilaa hulluna. Kypärä power off/on ei auttanut asiaan, pleikan restartti seuraavaksi..

Ja restartti auttoi..

Edelleen ihmettelen tuota mura/likaisen ruudun ongelmaa..esim Rush of bloodin alussa ensin nukenpää pyörii täysin mustalla taustalla ja sitten vaihtuu moodi ja harmaa vihertävä huntu ilmestyy koko kuvaan myös mustan päälle. Pleikan kuva asetuksilla ei ole väliä, sen jo kokeilin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Eli sun oletus ON AINA jos joku haukkuu tai ei ole samaa mieltä, niin ettei hän ole sitä kokeillut. Onko mieleesi tullut että tämä ei ole mikään taikalaite jota kaikki kokeilleet ovat heti pi.... märkänä ylistämässä [emoji2] Jotkut tykkää jotkut ei, yksinkertaista. Opettele ottaan kritiikki vastaan [emoji106][emoji106]

Eli et ole kokeillut. "Kritiikkiä" ilman kokemuksia. Tämä kun vaatisi sitä, muutoin et saa siitä kiinni. Tarttumapintaa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Itse kävin torstaina lasit gigantista, äskön kävinkin palauttamassa kyseiset kakkulat, ei vaan ollu mun juttu. Toisaalta ihan jees, muttei sitten kuitenkaan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Eli et ole kokeillut. "Kritiikkiä" ilman kokemuksia. Tämä kun vaatisi sitä, muutoin et saa siitä kiinni. Tarttumapintaa.

Eli edelleenkin päättelee etten ole kokeillut. Oot sää kyllä aika tapaus.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Pari päivää tullut leikittyä, mitään wau-efektiä ei ole tullut vielä kertaakaan, johtunee siitä että se tuli jo Gear VR:n kanssa. Siitä on jo vähän aikaa kun viimeksi Gear VR:ää käytin, mutta jotenkin PSVR:n kanssa tuli enemmän sellainen sukelluslasi-tunne. Lisäksi ainakin minun päässä PSVR pitää saada niin ylös, että alaosa ei kunnolla peitä näkymää ulkomaailmaan. Immersio minun mielestäni huonompi kuin Gear VR:n kanssa, johtuen lisäksi johdoista.

Until dawn -demo oli hyvä, grafiikat (johtuen varmaan raiteilla kulkemisesta) ja kuvanlaatu muutenkin aivan riittävä, mutta tuskin sitä tuntia tai kahta pitempään jaksaisi pelata, niin ohut se sisältö on kuten monessa muussakin pelissä. RE7 Kitchen -demolle olen myyty ihan täysin, tällä hetkellä ainoa syy minkä takia voisin jättää lasit palauttamatta on tuon kokoversion odotus.

Here they lie -demo oli ainoa joka aiheutti lievää pahoinvointia aluksi, lisäksi se näytti minusta liian rumalta. Liikkuminen oli minusta toteutettu siinä hyvin. Driveclubia on haukuttu aika paljon, minusta se oli sen kaltainen peli jota voisin tahkota kymmeniä tunteja, edellyttäen kylläkin kunnon rattia. Harmittaa että WRC 6 ei tullutkaan VR-tuella. Joku Codemastersin puoliarcade-F1 PSVR:llä voisi olla iso menestys.

Yleisesti sanoen minusta PS4:n tehot riittää jo nyt, grafiikoista se läpilyönti ei kyllä jää kiinni. Ihan eri asia on sitten se, että VR vaatii suhteellisen ison alueen käyttöönsä, johtoja on liikaa (kuulokkeet pitää ainakin saada langattomiksi), vielä ei ole peliä joka kunnolla tarjoaisi sisältöä... Pienen television omistajana PSVR:n paras puoli tällä hetkellä on se, että voi pelata vaikka PS3:n pelejä cinema modessa. Mutta kyllä tuolla 500 eurolla jo saisi isomman telkkarinkin... Robinson the Journeyta odotan, mutta vähän vaikuttaa että se on lähinnä No man's sky VR:llä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Niin tekijät ovat sitoutuneet ei pelaajat. Koska ne pelaajat sen määrittää tuleeko tästä menestys vai ei. Itsellä veikkaus, että ekan alkuhuuman jälkeen noin vajaa 6kk niin innostus lopahtaa reilusti. Sony joutuu miettii erittäin tarkasti että tuovatko jatkoa vai eivät VR laseille. Koska nykyisellään en usko asian toimivan tarpeeksi laajalti. Tarvii huomattavasti tarkemmat lasit ja tehokkaamman konsolin, myöskin kaikki turhat move kapulat on saatava pois.

Eiköhän se ihan ajatuskin ole, että tulee PS5+PSVR2?

Ja vasta 6kk jälkeen niitä pelejä alkaa ilmestymään, jolloin aletaan pelaamaan, kun eka 6kk mennään ihmetellessä tekniikkaa.

Varsinkin, kun kaikki ne pelit joita itse mollasin, on tuoneet parhaat fiilikset (VR Worldin London Heist, headmaster ja Job simulator). Ne kuulosti ja näytti typeriltä. Immersio kuitenkin niin valtava, että olen ollut aivan myyty.

Lisäksi kun useamman viestin olet kertonut testanneesi noita ja selkeästi näkemys on päinvastainen kuin jopa meillä laitetta ennakkoon dissanneilla, niin kerro meille. Mitä kaikkea koitit, miten kauan, mikä tökki, tuntuiko joku silti ihan hyvältä vai oliko kaikki kuraa jne?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ostin bätmänin ja se oli ihan jees. Grafiikoiltaan kyllä paras ja olisin toivonut juonelle jatkoa. On tuossa niita saavutuksia jne eli ihan ok ostos.

Ostin myös job simulatorin heräteostoksena. Tämä vähän kaduttaa.. 28e maksoi ja tosissaanko 4 eri työpistettä vai avautuuko niiden jälkeen jotain ? Ainoa myös missä minulla on todellisia ongelmia move-kapuloiden kanssa ja keittiötehtävä oli mahdoton läpäistä kun muki katosi ja en sieltä alahyllyltä saanut uusia kun menee ulos träkkäysalueelta. Moni esine tarttuu vain tuurilla käteen ym. Joku 10-12e olisi sopiva hinta tästä ellen nyt jotain ymmärtänyt väärin.

Muutenkin yleinen konsensus on minusta se, että 60e en maksa kyllä mistään näistä. Alle 20e jostain parin-kolmen tunnin kokemuksesta on jo ihan ok hinta ja jos sillä rahalla saa enemmänkin niin mielestäni joku tumble on 10e hinnalla mainiota viihdettä. 20e nyt saa menemään vaikka tunnin keilaratavuokrana jne eli en odota kymmenien tuntien pelikokemuksia.

Jotkut moninpelit kyllä nappaisi.. rigs ehkä eniten mutta...
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Job simulatorissa on 4 pistettä ja oisko jokaisessa 10 tehtävää tms. Autoissa olen ainakin viisi erilaista korjannut.
 
Tulipahan tilattua nämä kameran ja Until dawnin kanssa. Ei ole varmaan ollut lasien tai miinusnäön kanssa ongelmia? Millä tavalla DS4:lla ja movekapulalla pelaaminen eroavat toisistaan?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tulipahan tilattua nämä kameran ja Until dawnin kanssa. Ei ole varmaan ollut lasien tai miinusnäön kanssa ongelmia? Millä tavalla DS4:lla ja movekapulalla pelaaminen eroavat toisistaan?

Lasien kanssa ei ole ollut ongelmaa. Itsellä isot lasit ja vaimollakin aika isot. Kunhan ei tunge VR linssejä liian lähelle päätä, jolloin painaa silmälasit.

Movella liikutat molempia käsiä erikseen, jolloin oikeasti tuntuu, että olet paikalla pelissä.
 
Lasien kanssa ei ole ollut ongelmaa. Itsellä isot lasit ja vaimollakin aika isot. Kunhan ei tunge VR linssejä liian lähelle päätä, jolloin painaa silmälasit.

Movella liikutat molempia käsiä erikseen, jolloin oikeasti tuntuu, että olet paikalla pelissä.

Aivan. Eli pitänee ne kapulatkin ostella, kunhan tulee tuplapakkaus joulualeen. Mutta kiitos näistä tiedoista :)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Muokkaan viestiäni kun saunaan lähtiessä jäi osa vähän vaiheeseen :):

Sain itse nämä lasit Discshopista jo maanantaina ja nyt viikon verran näillä pelanneena olen laitteeseen varsin tyytyväinen. Pitkästä aikaa nämä ovat saaneet aikaan jotakin uusia ahaa elämyksiä ja kokemuksia pelaamiseen kun en ole esim. Oculus riftiä kokeillut kun joskus prototyyppiaikana jolloin niiden toteutus ja ensimmäiset demot/pelit olivat ihan kuraa.

+ Paljon tarjontaa heti alkuun

+ hintaansa nähden lunastivat itselläni paikan toimivana pelivälineenä. Varsinkin kunhan sisältöä saadaan kehitettyä vielä rikkaammaksi näiden alun teknologiademojen jälkeen.

+ Muutamat pelit/sovellukset saavat pitkästä aikaa hymyn huulille

+ Sopivat omaan päähäni todella hyvin. 800g paino ei haittaa yhtään. 3-4h pelisessioiden jälkeenkään ei tunnu rasituksia niskassa tai päässä.

- Reso voisi olla suurempi vaikka tähän ei alun jälkeen ole enää niin paljon kiinnittänyt huomiota. 960/1080/silmä on ainakin ennen PS4 PRO mallin tuloa varsinkin alkuun omille silmilleni suurilla piirtoetäisyyksillä sumuinen vaikka silmäkalibroinnin olisikin tehnyt. En tiedä sitten parantaako PRO konsoli muuta kun framerateja tämän suhteen, eli onko kysymys edes ylipäätään siitä että tavallinen vanha Plege ei jaksa pyörittää osaa julkaisuja ilman pehmennyksia riittävän hyvin. Tämänkin suhteen on aika paljon eroja julkaistuissa peleissä.

- Julkaistujen pelien teknologiademomaisuus. Ihan hyvää kamaa on jo ulkona mutta lyhykäisyydessään nämä tarjoavat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta melko vähän pelattavaa jos ei meinaa kahlata samaa sisältöä läpi useita kertoja.

Parasta antia jota olen kokeillut omasta mielestäni:

Ahaa-elämykset/WOW efekti:
- Batman Arkham VR: Visuaalisesti parasta mitä laseille on saatavana. Immersio myös mahtava. Varsin lyhyt kestoltaan mutta hintaansa nähden fine.

- RE7 Kitchen demo: Mahtavaa settiä vaikkei tässä voinut oikeastaan muuta kuin statistin paikalla odotella puukkoa rintaan. Hieno immersio.

- Allumette Animaatio: VR-animaatioiden aatelia jos vaan tajuaa käydä kurkkimassa talojen jne ikkunoista esim sisälle ja liikkua/tarkastella animoitavaa kylää lähempää. Jos istua jököttää tai seisoo paikallaan tästä ei varmaan saa irti kuin korkeintaan mukavan kokemuksen.


Hyvät/Toimii itselleni:
- Rush Of Blood: Tämä varauksella. Ihan ok valopistoolipeli mutta jos ei pelkkä point&shoot iske niin sitten ei iske tämäkään.

- Super Stardust VR: Mahtava peli jota tulee pelattua laseilla enemmän Arcade modessa kuin VR modessa. Arcade modekin paranee laseilla 3D efektin kanssa alkuperäiseen versioon nähden.

- Eve Gunjack: Melko staattinen avaruuden turret-mech räiskintä. Halpa hinta. Toimii. ps+ alennus hinnassa.


Toimivat pikkupelit:
- Hyper Cube: Yksinkertainen reikä seinässä tetris pikkupeli. Toimisi kyllä varmaan ilman lasejakin. Melko kallis josta miinus.

- Tumble vr: Pikkupeli, edullinen, toimii samoin kuin tämän alkuperäinenkin versio jos kevyt puzzlepelaaminen kiinnostaa.

- Thumper: Ainoastaan rytmipelien ystäville. Hyvä fiilis ja ST. Hektinen AV-helvetti. Alkuun en ymmärtänyt tämän hehkutusta medioissa mutta peli herättää vähän varkain koukuttamaan itseensä jos sille antaa mahdollisuuden. Tosi yksinkertainenhan tämä silti on.

- Playroom VR: Ilmaiseksi paketiksi ihan hyvää pikkusisältöä. Porukalla pelatessa parempaa viihdettä kun VR-pelaajaa vastaan voi asettua muita pelaajia.

Keskitasoa:
- Battlezone: Alun jälkeen hieman puuduttava. Yksinpeli älyttömän tylsä ja paikoin turhauttava. Co-oppina jees. Liian kallis. Tämän hankkiminen 60e hintaan kaduttaa jonkin verran.

Ei kolahtanut:
- Job simulator oli hehkutuksestaan huolimatta itselleni jo demon perusteella tylsä, joten en ole sitä hankkinut kun hinta oli normaalia korkeampi. Tämä peli jakaa varmaan mielipiteet aika rajusti. Yksinkertainen grafiikka ja melko paljon teknisiä ongelmia. Voi olla että annan tälle jälkikäteen mahdollisuuden. Immersio tässä on ihan hyvää luokkaa mutta tekniset ongelmat pilasivat lyhyen demon osalta alkuvaikutelman.

- Littlstar VR Cine VR mediatoistin: Hyvä idea mutta videoiden laatu on ihan kamalaa saastaa. Resoa lisää ja sassiin :)

- Bound: Demoscenen tuottamaa tekotaiteellista sontaa. Lapsuuden traumoja ja raskaana oleva virtuaaliballerina ja maailman tylsin ja itseään toistava ympäröivä maailma...joopa joo.. Ai niin KUUTIOITA ja melkein scenepoetryä...

Muut kokeillut mainitsemisen arvoiset demoversiot:
- Driverclub: Osin hieno mutta ai vaan ole edelleenkään autopelinä kovin ihmeellinen. Piirtoetäisyys sumuisuudessaan itselleni liian heikko esitys. Gran Turismon uusinta versiota odotellessa

- Riggs: Tämä oli harkinnassa jo ostoonkin mutta on hinnaltaan kallis ja Battlezone voitti kun en ole kovin suuri urheilupelien ystävä. Tällä olisi voinut olla kyllä peliarvoa loppujen lopuksi enemmän kuin Battlezonella. Sai aikaan itsessäni lievää liikepahoinvointia.

- Eve Valkyrie: Liian kallis ainakin alkuun. Rahat ei riitä kaikkeen ja tämä jäi lyhyen demon perusteella hankkimatta vaikka on graafisesti ja pelattavuudeltaan muuten kyllä varmaan parhaasta päästä julkaisupelejä. Stawa X-wing VR odotuttaa enemmän avaruuspeleistä.

- Rez Infinite: Ihan jees VR rytmipeli. Hankin ehkä joskus kunhan nämä muut saa kahlattua pois. Dreamcastilla tuli orggista joskus hakatua intensiivisesti.


--
Gallu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom