Vastaus: New Nintendo 3DS
Valitettavasti se 3D-kytkiminen siirtäminen alas ei oikein riitä. Tämän näkee myös elokuvissa: niihin nykyään tehdään efektejä, joiden ainoa tarkoitus on "näyttää 3D:tä". Kun sitten katselee näitä elokuvia normaaleilta ruuduilta, niin nämä 3D:n ehdoilla tehdyt ratkaisut erottuvat yhä, ja eivät todellakaan edukseen. Vaikutelma on lähinnä koominen, ja vähentää immersiota ja kokemuksen laatua. Sama toteutuu 3DS-peleissä: niihin tehdään ratkaisuja efekteissä, kuvakulmissa ja jopa pelattavuudessa 3D:n ehdoilla, ja se on valitettavasti pois niiden pelien laadusta. Samalla 2DS:n pelaajat ja ne monet 3D-kytkimen pois päältä laittaneet 3DS-pelaajat eivät kuitenkaan saa näistä ratkaisuista edes sitä 3D-hyötyä, vaan ne ovat pelkäksi haitaksi. 3DS-malleilla se vielä nostaa laitteen hintaa vaikka ominaisuutta ei koskaan käyttäisi.
Omasta näkökulmasta 3D on turha ja tarpeeton kikka, joka ei tuo pelaamiseen ja peleihin yhtään mitään lisäarvoa eikä lisäsisältöä. Siitä on päinvastoin haittaa. Nintendo on eri mieltä, ja yrittää väenväkisin tuputtaa ominaisuutta kuluttajille jotka olisivat enemmän kiinnostuneita pelillisistä arvoista. On se vähän harmillista katsella firman 3D-pakkomiellettä.
Näissä asioissa olen kyllä sinällään samaa mieltä. Itsellenikään tuo 3d ei tuo mitään lisäarvoa peleihin tai elokuviin. Majora's Maskissa homma on toiminut sen verran hyvin, että olen sitä pitänyt päällä, mutta kyseessä on sen verran hieno peli, että olen sitä viime vuosina pelannut N64:n grafiikoillakin, eikä asia ole minua vaivannut. New 3DS XL:n ostin siksi, että Majora's Maskin (minulle tämä oli system seller, vaikka peli on tullut läpäistyä lukemattomia kertoja) vuoksi halusin käyttöön isomman ruudun ja Xenoblade Chronicles ei toimi vanhalla mallilla. Jostain syystä tuonkin taskuversio kiinnostaa, vaikka peli löytyykin Wiille.
Elokuvissa käydessä valitsen aina 2d-version, ellei joku tarjoa lippuja ja halua välttämättä mennä katsomaan 3d-versiota. Ylipäänsä en välitä nykyelokuvista (tai ainakaan suuren profiilin leffoista), sillä niistä tuppaa se sisältö puuttumaan, vaikka näyttäviä toki ovatkin - en myöskään arvosta tätä nykyistä adhd-elokuvakerrontaa, joka aiheuttaa lähinnä sen, ettei kahden ja puolen tunnin elokuvassa lopulta tunnu tapahtuvan oikeastaan mitään huomionarvoista. En myöskään pidä digikuvauksesta, vaan kannatan vanhaa kunnon filmiä. HDR onkin sitten jo jotain aivan hirveää, mutta minä taidankin vain olla vanhan ajan mies modernissa maailmassa. Ei minulla ole puhelimessakaan nettiä.
Mielestäni Nintendo on ylipäänsä ollut jo hyvän aikaa hukassa kaiken mahdollisen suhteen, eikä nämä amiibot sun muut rahastukset kauheasti anna toivoa siitä, että firma vielä joku päivä löytäisi minua miellyttävän suunnan. (Tämä on varmaan tullut jo tällä foorumilla selväksi.

) Mutta johan tuota firmaa on tullut tuettua lähes 30 vuotta, joten kai se menee niin, että kaikkea aikansa. Täydellisessä maailmassa Majora's Mask olisi tullut Wii U:lle, ettei sitä varten olisi tarvinut uutta konsolia ostaa (ja olisi päässyt pelaamaan vielä isommalta näytöltä paremman näköisenä), ja uusi F-Zero julkistettaisiin huomenna.