Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Wiin ja Vitan tapauksessa FIFAsta on näitä Legacy Editioneita jo nähty, ja nuo ovat olleet vanhoja pelejä uusilla rostereilla. Korkeintaan valikoita on vähän tuunattu, mutta pelillisesti ovat ihan 1:1 viimeisen ei-Legacy Editionin kanssa.


Kun kyseessä on EA, pidän erittäin todennäköisenä sitä, että PS3/X360:n NHL 16 on vain NHL 15 uudella nimellä ja hintalapulla.

Lähde: IGN
Oikeastaan Legacy Edition on NHL 14 2.0. Järkevänä pidän Ps4+NHl 16 komboa.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Oikeastaan Legacy Edition on NHL 14 2.0. Järkevänä pidän Ps4+NHl 16 komboa.

Oliko tarkotuksella juuri ps4 vai tarkoititko sillä uutta sukupolvea? Eikös Xboxilla ole jonkin sortin kytkös EA:n pelien kanssa, joten voihan olla, että peli on sille ensisijaisesti kehitetty, tai sitten ei.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Oliko tarkotuksella juuri ps4 vai tarkoititko sillä uutta sukupolvea? Eikös Xboxilla ole jonkin sortin kytkös EA:n pelien kanssa, joten voihan olla, että peli on sille ensisijaisesti kehitetty, tai sitten ei.
Itse ajattelin hankkia Ps4:losen ja NHl 16. Kytkös viittaa ehkä kotiinpäin vetämiseen, EA ja Xbos ovat jenkeistä, NHL-pelit tehdään Burnabyssä, Vancouverin esikaupunkialueella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Itse ajattelin hankkia Ps4:losen ja NHl 16. Kytkös viittaa kotiinpäi vetämiseen, EA ja Xbos ovat jenkeistä, NHL-pelit tehdään Burnadyssä, Vancouverin esikaupunkialueella.

Kun keskustellaan täällä foorumilla, niin kannattaa välttää sitten tuommoisia lyhyitä lauseita, varsinkin jos sanavalintojen perusteella lauseen voi tulkita miten tahansa. Eli omat mielipiteet on aina omia mielipiteitä, jolloin ne kannattaa selkeästi ilmaista sellaisinaan. "Järkevä kombo" voi tarkoittaa suorituskyvystä, hinnasta yms. lähtien ihan mitä tahansa.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Kun keskustellaan täällä foorumilla, niin kannattaa välttää sitten tuommoisia lyhyitä lauseita, varsinkin jos sanavalintojen perusteella lauseen voi tulkita miten tahansa. Eli omat mielipiteet on aina omia mielipiteitä, jolloin ne kannattaa selkeästi ilmaista sellaisinaan. "Järkevä kombo" voi tarkoittaa suorituskyvystä, hinnasta yms. lähtien ihan mitä tahansa.
Kiitoksia rakentavasta palautteesta, tarkoitus ei ollut suututtaa vaan kombolla tarkoitin uutta konsolia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

No mitä muuta se voisi olla? Katsomoa varten varmaan kehitetty oma kasvoengine, mutta peli sitä samaa paskaa, mitä se on ollut vuodesta '98.

Kaveri vinkuu sanasta "järkevä" ja itse kirjoittelee tuollaista. Kannattaisi sinunkin miettiä mitä lauot. Ilmeisesti et ole pelannut änäreitä sitten '98.

Omasta mielestä nhl 15 ps4 versio oli iso askel eteenpäin pelillisesti ja lähes täydellinen änäri, jos vain nuo nyt tulevat pelimuodot olisivat olleet mukana. Mutta turhaan täällä ilmeisesti omia mielipiteitä kertoo. Lebe tietää paremmin.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Itse ajattelin hankkia Ps4:losen ja NHl 16. Kytkös viittaa ehkä kotiinpäin vetämiseen, EA ja Xbox ovat jenkeistä, NHL-pelit tehdään Burnabyssä, Vancouverin esikaupunkialueella.

Niin ja PS4 on Japanista, mitäs sitten!? siis missä aineissa täällä jengi kirjoittelee.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Omasta mielestä nhl 15 ps4 versio oli iso askel eteenpäin pelillisesti ja lähes täydellinen änäri, jos vain nuo nyt tulevat pelimuodot olisivat olleet mukana. Mutta turhaan täällä ilmeisesti omia mielipiteitä kertoo. Lebe tietää paremmin.
Samaa mieltä. Nhl15 oli kaukalossa parasta lätkää mitä on ollut tarjolla (joo joo onlinessa oli kuulema roskaa, mutta offlinessä omilla slidereilla oli todella hyvää jopa AI:ta vastaan).
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Ainut todella tärkeä asia mikä NHL15 pelistä jäi uupumaan oli ehdottomasti tuo Co-Op online pelaaminen! Kunhan pelattavuus pysyy edes vähintää yhtä kelvollisena kuin nyt, voi pelin jopa uskaltaa ennakkotilata. Peli ekaks kuntoon, sitte vasta ne h*lvetin selfiet yms. systeemit.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Itsestä NHL 14 oli parempi kuin 15. Vieläkin pelataan kaverin kanssa hutin ystäväpelejä siinä, ei tietysti graafisesti pärjää mutta muuten paljon parempi. Siitä jopa välittyy jääkiekon tunnelma ja mikä parasta taklaukset osuu kohdalleen eikä ole suojauspaskaa. Sen tyylinen NHL 16, niin hyvä tulee.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

EA:n touhu NHL15 osalta jäi mua kaivelemaan niin pahasti, että äänestän lompakolla enkä edes harkitse NHL16 ostamista. Vaikka yksinpelinä NHL15 oli hyvä! Myönnetään!

Tiedän että tästä on kitisty ja kukaan sitä enää jaksa kuunnella, mutta sanon vain tämän: kun EA ei kyennyt tuomaan ihan yksinkertaisinta perusnettipeliä peliin - esim kavereiden kesken 2vs2 - EDES jälkikäteen päivittämällä, niin se on jo verrattavissa mun aamiaismuroihin kakkaamiseen. Nykyinen OTP ei mitenkään tyydytä edes perustarpeita. Kaikki muut puutteet olisi voinut antaa anteeksi, koska niiden kehittäminen (esim EASHL) on suht työlästä. Mutta 2vs2 OTP toteutus jälkikäteen olis yksi hyttysen pieru kehittäjille. Sitä vaan ei haluttu tehdä. Siten myydään mun kaltaisillekin uus NHL16. Härskiä.

Kun ei ole sarjalla kilpailua, niin tämä on suora tulos. Miettikää sitä seuraavan kerran kun tulee uutinen jostain EA/Ubisoftin/jne ostamasta pelistudiosta. Ostot ja yhdistymiset johtaa aina vaan suurempiin, joka tarkoittaa vähemmän studioita ja vähemmän kilpailua. Ja jos Konami pian lopettaa PES:sin tekemisen on se kuolinisku futispeleille. That makes me a sad panda. :(
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

EA:n touhu NHL15 osalta jäi mua kaivelemaan niin pahasti, että äänestän lompakolla enkä edes harkitse NHL16 ostamista. Vaikka yksinpelinä NHL15 oli hyvä! Myönnetään!

Tiedän että tästä on kitisty ja kukaan sitä enää jaksa kuunnella, mutta sanon vain tämän: kun EA ei kyennyt tuomaan ihan yksinkertaisinta perusnettipeliä peliin - esim kavereiden kesken 2vs2 - EDES jälkikäteen päivittämällä, niin se on jo verrattavissa mun aamiaismuroihin kakkaamiseen. Nykyinen OTP ei mitenkään tyydytä edes perustarpeita. Kaikki muut puutteet olisi voinut antaa anteeksi, koska niiden kehittäminen (esim EASHL) on suht työlästä. Mutta 2vs2 OTP toteutus jälkikäteen olis yksi hyttysen pieru kehittäjille. Sitä vaan ei haluttu tehdä. Siten myydään mun kaltaisillekin uus NHL16. Härskiä.

Kun ei ole sarjalla kilpailua, niin tämä on suora tulos. Miettikää sitä seuraavan kerran kun tulee uutinen jostain EA/Ubisoftin/jne ostamasta pelistudiosta. Ostot ja yhdistymiset johtaa aina vaan suurempiin, joka tarkoittaa vähemmän studioita ja vähemmän kilpailua. Ja jos Konami pian lopettaa PES:sin tekemisen on se kuolinisku futispeleille. That makes me a sad panda. :(
Tämmöisiä pelejä harvemmin päivitellään myöhemmin, vaan "päivitys" tapahtuu lähes poikkeuksetta aina "maksullisella vuosipäivityksellä" (uusi peli).
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Onkohan nettipeliin tarkoitus jotenkin luoda matchmaking joka tajuaisi olla laittamasta supertähtiä ja aloittelijoita vastakkain... Sellainen olisi kiva. Itse osaan vasta sillä toiseksi alimmalla AIta vastaan ja nettipeli ei ole käytännössä mahdollista koska tulee 10-1 turpaan ja se ei ole kovin nautinnollista :)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

EA:n touhu NHL15 osalta jäi mua kaivelemaan niin pahasti, että äänestän lompakolla enkä edes harkitse NHL16 ostamista. Vaikka yksinpelinä NHL15 oli hyvä! Myönnetään!

Tiedän että tästä on kitisty ja kukaan sitä enää jaksa kuunnella, mutta sanon vain tämän: kun EA ei kyennyt tuomaan ihan yksinkertaisinta perusnettipeliä peliin - esim kavereiden kesken 2vs2 - EDES jälkikäteen päivittämällä, niin se on jo verrattavissa mun aamiaismuroihin kakkaamiseen. Nykyinen OTP ei mitenkään tyydytä edes perustarpeita. Kaikki muut puutteet olisi voinut antaa anteeksi, koska niiden kehittäminen (esim EASHL) on suht työlästä. Mutta 2vs2 OTP toteutus jälkikäteen olis yksi hyttysen pieru kehittäjille. Sitä vaan ei haluttu tehdä. Siten myydään mun kaltaisillekin uus NHL16. Härskiä.

Kun ei ole sarjalla kilpailua, niin tämä on suora tulos. Miettikää sitä seuraavan kerran kun tulee uutinen jostain EA/Ubisoftin/jne ostamasta pelistudiosta. Ostot ja yhdistymiset johtaa aina vaan suurempiin, joka tarkoittaa vähemmän studioita ja vähemmän kilpailua. Ja jos Konami pian lopettaa PES:sin tekemisen on se kuolinisku futispeleille. That makes me a sad panda. :(

Ootkos koskaan haistanut hyttysen pierua? Se on nimittäin sellainen töräys että ei sitä kukaan kestä! Joten jos se päivitys olisi ollut hyttysen pieru niin se oli siis TODELLA haastava... Ja niin, ei se PES niinkään kilpailua luo. Tai no, mihin vetää rajan... Toista peliä nyt kuitenkin pelaa monta sataa, monta SATAA miljardia ja toista muutama kymmenen. Vai onko sinusta Siwa uhka Prismalle? Totta kai on, jos tyytyy kalliiseen paskaan, mut muuten Prisma vie voiton. Sanonpahan vaan!
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Kyllähän nämä änärit on aina siellä myydyimpien listalla. Eikä yks tai kaks mielipidettä ja lompakko äänestystä sitä sieltä tiputa :) itellä menee ostoon ihan samaan tapaan kuin aikasemmatkin. Sitä otetaan mitä tarjolla on :)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Juu, ostoon menee mullakin. Mulle riittää EASHL:n paluu ja hutin ystäväpelin. Yksinpeliin tuskin tulee hirveästi koskettua. Samaa mieltä olen että 15 ei olisi pitänyt julkaista ollenkaan, tulihan tuossa yli 1000 peliä huttia hakattua silti.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Kyllähän nämä änärit on aina siellä myydyimpien listalla. Eikä yks tai kaks mielipidettä ja lompakko äänestystä sitä sieltä tiputa :) itellä menee ostoon ihan samaan tapaan kuin aikasemmatkin. Sitä otetaan mitä tarjolla on :)

Myydyimpiä ehkä Suomessa. Muutenhan änäri on suhteellisen pienen pelaajakunnan peli.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Myydyimpiä ehkä Suomessa. Muutenhan änäri on suhteellisen pienen pelaajakunnan peli.

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=NHL+15

1.27 miljoonaa myytyä kopiota maailmanlaajuisesti, kun laskee mukaan kaikki konsolit (PS3, PS4, Xbox360 ja Xbox One)

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=fifa+15&publisher=&platform=&genre=&minSales=0&results=200 Vertailuna FIFA 15 möi 16.1 miljoonaa, joka on melkein 15 kertaa enemmän kuin NHL, toki jalkapallo on maailman suosituin urheilulaji. PES 2015 möi 1.27 miljoonaa kopiota, joka on aikas sama mitä NHL16. GTA V möi 48.2 miljoonaa kopiota ennen PC-myyntejä, Skyrim 18.21 miljoonaa ja vaikkapa Halo 4 vielä, joka möi 9.44 miljoonaa kopiota.

Ihan samoissa luvuissa on siis NHL15 kuin NHL11-13 esim., tosin nyt kuvioihin tuli mukaan 2 uutta konsolia lisää, joten todella heikkoa tuo pelin myynti tosiaan maailmanlaajuisesti on, jos vertailee huippupeleihin jotka eivät ole urheilupelejä. Mutta urheilupeleissä taitaa olla toiseksi eniten myyty peli, mitä nyt F1, Madden, Fifa/PES vertailut katsoin. NHL16 sen totuuden sitten kertoo vuoden päästä tästä, kun EA palautti pelimuotoja peliin takaisin tuon viime vuotisen riisutun rahastuksen sijaan.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=NHL+15

1.27 miljoonaa myytyä kopiota maailmanlaajuisesti, kun laskee mukaan kaikki konsolit (PS3, PS4, Xbox360 ja Xbox One)

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=fifa+15&publisher=&platform=&genre=&minSales=0&results=200 Vertailuna FIFA 15 möi 16.1 miljoonaa, joka on melkein 15 kertaa enemmän kuin NHL, toki jalkapallo on maailman suosituin urheilulaji. PES 2015 möi 1.27 miljoonaa kopiota, joka on aikas sama mitä NHL16. GTA V möi 48.2 miljoonaa kopiota ennen PC-myyntejä, Skyrim 18.21 miljoonaa ja vaikkapa Halo 4 vielä, joka möi 9.44 miljoonaa kopiota.

Ihan samoissa luvuissa on siis NHL15 kuin NHL11-13 esim., tosin nyt kuvioihin tuli mukaan 2 uutta konsolia lisää, joten todella heikkoa tuo pelin myynti tosiaan maailmanlaajuisesti on, jos vertailee huippupeleihin jotka eivät ole urheilupelejä. Mutta urheilupeleissä taitaa olla toiseksi eniten myyty peli, mitä nyt F1, Madden, Fifa/PES vertailut katsoin. NHL16 sen totuuden sitten kertoo vuoden päästä tästä, kun EA palautti pelimuotoja peliin takaisin tuon viime vuotisen riisutun rahastuksen sijaan.

Toisaalta, Skyrimejä ja GTA-pelejä ei tarvitse puskea ulos joka vuosi, joten myynti jakautuu "monelle vuodelle", kun taas Änäreitä tehdään vanhoilla animaatioilla, selostuksilla ja pelaajamallinnuksilla vuodesta toiseen. Eli näiden pelien tuotanto on myös "halvempaa". Tietenkin ksutannuksia kertyy myös lisensseistä.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Taisi tuo NHL 15 myydä huonosti sen takia, että sehän oli "huono peli". Ainakin mitä nyt arvosteluja katsoi...Milloin lie viimeksi tehokonsolin mikään NHL-peli jäänyt arvosteluissa 60 pisteen keskiarvon pintaan...Toivottavasti huonot arvostelut ja huonompi menestys olisi nyt avannut EA:n silmiä ja saataisiin jotain oikeasti pelillisesti uutta mukaan tämän vuoden versioon ja selkeästi edes pyrittäisiin realistisempaan suuntaan siitä magneettilapailusta ja tatin vemputtamisesta.

Suomessa NHL toki myy, koska aika paljon mutulla löytyy sellaisia pelaajia, jotka ostavat vuosittain syksyisin sen uuden NHL:n, CoDin ja ehkä jotain muuta vielä siihen lisäksi ja niillä peleillä mennään sitten se vuosi eteenpäin seuraavaan syksyyn. Kuten tuossa yllä jo muutama mainitsikin tyyliin "Ostan mä tän tänäkin vuonna, kun tarjolla ei oo mitään muutakaan...", niin miksipä EA tekisi peliin mitään sen suurempia muutoksia, jos tällaista sakkia löytyy pelaajakunnasta sen verran riittävästi ympäri maailman, että saavat omansa pois ja vaikka vähän voittoakin siihen päälle.

Edellinen ostamani NHL oli 12, mutta sen jälkeisiäkin olen kyllä pelannut, koska kaveripiiristä löytyy pari heppua, jotka ostavat NHL:n joka vuosi. Kokeiltu siis on näitä "uusia luistelufysiikoita" ja muita, mitä tuon 12:n jälkeen nyt on pelisarjaan tuotu ja voin todeta, että tyytyväinen olen noiden testien jälkeen, että olen käyttänyt rahani ja aikani muihin peleihin. Hämmästyttävää kyllä, että kaveripiiristä on näiltä NHL-intoilijoilta alkanut kuulua viime vuosina yhä nopeammin ja nopeammin soraääniä tyyliin "tää tämänvuotinen on oikeestaan ihan samantuntuinen ku viimevuotinen...ja tekoälykin on ihan sama huijaava EA-paska, ku aikasemminkin". Aikaisemmin kavereilla iski kyllästyminen peliin joskus alkukesän(huhtikuu-toukokuu) tullessa, mutta NHL 15 taisi kavereilta lähteä GameStopiin tänä vuonna jo muutama kuukausi aikaisemmin muiden pelien tieltä...

Itse odottelen ihan varovaisella mielenkiinnolla NHL 16:n ensimmäisiä virallisia gameplay-videoita, mutta toki mitään odotuksia ei ole. Magneettilapaa sieltä on 99 % todennäköisyydellä tulossa edelleen, jolloin pelin voi unohtaa jo ensimmäisten videoiden jälkeen...
 
Ylös Bottom