Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16

Yksi bugi kai taas löytyi, tai sit ei, en tiedä?
Pelaan Be A Proota ja sälli ollut 87 tasoinen keskushyökki jo yli 10 peliä, ei nouse siitä millään . Lisäksi harjoitusten tulokset eivät ainakaan pelaajan kehityksissä näy!
Tuohon 87 tasoon saakka nousi taso muutaman pelin välein.

Ei ollutkaan bugi. Vei jonkun 15 peliä että nousi 87 --> 88 . Hidastuu varmaankin sitä mukaan miten sälli kehittyy. 99 vie varmaankin 3 kautta , oletan.
 
Vastaus: NHL 16

Eipä sitten vissiin lisätäkään huutokaupasta ostettuja kortteja kokoelmaan. Vanha kunnon "failed to retrieve data" jälleen kerran asialla.

Ei tosin toimi myyminenkään sen paremmin, sillä "Item already part of an active offer". Mitään offereita en ole muutamaan vuoteen HUT:ssä tehnyt.
 
Vastaus: NHL 16

Eipä sitten vissiin lisätäkään huutokaupasta ostettuja kortteja kokoelmaan. Vanha kunnon "failed to retrieve data" jälleen kerran asialla.

Ei tosin toimi myyminenkään sen paremmin, sillä "Item already part of an active offer". Mitään offereita en ole muutamaan vuoteen HUT:ssä tehnyt.
Käynnistä peli uudestaan niin toimii jälleen moitteeta.

Ohan tää nyt jumalauta raivostuttavaa, kun EA:n bugisen pelin takia joutuu asioita tekemään moneen kertaan. Joka helvetin päivä tulee tuo failed to blaa blaa kun joko yrität kirjautua HUT:n tai lisätä jotain korttia kokoelmiin. Korjaisivat nyt perkele jo tuon serveribuginsa.
 
Vastaus: NHL 16

Tuli heti siinä ekassa pelissä kun käynnistää pelin niin ensimmäinen kiva bugi, kiekko 20cm maalissa kun vastustaja ryntää sen sinne mut se mitää maali oo.. helvetin ruattalaaset tuamarit

Mulla on pari kertaa käynyt niin että kiekko on selvästi maalissa sisällä mutta kun se on lavassa kiinni niin se ei ole mukamas maali :D Nämä on näitä just, kivoja bugeja :D
 
Vastaus: NHL 16

Olisiko mahdollista että änäri 16 vois tehdä oman soundtrackin vaikka Spotifyn avulla PS4:llä? 16 ei näköjään omista minkäänlaista soittolistaa.
 
Vastaus: NHL 16

Ourait, ristiriitaisia tunteita kun omani tulee postissa huomenna (toivotaan) kun luki viestejä nopsaa tuossa ja mielenkiintoinen yhteensattuma kun tuossa puhuttiin tosta tekoälyn "kusetuksesta", se on tosiaan ollut jo muutaman änärin mukana ja oikeastaan se ainut asia mikä siinä eniten ärsyttää ja tätä tapahtuu myös uusimmassa mm. pessissä (pro evolution soccer). MUTTA omalla pelisilmällä näitä saadaan vähän kitkettyä, kun huitoo ja lähtee pökkimään vastustajan kiekotonta pelaajaa.

Tekoälyn "kusetus" on oikeastaan ollut NHL-peleissä mukana jostaan vuosituhanteen vaihteesta asti, kuten on monissa muissakin urheilupeleissä (sekä auto-urheilupeleissä varmaan aikojen alusta asti, kutsutaan ns. "kuminauha-vaikeudeksi"). Omasta kokemuksestani tosin, ainakin perus-offlinessä, tämän vuoden "kusettaminen" ei ole niin pahaa, ennemminkin tuntuisi, että välillä momentum heilahtaa aika rankasti, etenkin "rivals"-matseissa. Momentumin saan itse käännetyä tosi usein, vaikka peli alkaisikin ihan katastrofaalisesti. Pitää vain ottaa rauhallisesti ja puolustaa ja hyökätä kurinalaisesti, eikä alkaa hermoilemaan, vaikka tiattari iskisikin pari melko halpaa maalia (menee noita nimittäin sinne toiseenkin päätyyn). Esim. eilinen rivals-ottelu oli just tollanen, alkoi niin päin p:tä: AI iskee jossakin 10 sekunnissa ekan maalin, jonkin ajan kuluttua toisen, joka tosin oli täysin oman puolustuskämmin tulosta. Mutta sitten vain sitä puurtamista, tarkkaa puolustamista, ettei tulee enempää ja lopulta 2 maalin voitto. Jeesus, että maistui hyvältä (oikeasti tuuletin pienessä mancavessani :D ).

Tosta huitomisesta ja pökkimisestä: tämän vuoden versiossa tosiaan kannattaa olla kurinalainen omassa päässä, eikä lähteä jahtaamaan äijiä, pokea rämpäten, ihan miten sattuu nurkkiin ja laitoihin, koska siitä ne AI:n helponnäköiset häkit lähtee (maalille jää liikaa tilaa). Sama oikeastaan kuin FIFA:ssa: ennemmin kannattaa kiinnittää huomiota sijoittumiseen (syöttölinjat ja liikkumisen mahdollisuudet: koittaa AINA pakottaa AI:n siihen, ettei pääse leikkaamaan sivuttain kiekollisena, etkä ole itse luomassa maskia, vaan pakottaa sen laukomaan pienestä kulmasta, ilman maskia - aikalailla peruskamaa ihan oikeastakin kiekkokaukalosta), niin kappas kappas, kun yhtäkkiä alkaa se AI:kin tekemään virheitä, aika paljonkin itseasiassa. Sankari-taklaukset kannattaa kanssa pitää niin minimissä kuin pystyy, koska sellasen kun vetäset ohi, niin se on aika salettiin 2 vs. 1 tai jopa 2 vs. 0 tilanne ja tiattari rokottaa jälkimmäisestä melko armottomasti, niinkuin pitääkin.
 
Vastaus: NHL 16

Tekoälyn "kusetus" on oikeastaan ollut NHL-peleissä mukana jostaan vuosituhanteen vaihteesta asti, kuten on monissa muissakin urheilupeleissä (sekä auto-urheilupeleissä varmaan aikojen alusta asti, kutsutaan ns. "kuminauha-vaikeudeksi"). Omasta kokemuksestani tosin, ainakin perus-offlinessä, tämän vuoden "kusettaminen" ei ole niin pahaa, ennemminkin tuntuisi, että välillä momentum heilahtaa aika rankasti, etenkin "rivals"-matseissa. Momentumin saan itse käännetyä tosi usein, vaikka peli alkaisikin ihan katastrofaalisesti. Pitää vain ottaa rauhallisesti ja puolustaa ja hyökätä kurinalaisesti, eikä alkaa hermoilemaan, vaikka tiattari iskisikin pari melko halpaa maalia (menee noita nimittäin sinne toiseenkin päätyyn). Esim. eilinen rivals-ottelu oli just tollanen, alkoi niin päin p:tä: AI iskee jossakin 10 sekunnissa ekan maalin, jonkin ajan kuluttua toisen, joka tosin oli täysin oman puolustuskämmin tulosta. Mutta sitten vain sitä puurtamista, tarkkaa puolustamista, ettei tulee enempää ja lopulta 2 maalin voitto. Jeesus, että maistui hyvältä (oikeasti tuuletin pienessä mancavessani :D ).

Tosta huitomisesta ja pökkimisestä: tämän vuoden versiossa tosiaan kannattaa olla kurinalainen omassa päässä, eikä lähteä jahtaamaan äijiä, pokea rämpäten, ihan miten sattuu nurkkiin ja laitoihin, koska siitä ne AI:n helponnäköiset häkit lähtee (maalille jää liikaa tilaa). Sama oikeastaan kuin FIFA:ssa: ennemmin kannattaa kiinnittää huomiota sijoittumiseen (syöttölinjat ja liikkumisen mahdollisuudet: koittaa AINA pakottaa AI:n siihen, ettei pääse leikkaamaan sivuttain kiekollisena, etkä ole itse luomassa maskia, vaan pakottaa sen laukomaan pienestä kulmasta, ilman maskia - aikalailla peruskamaa ihan oikeastakin kiekkokaukalosta), niin kappas kappas, kun yhtäkkiä alkaa se AI:kin tekemään virheitä, aika paljonkin itseasiassa. Sankari-taklaukset kannattaa kanssa pitää niin minimissä kuin pystyy, koska sellasen kun vetäset ohi, niin se on aika salettiin 2 vs. 1 tai jopa 2 vs. 0 tilanne ja tiattari rokottaa jälkimmäisestä melko armottomasti, niinkuin pitääkin.

Aamen veli, huomasin itsekkin muutaman pelin jälkeen, että otti kaaliin tämä kusetus taas kerran ja valehtelematta meinasin laittaa jo vaihtoilmoituksen mad maxiin :D mutta pelasin rauhassa taas muutaman pelin niin kyllä niitä aika hyvin saa tosiaan kitkettyä kun jaksaa puolustaa hyvin eikä vaihtele ohjattavia ukkoja kokoajan, toki tilanteen mukaan kaikki menee. Myöskään EI tee sitä virhettä mikä on yleinen, että ryntää puolustajan kauas omasta alueesta jonka tekoäly käyttää tylysti hyödyksi. Noh pitää myös tosiaan muistaa sekin, että slidereillä saa muutettua peliä paljon ja itse viimevuosina turvaudun tähän "säätämiseen" lähes joka pelissä.

Online -puolella sitten puhuttiinkin ylempänä aika hyvin, se pieni viive mikä sielä on varmaankin aina ollut syö liikaa miestä kaikilla osa-alueilla missä offline -pelit onnistuvat mainiosti. Viimevuonnakin pelasin pessissä ja änärissä yhteensä 3-5 matsia netissä mikä kertoo mielenkiinnon online -juttuja kohtaan.
 
Vastaus: NHL 16

Loppujen lopuksihan pelien pitäisi lähteä siitä että ne palvelevat meitä kaikkia käyttäjiään, niitä ei saisi tehdä omien sairaiden kuvitelmiensa mukaiseksi kuten EA pelinsä tekee ja julkaisee.
Totuus on että tämän vuoden änäri on pohjanoteeraus kaikessa. En tiedä millä perusteella sinne duunareita palkataan, mutta ei takuulla älykkyyden tai pätevyyden perusteella.
 
Vastaus: NHL 16

Loppujen lopuksihan pelien pitäisi lähteä siitä että ne palvelevat meitä kaikkia käyttäjiään, niitä ei saisi tehdä omien sairaiden kuvitelmiensa mukaiseksi kuten EA pelinsä tekee ja julkaisee.
Totuus on että tämän vuoden änäri on pohjanoteeraus kaikessa. En tiedä millä perusteella sinne duunareita palkataan, mutta ei takuulla älykkyyden tai pätevyyden perusteella.

Sanoo kaveri joka trollaa ja valittaa kun pelissä ei kenttä vaihdu pitkän kiekon jälkeen. Ihan mielenkiinnosta, seuraatko oikeasti jääkiekkoa, NHL:ää?

Vastavetona sanon; NHL 16 on paras koskaan julkaistu jääkiekkopeli, jopa parempi kuin NHL 95.

HUTtia tullut pelailtua noin 100 peliä ja EASHL:ää viitisenkymmentä. Maistuu hyvältä.
 
Vastaus: NHL 16

Ovatko nyt poistanu syötönkatkot. Kyllä on vaa helvetillistä pelata pakkina, käytännössä kaikki syötöt menee pelaajasta läpi. Millä vitulla pidät noita pelaajia tuossa maalin edessä. Sekii sitominen piti ottaa pois. Ei kyllä puolustajalle anneta mitää armoa tässä pelissä.
 
Vastaus: NHL 16

Sanoo kaveri joka trollaa ja valittaa kun pelissä ei kenttä vaihdu pitkän kiekon jälkeen. Ihan mielenkiinnosta, seuraatko oikeasti jääkiekkoa, NHL:ää?

Vastavetona sanon; NHL 16 on paras koskaan julkaistu jääkiekkopeli, jopa parempi kuin NHL 95.

HUTtia tullut pelailtua noin 100 peliä ja EASHL:ää viitisenkymmentä. Maistuu hyvältä.

Wowowo, kummatkin ovat oikeassa ja väärässä, kunhan sanon en yritä olla "fiksu" muttasiis säkin oot periaatteessa oikeassa JA väärässä koska joo tämä on parempi kun edellinen, hyvin vähän, samalla kun lähes identtinen edelliseen verrattuna. Samalla kun ajatellaan sitä, että olisivat ihan hyvin voineet uudistaa peliä näillä ideoilla ajat sitten mitä tänään nähdään. Ihan sama juttu fifan puolella mutta tämä onkin bisnesjuttuja nääs pelihän junnaisi täysin paikallaan 2-3 vuotta mikä olisi katastrofi vuosittain ilmestyvälle pelille.
 
Vastaus: NHL 16

Ovatko nyt poistanu syötönkatkot. Kyllä on vaa helvetillistä pelata pakkina, käytännössä kaikki syötöt menee pelaajasta läpi. Millä vitulla pidät noita pelaajia tuossa maalin edessä. Sekii sitominen piti ottaa pois. Ei kyllä puolustajalle anneta mitää armoa tässä pelissä.

Mistä pelimuodosta puhut? Itse en ole huomannut mitään tuollaista perus offline -peleissä (5vs5). Pitää olla vaan tarkkana peittäessä syöttölinjaa ja yrittää pökkiä kiekkoa lavasta. Käytä PELIsilmää niinku mansonilla ;)
 
Vastaus: NHL 16

Sanoo kaveri joka trollaa ja valittaa kun pelissä ei kenttä vaihdu pitkän kiekon jälkeen. Ihan mielenkiinnosta, seuraatko oikeasti jääkiekkoa, NHL:ää?

Vastavetona sanon; NHL 16 on paras koskaan julkaistu jääkiekkopeli, jopa parempi kuin NHL 95.

HUTtia tullut pelailtua noin 100 peliä ja EASHL:ää viitisenkymmentä. Maistuu hyvältä.

Se pitkäkiekko juttu oli siitä että peli laittaa pitkän kiekon jälkeen, palkki punaisella olevan sällin aloittamaan omasta päädystä. Eikös olisi luonnollisempaa laittaa levännyt kentällinen siihen aloitukseen ja pelannut kentällinen huilimaan? Mut kai sä itse peluutat kuten noi viisaat pelintekijätkin?.
Sun ainakin kannattaisi mennä ja kysyä EA:lle duuniin,sopisit porukkaan ja pääsisit varmasti !
 
Vastaus: NHL 16

Siis jos sinä lyöt pitkän kiekon vastustajan päätyyn, niin aloitus tulee sinun puolustuspäähän ja et saa vaihtaa kentällistä, vaan ne pelaajat jotka olivat kentällä, kun pitkä kiekko tuli joutuvat jatkamaan. Näin siis oikeassa jääkiekossa ja myös virtuaalilätkässä.
 
Vastaus: NHL 16

Siis jos sinä lyöt pitkän kiekon vastustajan päätyyn, niin aloitus tulee sinun puolustuspäähän ja et saa vaihtaa kentällistä, vaan ne pelaajat jotka olivat kentällä, kun pitkä kiekko tuli joutuvat jatkamaan. Näin siis oikeassa jääkiekossa ja myös virtuaalilätkässä.

Ei me sitä tehty, vaan olimme jo vaihdettu mut jouduttiin heti takas kun toinen kenttä oli tehnyt sen pitkän! 10 sekkaa pois ja takas.Toi käynyt usein että joutuu vajailla palkeilla vaihdosta, etenkin oman pään aloituksiin. Onhan tossa pro pelissä paljonkin selvää huiputusta, joka ei kai tulekkaan esim nettipeleissä ilmi, siinähän on ihminen vs ihminen. Kaikista ei ees jaksa jauhaa, tulee joku veen valopää esittään viisauksiaan, kuten toi yks urpo!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16

Se pitkäkiekko juttu oli siitä että peli laittaa pitkän kiekon jälkeen, palkki punaisella olevan sällin aloittamaan omasta päädystä. Eikös olisi luonnollisempaa laittaa levännyt kentällinen siihen aloitukseen ja pelannut kentällinen huilimaan? Mut kai sä itse peluutat kuten noi viisaat pelintekijätkin?.
Sun ainakin kannattaisi mennä ja kysyä EA:lle duuniin,sopisit porukkaan ja pääsisit varmasti !

Sinun kannattaa lopettaa pelien pelaaminen, koska se näyttää käyvän noin kovasti mielenrauhan päälle. Ota ihan rauhassa, käy vaikka ulkona välillä.

Joka syksy samat itkuvirret. Änärin voi jättää kaupan hyllylle, ei sitä kukaan pakota ostamaan tai pelaamaan.
 
Vastaus: NHL 16

Imo. Tämähän kuullostaa siltä että pelistä olisi olemassa vaatimus että sen pitää joka vuosi olla erilainen, miksi ihmeessä? Ei käy syyksi että se on huono, ruma, mitä sen sitten pitäisi olla? Sellanen jossa on taikanappula "mulle kaikki voitot"?

Ehkä tämä 16 ei eroa sen takia koska 15:ssa oli jo monta asiaa kertakaikkiaan hyvin, miksi siis tuhota sitä mikä toimii tai siis mikä on sitä NHL:ää?

Oikeasti, katsokaa oikeeta NHL:ää. EA:n tekemä peli ei ole mikään käyttäjältä käyttäjälle tarkoitettu malli vaan välissä on National Hockey Leaguen lisenssi, sellainen jääkiekkoliiga ja sen liigan tavat, pelit, pelaajat ja ihan kaikki! Käytännössä tämä on NHL:n omistama peli koska se on suurin lisenssin haltija. En voi vaan ymmärtää sitä että jos NHL:n kaltainen taho pitää peliä ihan ok:na ja sallii lisenssin niin miten muka siitä voi sanoa ettei tämä vastaa NHL:ää mitenkään? Onko se sitten niin että NHL-pelaajat eivät tiedä mitä on NHL??? Miettikää nyt itse, ihan typerää :D
Ja jos väittää että lisenssin haltija ei katso miten sen lisensiä käytetään niiin se on huuhaata. Mm. se Kanen tapaus, reagoitiin kansikuvaan heti :rolleyes:

Tässä kuussa alkaa NHL:ssä sarja, ok ne tulevat öisin mutta viikonloppuisin tulee suomen illassa matseja, älkää missatko niitä. Miettikää sitä NHL16 peliä sen jälkeen kun olette sen pirun ottelun katsonut alusta loppuun, mielellään useammankin matsin. Itse näen tässä todella paljon sitä mitä näen tv:stäkin kun nyt paikan päälle ei ole mahdollista mennä.
 
Vastaus: NHL 16

Tässä kuussa alkaa NHL:ssä sarja, ok ne tulevat öisin mutta viikonloppuisin tulee suomen illassa matseja, älkää missatko niitä. Miettikää sitä NHL16 peliä sen jälkeen kun olette sen pirun ottelun katsonut alusta loppuun, mielellään useammankin matsin. Itse näen tässä todella paljon sitä mitä näen tv:stäkin kun nyt paikan päälle ei ole mahdollista mennä.


Hyvin sanottu! Mikäli ei aikaa riitä kokonaisten pelien katsomiseen, niin jokaisesta pelistä on olemassa muutaman minuutin videokooste nhl.com sivulla muutama tunti ottelun loppumisen jälkeen. Noista näkee miten se kiekko liikkuu, miten äijät menevät maalipaikoille ja miten maaleja tehdään. Karu totuus on se, että jos pääsee sota-alueelle, maalivahti on jäissä ja ampuu ylös, niin se on todennäköinen maali, kuten tässäkin pelissäkin. Nuo pitää puolustaa pois, kuten oikeassakin NHL:ssä. Sama kaksykkösessä ja poikittaissyötössä, todennäköinen maali, kuten tässäkin pelissä.

Asiasta toiseen, EASHL jengi kaipailee yhtä tai kahta lisäpelaajaa. Ollaan 5. divarissa, pelataa suoraviivasta ja fyysistä jääkiekkoa, ei hampaat irvessä. Iltasin töiden jälkeen matseja 1-6, riippuen miten jengiä paikalla. Yleensä meitä on 3-4 pelaajaa ja olisi mukava saada viisikko tai jopa kuusikko täyteen. Porukka koostuu pääosin PK-seudulta ja meikeläinen Tampereelta. Pelin aikana jauhetaan yleensä paskaa ja kiroillaan. Pelipaikan osalta ei mitään vaatimuksia, puolustusekspertti on aina plussaa. Pelipaikkoja vaihdellaan aina silloin tällöin. Jos on mielenkiintoa tulla pelaamaan, niin pistä yksityisviestiä!

Edit: Vaatimuksena ei ole että pitää pelata jokaisena päivänä, mutta olisi hyvä jos tulisi pelaamaan vähintään parina iltana viikossa.
 
Vastaus: NHL 16

Jopas osu "wopitoa" arkaan paikkaan, älä nyt siinä käy synnyttämään. Lopeta kiukuttelu, turha tätä lankaa on sillä tukkia.

Itse pelistä, uusimman game play koonnin seurauksena ovat tiukentaneet taklauksista annettavia jäähyjä, nyt tulee helpommin jäähyjä ryntäämisestä ja laitataklauksista, myös 5min ja ulosajoja, mutta vastapainoksi mailalla saa kahvata enemmän ja välttämättä tuomarit eivät vihellä kaikkia huitomisia käsille tai naamaan, vaikka pelaaja saa mailasta näpeille.
 
Ylös Bottom