Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

On noi fight clubit ihan jees sen minimaalisen kokemuksen perusteella mitä itellä on. Ainoo huono puoli etten pärjää. Paska peli.
 
Vastaus: Dark Souls III

Pelin nettipelaamiseen liittyen: mitä olette tykänneet turnajaisten järjestäjistä, jotka kutsuvat peliinsä useampia hyökkääjiä ja ottelevat 1 vs 1 tilanteissa? Itse olen tykännyt paljon noista edellämainituista karnevaaleista alueella, joka tulee Pontiff Syvalumin jälkeen.

Ehkä paras juttu ikinä näissä Souls peleissä! Peliä pelannut nyt n. 110h josta n. 35h meni pelin läpäisyyn ja loppu aika onkin sitten tullut vietettyä fight clubeisa. :D Siinä sivusta parvekkeelta katsellessa muiden taisteluita oppii uusia taktiikoita ja taistelu tyylejä. Sitten vaan spämmää hurrauksia, taputuksia tai "VERY GOOD" ;) emoteja, kun joku tekee parryn tai voittaa. Sitten oman vuoron tultaessa hyppää itse taisteluareenalle haastamaan sen hetkistä "championiä" alkaa sydän jyskyttämään ylikierroksilla.

Hienoimpia hetkiä juurikin on, kun onnistuu päihittämään tuon "champpionin" joka on aikaisemmin voittanut monta taistelua putkeen. Siihen vielä pari voittoa perään ja katsojien hurratessa teen "Welcome" emoten Gladiaattorin "Are you not enternainedin" tyyliin. :p Tuon jälkeen itseluottamuksen olessaan korkeimmillaan uusi haastaja asteleekin areenalle ja päihittää minut sekunneissa. Näkökynyni sumetessa ja haihtuessani takaisin omaan maailmaani katselen kuinka yleisö on ottanut uuden mestarinsa omakseen hänen juhliessaan voittoaan.

tl;dr I love it!
 
Vastaus: Dark Souls III

Ajattelin kerätä tästä 1000/1000 mutta ei jaksa ku pitäis niiden covenanttien kans kikkailla, niin paljo ja inveidata. Yrittelin sitä, mutta ei sitä jaksa aina ku inveidaa niin on aina kaksikko vastassa tais sit vaan juostaan karkuun ja piilotellaan. Itekku pelasin ja inveidattiin, niin en menny karkuun tai kutsunu kavereita. Rehelliset heilutukset ja tappelua jommankumman voittoon asti
Ei tässä tarvi värkätä niiden kanssa yhtään, jos vain kaikki achievementit haluaa. Ne Vertebra Shacklesit saa kaverin kanssa. Molemmat on Mound-makers covenantissa, password-systeemi päälle, sit summon sign esim. Anor Londoon.https://www.google.com/search?newwi..._-_MAhVEDZoKHYWICMAQvwUIGigA&biw=1366&bih=635 Ei tarvi olla edes emberissä että sign näkyy. Kun toinen inveidaa, hosti hyppää sillalta jorpakkoon ja kuolee. Molemmat saa 2 tunnissa sen valmiiksi. Sit kun tappaa silver knighteja Anor Londossa, saa ne Proof of Concordit. Tosin se on vastenmielistä sontaa ja mielenterveyden kiusa, koska se drop-rate on ihan sairaan matala. Pahimmillaan saattaa kulua 2 pelituntia, ettei mitään tipu. Sit toisinaan tulee hannuhanhi-vaihe, ja tippuu neljä 20 minuutissa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Eilen sorruin Proof of Concord Keptin farmaukseen. Item Discovery 499 ja offlinessä. Reilun tunnin jälkeen luovutin koska yhtäkään ei tippunut. Sain yli miljoona sielua ja muuta turhaa p*skaa? :cool:

PS4:llä nuo Blue Sentinels ja Blade of the Darkmoon covenantit eivät toimi ollenkaan. 3 summonia saanut 25 tunnin aikana, enkä ole muuta tehnyt kuin juossut paikallaan odottamassa summonia yleisissä invade paikoissa. (elokuva/twitch pyörinyt samalla ettei hulluksi tule)

#Pientä päivitystä aiheeseen. Tuli saatua vihdoinkin platina trophy!!

Sain vain 2 summonia viimeyönä Blade of the Darkmoonina Pontiff Sullivanin jälkeiselle alueelle. Tapoin kerralla kymmeniä punaisia pelaajia josta saldona puuttuvat 19 Proof of Concord Keptiä. Asiaa helpotti hosti joka pysyi takavasemmalla kun pistin punaisia pinoon. Odotin aina, että pelissä oli vähintään 2 punaista etten joutunut takaisin omaan maailmaani. Pelikello näyttää nyt 111h ja NG++ läpi, 25h tästä paikallaan juoksemista summonin toivossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Hartaasti ja pienissä annoksissa olen peliä pelannut ja nyt viimein on jäljellä ainoastaan loppubossi sekä Nameless King, mutta sen saatan suosiolla skipata.

Hyvinhän tämä on maistunut, ei voi muuta sanoa. Alueet ovat ehdottomasti parempia kuin kakkosessa, sellaista irrallisuuden ja tyhjiössä leijailun tuntua ei ole juuri ollenkaan. Oikopolkua ja nuotiota on ehkä turhankin tiuhaan, mutta ei peli missään vaiheessa kuitenkaan helpolta tunnu. Riviviholliset tosin ovat pienehkö pettymys ja tuntuu, että haaste luodaan pitkälti heittämällä isompi määrä vihuja sekä sijoittelemalla ne jotenkin paskamaisesti. Ensimmäisen Dark Soulsin viholliskirjo on paljon monipuolisempi ja yksittäiset mörriäiset herättävät monin paikoin enemmän pelkoa. Vihujen kierrätys on myös suht voimakasta ja aiemmin kohdattuja löytyy välillä oudoista paikoista. Paikoin varmaan myös makukysymys, onko kyse fanservicestä vai laiskuudesta, kun vastaan marssitetaan iso läjä vanhoja vihollisia sekä npc hahmoja.

Todella hieno peli kaikesta huolimatta ja tarjoilee myös niitä ikimuistoisia hetkiä sekä vihollisia. Pomot ovat pääosin hyviä ja niihin on saatu aika hyvin tunnelmaa, vaikka ensimmäisten pelien tasolle ei tässäkään ylletä. Pari aika kehnoakin mahtuu sekaan, mutta niitä on ollut kaikissa.

Jos liiallisen kierrätyksen unohtaa, niin aika vähän varsinaisia miinuksia tästä löytää. Näin jälkikäteen ajateltuna rivivihuissa voisi olla enemmänkin vaihtelua, sellaiset "oh fuck" tilanteet ovat aika harvassa. Ehkä tämä johtuu siitäkin, että kyseessä on jo itselle viides Souls-peli ja sykähdyttäminen on entistä vaikeampaa. Vähän sellainen varman päälle vedetyn makuinen tämä silti kaiken kaikkiaan on.

Katsotaan nyt tuo valitsemani loppu vielä, joka Firekeeperin puheista päätelleen tulee olemaan kaihoisa. Niin ja pitäähän se loppubossikin vielä kaataa.

Pelikellossa vajaa 50+h ja tahti on ollut suht verkkainen. Menee varmaan helposti jossain 40 tunnissa läpi, vaikka nuohoaisi nurkat kunnolla.
 
Vastaus: Dark Souls III

Jos liiallisen kierrätyksen unohtaa, niin aika vähän varsinaisia miinuksia tästä löytää. Näin jälkikäteen ajateltuna rivivihuissa voisi olla enemmänkin vaihtelua, sellaiset "oh fuck" tilanteet ovat aika harvassa. Ehkä tämä johtuu siitäkin, että kyseessä on jo itselle viides Souls-peli ja sykähdyttäminen on entistä vaikeampaa. Vähän sellainen varman päälle vedetyn makuinen tämä silti kaiken kaikkiaan on.
Ei johdu siitä. Kyseessä on hyvin varman päälle vedetty peli. Bloodbornesta jäi uniikki maku pelimaailmasta ja tunnelmasta, vihuista ym., tämä peli tuntui sylkevän Fromin viimeisen parin vuoden ruokalaukaselle jääneet ruoantähteet samaan pataan. Se on toki hyvä peli vaikka näin on, mutta silti tuntuu että valtaosa ideoista kului Bloodbornen toteutukseen ja tämän pelin osuudeksi jäi tämä: tee yksi linnakompleksi ja ympäröi se parilla laaksolla, suolla ja metsällä. Kaikki saa olla hyvin valaistuja, ettei varmasti pimeys ala pelaajaa ahdistamaan, vaikka kyseessä onkin Ds1-jatko-osa. Heitä sekaan katakombien ja Lost izalithin fan-service-alueet, ja laita se vikakin alue ennen Lothric-linnan huippua joksikin Duke's Archives wannabe:ksi, joka on täynnä potkittavia shortcut-laddereita ja hissejä, joilla pääsee suoraan bossi-fogille. Ja tehkää myöskin niistä vihuista mahdollisimman geneerisiä plus fanisuosikit. On jättirapua, jättiläistä ja ihan helvetisti priestejä/deaconeita, osa saattaa polttaa raudalla, osa lähettää jopa tulipalloja. Ja ainoat shieldeillä blokkaavat original-vihut ovat Lothric-knight ja pontiff knight ja ehkä ne venyvät käärmesotilaat Archdragonissa. Joo, pidän pelistä silti, mutta alkaa ihan hiivatisti suututtaa, kun tätä peliä ajattelee tarkemmin. Ja mitä enemmän tätä on pelannut, niin sitä selkeämmäksi se hahmottuu. Ehkä lopetan kirjoittamisen ja astun pelissä lähimpään hissiin, joka vie minut välittömästi suoraan Dragonslayer Armourin boss-fogin eteen, koska Dark Souls 3.

Tätäkin pientä seikkaa voi miettiä. Miksi niitä työnnettäviä jättiovia, joita on aina jossain kohdin peliä, suojaa joku iso vihollinen tai jopa iso parvi niitä, jos oven voi työntää rauhassa auki, koska hahmo on kuolematon mennessään siihen oven-avaus animaatioon. Tai boss-fogiin voi rynniä missä vain tulematta selkärangaistuksi isolla miekalla, koska siihenkin on laitettu koskemattomuus. Näitä tällaisia pieniä juttuja on niin paljon tässä pelissä, että tekee kohta mieli heittää peli frisbeenä ikkunasta ulos. Kyllä tuo 140h alkaakin jo riittää.

Edit: ei hemmetti. Tämäkin on niin hauska. Se Grand Archivesin avain on aina suoraan sen paikan oven edessä keräilyesineenä. Kuka lukitsee oven ja jättää avaimen terassille? :D Ei tarvinnut pelata kuin 15 minuuttia, kun seuraava pelisuunnittelu-härö tulee vastaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Joo, kyllähän tästä jää sellainen fiilis, että nyt on mietitty myös niitä myyntimääriä ja ruuvattu haastetta vähän alaspäin. Alueista vain Irithyll on aiheuttanut enemmän harmaita hiuksia ja sekin vain siihen saakka, kun opin taktiikan Pontiffeja vastaan. Toki osa pomoista on vaikeita, mutta luvattoman helppojakin mahtuu sekaan useampi. Perusvihut antavat myös älyttömästi hengähdystaukoja ja harboin kuolee sen takia, etteikö ehtisi huikata estusta. Vain harva vihu todella höökii päälle. Ei tämä millään vastaa sitä hypetystä jopa vaikeimmasta Souls pelistä, ainakin kaukana DS1 vaikeusasteesta. Kaikki alueet olen vetänyt ilman apuja, eikä ole kyllä tehnyt edes tiukkaa. Toki niitä kuolemiakin on tullut, mutta olen edennyt sokkona ja siihen nähden varsin harvakseltaan. Kaikkia pomoja en ole jaksanut yksin hieroa, ei ole vaan motivaatio riittänyt ja muutamaan helpohkoonkin olen ottanut avut, kun tehnyt vain mieli edetä nopeasti.

Tunnelmaltaan pidän edelleen Demons Soulsia ehkäpä hienoimpana näistä kaikista. Ensimmäiset kohtaamiset sen pelin pomojen kanssa ovat syöpyneet syvälle pelisieluuni. Musiikitkin olivat siinä todella upeat, toki tässäkin on erittäin hieno soundtrack ja ilman sitä osa pelistä olisi aika latteaa.

Hyvä pelihän tämä on, ei pidä käsittää kritiikkiä väärin. On vain paljon asioita, mitä olisi voinut tehdä paremminkin. Alueiden sekä vihujen varman päälle vetäminen harmittaa kyllä eniten.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Juu tämän uusimman jälkeen hyvin huomaa miten se ensimmäinen Dark Souls tehtiin ilman sen suurempia paineita juuri kehittäjien näköiseks peliks. Se on yleensäkin jatko-osien ongelma, et kaikki pitäis olla parempaa ja myös uutta pitäisi pystyä tuomaan ja yhä useampaa pelaajaa pitäisi miellyttää :) Sen takia ihan hyvä että tämä jää (ainakin näillä näkymin) viimeiseksi Dark Soulsiksi.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tunnelmaltaan pidän edelleen Dark Soulsia ehkäpä hienoimpana näistä kaikista. Ensimmäiset kohtaamiset sen pelin pomojen kanssa ovat syöpyneet syvälle pelisieluuni. Musiikitkin olivat siinä todella upeat, toki tässäkin on erittäin hieno soundtrack ja ilman sitä osa pelistä olisi aika latteaa.

Hyvä pelihän tämä on, ei pidä käsittää kritiikkiä väärin. On vain paljon asioita, mitä olisi voinut tehdä paremminkin. Alueiden sekä vihujen varman päälle vetäminen harmittaa kyllä eniten.
Tässä pelissä on ihan hyvät bossitaistelut, ainakin top 5 parhaat on kovaa kamaa. Siinä on vaan se puoli, että nämä bossit näyttävät ihan nössöiltä verrattuna niihin Ds1-bosseihin. Esim. Gaping Dragon siellä viemäreiden lopussa oli ensimmäisellä kohtaamisella lähes puhdasta kauhua. Helvetin iso körri jolla on joku 150 torahammasta. Tai vaikkapa joku Four Kings. Bossi täytyy tappaa mustan tyhjiön keskellä. Jos on liian hidas tappamaan yhtä, lisää puskee esille tehden hommasta hemmetin hikisen.

Sen Farron Keepin jälkeen olis odottanu, että vastaan tulee vähintään joku morphaava suohirviö, kerta koko alue on yhtä suota. Mutta ei, bossialueen teema muuttuu kokonaan alueelle astuttaessa ja vastassa onkin joku tulimiekalla huitova petteri. Lisäksi tämä bossihuoneiden copy-paste menokin aiheutti pettymyksen. Jatkuvasti bossia vastaan taistellaan neliön muotoisissa saleissa, eikä kiinnitetty juurikaan huomiota esim. tilan puutteeseen, putoamisvaaraan tai tällaisiin erikoisolosuhteisiin.

Ja ne monet perusvihut pelissä on selkeästi heikompia ja hitaampia mitä ykkösessä. Esim. se undead-koira oli ykkösessä ihan hemmetin nopea ja vihainen. Tässä pelissä kun sitä huitaisee tyyliin nyrkillä niin se lentää selälleen, ja toisesta kosketuksesta se onkin jo maatunu.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tunnelman kohdalla piti kirjoittaa Demons Souls, mutta eipä tuo lipsahdus väärin mennyt sekään. Eka Souls on aina eka Souls ja tulee ehkä vähän glorifioitua.

Tämän helppudesta kielii sekin, että ensimmäistäkään Emberiä en pelissä ostanut, päinvastoin olen myynyt niitä ainakin 20. Nopeat muutama tuhat sielua, kun uusi leveli tai ostos on pienestä kiinni.
 
Vastaus: Dark Souls III

--- Ei tämä millään vastaa sitä hypetystä jopa vaikeimmasta Souls pelistä, ainakin kaukana DS1 vaikeusasteesta. ---

Kummallista miten erilaisia mielipiteet voivat olla yhdestä ja samasta pelistä. Arvioin joskus se ekan Dark Soulsin, mutten muista siitä mitään (enkä kyllä loppuun asti päässytkään). Dark Souls 2 on ollut kivaa menoa sen ekat 4h, Bloodborne oli hieno alusta loppuun ja Dark Souls 3 on ollut toistaiseksi se vaikein ja epämiellyttävin peli.
 
Vastaus: Dark Souls III

Pelityyli ratkaisee varmaan paljon. Aiemmissa Soulseissa iso kilpi ja paljon endurancea oli todella tehokas pelitapa. Tässä ei niin hyviä kilpiä ole ja vihut osaavat paremmin murtaa kilpipuolustuksen. Siksi siirryinkin kahden käden aseeseen, mikä tuntui heti luontevalta Bloodbornen jälkeen. Rollaukseen on tässä aika iso frame ja osumat välttää melkein liiankin tehokkaasti, kun oppii vähänkään ajoituksia. En ole kokenut edes tarvetta jykevälle panssarille, vaikka en ole kauheasti tankannut vigoria. Unded Legion setillä saan alle 50%, jos heivaan jouseni ja pistän Havelin sormeen. Aika pieni hyöty tuosta fast rollista kuitenkin ja ennemmin pidän Dragonrider Bowni käden ulottuvilla.

Panssareille muuten iso plussa. Hienoja on tosi paljon ja niitä vaihtelee nyt mieluummin tilanteen mukaan. Ennen teki valinnan, mitä lähtee päivittämään ja sillä sitten mentiin. Nyt voin heittää välillä Wolf Knightia tai mitä ikinä enkä ota siitä takkiin, koska niitä ei ole päivitetty säkillisellä kiviä.
 
Vastaus: Dark Souls III

En ole kokenut edes tarvetta jykevälle panssarille, vaikka en ole kauheasti tankannut vigoria. Unded Legion setillä saan alle 50%, jos heivaan jouseni ja pistän Havelin sormeen. Aika pieni hyöty tuosta fast rollista kuitenkin ja ennemmin pidän Dragonrider Bowni käden ulottuvilla.
Fast roll on alle 30.0% equip loadista ja medium roll alle 70.0%.. :cool:
 
Vastaus: Dark Souls III

Moi, Seigward of Catarinan tapasin tornissa. En vain pääse enään takas ylös. En muista kartan nimeä mutta tornilta mennään ylös jossa on se seipäitä nakkaava iso monteri ja alhaalla on joku jäätä syöksevä monsteri. Haluaisin päästä hissillä takas ylös mutta se hissi kulkee vain alas. Onko mitään keinoa päästä ylös? Aika sekava tarina mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelmani.
Lähetä se alas kulkeva hissi alas ja jää itse keskitasolle odottamaan ylhäältä tulevaa hissiä. ;)
 
Vastaus: Dark Souls III

Aika kiva farmata niitä ikuisesti spawnaavia solttuja Dragonarch Peakin toisella bonfirella. Oikeilla varusteilla 5k sielua laaki ja noita kaataa helposti pari minuutissa. Tuli halu ostella vähän kamaa ennen NG plussaa. :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Yksi juttu mikä kummastuttaa Dark Soulseissa on se, että jengi jopa striimeissä hakkaa päätänsä seinään jonkun kohdan kanssa 5-10x edistymättä mitenkään. Koko pelisarjan idea on opettaa kuolemalla se, ettei oikea tapa ole (vielä) löytynyt. Okei "git gud" eli on jotenkin pyhempää ja parempaa mennä yksin, mutta silti: olennaista on edetä ja käyttää kaikkia pelin sallimia keinoja.

Varmuuden vuoksi sanon, että jos joku haluaa tehdä kaiken yksin ja jumittaa yhdessä bossissa 20-50 yritystä niin ei ole minulta pois.:)
 
Vastaus: Dark Souls III

Jokusen viikkoa mökillä ollut maailmaa karussa ja nyt pikaisesti Soulsia sivistyksen parissa.

On se saatana, että eivät vieläkään osaa tehä peleihinsä nättejä UI:tä ja varusteiden equippailukin on kuin menisi puuhun perse edellä. Kaatosateessa ja krapulassa.

Ei muuta. Hyvä peli ja sillee!
 
Ylös Bottom