Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Origins

Sen verran peliä testasin että ekan tehtävän vedin ja katsoin kuina peli pyörii. GTX 1080, 6700k, 16GB ram tarjoaa lähes max asetuksilla ja 1080p resolla frameraten siellä 60-80 paikkeilla kun liikutaan ihmismassoissa ja enemmän kuin liikutaan avoimemmilla alueilla. Välivideoissa näytti olevan välillä jotain stutterointia joka toivottavasti korjataan pian, muuten peli ei pahemmin nytkähdellyt ja näytti upealta. Huomenna sitten pääsee sukeltamaan syvemmin mystisiin hiekka dyyneihin ja kamelin kanssa ratsastelee.
 
En ole ostanut Ubin OW pelejä sitten Far Cry 4:n, enkä todennäköisesti ostakaan. Pelialueet sen kuin kasvavat, mutta kun tämä tarkoittaa lähinnä kasvavia välimatkoja tehtäväpisteiden välillä, niin ei oikein innosta. Esim. Wildlandsissa on varmaan tyhjin ja tylsin pelialue missään pelissä ikinä ja iso osa ajasta näissä peleissä menee ihan vaan siirtymiseen paikasta toiseen. Tällä lisätään keinotekoisesti pelitunteja ja tässäkin päätarina kestää melko surkeasti vain reilu 20 tuntia, josta merkittävä osa vain paikasta toiseen siirtymistä.

Kai näille ostajansakin on, mutta itse näkisin mieluummin panostettavan siihen tarinaan ja pelillisiin ominaisuuksiin. Siinä missä open world oli alunperin innovatiivista pelisuunnittelua ja mahdollisti uusia juttuja, niin nykyään se on valitettavan usein laiskan leikkaa-liimaa pelisuunnittelun työkalu ja toimii ikään kuin kehnon juonen ja pelimekaniikan sumuverhona. Putkeksi puristettuna tämänkin pelin juoni paljastuisi todennäköisesti entistäkin onnettomammaksi, mutta pitkät off timet sivuturhuuksien parissa hämärtävät tekemisen merkitystä ja juoni jää taustaviulun soittajaksi.

Pakko vielä antaa erityismaininta tuolle oksettavalle uudelle tavalle myydä oikeasta rahasta tavaraa ja nyt vieläpä yksinpeleissä. Hyi helv***i. Jonnejen vedonlyöntithermoa tuolla nimenomaan kutitellaan ja toivon mukaan tälle paskalle laitetaan vielä stoppi.
 
Tottakai ne on sitä saman toistoa ja tyhjää täynnä, kun kaikki tehot menee 4k pelleilyyn. Keskittyis tehojen käyttämisen muulla tavoin.
 
Ei näy suomeksi tekstejä myöskään mun PS4-veriossa. Gigantti tosin möi sen sellaisella kansikuvalla. Onko ketään kuka olis saanu tekstit suomeksi?
 
Samoin omassa Xbox versiossa lukee kannessa, että Suomitekstit pitäisi löytyä..Peliä en ole testannut vielä..
 
Tuli nyt sellainen 3h sessio vedettyä peliä ja kyllähän maistuu erinomaiselta. Uusitut liikkumis ja kiipeily kontrollit ovat ensimmäinen asia joka tuntuu todella hyvältä ja sulavalta. Uusittu taistelusysteemi on hemmetin paljon parempi kuin aikaisemmin. Mutta se pelin kuningas asia on itse Epygti, aivan käsittämättömän upea fiilis tutkia mestoja ja tehdä tehtäviä. Grafiikat ovat todella upeat ja äänimaailma on loistava myös ääninäyttely jota pelkäsin aluks olevan vähän kehno. Päähahmo on alun perusteella paras sarjassa ja juoni tuntuu todella mukaan tempaavalta.

Miinuksia, no tietysti ne perus hassut animaatioit joita näkee hahmoilla välillä tälläsissä peleissä ja stutterointi cutsceneissä. Bugeja ei ole tullut vastaan ja peli toimii loistavasti.

Ehdottomasti sarjan paras osa alun perusteella mutta katsotaan miten jaksaa loppuun asti kantaa.
 
Tuli nyt sellainen 3h sessio vedettyä peliä ja kyllähän maistuu erinomaiselta. Uusitut liikkumis ja kiipeily kontrollit ovat ensimmäinen asia joka tuntuu todella hyvältä ja sulavalta. Uusittu taistelusysteemi on hemmetin paljon parempi kuin aikaisemmin. Mutta se pelin kuningas asia on itse Epygti, aivan käsittämättömän upea fiilis tutkia mestoja ja tehdä tehtäviä. Grafiikat ovat todella upeat ja äänimaailma on loistava myös ääninäyttely jota pelkäsin aluks olevan vähän kehno. Päähahmo on alun perusteella paras sarjassa ja juoni tuntuu todella mukaan tempaavalta.

Miinuksia, no tietysti ne perus hassut animaatioit joita näkee hahmoilla välillä tälläsissä peleissä ja stutterointi cutsceneissä. Bugeja ei ole tullut vastaan ja peli toimii loistavasti.

Ehdottomasti sarjan paras osa alun perusteella mutta katsotaan miten jaksaa loppuun asti kantaa.

Olen yrittäny päättää tämän ja Wolfensteinin välillä ja varmaan laitan tän Originsin kohta lataukseen. Pidin Syndicatesta aika paljon, ei se paras AC ollut mutta askel hyvään suuntaan.

Osa pelaajist tosin sanonu et taistelu on aika huonoa täs, kuin joku lite-dark souls, mut ilmeisesti ihan toimivaa kuitenkin?

Ooks huomannu mite vihuje tekoäly toimii? Tossa ku videoita kattellu niin usein tuntuvat näkevän pelaajan seinien läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Olen yrittäny päättää tämän ja Wolfensteinin välillä ja varmaan laitan tän Originsin kohta lataukseen. Pidin Syndicatesta aika paljon, ei se paras AC ollut mutta askel hyvään suuntaan.

Osa pelaajist tosin sanonu et taistelu on aika huonoa täs, kuin joku lite-dark souls, mut ilmeisesti ihan toimivaa kuitenkin?
Yhdyn hideon kommenttiin, itelläkin takana sellanen 4 tuntia ja aika alkutekijöissä vielä ollaan ku ihastellaan upeaa egyptia ja tehdään sivutehtäviä jotta taso nousisi päätehtävää varten. Kyllä itse ainakin pidän tästä uudesta taitelusysteemistä, toimii! Suosittelen kyllä jos esim black flagia olet pelannut joka oli loistava AC.
 
Yhdyn hideon kommenttiin, itelläkin takana sellanen 4 tuntia ja aika alkutekijöissä vielä ollaan ku ihastellaan upeaa egyptia ja tehdään sivutehtäviä jotta taso nousisi päätehtävää varten. Kyllä itse ainakin pidän tästä uudesta taitelusysteemistä, toimii! Suosittelen kyllä jos esim black flagia olet pelannut joka oli loistava AC.

Juu Black Flag oli itelleni AC2:n ohes yks parhaimpia AC-pelejä. No kai tämä täytyy laittaa valumaan, jos ei muuta niin se Eqypti on varmasti aika hieno paikka tutkia.
 
Olen yrittäny päättää tämän ja Wolfensteinin välillä ja varmaan laitan tän Originsin kohta lataukseen. Pidin Syndicatesta aika paljon, ei se paras AC ollut mutta askel hyvään suuntaan.

Osa pelaajist tosin sanonu et taistelu on aika huonoa täs, kuin joku lite-dark souls, mut ilmeisesti ihan toimivaa kuitenkin?

Ooks huomannu mite vihuje tekoäly toimii? Tossa ku videoita kattellu niin usein tuntuvat näkevän pelaajan seinien läpi.

Enpä ole huomannut vihujen tekoälyssä mitään ihmeellistä, perus AC ja ei ne ainakaan meikäläistä ole huomannut seinien läpi :D

Taistelut itselle ainakin ovat loistavat juuri sen takia kun ne tuntuu niin Dark Soulsille, vaikka ei nyt ihan samalle tasolle päästä niin ei se huono ole omasta mielestä mitenkään päin.
 
Itsellä on nyt takana tätä sellaiset 6-7 tuntia kahden päivän aikana ja kirjoittelen kokemuksia ensimmäisen Siwaan(ei siihen elintarvikekauppaan) sijoittuvan "johdannon" pohjalta.

Graafisesti peli on nätti kuin sika pienenä jopa ihan peruspleikkarilla. Vesi, dyynit ja valaistus todella hyvin toteutettu, enkä ainakaan ensimmäisellä alueella huomannut mitään nykimisiä. Tuosta peliajasta meni varmasti ainakin yksi tunti ihan vain haahuillessa ja katsellessa muinaista Egyptiä.

Pelimekaniikat ja niiden uudistaminen on alun perusteella onnistunut hyvin. Taistelu on todella paljon parempi nyt kuin ennen, jolloin viholliset hyökkäsivät vuorotellen. Pelaan normaalilla ja tekoäly laittaa taisteluissa hyvin hanttiin jopa tilanteissa, joissa Bayek on 1-2 leveliä vihollisia ylempänä. Tekoäly on myös aika tarkkasilmäinen, jonka huomasin stealthina pelatessani. Paljon ei tarvitse päätä nostaa puskasta tai olla näkyvissä muutenkaan puskasta toiseen tai seinän takaa toisen taakse hiippaillessa, niin tekoäly huomaa. Mitään seinän läpi huomauksia en ole huomannut.

Tarinasta nyt en osaa paljon vielä sanoa parin tehtävän ja välinäytöksen pohjalta, mutta alku ja tarinan idea vaikuttaa ainakin mielenkiintoiselta. Vähän jo kutkuttaa, että mitähän seuraavaksi tapahtuu. Saa nähdä, mihin suuntaan myöhemmin tarina menee, mutta ainakaan alussa ei ole mitään valittamista. Sivutehtävät ovat ainakin ensimmäisellä alueella olleet ihan mielenkiintoisia. Ei niitä nyt ihan Witcher 3:een voi verrata, mutta samanlaista ideaa niissä on, jokaisessa on taustalla jonkunlainen tarina ja tausta.

Lootti ja Bayekin kehittäminen on myös mukavaa puuhaa. Tulee ihan oikeasti tarkoitus sille tutkiskelulle, metsästykselle ja muulle samoilulle. Aikaisemmin jossain vaiheessa etsiskely menetti tarkoituksensa, kun rahaa oli ylenmäärin, mutta tässä on eri juttu. Aina löytyy jotain kiinnostavaa varustetta tai vähintään tarvikkeita, joita tarvitsee Bayekin varusteiden parantamiseen. Bonusta myös siitä, että alemman levelin aseita voi rahalla kehittää ylemmälle levelille. Eli jos joku miekka on omaan käteen tosi hyvä ja omaa hyvät ominaisuudet, voi sen leveliä nostaa sepän luona.

Unity oli aika meh, johon kyllästyin nopeasti. Syndicaten ohitin ihan kylmästi, kun ei kiinnostanut tippaakaan. Tämä taas maistuu oikein hyvin ja ainakin tässä vaiheessa sitä huomaa odottavansa seuraavaa hetkeä, kun ehtii tähän kunnolla paneutua ja pelatessa huomaa miettivänsä, että "mitähän tuolta seuraavan kysymysmerkin takaa oikein löytyy".
 
Aika samoilla linjoilla ja mietteillä mennään. Erittäin hyvä kokonaisuus alusta saakka. Unityä tuli pelattua ja aikalailla tarina nopeasti läpi ja peli hyllyyn. Ihan hyvä peli. Sama täällä eli syndicatea en edes miettinyt. Nyt kiinnostus tähän heräsi samantien kun kyseessä oli egypti ym. Ja pelissä on tosiaan paljon uusia juttuja ja vanhoja paranneltu. Taistelu hyvää ja oikeasti saa tehdä töitäkin. Jos tulee alussa monta vihollsista vastaan niin nopeasti saa miekkaa rintaansa. Tämän parissa saa kulumaan aikaa paljon ja kaikki on vielä edessä. Onneksi tuli hankittua ja odotan innolla vielä grafiikka parannusta kunhan HDR tuki tulee. Voi sen jälkeen tipahtaa leuka. :) Tällaiset pääsevät oikeuksiin Prolla ja kunnon TV:llä. (4k oled hdr)
 
Aika samoilla linjoilla ja mietteillä mennään. Erittäin hyvä kokonaisuus alusta saakka. Unityä tuli pelattua ja aikalailla tarina nopeasti läpi ja peli hyllyyn. Ihan hyvä peli. Sama täällä eli syndicatea en edes miettinyt. Nyt kiinnostus tähän heräsi samantien kun kyseessä oli egypti ym. Ja pelissä on tosiaan paljon uusia juttuja ja vanhoja paranneltu. Taistelu hyvää ja oikeasti saa tehdä töitäkin. Jos tulee alussa monta vihollsista vastaan niin nopeasti saa miekkaa rintaansa. Tämän parissa saa kulumaan aikaa paljon ja kaikki on vielä edessä. Onneksi tuli hankittua ja odotan innolla vielä grafiikka parannusta kunhan HDR tuki tulee. Voi sen jälkeen tipahtaa leuka. :) Tällaiset pääsevät oikeuksiin Prolla ja kunnon TV:llä. (4k oled hdr)
Ainakin se mitä itse nähnyt videoita nii peli pääsee oikeuksii vasta pceellä et ei taida riittää teho edes proolla et jööö
 
Ainakin se mitä itse nähnyt videoita nii peli pääsee oikeuksii vasta pceellä et ei taida riittää teho edes proolla et jööö
Siksi aloitankin tämän vasta reilun viikon päästä, kun laitan Xbox one X tulille..Eiköhän sillä saa jo suht hyvän konsolikokemuksenkin..
 
Itekki säästelen pelin vasta One X:lle vaikka Pro hyllystä löytyisikin. Mutta mitä olen vähän Pro pelikuvaa katellu niin ei se kyllä juuri One X:lle kalpene. Hyvin pääsee peli oikeuksiinsa siinäkin.

Onko muuten joku Syndicaten pelannut ja siitä tykännyt jo pelaillut tätä? Pidin itse siitä ja Black Flagistä kovasti niin mietin kuinka vertaantuu.
 
Huoh! Mennään täälläkin tähän PC on paras eikä teho riitä edes Prolla. ;) Ei noissa älyttömiä eroja ole. Toki PC:llä varjot ovat tarkempia.
Mutta lopulta jos ei PC ole kiinni isossa 4k hdr TV:ssä tai omista sellaista monitoria niin meh.. HDR tuo kuitenkin pelehin kuin leffaan sen loppusilauksen jolloin pienillä tarkkuus eroilla ei enää ole merkitystä. Toki tämä on vain minun mielipide.
 
Huoh! Mennään täälläkin tähän PC on paras eikä teho riitä edes Prolla. ;) Ei noissa älyttömiä eroja ole. Toki PC:llä varjot ovat tarkempia.
Mutta lopulta jos ei PC ole kiinni isossa 4k hdr TV:ssä tai omista sellaista monitoria niin meh.. HDR tuo kuitenkin pelehin kuin leffaan sen loppusilauksen jolloin pienillä tarkkuus eroilla ei enää ole merkitystä. Toki tämä on vain minun mielipide.
Nyt menee vähän offtopic .
Siis itse oon melkein kokonaan ps4 ukkeli mutta onhan nois todella iso ero ja eikö hdr ole vaan värimaailman parannus eikä vaikuta niinkään kuvan tarkkuuteen.
Eli siis hdr ei korjaa täten tarkkuuseroja vaan luo paremman värimaailman.
 
Ylös Bottom