Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Origins

Eroa toki on ja tietenkin miten iso merkitys sillä on, on se pelaajasta kiinni. :) Kuten tuossa sanoinkin että hdr tuo loppusilauksen peleihin (ja leffoihin) jolloin pienet grafiikka erot ei tunnu missään hdr:n ja sdr:n erojen suhteen. Eli suomeksi ei hdr tietenkään paranna tarkkuutta mutta tuo värimaailmaan ja kontrastiin paljon enemmän kuin tarkkuus itsessään. Ja tämä siis omasta mielestä. Valitsisin ennemmin hiukan huonomman tarkkuuden tai efektejä tms. kuin hdr:n puuttumisen. Mutta yhtä kaikki, peli on toistaiseksi Assassiinojen parhaimmistoa.
 
Ite pelaan perus pleikkarilla ja Sonyn full hd töllöllä ja omasta mielestä peli näyttää tosi nätiltä yksityiskohtineen jne. ehkä en oo sit nähny parempaa mutta omaan silmään tosi hyvä.

Peliin liittyen, en muista oliko aikasemmissa creedeissä ns. pakko pelata sivutehtäviä? Tässä ku on tämä level systeemi niin ja päätehtävillä omat level suositukset. Olen nyt pelannu vain muutaman päätehtävän ja muuten kehittänyt hahmoa paremmaksi sivutehtävillä ja metsämisellä, 15h pelikellossa ja levelillä 20 tällähetkellä, nyt ois taas leveli sellanen että voi ruveta noita päätehtäviä duunaileen.
 
Ite pelaan perus pleikkarilla ja Sonyn full hd töllöllä ja omasta mielestä peli näyttää tosi nätiltä yksityiskohtineen jne. ehkä en oo sit nähny parempaa mutta omaan silmään tosi hyvä.

Peliin liittyen, en muista oliko aikasemmissa creedeissä ns. pakko pelata sivutehtäviä? Tässä ku on tämä level systeemi niin ja päätehtävillä omat level suositukset. Olen nyt pelannu vain muutaman päätehtävän ja muuten kehittänyt hahmoa paremmaksi sivutehtävillä ja metsämisellä, 15h pelikellossa ja levelillä 20 tällähetkellä, nyt ois taas leveli sellanen että voi ruveta noita päätehtäviä duunaileen.

Syndicatessa oli kans rajattu alueet leveleihin ja tehtävillä oli suositus leveli. Sivutehtävät vaan siinä pelissä oli kauheeta itseään toistavaa kuraa niin se levelittäminen oli yhtä tuskaa. Samoin se miten nousit leveleitä oli kustu täysin.
 
Moi. Kävin eilen hankkimassa kyseisen pelin, ja kerkesin sitä pari tuntia testailla illalla. Tänään kun koitin jatkaa, niin pelin käynnistyessä oli äänet kadonneet, sammutin sitten pelin ja aloitin uudestaan. No nyt ei enää sitten suostu avamaan koko peliä, tulee joko virheilmoitus liian pitkästä käynnistymisestä tai jää vaan mustaan kuvaan jumimaan. Konsolilla kyllä pääsee ns kotivaliikkoon. Asensin äsken pelin uudelleen ja samajuttu, onko muilla ollut vastaavaa?! Alustana xbox one. Pikkasen alkaa suututtamaan.
 
Huoh! Mennään täälläkin tähän PC on paras eikä teho riitä edes Prolla. ;) Ei noissa älyttömiä eroja ole. Toki PC:llä varjot ovat tarkempia.
Mutta lopulta jos ei PC ole kiinni isossa 4k hdr TV:ssä tai omista sellaista monitoria niin meh.. HDR tuo kuitenkin pelehin kuin leffaan sen loppusilauksen jolloin pienillä tarkkuus eroilla ei enää ole merkitystä. Toki tämä on vain minun mielipide.

Samaa mieltä, nämä Ps4 pro mallin pelien tarkkuudet on omaan silmään omilla katsonta etäisyyksillä 65" 4k telkulla varsin riittävät (n. 3m etäisyydeltä ei varsinaisesti eroita 1400P-1800P vs. "4K" reson eroja) Joten itse kaipaan sitä HDR:ää mieluumin kuin lisäresoboostia.

Ja nyt ollaan jossain jumi vaiheessa HDR kanssa, ei Destiny 2:een, ei Wolfenstein 2:een, ei Assassins Creed Originiin.... koska MS on ilmeisesti voidellut julkaisijat X1x:n varjolla... eli ps4 prolle tullee näihinkin peleihin HDR vasta kun X1x tulee markkinoille :( Jos silloinkaan..
 
Syndicatessa oli kans rajattu alueet leveleihin ja tehtävillä oli suositus leveli. Sivutehtävät vaan siinä pelissä oli kauheeta itseään toistavaa kuraa niin se levelittäminen oli yhtä tuskaa. Samoin se miten nousit leveleitä oli kustu täysin.
Okei, syndicate onkin jostain syystä multa jääny pelaamatta :) oonko menettäny mitään?
 
Ei tämä AC kyl nyt valitettavasti oikee uppoo muhun. Jotenkin niin tönkköö touhuu ja bugista myös. Jostai syystä mulla kaatuu usein tohon latausruutuun, vuhjeet yms pyörii ruudulla mutta peli ei etene.

Maisemat on hienoja joo, mut muute tää tuntuu yhtä skeidalt ku AC3. Noh kattoo jos pääsis jotenki innostuu täst viel.

Taistelust en tykkää yhtää
 
Ei tämä AC kyl nyt valitettavasti oikee uppoo muhun. Jotenkin niin tönkköö touhuu ja bugista myös. Jostai syystä mulla kaatuu usein tohon latausruutuun, vuhjeet yms pyörii ruudulla mutta peli ei etene.

Maisemat on hienoja joo, mut muute tää tuntuu yhtä skeidalt ku AC3. Noh kattoo jos pääsis jotenki innostuu täst viel.

Taistelust en tykkää yhtää
Toi on mulla ollu AC ongelma aina.
Ensin on graafisesta ulosannista ja koko siitä maailman fiiliksestä jne aivan mehuissaan. Sit pelaa innoissaan melkein sen vuoksi.
Sit alkaa tökkimään taistelut, kiipeillyt, bugit jne ongelmakohdat.
Lopulta siihen kyllästyy ennen puoliväliä.

Mulla on käynyt näin kolmen edellisen AC kanssakin. Pidän niitä hyvinä peleinä ja aina välillä palaan, mutta vartin jälkeen vaihdan, kun ei nappaakaan. Joku niissä aina onnistuu tökkimään.

Tällä kertaa tässä pelitulvassa maltoin mieleni ja odotan alennuksia. Ostan ehdottomasti, mutta odottelen vielä.

Edit: noh..kauan odottelin. Gigantin jäätävä boxi tarjous sisälsi tän pelin, joten ostoon meni..
 
Viimeksi muokattu:
Aika hassua tuo että parran ja hiukset voi lisätä hahmoilleen takas ominaisuus ei edes kuuluisi olla pelissä :D Sen voi kuitenkin tehdä hahmo valikossa painamalla Y+jompi kumpi triggereistä ohjaimella, PClläkin sen voi tehdä ohjaimella mutta ei hiirellä jaa näppiksellä koska se on joku ominaisuus mikä on unohtunut peliin. Tästä kielii myös se että aina kun kuolet/lataat pelin/cutscene se nollaa nuo asetukset.
 
Tänään peli pannaan imeytymään pleikkaan, ehkä jo perjantaina pääsee pelaamaan. Odotukset aika maltilliset, mutta edellisten osien kaavamaisuus ja tautologisuus kyllä melkoisesti puudutti. Saas nähdä kuin käy.
 
On ehkä ainoa hyvä peli tässä universumissa. Hyvä että ees tää. muissa peleissä iskee kätensä pas...sontaan! En löydä moittimista, muutakuin ittestäni, kun en kaikkea osaa, mut syy onkin sit mun!
 
Kovasti olen yrittänyt tätä peliä itelleni myydä, mutta näyttää jotenki vaan niin tylsältä. Taistelu näyttää kömpelöltä, AI vaikuttaa tyhmältä, bugeja jne. Kauniit maisemat ei kauan jaksa viihdyttää, usempia videoita ja arvosteluja kattonut ja peliä kyllä kehutaan osittain. En sit tiedä vaikuttaako siihen se että on ollut vuosi väliä niin yhtäkkiä Assassins Creed onki taas niin perkeleen hyvä, jos ei olisi välivuotta ollut ja tämä olisi tullut en tiedä olisko porukka sit eri mieltä? Semmonen fiilis vaan että tähän kyllästyy alku WOW maisemien jälkeen melko nopeesti.
 
Kovasti olen yrittänyt tätä peliä itelleni myydä, mutta näyttää jotenki vaan niin tylsältä. Taistelu näyttää kömpelöltä, AI vaikuttaa tyhmältä, bugeja jne. Kauniit maisemat ei kauan jaksa viihdyttää, usempia videoita ja arvosteluja kattonut ja peliä kyllä kehutaan osittain. En sit tiedä vaikuttaako siihen se että on ollut vuosi väliä niin yhtäkkiä Assassins Creed onki taas niin perkeleen hyvä, jos ei olisi välivuotta ollut ja tämä olisi tullut en tiedä olisko porukka sit eri mieltä? Semmonen fiilis vaan että tähän kyllästyy alku WOW maisemien jälkeen melko nopeesti.
Mun mielestä osa tekoäly vastutajista pistää ihan hyvin hanttiin ja saa oikeesti puolustaakki. Kylhän tää kannattaa ostaa ku Egypti teemaki ja taistelusysteemi samanlainen ku monissa roolipeleissä. Itse en ole ps4 versiossa törmännyt peliä haittaaviin bugeihin. Osta poijes vaan, jos et pidä nii myy pois ;)
 
Kovasti olen yrittänyt tätä peliä itelleni myydä, mutta näyttää jotenki vaan niin tylsältä. Taistelu näyttää kömpelöltä, AI vaikuttaa tyhmältä, bugeja jne. Kauniit maisemat ei kauan jaksa viihdyttää, usempia videoita ja arvosteluja kattonut ja peliä kyllä kehutaan osittain. En sit tiedä vaikuttaako siihen se että on ollut vuosi väliä niin yhtäkkiä Assassins Creed onki taas niin perkeleen hyvä, jos ei olisi välivuotta ollut ja tämä olisi tullut en tiedä olisko porukka sit eri mieltä? Semmonen fiilis vaan että tähän kyllästyy alku WOW maisemien jälkeen melko nopeesti.

Jos epäilyttää niin älä osta. Tekoäly on tyhmä ku saapas, välillä vihut näkee sut kaukaa ja välillä saat olla muutama metrin pääs eikä ne tajua mitää. Käytännös voit istuu puskas vislaamas porukkaa sinne yksitellen ja tappaa sitä mukaa ku tulevat lähel. Sivutehtävät on sitä samaa, mene paikkaan X ja joko tapa kaikki, pelasta joku tai pölli vankkuri. Pelastustehtävät varsinki on syvältä, joko sun pitää KANTAA joku ulos vihuje läpi mikä johtaa tappeluun vaikka hienosti sniikkasit sisälle tai sit sun pitää suojella sitä heppuu jolloinka tekoäly paskoo allensa lopullisesti (npc ei tiedä mitä tehä ku ottaa lämää, mulla se juoksi linnakkeen pihaa ympäri).

Jos kuolet kun yrität suojella, tehtävä ei ala alusta vaan spawnaat linnakkeen ulkopuolel ja se suojeltava npc jää yksin vihuje keskel xD onneks se ei kuole mut se pitää sit hakee sielt ku se kaatuu maahan.

Tarina ollu tähä mennes tosi tylsä perus kostotarina. Ääninäyttely ja animointi on aika hirveää jote oon skipannu sivutehtävien kälätykset.

Ja miksi, miksi ne tunkee tota kökköä modernin ajan templar/assassin juonta toho mukaan, lopettaisivat jo

Mut hei, maisemat on hienot ;) njoo, niiku huomaa niin oon pikkase kyllästyny tähä, kyllä AC:t on jo niin nähty. Tarina ei pidä otteessaan yhtään ja tuo taistelu sekä heikko tekoäly pilaa tän iha totaalisesti. Vielä ku saat avattua kyvyn jolla voit itse ohjata nuolia ilmassa (jep.. Voit ampua vaikka itseäs talon ympäri selkään) niin ei muuta ku puskasta snipaamaan porukkaa, kukaan tajua mitää mitä tapahtuu.
 
Jos epäilyttää niin älä osta. Tekoäly on tyhmä ku saapas, välillä vihut näkee sut kaukaa ja välillä saat olla muutama metrin pääs eikä ne tajua mitää. Käytännös voit istuu puskas vislaamas porukkaa sinne yksitellen ja tappaa sitä mukaa ku tulevat lähel. Sivutehtävät on sitä samaa, mene paikkaan X ja joko tapa kaikki, pelasta joku tai pölli vankkuri. Pelastustehtävät varsinki on syvältä, joko sun pitää KANTAA joku ulos vihuje läpi mikä johtaa tappeluun vaikka hienosti sniikkasit sisälle tai sit sun pitää suojella sitä heppuu jolloinka tekoäly paskoo allensa lopullisesti (npc ei tiedä mitä tehä ku ottaa lämää, mulla se juoksi linnakkeen pihaa ympäri).

Jos kuolet kun yrität suojella, tehtävä ei ala alusta vaan spawnaat linnakkeen ulkopuolel ja se suojeltava npc jää yksin vihuje keskel xD onneks se ei kuole mut se pitää sit hakee sielt ku se kaatuu maahan.

Tarina ollu tähä mennes tosi tylsä perus kostotarina. Ääninäyttely ja animointi on aika hirveää jote oon skipannu sivutehtävien kälätykset.

Ja miksi, miksi ne tunkee tota kökköä modernin ajan templar/assassin juonta toho mukaan, lopettaisivat jo

Mut hei, maisemat on hienot ;) njoo, niiku huomaa niin oon pikkase kyllästyny tähä, kyllä AC:t on jo niin nähty. Tarina ei pidä otteessaan yhtään ja tuo taistelu sekä heikko tekoäly pilaa tän iha totaalisesti. Vielä ku saat avattua kyvyn jolla voit itse ohjata nuolia ilmassa (jep.. Voit ampua vaikka itseäs talon ympäri selkään) niin ei muuta ku puskasta snipaamaan porukkaa, kukaan tajua mitää mitä tapahtuu.
Mulle tulossa xboxi huomenna ja sen mukana AC latauskoodi. Koska on latauskoodi, ajattelin ensin et ihan sama, taidan pitää sen itsellä.

Mut mut. Tuo sun kuvaus tästä pelistä. Se on kuin mun suusta kaikkien muiden AC pelien osalta. Kaikki jääneet todella nopeasti kesken, koska ei niitä jaksa about noiden samojen syiden vuoksi.

Eli tässä ei ilmeisesti ole otettu mitään opiksi ja nyt täytyy kyllä tosissaan harkita, että lataanko koneelle, vai myynkö koodin pois.
 
Mulle tulossa xboxi huomenna ja sen mukana AC latauskoodi. Koska on latauskoodi, ajattelin ensin et ihan sama, taidan pitää sen itsellä.

Mut mut. Tuo sun kuvaus tästä pelistä. Se on kuin mun suusta kaikkien muiden AC pelien osalta. Kaikki jääneet todella nopeasti kesken, koska ei niitä jaksa about noiden samojen syiden vuoksi.

Eli tässä ei ilmeisesti ole otettu mitään opiksi ja nyt täytyy kyllä tosissaan harkita, että lataanko koneelle, vai myynkö koodin pois.

Mää voin ostaa koodin pois jos pyynti ei ole liian kova. :)
 
Mää voin ostaa koodin pois jos pyynti ei ole liian kova. :)
Ei oikein osaa päättää mitä tekisi. Tää on eka AC, jossa maailma olisi todella lähellä sydäntä. Egypti vaikuttaa niin huikealta, että olisi kiva kokea se. Mut jos muutoin on kaikki AC perus synnit mukana, niin onko se kokemisen arvoista sit.
 
Minä en ymmärrä tuota puhetta tekoälyn tyhmyydestä kuin saapas. Joo eihän se mikään pelialaa uudistava ole tässä pelissä, mutta ei se nyt ole mikään huonokaan. Paljon ei tarvitse Bayekin vilahtaa kulman takaa tai nostaa päätä pensaasta, niin kohtuu lähellä oleva vihu huomaa heti. Ainakin itse olen saanut tosi tarkasti suunnitella stealthina tekemiäni tehtäviä, että olen onnistunut paljastumatta menemään. Taistellessakin tekoäly on luokkaa "ihan okei". Kilvelliset viholliset oikeasti ovat vaikeita, kun osaavat suojata ja tekevät useampaa vihollista vastaan taisteluista jopa "vaikeita", kun samaan aikaan pitäisi saada kilpivihollisen suojat pois ja samalla väistellä vielä jotain toistakin vihollista.

Joo ei tämä mikään pelialan merkkipaalu ole millään mittarilla, mutta selkeää eteenpäinmenoa monessakin mielessä ja monen mekaniikan osalta sieltä Black Flagin ja Unityn ajoista. Tarinasta tykkääminen on tietysti jokaisen oma mielipide, mutta tähän mennessä se on itselle maistunut ihan hyvin sivutehtävine kaikkineen. Siihen vielä hahmon kehittäminen oman maun mukaan ja kaikenlaista löydettävää ja paljon erilaisia ja erityyppisiä varusteita, niin tämän kanssa on sellainen 2-3 tuntia mennyt joka päivä oikeinkin sukkelasti ja huomaamatta.
 
Ylös Bottom