Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Origins

Toi stutterointi on vissiin korjattu tuossa 1.03 päivityksessä tai sitten en vain kiinnitä siihen huomiota enään ja pelaan PS4 Pro:lla
Onko tuo päivitys myös boxille tullut jo? Yön aikana siis latasin digiversion, niin ei ainakaan erikseen mitään päivityksiä lataillut, joten voi toki olla 1.00 versiokin vielä. Eikä kyllä päivityksiä ainakaan automaattisesti tarjonnut, tosin kaks päivää boxia käyttänyt, niin voi olla etten vain huomannut/osannut.
 
Onko tuo päivitys myös boxille tullut jo? Yön aikana siis latasin digiversion, niin ei ainakaan erikseen mitään päivityksiä lataillut, joten voi toki olla 1.00 versiokin vielä. Eikä kyllä päivityksiä ainakaan automaattisesti tarjonnut, tosin kaks päivää boxia käyttänyt, niin voi olla etten vain huomannut/osannut.
Xbox Onen(kin) kauppapaikalta tulee aina suoraan sen hetken tuorein versio. Itse versionumeron tarkistaminen on tehty vähän kankeaksi: siellä My Games & Apps -valikossa pitää halutun pelin kohdalla painaa molemmat bumperit sekä se ns. View Button* ohjaimesta pohjaan yhtä aikaa.

* Se vasemmalla oleva pieni nappi, jossa on ikään kuin kaksi neliötä.
 
Xbox Onen(kin) kauppapaikalta tulee aina suoraan sen hetken tuorein versio. Itse versionumeron tarkistaminen on tehty vähän kankeaksi: siellä My Games & Apps -valikossa pitää halutun pelin kohdalla painaa molemmat bumperit sekä se ns. View Button* ohjaimesta pohjaan yhtä aikaa.

* Se vasemmalla oleva pieni nappi, jossa on ikään kuin kaksi neliötä.
Jeps, sama 1.03 on myös boxilla, eli ei se ainakaan tuota ongelmaa korjannut.

Edit: taas yritin lisää pelata, mutta kyllä kaikki on jotenkin niin kankeaa ja tönkköä, etten pääse nauttimaan tehtävistä, uudesta taistelusta, saati upean näköisestä maailmasta.
 
Viimeksi muokattu:
PS4 Prolla tuo v1.03-päivitys tuo hieman helpotusta (1-8 fps tilanteesta riippuen) välianimaatioihin, mutta edelleen ihan järjestään välipätkät eivät yllä 30 ruutukuvaan sekunnissa, ei vaikka näkymä olisi näennäisesti varsin yksinkertainenkin.

Tässä vielä VG Techin vertailuvideo.

 
Jouduin hieman ihmeelliseen tilanteeseen heti alussa. Olen mielestäni tehnyt kaikki Siwassa tarjolla olevat tehtävät, mutta puolet kartasta on silti tyhjänä. Ympäri olen kierrellyt, muttei mitään aktionia missään, ellei villieläimiä lasketa. Seuraavalle alueelle ehdin jo vahingossa mennä (siis juonen kuljettamana), mutta siellä tuli ihan enste vastaan punabadgepahiksia, jotka takoivat tonttiin kyselemättä. Ukko on vasta levelillä 8. Eli eikö Siwassa ole tarjolla tehtäviä kartan täydeltä vai olenko mennyt jossakin kohtaa palmumetsään?
 
Xbox Onen(kin) kauppapaikalta tulee aina suoraan sen hetken tuorein versio. Itse versionumeron tarkistaminen on tehty vähän kankeaksi: siellä My Games & Apps -valikossa pitää halutun pelin kohdalla painaa molemmat bumperit sekä se ns. View Button* ohjaimesta pohjaan yhtä aikaa.

* Se vasemmalla oleva pieni nappi, jossa on ikään kuin kaksi neliötä.

Eikö Boksilla muka näy AC: Originsin tapauksessa pelin versio päävalikon oikeassa alakulmassa? Pleikkarilla ainakin päävalikon oikeassa alareunassa näkyy versio(1.03) joka kerta, kun pelin lataa käyntiin tai pakittaa takaisin päävalikkoon pelin lopettamista varten.

Ihan hyvä ohje tuo yllä oleva yleisesti version tarkistamiseen, mutta aika monessa pelissä kyseinen versio näkyy myös päävalikossa tai peliä käynnistettäessä. Heti kättelyssä tulee mieleen ainakin tämä, Project CARS 2, PES, Witcher 3 ja Mass Effect Andromedassakin taitaa näkyä. Pleikkarilla ainakin näin...
 
Jouduin hieman ihmeelliseen tilanteeseen heti alussa. Olen mielestäni tehnyt kaikki Siwassa tarjolla olevat tehtävät, mutta puolet kartasta on silti tyhjänä. Ympäri olen kierrellyt, muttei mitään aktionia missään, ellei villieläimiä lasketa. Seuraavalle alueelle ehdin jo vahingossa mennä (siis juonen kuljettamana), mutta siellä tuli ihan enste vastaan punabadgepahiksia, jotka takoivat tonttiin kyselemättä. Ukko on vasta levelillä 8. Eli eikö Siwassa ole tarjolla tehtäviä kartan täydeltä vai olenko mennyt jossakin kohtaa palmumetsään?

Ei siellä Siwassa muistaakseni hirveän montaa tehtävää ole, jos oot kysymysmerkit käynyt katsomassa niin ei muuta kuin seuraavalle alueelle. Siellä jos menet vähän väärään suuntaan niin vastaan tosiaan tulee kovempia jannuja sekä petoja, siinä on naapurialueena vähän kovempaa paikkaa. Kannattaa suunnata sen päätehtävän mukaan hetken aikaa, pääset kylään josta aukeaa enemmän sivutehtäviä sun tasolle ja pääset sitä kautta etenemään.
 
Ei siellä Siwassa muistaakseni hirveän montaa tehtävää ole, jos oot kysymysmerkit käynyt katsomassa niin ei muuta kuin seuraavalle alueelle. Siellä jos menet vähän väärään suuntaan niin vastaan tosiaan tulee kovempia jannuja sekä petoja, siinä on naapurialueena vähän kovempaa paikkaa. Kannattaa suunnata sen päätehtävän mukaan hetken aikaa, pääset kylään josta aukeaa enemmän sivutehtäviä sun tasolle ja pääset sitä kautta etenemään.

Ok. Esim Siwassa on itäosassa ihan tyhjä suuri entinen temppeli tms. No, ehkä sekin salaisuus vielä selviää, että miksi se siellä tyhjillään on. Teleporttasin itteni siis takaisin Siwaan uudesta paikasta, joten edessä lienee nyt melkoisen vaarallinen ratsastusmatka takaisin :)
 
21 Awesome Details In Assassin's Creed Origins



 
Ok. Esim Siwassa on itäosassa ihan tyhjä suuri entinen temppeli tms. No, ehkä sekin salaisuus vielä selviää, että miksi se siellä tyhjillään on.

En ole ihan varma mutta ehkä se Siwan itäinen temppeli on se aloitusmesta.

Reipasta ravia vaan niin ehkä selviydyt :D
 
Reipasta ravia vaan niin ehkä selviydyt :D

Jumalaare, että tuli melkein hiki. Kaksi kertaa kävi noutaja matkalla. Huomasin hyvän kikan (enkä varmasti ainoana) pitkän matkan tekoon: laittaa Bayekin ratsastamaan autopilotilla kohteeseen ja tähystää samaan aikaan haukalla yläilmoista mahdollisia vaaranpaikkoja.
 
about 10h takana, lvl 15. Tuli suurrimaksi osaksi tehtyä sivutehtäviä yms. Ihan hyvältä maistuu näin AC kolmosen jälkeen. Bugeihin tuli törmättyä, no Ubisoftin peli... FPS droppeja on kanssa on ollut todella paljon. Xbox onella pelaan.
 
Muutama tunti tätä nyt takana ja erittäin mukavalta vaikuttaa..Näyttää kyllä upealta Xbox One X:llä 4K+HDR yhdistelmällä..Alku mennytkin pääasiassa maisemia ihaillen..
 
Muutama tunti tätä nyt takana ja erittäin mukavalta vaikuttaa..Näyttää kyllä upealta Xbox One X:llä 4K+HDR yhdistelmällä..Alku mennytkin pääasiassa maisemia ihaillen..

En tiiä onko asetuksissa, töllössä vai liian suurissa odotuksissa vika mutta ensimmäinen kysymys itellä oli ku pelin alotin, että "Tässäkö tämä? Eipäs ole kummosen näkönen". Esim Horizoniin verrattuna tuntu jotenki tosi karulta. Mutta ehkä odotukset vaan oli mahdottomalla tasolla ja paranee myöhemmin. :)
 
En tiiä onko asetuksissa, töllössä vai liian suurissa odotuksissa vika mutta ensimmäinen kysymys itellä oli ku pelin alotin, että "Tässäkö tämä? Eipäs ole kummosen näkönen". Esim Horizoniin verrattuna tuntu jotenki tosi karulta. Mutta ehkä odotukset vaan oli mahdottomalla tasolla ja paranee myöhemmin. :)
Juu, kyllähän tämä Horizon zero dawnille häviää..Se on kyllä graafisesti mestariteos..
 
Nyt level 24 ja täytyy sanoa että kyllä maistuu, alkuun tuo uusi taistelusysteemi vähän tuntui huonolta jopa mutta nyt tottuneena ei hassumpi. Tekeminen ei tästä pelistä lopu ihan hetkeen :) Mielestäni AC Origins on huikea edellisiin osiin nähden. Tykkään.
 
Mulla peli kaatuu (PS4) heti, kun olen tehnyt päätehtäviin kuuluvan Assassinate Gennadios -tehtävän Alexandriassa. Olen kokeillut useamman kerran ja joka kerta mennään herjan kautta Pleikkarin päävalikkoon heti, kun olen käynyt konfirmoimassa Gennadioksen tapon. Pelin virallista Twitter-tiliä ei ainakaan kiinnostellut vastailla kysymykseeni. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Hieman nyt hatuttaa, kun ei pääse tarinassa eteenpäin.
 
Tuota vastaavaa ei ole mutta itellä kävi One X:llä niin, että ensin jumahti heti ensimmäiseen kuvaan mikä aukeaa, kun peli buuttaa ja sen jälkeen useamman kerran jumitti mustaan ruutuun, kun yritti aloittaa uuden pelin.
 
Niin vain Horizon Zero Dawn kohtasi voittajansa, eiköhän tämä ole vuoden peli.
Muinainen Egypti sopii todella hyvin AC pelin tapahtumapaikaksi. Joidenkin mielestä pelin kartta on liian iso, en kyllä ymmärrä. Päin vastoin tuota autiota hiekka-aavikkoa saisi olla vaikka kymmenen kertaa enemmän. Kaukana näkyvät pyramidit ovat ikimuistoinen näky, puhumattakaan sitten lopulta niille kiipeämisen. Mun mielestä ei olisi mitään järkeä jos Alexandrian satamasta kävelisi kolmessa minuutissa Gizaan. En ole juurikaan käyttänyt edes kameleita tai hevosia kun välimatkat ovat niin pienet.
 
Ylös Bottom