Yksinpeli pelattu läpi ja moninpelissä ensimmäinen Prestige-kierros menossa, reilu 30 tuntia moninpeliä takana.
Tämän hetkinen fiilis: WWII on parasta CoDia sitten MW2:n ja ensimmäisen Black Opsin.
Yksinpeli on tuttua CoDia niin hyvässä kuin pahassa. Tarinan aikana käydään läpi useat taistelut monen vuoden ajalta CoDimaiseen toimintaleffatyyliin. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää, eikä aina tärkeintä ole autentisuus. Päähahmo jää vähän vaisuksi, mutta tykkäsin niin
Josh Duhamelin että
Jonathan Tuckerin esittämistä hahmoista. Se on myös aina plussaa, että tarinan kulkua jaksotetaan toisistaan eroavilla kentillä. Perinteisen räiskinnän lisäksi löytyy muun muassa lentelyä, tankkisotimista ja hiippailua. Yksinpeli oli niin ikään sarjalle ominaiseen tapaan muutamassa illassa pelattu. Sitten olikin aika siirtyä tosissaan moninpelin puolelle, ai että mitä herkkua olikaan luvassa.
Moninpeli on edelleen tuttua nopeatempoista sotimista, mutta seinäjuoksujen ja tuplahyppyjen loistaessa poissaolollaan meno on rauhallisempaa ja taktisempaa. Kentät ovat samasta syystä huomattavasti selkeämpiä, eikä enää jokaiseen paikkaan pääse kymmentä eri reittiä. Nyt valideja pelityylejä on muitakin kuin juosta pää kolmantena jalkana hyppien ja pomppien vain toivoen ettei joku yllätä selän puolelta. Taistelutantereella kirmaa edelleen SMG-sotilaita, mutta nyt myös tarkkuuskiväärit ovat löytäneet yleisönsä haulikkoja ja perinteisiä rynkkyjä unohtamatta. Oman sotilaan rakentaminen on nyt rajatumpaa uusien Division-luokkien myötä, jolloin myönnytyksiä on tehtävä jos esim. haluaa äänenvaimentimen submachineguniinsa. Vain yhden perkin saa aktiiviseksi kerrallaan yli Division-luokkarajojen. Tämä on äärimmäisen hyvä uudistus ja takaa sen ettei jokainen sotilas ole toistensa kopio. Nyt perkit ja luokat on syytä valita tarkemmin kentän ja pelityylin mukaan, kun ennen mentiin hyvin pitkälti samoilla koko ajan, kun rajoituksia ei juurikaan ollut. Toinen huikea uudistus on War-pelimuoto. Pelimuoto, joka eliminoi CoDin pahimman helmasynnin: Kill/Death -ration metsästyksen. Jengi pelaa ihan tosissaan objectivea ja yrittää voittaa matseja omista kuolemista välittämättä, kun kerrankin niitä ei tilastoida mitenkään. Vain voitto ratkaisee. Warin kentät on vieläpä nerokkaasti suunniteltu niin, että siellä on jatkuva rähinä menossa. On pullonkauloja ja sopivan tiukkaan suunniteltuja spawnpointteja. Toki kolme kenttää on liian vähän, siitä miinusta.
Zombies-pelimuoto on kokonaan testaamatta. Se ei ole minun juttu koskaan ollutkaan.
Onneksi uskallettiin palata toiseen maailmansotaan. Ei niinkään aikakauden takia vaan pikemminkin siksi, että päästiin takaisin perusteiden äärelle. Myös 60-70-luku tai vaikka 90-luku olisi kelvannut ihan yhtä hyvin. Tärkeintä on se, että jälleen tuntuu taidolla olevan enemmän merkitystä kuin tuurilla.
Kokonaisuutena helposti 9/10.