Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tennispelit

Ite nyt pelaillu tän viikon ja muutamia plussia ja kehityskohteita voisin rustailla. Sen verta voi historiasta sanoa, että top spin 4:sta tuli pelattua todella paljon ps3:lla. Toistaseks pelannu vaan uramoodia ja ranking 28 tällä hetkellä. Nettipelin takia oikeestaan koko pelin ostin, että toivotaan, että se pääsisi edes lähelle top spinin tasoa, joka oli todella hyvä

Plussia:
- Kilpailukykyinen tennispeli vihdoinkin ps4:lle
- Pelissä on haastetta (lyöntien ajoitus ja syöttö)
- Peli näyttää ja tuntuu tennikseltä

kehitettävää (suurin osa varmasti korjattavissa päivityksillä):
- Yleisöstä ei kuulu mitään ääntä
- Selostus on ihan hirveetä (lyön läpi lyönnin kämmenellä ja selostaja puhuu upeasta rystystä :D)
- Uramoodissa mennään kuukausi kerrallaan eteenpäin???? Eiköhän oikea rytmi olisi viikko kerrallaan...
- Jos haluan lyödä slicen neliöllä, niin välillä lyö silti yläkierteen...
- välillä ukolla menossa joku ihme animaatio ja vastustajan lyönti menee oman pelaajan läpi. Välillä myös syöttyä vastaanottaessa oma pelaaja säntää jonnekin...
- Tuntuu, että toi stamina on rikki, vaikka se on lopussa, niin ukko lyö musta ihan yhtä hyvin

Olen siis sitä mieltä, että tässä pelissä on paljon potentiaalia, vaikka ihme bugeja löytyykin melkoisesti. Toivottavasti patcheilla tästä saadan laatupeli!
 
En älynnyt katsoa seuraavan vastustajan tasoa, mutta olin aivan pulassa läpi matsin ja eka tappio:

Aika läppä, itellä oli meinaan täysin puhdas saldo ennen tota samaa kaveria vastaan samassa turnauksessa, mutta kyseistä kaveria vastaan ei mitää saumaa :D. Tottakai se vaikutti, että oma pelaaja tais olla level 20, mutta silti toi peli tuntu olevan ihan eri maailmasta (turnauksen kaks ekaa peliä hoidin puhtaasti kotio)...
 
kehitettävää (suurin osa varmasti korjattavissa päivityksillä):
- Yleisöstä ei kuulu mitään ääntä
- Selostus on ihan hirveetä (lyön läpi lyönnin kämmenellä ja selostaja puhuu upeasta rystystä :D)
- Uramoodissa mennään kuukausi kerrallaan eteenpäin???? Eiköhän oikea rytmi olisi viikko kerrallaan...
- Jos haluan lyödä slicen neliöllä, niin välillä lyö silti yläkierteen...
- välillä ukolla menossa joku ihme animaatio ja vastustajan lyönti menee oman pelaajan läpi. Välillä myös syöttyä vastaanottaessa oma pelaaja säntää jonnekin...
- Tuntuu, että toi stamina on rikki, vaikka se on lopussa, niin ukko lyö musta ihan yhtä hyvin
- Yleisön äänet on ilmeisesti vain pleikalla oleva bugi. Kehittäjä mulle siitä jo vastasikin, että tietävät ongelman.
- Ei tuota voi selostukseksi edes sanoa, kun se höpöttää todella harvoin ja toistaa muutamaa lausetta. :D Parempi pistä mutelle se.
- Toi kuukausi kerrallaan on tosiaan vähän hassu. Vuosi menee todella nopeasti.
- Tuo slicen lyöminen on tarkoituksella, se tuli ilmi kyllä jossain tenniskoulussa tms, että äijän täytyy olla oikeassa asennossa, jotta lyönti on se mitä yrität. Sama se on kaikissa muissakin, lyönti on väärä jos asento on huono. Näihin sit vaikuttaa ne skilli kortit toki.
- Liittyy samaan kuin tuo edellinen, eli edellisen lyönnin jälkeen ei ole kunnolla tasapainoa/valmiutta lyödä uusiksi. Se on vähän typerästi vaan tehty miten se pallo menee tosiaan käytännössä läpi. Syöttöjen vastaanotoissa mullakin tekee tuota, mutta kyllä joka kerta olen yrittänyt ”tähdätä” lyöntiäni liian ajoissa, jolloin se äijä liikkuu tähtäyksen suuntaan, eikä suinkaan tästä lyöntiä. Siinä on ihan puhtaasti kyseessä ajoituksesta, että milloin alat lyöntiä suorittaa. Liian ajoissa liikuttaakin vai äijää ihme suuntiin ja seurauksena on ässä.
- Itse pelaan Realistic asetuksella, enkä näe koko staminaa laisinkaan mistään, mikä on vähän typerää. Mutta oletko varma, ettei sulla ole skillejä käytössä, jotka aktivoituvat nimenomaan pienellä staminalla?

Aika läppä, itellä oli meinaan täysin puhdas saldo ennen tota samaa kaveria vastaan samassa turnauksessa, mutta kyseistä kaveria vastaan ei mitää saumaa :D. Tottakai se vaikutti, että oma pelaaja tais olla level 20, mutta silti toi peli tuntu olevan ihan eri maailmasta (turnauksen kaks ekaa peliä hoidin puhtaasti kotio)...
No ilmankos. Joskin mulla oli kyllä saumat, mutta mokailin itse kyllä voiton. Oli eka matsi mikä tuntui tennikseltä. Tuon tyyppistä vastustajaa olisin halunnut jo 20 ottelua sitten. :D
 
- Yleisön äänet on ilmeisesti vain pleikalla oleva bugi. Kehittäjä mulle siitä jo vastasikin, että tietävät ongelman.
- Ei tuota voi selostukseksi edes sanoa, kun se höpöttää todella harvoin ja toistaa muutamaa lausetta. :D Parempi pistä mutelle se.
- Toi kuukausi kerrallaan on tosiaan vähän hassu. Vuosi menee todella nopeasti.
- Tuo slicen lyöminen on tarkoituksella, se tuli ilmi kyllä jossain tenniskoulussa tms, että äijän täytyy olla oikeassa asennossa, jotta lyönti on se mitä yrität. Sama se on kaikissa muissakin, lyönti on väärä jos asento on huono. Näihin sit vaikuttaa ne skilli kortit toki.
- Liittyy samaan kuin tuo edellinen, eli edellisen lyönnin jälkeen ei ole kunnolla tasapainoa/valmiutta lyödä uusiksi. Se on vähän typerästi vaan tehty miten se pallo menee tosiaan käytännössä läpi. Syöttöjen vastaanotoissa mullakin tekee tuota, mutta kyllä joka kerta olen yrittänyt ”tähdätä” lyöntiäni liian ajoissa, jolloin se äijä liikkuu tähtäyksen suuntaan, eikä suinkaan tästä lyöntiä. Siinä on ihan puhtaasti kyseessä ajoituksesta, että milloin alat lyöntiä suorittaa. Liian ajoissa liikuttaakin vai äijää ihme suuntiin ja seurauksena on ässä.
- Itse pelaan Realistic asetuksella, enkä näe koko staminaa laisinkaan mistään, mikä on vähän typerää. Mutta oletko varma, ettei sulla ole skillejä käytössä, jotka aktivoituvat nimenomaan pienellä staminalla?


No ilmankos. Joskin mulla oli kyllä saumat, mutta mokailin itse kyllä voiton. Oli eka matsi mikä tuntui tennikseltä. Tuon tyyppistä vastustajaa olisin halunnut jo 20 ottelua sitten. :D

Ei oo sellasia skillikortteja, koska tajusin, ettei sillä ainakaan suurta merkitystä oo, että onko energia täysissä vai pohjamudissa. Noihin syötön vastaanottamisiin, niin varmaankin käynyt niin, että oon vaan ennakoinut väärään aikaan :)
 
Onko kenelläkään tietoa koska patchi tulee? Viimeisin mitä itse luin oli, että tällä viikolla, mutta sen jälkeen aika hiljaista pidellyt. Nettimatseja olis kiva jo päästä hinkkaamaan. :rolleyes:
 
Onko kenelläkään tietoa koska patchi tulee? Viimeisin mitä itse luin oli, että tällä viikolla, mutta sen jälkeen aika hiljaista pidellyt. Nettimatseja olis kiva jo päästä hinkkaamaan. :rolleyes:
Jos tarkoittivat pistävänsä sen jakoon silloin. Sen jälkeenhän se käy vielä läpi esim Sonyn laaduntarkkailun, joka kestää sit 1-14 päivää.

Edit:
 
PS2 aikakaudelta Smash Court 2:sen uramuoto oli käytännössä mitä parhainta mun makuun..

En tietysti enää kunnolla sitä muista,mut kieltämättä ihan hyvä tennispeli oli.

Top Spiniä taisin kokeilla mutta se ei oikeen ollu mun juttu.

Niin ja sitten tietysti Virtua Tennis.Siinäki oli hyvät puolensa+toki huonot..
 
Nyt oli hieno matsi 4* turnauksessa Madridissa avauskierroksella.
Yli tunnin siinä väännettiin ja meinasi tulla Tie-Breakissa jäätävä sulaminen.
AAAB65BE-BB5F-427F-B88E-138C0BC11EEA.jpeg

Tässä vielä lopun ratkaisut ja tuo sulaminen,


Edit: ja seuraavaksi onkin sit ykköseksi sijoitettu vastassa.
 
Tuli tässä taas ilta tätä World Touria pelattua.

Pääsin kahteen tuollaiseen vähän isompaan turnaukseen (Ne joissa pelaajia on 32) Nooh eka turnaus tappio samantien 1-3 Ja 3-4 tie breakin jälkeen. :D

Siinä välissä kävin voittamassa semmoisen helpomman turnauksen.

Nyt sitten toinen yritys menossa siinä isommassa Skabassa ;) Eka peli oli vielä melko helppo 3-0 3-1 voitto.

Toinen oli sit tosi dramaattinen peli. Nimittäin heti eka setti meni tie-breakkiin jonka onnistuin voittamaan 7-4.

Toisessa setissä ei onnistunu oikein mikään hävisin 1-3.

Ja se viimenen setti sen mä olin jo voittamassa ite 3-1 mut se koko setin mahdollinen ratkaisupallo meni pitkäksi :D

Sen jälkee kaveri piti syöttönsä ja mun oli pakko voittaa oma syöttövuoroni jotta päästäis taas lyömään siitä että kumpi saa ensin 7 pojoo täyteen.

Se onnistu peli oli 3-3 taas mentiin tie-breakkiin.

Eipä siitäkään osiosta puuttunu jännitystä. Nimittäin olin siinä jo 1-4 tappiolla. Sitten siitä pallo kerrallaan otin vaan pisteitä. Jostain selittämättömästä syystä tuossa vaiheessa peliä sain ne pelin parhaat syötön palautukset. Sain pitkälti niillä sen tilanteen korjattua tilanteeksi 5-4.

Sitten siinä flowssa kun pelasi niin voitin koko tie-breakin 7-5

Pääsin siinä turnauksessa jo välieriin mutta jos tuo rankking järjestelmä pelissä yhtään kertoo pelaajasta niin nyt pitäisi tulla taas vaikeampi kaveri vastaan. Nää 2 ekaa on ollu 61 ja 18. Ite oon nyt sijalla 57. Tää välierä vastustajan sijoitus on 11. :D

Tuntuu menevän meinaan vaikeammaksi kun rankking vastustajalla on vaan kovempi ja kovempi. Näin sen kuuluisikin mennä.

Vaikeustaso on ollut koko ajan se toiseksi helpoin.

Huomasin sieltä animaatioista yhden toisen bugin se on se että silloin harvoin kun vastustaja löisi pallon pitkäksi niin se pelaajan animaatio pyörii joka tapauksessa. Muutenkaa ei tunnu pelaaja saavan pisteitä niistä "helpoista virheistä" kun niitä ei AI suostu tekemään.
 
Metacriticin käyttäjien arvosanojen mukaan alkaakin näyttää siltä, että aiemmin täällä parjattu AO International Tennis onkin mahdollisesti aika selvästi parempi näistä uusista tennispeleistä. Käyttäjäarviot plegellä sentään yli 6, kun taas Tennis World Tourilla jopa alle 3. Xbonella AO International Tennis on yltänyt jopa 8,5 keskiarvoon käyttäjäarvioissa, ja vastaavasti Tennis World Tour vetelee pohjamudissa, eli järkyttävässä 0,8 keskiarvossa.

En toki ole kumpaakaan näistä pelannut, joten siinä mielessä en voi pelejä arvioida. Mutta onhan tuossa käyttäjäarvioissa jo niin suuri ero, että on vaikeaa uskoa, että Tennis World Tour voisi todellisuudessa olla parempi noista kahdesta tennispelistä.

Onkohan kukaan täällä kirjoittelevista henkilöistä päässyt pelaamaan molempia näistä peleistä ja tekemään sen pohjalta selkeää ja objektiivista arviointia näiden pelien keskinäisestä paremmuudesta?

Alan olla sinänsä jo suhteellisen lähellä AO International Tenniksen ostamista. Senhän saa Storesta 10 euroa halvemmalla, ja siinä on kehuttu olevan erittäin toimiva moninpeli, joka toimii erittäin pienellä lagilla. Myös hahmojen itse tekeminen onnistuu ilmeisesti aika monipuolisesti. Toki Tennis World Tour kehittyy todennäköisesti vielä aika paljonkin patcheilla. Mutta niin on tapahtunut jo myöskin AO International Tennikselle, ja todennäköisesti myös tämä jatkuu vielä tulevaisuudessa. On kyllä ärsyttävää, kun ei ole selvyyttä siitä kumpi kannattaisi ostaa. Kahta keskivertoa tai jopa heikohkoa tennispeliä en kyllä millään halua ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen Tennis World Touriin ja jo pelkästään videoiden katsominen aiheuttaa reaktion etten ainakaan itse suostu edes koittamaan tuota toista. Se kun on videoilla jo aivan hirvittävän näköistä.
Ihmettelen suuresti sen arvosanoja, sillä näyttää yhdeltä kamalimmista tuotoksista hetkeen.

World Tourin arvosanoissa taas heijastuu selvästi se, ettei moninpeliä saatu julkaisuun ja esim pleikalla puuttui osa äänistä kokonaan, jotka korjattiin eilisessä pätsissä.
 
Tuli nyt testattua tuon päivityksen jälkeen.
Hämmentävän paljon on fiilikseen vaikutus yleisön äänillä, vaikka ei ne kovin erikoiset olekaan.

Mutta syötöt on vedetty ihan uusiksi. Nyt kovat syötöt lähtee lähes 20km/h kovempaa kuin ennen, mutta ne on todella paljon vaikeampi saada hankalasti ruutuun ja tietty päinvastoin hitaat helpommin.
Mutta nyt kun vaikea syöttö onnistuu, se on myös vastustajalle vaikea.
Ykkössyöttöprosentti tippui sieltä 80-85:stä 60-70 väliin, eikä enää uskalla vetää rajua kakkossyöttöä.

Toisaalta itse peli tuntuu jotenkin todella paljon sulavammalta, kontrollien vuoksi ei tule enää virheitä ja ilmeisesti lyöntien eroja on korostettu, koska nyt tuntuu joka lyönti oikeasti erilaiselta. Ero on valtaisa.

Oli erittäin kiva pelata nyt matsi, kun joutui jo miettimään miten pelaa missäkin vaiheessa. Edelleen urassa ei vaikeustasoa voi määrittää, vaan kovat pelaajat on tekoälyn osaltakin vaikeampia, ei vain taitojensa.
 
Tuli nyt testattua tuon päivityksen jälkeen.
Hämmentävän paljon on fiilikseen vaikutus yleisön äänillä, vaikka ei ne kovin erikoiset olekaan.

Mutta syötöt on vedetty ihan uusiksi. Nyt kovat syötöt lähtee lähes 20km/h kovempaa kuin ennen, mutta ne on todella paljon vaikeampi saada hankalasti ruutuun ja tietty päinvastoin hitaat helpommin.
Mutta nyt kun vaikea syöttö onnistuu, se on myös vastustajalle vaikea.
Ykkössyöttöprosentti tippui sieltä 80-85:stä 60-70 väliin, eikä enää uskalla vetää rajua kakkossyöttöä.

Toisaalta itse peli tuntuu jotenkin todella paljon sulavammalta, kontrollien vuoksi ei tule enää virheitä ja ilmeisesti lyöntien eroja on korostettu, koska nyt tuntuu joka lyönti oikeasti erilaiselta. Ero on valtaisa.

Oli erittäin kiva pelata nyt matsi, kun joutui jo miettimään miten pelaa missäkin vaiheessa. Edelleen urassa ei vaikeustasoa voi määrittää, vaan kovat pelaajat on tekoälyn osaltakin vaikeampia, ei vain taitojensa.

Kiva kuulla, että päivityksestä on oikeesti ollut iloa! Onko vielä muuten mitään hajua, koska tuo online peliin tulee, puhutaanko päivistä vai viikoista? :)
 
Ylös Bottom