Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Bottas jälleen kakkonen..
Tällä kertaa sentään reilulla pelillä :p Nyt jäi jo katsomatta ja korkeintaan harmittaa, ettei aika-ajojen perusteella tullut lyötyä vetoa varsinaisen kisan kärkikolmikosta, koska olihan se pelkällä jälkiviisaudella aika odotettu. Alkaa olla Hamiltonin (tai no Mersun) dominointi yhtä tylsää kuin Schumacherin ja Vettelin valtakaudella. Aina vain vaikeampaa innostua kun ohitukset ovat niin kovin vaikeita ja kisan kuin kisan kärkikuusikon tietää käytännössä ennalta vaikka starttaisivat koko joukon perältä. Tämä kausi alkaa olla jo kaikin puolin taputeltu, joten alati hiipuvat toiveet mielenkiinnosta kohti ensi vuotta. Jotain tarttis kyl teherä.

Edit: WRC nyt ei ole edes järin katsottava laji mutta siellä sentään käydään kolmen tallin kuskin kesken kunnon vääntöä tämän vuoden mestaruudesta, mikä on vaihteeksi about miljoona kertaa jännempää kuin se, onko Hamilton tämän vuoden F1-mestari.
On se.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä tuntui mukavalta aamulla kuulla, että Räikkösen Kimi otti kuin ottikin sen voiton vielä tähän Ferrari-uran päätteeksi! Hän, jos kuka, sen ansaitsi kaiken epäonnen, Vettelin auttamisen ja tallin säätöjen jälkeen. Räikkönen on kuitenkin ollut käytännössä se viimeinen syy ainakin itselle, että on edes jollain tasolla jaksanut lajia seurata.

Massiiviset onnentoivotukset ja virtuaaliset yläpeukut Jäämiehelle!
 
Tällä kertaa sentään reilulla pelillä :p Nyt jäi jo katsomatta ja korkeintaan harmittaa, ettei aika-ajojen perusteella tullut lyötyä vetoa varsinaisen kisan kärkikolmikosta, koska olihan se pelkällä jälkiviisaudella aika odotettu. Alkaa olla Hamiltonin (tai no Mersun) dominointi yhtä tylsää kuin Schumacherin ja Vettelin valtakaudella. Aina vain vaikeampaa innostua kun ohitukset ovat niin kovin vaikeita ja kisan kuin kisan kärkikuusikon tietää käytännössä ennalta vaikka starttaisivat koko joukon perältä. Tämä kausi alkaa olla jo kaikin puolin taputeltu, joten alati hiipuvat toiveet mielenkiinnosta kohti ensi vuotta. Jotain tarttis kyl teherä.

Edit: WRC nyt ei ole edes järin katsottava laji mutta siellä sentään käydään kolmen tallin kuskin kesken kunnon vääntöä tämän vuoden mestaruudesta, mikä on vaihteeksi about miljoona kertaa jännempää kuin se, onko Hamilton tämän vuoden F1-mestari.
On se.

Ihanku tota Bottasta ois alkanu jollain tavalla v*tuttamaan tää tilanne?
 
Kylläpä tuntui mukavalta aamulla kuulla, että Räikkösen Kimi otti kuin ottikin sen voiton vielä tähän Ferrari-uran päätteeksi! Hän, jos kuka, sen ansaitsi kaiken epäonnen, Vettelin auttamisen ja tallin säätöjen jälkeen. Räikkönen on kuitenkin ollut käytännössä se viimeinen syy ainakin itselle, että on edes jollain tasolla jaksanut lajia seurata.

Massiiviset onnentoivotukset ja virtuaaliset yläpeukut Jäämiehelle!
Täysin samat fiilikset täälläkin, lähes kaikki kisat olen katsonut tänä vuonna, kuten aiemminkin kun Kimi on ajanut. Ei ole aina ollut helppo tie kulkea, mutta kyllä eilisen päivän kaltaiset suoritukset sitten lopulta palkitsevat. Laji on muutenkin mielenkiintoinen kaikkine muuttujineen, mutta kyllä sitä itsekin viime vuodet lähinnä pelkästään Kimin takia on tullut seurattua.

Jostain syystä Bottaksen läsnäolon koko F1-sarjassa välillä unohtaa. Mielettömän kova juttu toki, että hänkin Mersulla rattia kääntää, mutta jotenkin tuntuu, että Kimin lopettaessa jää tämä laji itselläni aikalailla unholaan.
 
Ja veikkaanpa ettei niin käy vain Suomessa, vaan muuallakin. Kimin persoona kiehtoo ympäri maailmaa todella kovasti ja siinä missä verstappen ärsyttää radalla omalla persoonallaan, on Kimi lähinnä hämmentänyt ihmisiä ja juuri sitä F1 tarvii. Siellä on aina ollut näitä ”kimimäisiä” oman tien kulkijoita ja sellaista ei ole näköpiirissä Kimin jälkeen. Joten se on koko lajille iso kolaus.
 
Bottaksen ongelma on vaan siinä et sattuu ajamaan selkeetä kakkosautoa :D Ellei Hamilton tuosta yhtäkkiä ilmoita lopettavansa?
Toisaalta sarjan paras kuljettaja niin miksi lopettaisi.

Tosiaa ihan magee voitto Kimille kun muistaa ne lukuisat kerrat kun Kimi on mukamas vahingossa taktiikalla heitetty sijalle ynnä muut kun ei "tajuttu ottaa oikeaan aikaan sisään" Ois kyllä tajuttu mut Vettelin pitää voittaa.

No Leclerc pyyhkii Vetteliä ku märkää rättiä ens vuonna. Saa ottaa talteen :D
 
Kausi 2018 on ohitse. Mestaruuteen(valitettavasti) ajoi Hamilton, kakkonen Vettel ja kolmas Räikkönen. Neljänneksi pisteissä Verstappen ja Bottas jätettiin viidenneksi.

Mielenkiintoinen fakta muuten, että kauden aikana kolmella eri autolla ajettiin voittoja: Mercedes, Ferrari ja Red Bull. Noiden autojen kuljettajista Bottas oli ainoa, joka ei pystynyt voittamaan. Bottaksella on ensi kaudeksi sopimus, mutta Mercedes julkisti myös ihan vähän aikaa sitten, että Esteban Oconista tulee tämän kauden jälkeen tallin "kolmoskuski". Jos Bottaksella ei meno ensi kauden aikana parane, niin saattaapi jäädä viimeiseksi kaudeksi Mersun ratissa.
 
Siitä se uusi kausi lähti käyntiin Bottaksen täydellisellä dominoinnilla, uskomaton kisa mieheltä ja jos jatkaa samaan malliin ja auto kestää voidaan pistää kausi pakettiin jo tässä vaiheessa. Noh Australia ei ole kovin hyvä testi kuskien/autojen suorituskyvystä joten katsotaan miten se tosta lähtee käyntiin kun päästään oikeille kisaradoille. Mutta mahtava avaus Valtterilta :)

Kimi myös teki varmasti kaikkensa mihin Alfalla vaan pystyy, hieno 8 sija.
 
Ehkä se siitä Bottaksella vielä lähtee. Olin alunperin aika-ajojen jälkeen sitä mieltä, että tylsä kausi tulossa ja Hamilton voittaa taas, kun Ferraritkin olivat niin kaukana. Ajattelin, että Valtterin apupoikamoodi aktivoidaan viimeistään, kun sirkus palaa Eurooppaan, eli Barcelonan tai Monacon aikaan, mutta ehkä tästä saadaankin vielä jopa ihan kiinnostavakin kausi. Se tietenkin vaatii, että Bottaksella kulkee seuraavissakin kisoissa, eikä pahasta olisi ollenkaan, jos Hamilton kokisi 1-2 moottorimurhetta tässä alkukauden aikana...

Räikköseltä ihan hyvä avaus myös. Voidaan sanoa kautta onnistuneeksi, jos Kimi pesee jatkuvasti tallikaverinsa ja ajelee noita 6-10 sijoja radalla kuin radalla. Ehkä Monacossa voisi olla hyvä sauma parempaankin, kun siellä kuski merkkaa autoa enemmän.
 
Hämmentävän itsevarma suoritus Bottakselta.. ihan uusi asenne ja itseluottamus, joka toivottavasti saa Hamiltonin pasmat sekaisin. Seuraavaan kisaan vielä paalupaikka ja toinen voitto, ja Hamiltonille mielellään keskeytys ollessaan 30 sekuntia Bottaksen perässä 2. sijalla, niin ollaan hyvällä mallilla :cool:
 
Kauden vuosinumero muuttuu, mutta meno pysyy vuodesta toiseen samana: Mersulla, tai siis Hamiltonilla, käy jatkuva tuuri, joka vie lähes kaiken mielenkiinnon seurata lajia. Sääli, että ennen niin mielenkiintoisesta lajista on kaikonnut kaikki maku. Kaiholla muistellen Sennan ja Prostin kisailuja, sittemmin Hill vs Schumacher, Häkkinen vs Schumacher, Räikkösen parhaat vuodet ja niin edelleen. Nyt on pitkään jo ollut selvää, kuka voittaa. Hamilton on myös henkilönä todella tympeä. Pidän hänestä jopa vähemmän kuin Schumista aikanaan, se kertonee aika paljon...

Vaan eipä tuolla rallin puolellakaan juuri kummemmin mene. Ajettu 4 rallia tältä kaudelta ja kahdessa kisassa Ogierilla käynyt onni. Suomalaiset eivät pärjää kovin kummoisesti. Toivotaan tietenkin, että mestaruus menisi lopulta Tänakille tai Neuvillelle. Parhaat ranskikset kun saa tunnetusti nakkarilta...

Onneksi on sentään Dirt Rally 2.0...
 
Kauden vuosinumero muuttuu, mutta meno pysyy vuodesta toiseen samana: Mersulla, tai siis Hamiltonilla, käy jatkuva tuuri, joka vie lähes kaiken mielenkiinnon seurata lajia.
Kieltämättä harmitti eilen Leclercin puolesta. Täysi hallinta, nopein mies radalla ja niin edelleen, mutta auto ei vaan kestänyt. Nimenomaan tuuria Hamiltonin hyväksi, että noin lähellä maalia auto piiputtaa. Toisaalta onneksi turva-auto pelasti ja toi viikonlopun parhaalle kuskille sentään uran ensimmäisen palkintopallisijan.

Onneksi Bottas pääsi myös hyville sijoituksille. Täytyy toivoa, ettei Mersulla vielä ole ykköskuskia valittu. Antaisivat Bottakselle kunnon mahdollisuuden.
 
Onko olemassa mahollisuus et Bottas voittaa jopa maailmanmestaruuden?

Jälleen kerran auto hajosi johtoasemasta ja Leclercin voitto meni sivu suun..
 
Tuli eilen katseltua hetkinen tuota KFIN Formula 1-sarjaa Twitchin puolelta ja siellä muistin, että tosiaan vajaan kahden viikon päästä Vapun päivänä tulee kuluneeksi tasan neljännesvuosisata eli 25 vuotta Ayrton Sennan traagisesta kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta Imolan radalla, joka siis tapahtui 1.5.1994. Ajattelin muistuttaa muitakin vähän pidempään formuloita seuranneita, että tällainen valitettava merkkipäivä on nyt tulossa.

Senna voitti urallaan 3 kuljettajien MM-titteliä(1988, 1990, 1991). Hän osallistui 162 osakilpailuun, joista voitti 41, palkintokorokkeelle yhteensä 80 kertaa, 65 paalupaikkaa. Lienee turvallista sanoa, että mestaruuksia olisi tullut vielä lisääkin ilman tuota onnettomuutta, kun katsotaan, kuinka hyvä auto Williams lopulta päätyi olemaan aikajanalla 1994-1997. Senna olisi mahdollisesti voittanut tuona aikajanana vielä pari mestaruutta lisää.

Olin itse 8 vuotias tuona Vappuna ja muistan aika kirkkaasti, kuinka tuo tragedia pysäytti melkein koko maailman. Suomessakin itkettiin tuon takia ja asiasta uutisoitiin useampana päivänä. Itse olin vielä sen verran nuori, etten tuolloin ihan täysin ymmärtänyt Sennan suuruutta, vaikka minulla joitain muistikuvia olikin vuoden 1991 mestaruudesta.

Ja toki myös muistutus ihan kaikille siitäkin faktasta, että tuona traagisena vappuviikonloppuna menehtyi myös toinenkin kuljettaja, kun Vapun aattona aika-ajoissa itävaltalainen Simtek-tallin autolla ajanut Roland Ratzenberger joutui kuolemaan johtaneeseen onnettomuuteen. Moni hänet unohtaa Sennan takia. Ironista sinänsä, että tuon onnettomuuden jälkeen Senna itse ilmaisi, että tuon tragedian takia koko kisa pitäisi perua. Näin ei tehty ja Senna vielä pohti, että jättäisi kuitenkin itse ajamatta kyseisen kisan. Hän kuitenkin lopulta päätti kisaan startata ja loppu on täyttä tragediaa.
 
Tuli eilen katseltua hetkinen tuota KFIN Formula 1-sarjaa Twitchin puolelta ja siellä muistin, että tosiaan vajaan kahden viikon päästä Vapun päivänä tulee kuluneeksi tasan neljännesvuosisata eli 25 vuotta Ayrton Sennan traagisesta kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta Imolan radalla, joka siis tapahtui 1.5.1994. Ajattelin muistuttaa muitakin vähän pidempään formuloita seuranneita, että tällainen valitettava merkkipäivä on nyt tulossa.

Senna voitti urallaan 3 kuljettajien MM-titteliä(1988, 1990, 1991). Hän osallistui 162 osakilpailuun, joista voitti 41, palkintokorokkeelle yhteensä 80 kertaa, 65 paalupaikkaa. Lienee turvallista sanoa, että mestaruuksia olisi tullut vielä lisääkin ilman tuota onnettomuutta, kun katsotaan, kuinka hyvä auto Williams lopulta päätyi olemaan aikajanalla 1994-1997. Senna olisi mahdollisesti voittanut tuona aikajanana vielä pari mestaruutta lisää.

Olin itse 8 vuotias tuona Vappuna ja muistan aika kirkkaasti, kuinka tuo tragedia pysäytti melkein koko maailman. Suomessakin itkettiin tuon takia ja asiasta uutisoitiin useampana päivänä. Itse olin vielä sen verran nuori, etten tuolloin ihan täysin ymmärtänyt Sennan suuruutta, vaikka minulla joitain muistikuvia olikin vuoden 1991 mestaruudesta.

Ja toki myös muistutus ihan kaikille siitäkin faktasta, että tuona traagisena vappuviikonloppuna menehtyi myös toinenkin kuljettaja, kun Vapun aattona aika-ajoissa itävaltalainen Simtek-tallin autolla ajanut Roland Ratzenberger joutui kuolemaan johtaneeseen onnettomuuteen. Moni hänet unohtaa Sennan takia. Ironista sinänsä, että tuon onnettomuuden jälkeen Senna itse ilmaisi, että tuon tragedian takia koko kisa pitäisi perua. Näin ei tehty ja Senna vielä pohti, että jättäisi kuitenkin itse ajamatta kyseisen kisan. Hän kuitenkin lopulta päätti kisaan startata ja loppu on täyttä tragediaa.

Toi Senna oli Brasiliassa varmaan samanlainen kansallissankari kuin Nykänen Suomessa. Tosin Mattia myös dissas moni.

Niin ja ehkä Brasiliassa joku näki Nelson Piquetin parempana jätkänä ku Senna..
 
Eihän se Lauda ollut lopulta edes kovin vanha, mutta olihan noita vaivoja ilmeisesti kertynyt. Silti aina ikävä lukea näitä kuolinuutisia. Toki tuo on sitä aikakautta, josta itsellä ei ole mitään muistikuvaa ja tallenteitakin nähnyt vain vähän. Se Hunt-Lauda-dokumenttileffa oli kyllä hyvä, kun pari vuotta sitten telkkarista sen näin, joten siltä pohjalta vähän on taustatietoa.

Kepeät mullat Laudalle. Hänet tullaan varmasti aina muistamaan siitä kaameasta onnettomuudesta ja kuinka hän siitä selvisi ja voitti vielä mestaruudenkin muutama vuosi paluunsa jälkeen.
 
Ylös Bottom