Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

No mä oonkin alottanu Wolfenstein 3Dstä ja pelannut kilpaa, niin että matseja näytettiin televisiossa jo 2004-2005. Ja siitäkin huolimatta tää edelleen lagaa ja ruudunpäivitys vaeltaa.

Ei oo kyllä haitannu ruudunpäivitys tai lagi. Piirtoetäisyys on vähän lyhyt, mutta mun mielestä tossa on aika hyvin käytetty irti ne tehot mitä tän sukupolven nuhapumpuista irtoaa
 
Parhaiten omaa kokemusta kuvaa input lagin tyyppinen tahmea ohjaustuntuma

Tämä on periaatteessa ongelma lähes joka pelissä konsolilla joka ei ole Call of Duty. BFV:n ohjaus on aikalailla samaa tasoa kuin BF1 jonka ohjaus oli hieman parempi kuin BF4:ssa (kai?). Yleisesti ottaen Battlefieldien ohjaus on ollut hyvä ja hyväksyttävän reagoiva. Tosin itselle kelpaisi hyvin että jokainen pelintekijä pyrkisi vain tylysti kopioimaan CoDin ohjaustuntuman.

BFV:ssa olen vain huomannut jotain erikoista aim assistin suhteen. Kun yrittää seurata jotain joka juoksee sivuttaissuunnassa ohitse kylki pelaajaa kohden niin välillä tuntuu ettei aim assist oikein kehtaa seurata.
 
Joo BFV:n aim assist on muuten hyvä. Erinomaista että päästiin eroon BF1:n hirveästä auto rotationista joka napautti tähtäimen automaattisesti kohilleen kun tähtäsi aseella. Välillä vain tuntuu että BFV:n aim assist ei toimi kunnolla. En vain tiedä onko tuo ongelma omassa päässäni vai onko siinä oikeasti jotain vikaa.
 
No eihän kukaan pelaamista vakavasti ottava pelaa FPS-pelejä millään konsolilla, vaan PC on tämän tyyppisille peleille se ainoa oikea alusta. Näin ei pääse framedropit häiritsemään omaa pelaamista.
Itse taidan olla vaan kasuaali, kun tykkään kavereiden kanssa heittää jargonia ja ottaa muutaman hiivan siinä ohessa.
 
http://eaassets-a.akamaihd.net/dice...2_Lightning_Strikes_Update_29012019_FINAL.pdf

Seuraavan pätsin tietoja. Huomenna ainakin servupätsi tulossa pelin päävalikon mukaan, joten kai pätsi tulee myös.
Hyvä että Dice on muuttanut taktiikkaansa ja korjaavat rankalla kädellä jo julkaistua mappia (panzerstorm). Tämä lupaa hyvää jatkossakin, vaikka jokin mappi ei ihan osuisi maaliin alussa.
Hieno homma, ehkä Panzerstormillekin voi antaa uuden mahdollisuuden.

Koska sen haavoittuneen raahaamisen pitäisi tulla mukaan kuvioihin?
 
Pelaatteko tätä aim assist päällä vai pois...itse pelannut tähän asti ilman ja mietin vaan että antaako turhan paljon etua muille?
 
Öö. Ei.

Omista mielipiteistähän täällä pitää keskustella. Voin toki väittää niitä universaaleiksi totuuksiksi, mutta ei mielipiteet siitä kuitenkaan totuuksiksi muutu.

Tämä keskustelu nyt on niin älytön. Oikeasti jonkun mielestä se on pois casuaalipelaajalta, jos pelissä on haastavampiakin tehtäviä niille, jotka niitä haluavat suorittaa? Eli lisää tehtäviä on joltakin pois?

Öö. Kyllä.

Siinä mielessä on hyvä puhua niin sanotusta yleisestä mielipiteestä, kun heille ne haasteet tehdään. Tottakai saa mielipiteensä sanoa. Toisaalta jos haluat perusteluja sille, miksei pelistä löydy sinulle tarpeeksi haastavia haasteita, ne löytyy yleisen mielipiteen takaa. Tämä keskustelu lähti rönsyilemään, kun valitit miksei tässä ole haastavampia tehtäviä ja sitten sinulle vastattiin että miksei.

Haastavammat haasteet on pois kasuaalipelaajilta, jos niiden taakse piilotetaan esim. uusia aseita.
 
Öö. Kyllä.

Siinä mielessä on hyvä puhua niin sanotusta yleisestä mielipiteestä, kun heille ne haasteet tehdään. Tottakai saa mielipiteensä sanoa. Toisaalta jos haluat perusteluja sille, miksei pelistä löydy sinulle tarpeeksi haastavia haasteita, ne löytyy yleisen mielipiteen takaa. Tämä keskustelu lähti rönsyilemään, kun valitit miksei tässä ole haastavampia tehtäviä ja sitten sinulle vastattiin että miksei.

Haastavammat haasteet on pois kasuaalipelaajilta, jos niiden taakse piilotetaan esim. uusia aseita.

Tehtävistä voitaisiin suunnitella motivoivampia/mielenkiintoisempia. Se ei automaattisesti tarkoita, että tehtävistä tulisi vaikeampia. Nykyiset tehtävät on laiskasti suunniteltuja ja mielikuvituksettomia. Täytän yhtä mielelläni Exceliä kuin teen näitä tehtäviä. Meneehän ne siinä sivussa.
 
Mukavaa kun eilen tuli uus patchi, jossa ne sai toimimaan tuon chatin, mutta voisivat kyllä laittaa sen hieman pienemälle, on nimittäin aika isolla tekstillä.
 
Mukavaa kun eilen tuli uus patchi, jossa ne sai toimimaan tuon chatin, mutta voisivat kyllä laittaa sen hieman pienemälle, on nimittäin aika isolla tekstillä.

Mikä se ajoittain esiintyvä piipitys on? Samantapainen ääni kuin ryhmänjohtajan antaessa uuden maalimerkin. Tuota ei esiintynyt kait ennen päivitystä.
 
Itsellä on nyt kerran pätsin jälkeen peli mennyt hirveäksi diashowksi, joka kesti noin 30 sekunttia. Peli pyöri siinä kirjaimellisesti tasoa 1 FPS. Olen nähnyt muiden ilmoittelevan samasta ongelmasta redditissä PS4:lla. Onneksi nyt käynyt vain kerran mutta tuntuu kyllä että aina kun jotain korjataan ni jotain menee myös rikki.

Tämä kuvaa hyvin BFV:tä:




Pätsi lisäsi myös sellasen indikaattorin joka sykkii siellä healthpäkin kohalla kun on ottanut osumaa. Itse en vain tuollaista muistutusta tarvitse niin se häiritsee tilanteissa kun ei haluaisi tuhlata parannusta. En löytänyt asetuksista kohtaa jolla sen saisi pois päältä. En tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on nyt kerran pätsin jälkeen peli mennyt hirveäksi diashowksi, joka kesti noin 30 sekunttia. Peli pyöri siinä kirjaimellisesti tasoa 1 FPS. Olen nähnyt muiden ilmoittelevan samasta ongelmasta redditissä PS4:lla. Onneksi nyt käynyt vain kerran mutta tuntuu kyllä että aina kun jotain korjataan ni jotain menee myös rikki.

Itsellä jumahti myös eilen, ainoa mikä auttoi oli pelin käynnistäminen uudelleen. Pelitunteja takana vähän yli 120 eikä vastaavaa ole tähän mennessä tapahtunut. Mustaa screeniä ja muuta mukavaa, mutta tämä oli jotain uutta.
 
Mukavaa kun eilen tuli uus patchi, jossa ne sai toimimaan tuon chatin, mutta voisivat kyllä laittaa sen hieman pienemälle, on nimittäin aika isolla tekstillä.
Onko sulla se chätin suurennus päällä? Sen kanssa kun teksti on todella isoa.
Mikä se ajoittain esiintyvä piipitys on? Samantapainen ääni kuin ryhmänjohtajan antaessa uuden maalimerkin. Tuota ei esiintynyt kait ennen päivitystä.
Piipitystä kuuluu ainakin sniperin spawni beaconista, frontlinesin pommeista jne.


Pätsi on tuntunut hyvältä. Mulla ei oikeastaan mikään enää pahemmin tunnu bugaavan. Hyppii nätisti, bipodi toimii nätisti, revive jne toimii nätisti, samoin kuin spawniminen.
Chätti toimii taas, frontlinesin HUD saatu takaisin jne. Ja nyt jalanäänet on fiksulla tasolla.
Lupailee myös hyvää Panzerstormin uudelleen rakennus, että myöhemmin voidaan eri pelimuotoihin saada parannusta vanhoihin mappeihinkin.

Oikeastaan ainut mikä ei toimi on frontlinesin haku advancedissa. Koska se etsii vanhaa Frontlines Small nimistä pelimuotoa. Frontlinesin löytää kun hakuun laittaa 32 pelaajan pelimuodot, mutta sieltä on ärsyttävä etsiä Deadmatchin ja Dominationin joukosta servuja. Mut pieni ongelma.
Ja on siellä frontlinesissa edelleen toki yksi ihme bugi...Rotterdamissa ja Devastationissa ei voi rakentaa enää mitään ja osa valmiiksi rakennetuista suojista puuttuu, jolloin esim Rotterdamin keskilippu on ihan aukeaa.

Noin muutoin mulla on nyt vihdoin peli pyörinyt kuten kuuluu. Aikaisemminkaan ei ongelmaa isommin ollut ja kaiken kanssa tulin toimeen ärsyyntymättä. Mutta nyt voidaan vihdoin alkaa odottaa sisältöä mun osalta ainakin. Peli on riittävän ehjä muutoin.

Sellanen mua on ihmetyttänyt, että aseiden äänet muuttuu kun on pleikkarin äänichätti käytössä. Aseiden äänet on jotenkin todella munattomia, mitta kun pelaa yksin ilman chättiä, niissä yks kaks onkin kunnon soundit ja teräviä ääniä jne. Muut äänet kuuluu ihan yhtä kovaa.
Bf1:ssä en ikinä huomannut sellaista.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom