Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Lara Croft and the Guardian of Light -peliä (Pelejä kultajäsenyydellä) ei voi ladata. Ei rekisteröidy "omistetuksi". Ilmaista näytti ja kaikki meni niin kuin yleensä, mutta ei vaan toimi. Antaa uudestaankin ostaa luottokortilla tuotteen, joka pitäisi jo "omistaa". En viitsi nyt kokeilla monia kertoja, etteivät vaan jonkin virheen takia ala veloittamaan ja en jaksa alkaa vääntämään osaamattoman, epäpätevän ja tietämättön tuen kanssa. (Kerran meni kaksi tuntia tšätissä hukkaan aikaan, enkä onneksi noudattanut heidän kaikkia ohjeitaan, joiden seuraaminen olisi mm. poistanut kaiken sisällön kiintolevyltäni (aivan turhaan), vaan luovutin asian ratkeamatta. Virhe oli heidän päässään, ja vaihtamalla konsolin alueeksi Yhdysvallat pelin pystyi lataamaan. Tuki on aivan Yhdysvallat-keskeinen, vain englanniksi, eivätkä näköjään osaa auttaa muunmaalaisia). Oletteko saaneet lunastettua ja/tai asennettua kyseisen pelin? Peli on ollut aikaisemminkin tarjolla, mutta minulla sitä ei vielä ollut.
 
Lara Croft and the Guardian of Light -peliä (Pelejä kultajäsenyydellä) ei voi ladata... Oletteko saaneet lunastettua ja/tai asennettua kyseisen pelin? Peli on ollut aikaisemminkin tarjolla, mutta minulla sitä ei vielä ollut.

Omistin pelin jo ennestään ja näyttää minulle omistettua, joten en pysty tätä itse kokeilemaan, mutta oletko kokeillut lunastaa pelin xbox.comin kautta?

Tässä linkkiä pelin omille sivuille: https://www.microsoft.com/fi-fi/p/l...ight/bx7xfz51xtw8?activetab=pivot:overviewtab
 
Olen kokeillut netissäkin, sielläkin vaan näyttää, etten "omista" peliä ostoista huolimatta. Vaikka olen sen jo ilmaisena pelinä ostanut. Lataamaan ei lähtenyt konsolilla ostettaessa suoraan, koska oli se toinen Gold-peli jo latauksessa. Ihmettelin, kun ei mennyt latausjonoon, ja aloin tutkia asiaa. Ei vaan toimi. Harmi, jäi ostamatta peli vuodenvaihteen alennusmyynnistäkin, kun epäilen, että tulisi sama ongelma. Xbox One -pelit toimivat, ennen Laraa lunastin tuon toisen Gold-pelin, jonka sai ladattua. Ei ole tällaista ongelmaa ollut ikinä ennen, enkä netistäkään löydy asiasta mitään.

Toinen ongelma, joka ehkä saattaa liittyä yllä olevaan, on se, että Xbox-kauppaan pitäisi asentaa muka koko ajan päivityksiä. Vaikka kauppa kyllä toimii. Päivityksen asentamalla päivitystarve ei poistu. Heti kohta on uusi päivitys, ja sitten taas uusi. Eivät voi olla mitään oikeita päivityksiä. Tätä on ollut jo pitempään. Nyt myös pari viikkoa sitten Phantom Dustiin on muka tullut täsmälleen pelin kokoinen päivitys. Siinä on se ongelma, että se ei lähde koskaan latautumaan. Samoin käy muistaakseni usein noille Xbox-kauppa -päivityksille, ensimmäisen voi saada asentumaan, mutta jokin latauksen alkamisessa kestää. Phantom Dustin päivitys ei koskaan onnistu lataamaan tavuakaan. Ja pelin saa silti käyntiin ilman päivitystä, kun painaa "Peruuta", vaikka konsoli ja peli olisi online-tilassa. Mikään muu peli ei käynnisty (edes täydet offline-yksinpelit), jos päivityksestä kieltäytyy, ellei ota nettiä pois fyysisesti tai asetuksista.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä taitaa olla isosti joku bitti solmussa laitteessa, lähtisin ite kyllä tekee resetit boxille tossa vaiheessa.
 
Nyt myös pari viikkoa sitten Phantom Dustiin on muka tullut täsmälleen pelin kokoinen päivitys. Siinä on se ongelma, että se ei lähde koskaan latautumaan. Samoin käy muistaakseni usein noille Xbox-kauppa -päivityksille, ensimmäisen voi saada asentumaan, mutta jokin latauksen alkamisessa kestää. Phantom Dustin päivitys ei koskaan onnistu lataamaan tavuakaan. Ja pelin saa silti käyntiin ilman päivitystä, kun painaa "Peruuta", vaikka konsoli ja peli olisi online-tilassa. Mikään muu peli ei käynnisty (edes täydet offline-yksinpelit), jos päivityksestä kieltäytyy, ellei ota nettiä pois fyysisesti tai asetuksista.

Itsellä oli vuoden päivät samaa "ongelmaa" blu-ray player appin kanssa. Aina se lähti leffoja pyöritämään valitsi sitten päivityksen tai kieltäytyi siitä. Ongelma korjaantui nyt kun päivitin onen x-malliin.
 
Toinen ongelma, joka ehkä saattaa liittyä yllä olevaan, on se, että Xbox-kauppaan pitäisi asentaa muka koko ajan päivityksiä. Vaikka kauppa kyllä toimii. Päivityksen asentamalla päivitystarve ei poistu. Heti kohta on uusi päivitys, ja sitten taas uusi. Eivät voi olla mitään oikeita päivityksiä. Tätä on ollut jo pitempään. Nyt myös pari viikkoa sitten Phantom Dustiin on muka tullut täsmälleen pelin kokoinen päivitys. Siinä on se ongelma, että se ei lähde koskaan latautumaan. Samoin käy muistaakseni usein noille Xbox-kauppa -päivityksille, ensimmäisen voi saada asentumaan, mutta jokin latauksen alkamisessa kestää. Phantom Dustin päivitys ei koskaan onnistu lataamaan tavuakaan. Ja pelin saa silti käyntiin ilman päivitystä, kun painaa "Peruuta", vaikka konsoli ja peli olisi online-tilassa. Mikään muu peli ei käynnisty (edes täydet offline-yksinpelit), jos päivityksestä kieltäytyy, ellei ota nettiä pois fyysisesti tai asetuksista.
Vedä vaan resetti koneelle ja siinä saa valita, että pelit & sovellukset jäävät kovolle, niin ei tarvitse kaikkea uudelleen latailla/asennella.
 
Luulin, että tuo jatkuva päivityksissä näkyvä Microsoft Store -päivitys on kaikilla tai ainakin laajasti ongelma. Netistä siitä löytyy tietoa. Jos näitä haamupäivityksiä, jotka eivät ole todellisia päivityksiä (Phantom Dustiin ei ole tullut oikeasti päivitystä!), alkaa tulla nimenomaan peleihin enemmänkin, sitten on varmaan pahempia ongelmia.

Mikä tuossa (https://support.xbox.com/fi-FI/xbox-one/console/reset-console-to-factory-defaults) on suurin menetys, jos jättää pelit kiintolevylle? Pelit ja kaupat kuitenkin toimivat, tuo Lara Croft -pelin lataaminen ja lunastus vain ongelmana nyt, joten ei ole mitään suurempaa tarvetta tehdä mitään, jossa menettää jotain. Aikaisemmin yhdesti konsoli käynnistyi itsestään. Huomasin, kun heräsin. Oli ollut monta tuntia auki päävalikossa. Säikähdin, kun näytön resoluutio oli 360p tai 480p tai vastaavaa, kun aukaisin television, pieni kuva keskellä, paksut mustat reunat. Tuosta on jo aikaa. Pähkäilin, että ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa olin ladannut tuollaisen ilmaisen viikonlopun kokeilun eräästä pelistä. Maanantai-aamuna sattui tuo, joten tuli mieleen, että pitikö konsolin jotenkin varmistaa käynnistymällä, että ottaa pelioikeuden pois määräaikana, joka sattui olemaan juuri noihin aikoihin. Virransäästötila on ollut aina käytössä, joten konsolin ei pitäisi pystyä itse käynnistymään. Sammutin konsolin ja seuraavalla käynnistyksellä vaihdoin asetuksista oikean resoluution. Toinen ongelma, joka on ollut yli kaksi vuotta mahdottomana (alkoi vähitellen, ongelman pahentuessa pikku hiljaa), on, että ohjain menettää koko ajan yhteyden. Ohjaimen piti olla muka kaikkien mukaan rikki, kun ei toimi niin kuin pitäisi kaikista ohjeista huolimatta. Mikään ei häiritse yhteyttä. Langatonta yhteyttä ei pitäisi edes käyttää, kun on johdolla kiinni. Mutta pelkästään johdolla ei toimi (niin olen melkein koko ajan käyttänyt ohjainta ennen ongelmia, ei huvita patterien vaihto. Ne kestävät vain muutaman tunnin täystärinällistä pelaamista mikrofoni kytkettynä ennen kuin tärinä heikkenee). Ainoa keino, jolla toimii, on että laittaa täydet paristot JA käyttää aina johdolla ohjainta. Paristot, joissa ei ole täydet palkit, eivät toimi johdon kanssa, vaan koko ajan konsoli hukkaa ohjaimen ja peli keskeytyy. Kauan sitten toimi niin kuin pitääkin, eli vaikka patteripesä tyhjänä USB-johdon kanssa. Mutta tuo tapa ilmeisesti rikkoi ohjaimen.
 
Redditiin on jaettu linkki kahden kuukauden 2$ Xbox Live -tarjouksesta: https://www.microsoft.com/p/xbox-live-gold/cfq7ttc0k5dj/000C

Minulla hintana näkyy 6,99 €/kuukausi, mutta sivun alalaidassa lukee:
Uudet jäsenet, jotka ostavat 1 kuukauden Xbox Live Gold -jäsenyyden hintaan 2 $ 12.2.2019 ja 21.2.2019 välisenä aikana, saavat tiliinsä automaattisesti toisen kuukauden ilman lisämaksua.
Kuten huomaatte, tuossa puhutaan dollareista.
 
Microsoft Rewards -sovellukseen piti asentaa päivitys. Silti sen käynnistyksessä tulee aina virhe, että Suomessa sitä ei tueta. Poistin taas. Taas järjestelmäpäivitys. Kun järjestelmää käynnistyy, konsoli kehottaa painamaan Xbox-painiketta, jotta saan avattua Microsoft Rewards -sovelluksen, jonka taas päivitys asensi. Konsolin asetuksissa maana on Suomi ja kielenä suomi. Huonoa toimintaa.
 
Oletko mukana Xbox Insider -ohjelmassa vai mitä kautta olet saanut Rewardsit käyttöön?

Jos pitäisi arvata jotain, niin bugailu johtuu siitä, että koko homma on vielä betavaiheessa. Laita palautetta toimimattomuudesta.
 
^ Itse en ainakaan ole insider ja minullekin tuo rewards sovellus tuli pari päivitystä sitten.
En sitä muuten olisi edes huomannut, mutta siellä se komeili muiden päivitettävien pelien ja sovellusten seassa update valikossa.
Ja eihän se tosiaan näin suomalaisena toimi tietenkään, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole joten olkoot siellä.
 
En ole minäkään insider ja tuli tosiaan jokunen tovi sit itekseen rewards sovelluksiin. Ja ei toimi täälläkään.
 
Tiedustelin tuosta Insider-statuksesta siksi, että heille rewardsit ovat betassa. Suomi kun ei näköjään kuulu alueena tuohon:


Mullakin taitaa olla tuo appi asennettuna koneelle, koska se oli storessa, mutta en ole koskaan saanut sitä toimimaan.
 
Oletko mukana Xbox Insider -ohjelmassa vai mitä kautta olet saanut Rewardsit käyttöön?

Jos pitäisi arvata jotain, niin bugailu johtuu siitä, että koko homma on vielä betavaiheessa. Laita palautetta toimimattomuudesta.

En ole mukana Xbox Insider -ohjelmassa.

Sovellus asentuu itsestään jokaisesen käyttöjärjestelmäpäivityksen jälkeen. Poistan sen, jos jaksan. Välillä olen kokeillut aukaista sen, mutta aina tulee virhe, koska sovellusta ei tueta Suomessa. Siksi ihmettelenkin, että miksi helvetissä se pitää pakkoasentaa konsolille joka kerta päivityksen yhteydessä? Kun sitä ei täällä tueta. Olen kuullut, että ihmiset saavat tuon kautta jotenkin ilmaista Gold ja Game Pass -aikaa, joten olisin kiinnostunut kokeilemaan, mutta Suomea ei vieläkään tueta, jos koskaan.

Siis kun aukaisee sovelluksen, tulee virhesanoma, joka kertoo, että ei tueta alueellasi. Kokeile itse, niin näet. Eikö sinulle ole ilmestynyt tuo sovellus sovellusten joukkoon, vaikka et olisi itse asentanut?
 
Myös meikulle tuo Xbox Rewards -sovellus tuli jossain vaiheessa yllättäen ja pyytämättä, vaikken ole koskaan Onen käyttöjärjestelmän alpha- tai betatesteihin osallistunut. Eipä tuo tuolla kuitenkaan leipää pyydä taikka paljoa kiintolevytilaa vie, joten en ole kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota.
 
Mikä ihme on, kun tavallinen, erittäin yleinen USB-näppäimistö ei toimi millään Xbox One X -konsolissa? Kokeilin, olisiko USB-portti rikki. Vaikka aikaisemmin ohjain on toiminut siitä. Muut laitteet toimivat kyseisestä USB-portista, ei ollut siitä kyse. Näppäimistö rikki? Kokeilin laittaa toiseen Xbox One -konsoliin, toimii niin kuin pitää sen kanssa. Uudelleenkäynnistys ja uudelleenliittäminen ym. kokeiltu. Nettihaun perusteella muilla ei näytä olevan tällaista ongelmaa.
 
Ylös Bottom