Xbox One

pelle

Well-Known Member
^ Itse en ainakaan ole insider ja minullekin tuo rewards sovellus tuli pari päivitystä sitten.
En sitä muuten olisi edes huomannut, mutta siellä se komeili muiden päivitettävien pelien ja sovellusten seassa update valikossa.
Ja eihän se tosiaan näin suomalaisena toimi tietenkään, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole joten olkoot siellä.

Thablad

Active Member
En ole minäkään insider ja tuli tosiaan jokunen tovi sit itekseen rewards sovelluksiin. Ja ei toimi täälläkään.

cobalos

Well-Known Member
Tiedustelin tuosta Insider-statuksesta siksi, että heille rewardsit ovat betassa. Suomi kun ei näköjään kuulu alueena tuohon:

Mullakin taitaa olla tuo appi asennettuna koneelle, koska se oli storessa, mutta en ole koskaan saanut sitä toimimaan.

Uuha

Member
Oletko mukana Xbox Insider -ohjelmassa vai mitä kautta olet saanut Rewardsit käyttöön?

Jos pitäisi arvata jotain, niin bugailu johtuu siitä, että koko homma on vielä betavaiheessa. Laita palautetta toimimattomuudesta.
En ole mukana Xbox Insider -ohjelmassa.

Sovellus asentuu itsestään jokaisesen käyttöjärjestelmäpäivityksen jälkeen. Poistan sen, jos jaksan. Välillä olen kokeillut aukaista sen, mutta aina tulee virhe, koska sovellusta ei tueta Suomessa. Siksi ihmettelenkin, että miksi helvetissä se pitää pakkoasentaa konsolille joka kerta päivityksen yhteydessä? Kun sitä ei täällä tueta. Olen kuullut, että ihmiset saavat tuon kautta jotenkin ilmaista Gold ja Game Pass -aikaa, joten olisin kiinnostunut kokeilemaan, mutta Suomea ei vieläkään tueta, jos koskaan.

Siis kun aukaisee sovelluksen, tulee virhesanoma, joka kertoo, että ei tueta alueellasi. Kokeile itse, niin näet. Eikö sinulle ole ilmestynyt tuo sovellus sovellusten joukkoon, vaikka et olisi itse asentanut?

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Myös meikulle tuo Xbox Rewards -sovellus tuli jossain vaiheessa yllättäen ja pyytämättä, vaikken ole koskaan Onen käyttöjärjestelmän alpha- tai betatesteihin osallistunut. Eipä tuo tuolla kuitenkaan leipää pyydä taikka paljoa kiintolevytilaa vie, joten en ole kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota.

Uuha

Member
Mikä ihme on, kun tavallinen, erittäin yleinen USB-näppäimistö ei toimi millään Xbox One X -konsolissa? Kokeilin, olisiko USB-portti rikki. Vaikka aikaisemmin ohjain on toiminut siitä. Muut laitteet toimivat kyseisestä USB-portista, ei ollut siitä kyse. Näppäimistö rikki? Kokeilin laittaa toiseen Xbox One -konsoliin, toimii niin kuin pitää sen kanssa. Uudelleenkäynnistys ja uudelleenliittäminen ym. kokeiltu. Nettihaun perusteella muilla ei näytä olevan tällaista ongelmaa.

janneus

Active Member
Ei ole HBO Nordiccia xbox onella. 360:llä kai on yhä, joskin sen toimivuus on ollut aina luokkaa kamaluus.

Enemy

Well-Known Member
Nyt on virallisesti vahvistettu Xbox One S - All Digital Edition. Julkaisu 7. toukokuuta hintaan 249 dollaria. Eli levyasematon Xbox.

Jogi

Well-Known Member
Herättää kysymyksen, miksi kukaan ostaisi tuota tuolla hintaa tai edes ilmaiseksi? Ellei tuohon tule jotain jatkuvaa alea että digipelit saa puoleen hintaan niin täysin käsittämätön idea, ostajille ei mitään extraa verrattuna normiversioon ja silti joutuu digipeleistä pitkälti maksamaan enemmän kuin fyysisistä.

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Herättää kysymyksen, miksi kukaan ostaisi tuota tuolla hintaa tai edes ilmaiseksi? Ellei tuohon tule jotain jatkuvaa alea että digipelit saa puoleen hintaan niin täysin käsittämätön idea, ostajille ei mitään extraa verrattuna normiversioon ja silti joutuu digipeleistä pitkälti maksamaan enemmän kuin fyysisistä.
Tulee siinä jotain ekstraa. Kolme peliä esiasennettuna (Minecraft, Sea of Thieves ja Forza Horizon 3) ja oma alennuksensa Xbox Game Passiin (kolme kuukautta 1 eurolla).

Olen silti samaa mieltä. Aivan liian kallis. Hintaeron pitäisi olla vähintään 100 dollaria normaaliin S:ään nähden. 4K Ultra HD Blu-ray aseman poistaminen on kuitenkin niin iso miinus, ei pelkästään fyysisten pelien takia, vaan 4K elokuvien. Xbox One S on kuitenkin ollut ihan varteenotettava 4K elokuvien soitin verrattuna jopa ihan asiaan dedikoituneisiin laitteisiin. Xboxilla kun on voinut lisäksi pelata ja käyttää jos jonkinmoisia applikaatioita.

Hyvä puoli on se, että sanoivat digital editionin seuraavan normi S:n alennuksia, joten menneeseen vedoten tätä voi hyvinkin saada 150 dollarilla, kunhan jaksaa odottaa seuraavia aleja.

cobalos

Well-Known Member
Samaa mieltä - liian kallis noilla ominaisuuksilla.

Hinta 179-199 € paikkeille ja pysyvä alennus Game Passiin, niin tuo olisi loistava diili.

Robotti

Active Member
Onko Xbox Onen pelikoodeja sidottu minkään tietyn alueen kauppapaikkaan? Voinko antaa Suomesta saadun koodin amerikkalaiselle kaverilleni? Voiko kaveri pelata peliä Xbox Play Anywhere -peliä PC:llä, vaikka hänellä ei ole koskaan Xboxia ollutkaan?

Gimble

Well-Known Member
Onko Xbox Onen pelikoodeja sidottu minkään tietyn alueen kauppapaikkaan? Voinko antaa Suomesta saadun koodin amerikkalaiselle kaverilleni? Voiko kaveri pelata peliä Xbox Play Anywhere -peliä PC:llä, vaikka hänellä ei ole koskaan Xboxia ollutkaan?
En ihan vannomaan voi mennä, mutta luulen että koodi toimii suoraan riippumatta siitä mikä Region kaverilla on omassa profiilissa. Jos jostain syystä ei toimisi kaveri etsii jostain Xbox One käsiinsä ja laittaa siihen koodin syötön ajaksi suomiasetukset.

Ei ole Play Anywhere pelien pelaamiselle mitään Xbox One omistamispakkoa, voit antaa vaikka Halo Wars 2 koodin PC-kaverille ja pelailla sitä crossplay yhdessä sen jälkeen kun on vaan ladattu tietsikalle.

Robotti

Active Member
En ihan vannomaan voi mennä, mutta luulen että koodi toimii suoraan riippumatta siitä mikä Region kaverilla on omassa profiilissa. Jos jostain syystä ei toimisi kaveri etsii jostain Xbox One käsiinsä ja laittaa siihen koodin syötön ajaksi suomiasetukset.

Ei ole Play Anywhere pelien pelaamiselle mitään Xbox One omistamispakkoa, voit antaa vaikka Halo Wars 2 koodin PC-kaverille ja pelailla sitä crossplay yhdessä sen jälkeen kun on vaan ladattu tietsikalle.
Kokeilemallahan tämä olisi selvinnyt heti, mutta en haluaisi tuottaa kaverille pettymystä tyyliin "tässä sulle ilmainen peli -> oho, et voikaan käyttää, ei sit mitään". Mutta hyvältä kuulostaa. Kiitti vastauksesta!

Ylös Bottom