Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Ei ole HBO Nordiccia xbox onella. 360:llä kai on yhä, joskin sen toimivuus on ollut aina luokkaa kamaluus.
 
Nyt on virallisesti vahvistettu Xbox One S - All Digital Edition. Julkaisu 7. toukokuuta hintaan 249 dollaria. Eli levyasematon Xbox.

 
Herättää kysymyksen, miksi kukaan ostaisi tuota tuolla hintaa tai edes ilmaiseksi? Ellei tuohon tule jotain jatkuvaa alea että digipelit saa puoleen hintaan niin täysin käsittämätön idea, ostajille ei mitään extraa verrattuna normiversioon ja silti joutuu digipeleistä pitkälti maksamaan enemmän kuin fyysisistä.
 
Herättää kysymyksen, miksi kukaan ostaisi tuota tuolla hintaa tai edes ilmaiseksi? Ellei tuohon tule jotain jatkuvaa alea että digipelit saa puoleen hintaan niin täysin käsittämätön idea, ostajille ei mitään extraa verrattuna normiversioon ja silti joutuu digipeleistä pitkälti maksamaan enemmän kuin fyysisistä.
Tulee siinä jotain ekstraa. Kolme peliä esiasennettuna (Minecraft, Sea of Thieves ja Forza Horizon 3) ja oma alennuksensa Xbox Game Passiin (kolme kuukautta 1 eurolla).

Olen silti samaa mieltä. Aivan liian kallis. Hintaeron pitäisi olla vähintään 100 dollaria normaaliin S:ään nähden. 4K Ultra HD Blu-ray aseman poistaminen on kuitenkin niin iso miinus, ei pelkästään fyysisten pelien takia, vaan 4K elokuvien. Xbox One S on kuitenkin ollut ihan varteenotettava 4K elokuvien soitin verrattuna jopa ihan asiaan dedikoituneisiin laitteisiin. Xboxilla kun on voinut lisäksi pelata ja käyttää jos jonkinmoisia applikaatioita.

Hyvä puoli on se, että sanoivat digital editionin seuraavan normi S:n alennuksia, joten menneeseen vedoten tätä voi hyvinkin saada 150 dollarilla, kunhan jaksaa odottaa seuraavia aleja.
 
Samaa mieltä - liian kallis noilla ominaisuuksilla.

Hinta 179-199 € paikkeille ja pysyvä alennus Game Passiin, niin tuo olisi loistava diili.
 
Onko Xbox Onen pelikoodeja sidottu minkään tietyn alueen kauppapaikkaan? Voinko antaa Suomesta saadun koodin amerikkalaiselle kaverilleni? Voiko kaveri pelata peliä Xbox Play Anywhere -peliä PC:llä, vaikka hänellä ei ole koskaan Xboxia ollutkaan?
 
Onko Xbox Onen pelikoodeja sidottu minkään tietyn alueen kauppapaikkaan? Voinko antaa Suomesta saadun koodin amerikkalaiselle kaverilleni? Voiko kaveri pelata peliä Xbox Play Anywhere -peliä PC:llä, vaikka hänellä ei ole koskaan Xboxia ollutkaan?

En ihan vannomaan voi mennä, mutta luulen että koodi toimii suoraan riippumatta siitä mikä Region kaverilla on omassa profiilissa. Jos jostain syystä ei toimisi kaveri etsii jostain Xbox One käsiinsä ja laittaa siihen koodin syötön ajaksi suomiasetukset.

Ei ole Play Anywhere pelien pelaamiselle mitään Xbox One omistamispakkoa, voit antaa vaikka Halo Wars 2 koodin PC-kaverille ja pelailla sitä crossplay yhdessä sen jälkeen kun on vaan ladattu tietsikalle.
 
En ihan vannomaan voi mennä, mutta luulen että koodi toimii suoraan riippumatta siitä mikä Region kaverilla on omassa profiilissa. Jos jostain syystä ei toimisi kaveri etsii jostain Xbox One käsiinsä ja laittaa siihen koodin syötön ajaksi suomiasetukset.

Ei ole Play Anywhere pelien pelaamiselle mitään Xbox One omistamispakkoa, voit antaa vaikka Halo Wars 2 koodin PC-kaverille ja pelailla sitä crossplay yhdessä sen jälkeen kun on vaan ladattu tietsikalle.

Kokeilemallahan tämä olisi selvinnyt heti, mutta en haluaisi tuottaa kaverille pettymystä tyyliin "tässä sulle ilmainen peli -> oho, et voikaan käyttää, ei sit mitään". Mutta hyvältä kuulostaa. Kiitti vastauksesta!
 
Taas muuttuu dashboard hieman. Ehkäpä saavat tuosta nopeamman tällä kertaa.
xboxdesign.0.jpg


 
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten ihmiset linkittävät noita Xbox Onen kaappauksia www:hen kaikkien nähtäväksi? Videoleikkeen voi lähettää Liveen ja OneDriveen. Lähetin molempiin. Missä leike nyt on? Mistä saan linkin, jolla katsoa se tietokoneella? Miten OneDriveen lähetys onnistui, koska ei minulla ole mitään OneDrive-tunnusta? Mikä tuo edes on? Miten siis ihmiset saavat jaettua nettiin tietokoneen selaimella katsottavaksi pelipätkiä?
 
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten ihmiset linkittävät noita Xbox Onen kaappauksia www:hen kaikkien nähtäväksi? Videoleikkeen voi lähettää Liveen ja OneDriveen. Lähetin molempiin. Missä leike nyt on? Mistä saan linkin, jolla katsoa se tietokoneella? Miten OneDriveen lähetys onnistui, koska ei minulla ole mitään OneDrive-tunnusta? Mikä tuo edes on? Miten siis ihmiset saavat jaettua nettiin tietokoneen selaimella katsottavaksi pelipätkiä?

En ole aivan varma ymmärsinkö mitä tarkoitat mutta itse ladannut pelikuvia esimerkiksi siten että kirjautunut Microsoftin sivuille ja sieltä valinnut Xbox profiilini ja sieltä sitten ladannut sen koneelle.
Myös olen tehnyt sitä että puhelimen kautta Xbox sovelluksella ladannut kuvan puhelimelle ja lähettänyt omaan sähköpostiin.
 
Miten OneDriveen lähetys onnistui, koska ei minulla ole mitään OneDrive-tunnusta? Mikä tuo edes on?

Ellei mikään ole muuttunut niin voit kirjautua one driveen ihan sillä samalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla kuin mitä käytät boxilla.
https://onedrive.live.com/about/fi-fi/

Gamedvr on se mitä monet käyttää.
Tuolta siis löytyy kaikki sun liveen lataamasi kuvat ja videot. Ei tarvitse kuin kirjoittaa oma gamertag tuohon etusivun hakuun.
 
Gamedvr on se mitä monet käyttää.
Tuolta siis löytyy kaikki sun liveen lataamasi kuvat ja videot. Ei tarvitse kuin kirjoittaa oma gamertag tuohon etusivun hakuun.

Itse olen käyttänyt myös tuota GameDVR:ää. Ainakin mulla on niin, ettei tarvitse edes valita mitään liveen lataamista, vaan kaikki mun itse talteen ottamani kaappaukset näkyvät tuolla automaattisesti.
 
^ Sen saa määritettyä boxin asetuksista, että lataako se ne automaattisesti vai ei. Defaultina tuo taitaa olla päällä.
 
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten ihmiset linkittävät noita Xbox Onen kaappauksia www:hen kaikkien nähtäväksi? Videoleikkeen voi lähettää Liveen ja OneDriveen. Lähetin molempiin. Missä leike nyt on? Mistä saan linkin, jolla katsoa se tietokoneella? Miten OneDriveen lähetys onnistui, koska ei minulla ole mitään OneDrive-tunnusta? Mikä tuo edes on? Miten siis ihmiset saavat jaettua nettiin tietokoneen selaimella katsottavaksi pelipätkiä?

Mitä ajattelit klipillä tehdä ja kuinka pitkistä puhutaan, niitä on kahdenlaisia. Lyhyitä ja pitkiä. Tässä on käsitelty edellisissä viesteissä menestyksekkäästi lyhyitä klippejä jotka voivat olla siis 30 secs -> 5 min (30 FPS) riippuen resoluutiosta ja ne upload automatic profiiliisi jos haluat. Sitten on pitkät klipit eli USB (NTFS formatoitu) massamuisti vain kiinni ja sinne voi tallettaa max tunnin klippejä. Perusboksilla voi tallettaa FullHD 30 FPS ja Xbox One X ottaa purkkiin myös 4K HDR@60 FPS. Ne eivät upload mihinkään vaan yksinkertaisesti vain tallettuu sinne kovolle, sitten tietokoneella voit tehdä niillä sen jälkeen mitä haluat.
 
Ylös Bottom