Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Saako PS4:lle, Logitech G29:n kaveriksi kaupasta käsijarrua?

Rupesi kiinnostamaan, kun Dirt Rally 2.0 innostuin pelaa. Tykkään käyttää eritoten H-kaavio shifteriä vanhemmissa autoissa ja uusimmissa olisi siistiä vaihtaa ratin laipoilla, mutta nyt ei onnistu, kun toisen laipan uhrasin käsijarrulle. Koitin kytkinpolkimeenkin mapata känkän, mutta ei tuntunut hyvältä.

DR2.0 känkkä taitaa olla digitaalinen on/off, joten harkinnassa myös G29 modaus. Onko kukaan täällä moista tehnyt?
 
Logitechin oman vaihteiston modaus voisi toimia jotenkin. Tuskin siitä mitään pro versiota saa mutta kaikenmaailman kuminauhavirityksiä pitäisi löytyä.
Mieleen tulee kaupallisista vain Thrustmaster TSS mutta onko se suoraan konsoliin menevä vai vaatiiko saman valmistajan ratin? Saatavuus onkin toinen juttu.
 
Jos haluat G29 jotenkin modata käsijarrun niin suosittelen Dim Sim Racingilta vaikka tätä: https://www.ebay.com/itm/Sim-Racing...753292?hash=item2a7e400d0c:g:NOIAAOSwdGFY2gmh

Itsellä vastaava käsijarru mutta valmiilla USB plugilla ja ollut todella tyytyväinen, mutta pelaan PC:llä joten ei mitään hajua toimiiko konsoleilla. Mutta tuo malli jossa ei ole usb:tä voisi suht helposti kolvata kiinni G29 piirilevyyn tai sitten voihan tuollaisen tehdä itsekin jos osaa. Sellainen sitten vielä että tuolta tilatessa tulee tullimaksut päälle koska tuotteet valmistetaan Venäjällä.
 
Kiitoksia vastauksista, taidan kallistua kevyeen modaukseen. Pitää vähän suunnitella, saako tehtyä riittävän hyvän. Tai pidän vaan känkän ratin lavassa ja vaihteet vaihdan H-kaaviolla.
 
Itse lopulta tykästynyt tuohon kytkinpolkimelle mapattuun käsijarruun. Alkuun arvoin pidänkö vai en mutta kun siihen tottuu on se todella hyvä.
Kisoissa ei kuitenkaan ole aikaa kytkintä polkea ja H-vaihteistolla ei vaihde mene päälle ellei ensin ole kytkintä painanut ja sekös harmittaa tiukassa paikassa :)
Saturaatiota muutin että se ottaa heti pinnassa, vaikka pitäisi digitaalisena on/off ottaa muutenkin.
Jos keksit jonkun hyvän modauksen, niin kerro ihmeessä!

Itsellä G29 ratti vaihdettu ja painikkeet sen verran piilossa alkuperäiseen verrattuna, että nappi ei tule kysymykseen. On kyllä mielestäni huono muutenkin, se pitäisi sitten olla kehän välittömässä läheisyydessä että saisi vain sormea ojentamalla painettua.
 
Viimeksi muokattu:
Itse lopulta tykästynyt tuohon kytkinpolkimelle mapattuun käsijarruun. Alkuun arvoin pidänkö vai en mutta kun siihen tottuu on se todella hyvä.
Kisoissa ei kuitenkaan ole aikaa kytkintä polkea ja H-vaihteistolla ei vaihde mene päälle ellei ensin ole kytkintä painanut ja sekös harmittaa tiukassa paikassa :)
Saturaatiota muutin että se ottaa heti pinnassa, vaikka pitäisi digitaalisena on/off ottaa muutenkin.
Jos keksit jonkun hyvän modauksen, niin kerro ihmeessä!

Itsellä G29 ratti vaihdettu ja painikkeet sen verran piilossa alkuperäiseen verrattuna, että nappi ei tule kysymykseen. On kyllä mielestäni huono muutenkin, se pitäisi sitten olla kehän välittömässä läheisyydessä että saisi vain sormea ojentamalla painettua.

Jep, ei toimi ralli-pelissä känkkä ratin napilla. Rattia pyöritellään välillä niin nopeesti ja enemmän kuin rataohjuksissa. Menee homma hapuiluksi, jos sen esim laittaa ympyrään, tai muihin nappeihin.
 
Tämän tyypistä ratkaisua mietin itse aikanaan G29:n kanssa,


ainoa ero se että polkimeen lykkäisi vaan pitkät johdot eli se olisi kytkinpolkimen tilalla.
 
Itse lopulta tykästynyt tuohon kytkinpolkimelle mapattuun käsijarruun. Alkuun arvoin pidänkö vai en mutta kun siihen tottuu on se todella hyvä.
Kisoissa ei kuitenkaan ole aikaa kytkintä polkea ja H-vaihteistolla ei vaihde mene päälle ellei ensin ole kytkintä painanut ja sekös harmittaa tiukassa paikassa :)
Saturaatiota muutin että se ottaa heti pinnassa, vaikka pitäisi digitaalisena on/off ottaa muutenkin.
Jos keksit jonkun hyvän modauksen, niin kerro ihmeessä!

Itsellä G29 ratti vaihdettu ja painikkeet sen verran piilossa alkuperäiseen verrattuna, että nappi ei tule kysymykseen. On kyllä mielestäni huono muutenkin, se pitäisi sitten olla kehän välittömässä läheisyydessä että saisi vain sormea ojentamalla painettua.
Ite käytän tuossa T300 ratissa käsijarrua ympyrässä. Joka on suoraan oikean käden peukalon alla. Yleensä ne harping vai mikä se ralli sana onkaan? On suoran jälkeen niin nopeesti vaan napauttaa yhtä nappia :)
 
Ite käytän tuossa T300 ratissa käsijarrua ympyrässä. Joka on suoraan oikean käden peukalon alla. Yleensä ne harping vai mikä se ralli sana onkaan? On suoran jälkeen niin nopeesti vaan napauttaa yhtä nappia :)

Ite käytän myös ympyrää T300 Alcantarassa.
Mietin tuossa jos hommais TH8A käsijarruksi, itellä on yhdistetty G25 jarru ja kytkinpoljin niin TH8A ois pelkkä käsijarru, on se turhan hintava pelkäksi käkkäriksi.
 

Verkkiksestä löyty tämmöne ratti. Ajais käytännnössä saman kun se Ferrarin malli jonka oon kans tänne jossai kohtaa linkannu. :)

Ite myin ferrarin ratin veks ja tämä tilalle. Hemmetin hyvältä tuntuva ratti mutta tosta käsi pehmusteesta irtoaa jotain "likaa" käsiin. Ostin ekaks hanskat ja koitin ajella ne kädessä mut nappien painelu ei oikein toiminut niin pistin sitten jääkiekko erkka teippiä pinnoitteen päälleIMG_20190720_192355.jpg
 
Ite myin ferrarin ratin veks ja tämä tilalle. Hemmetin hyvältä tuntuva ratti mutta tosta käsi pehmusteesta irtoaa jotain "likaa" käsiin. Ostin ekaks hanskat ja koitin ajella ne kädessä mut nappien painelu ei oikein toiminut niin pistin sitten jääkiekko erkka teippiä pinnoitteen päälleNäytä liitetiedosto 2073
Pitääkö paikkaansa se että tuo on noita kädensijojen pehmusteita lukuunottamatta täysin metallinen? Tämä tuli luettua valmistajan sivuilta.

Siinä Ferrari ratissa kuulemma suuri osa napeista on siinä ihan vaan "näön vuoksi" niillä ei pelissä tee mitään.
Ferrarin lisenssi maksaa tietysti extraa mutta jos se extra on nappeja joilla ei tee mitään niin..

Tässä on niitä on järjellinen määrä ja kaikille keksii käyttöä. Tuohon oikean puoleiseen punaiseen saisi kätevästi käsijarrun jos tarve vaatii.
 
Pitääkö paikkaansa se että tuo on noita kädensijojen pehmusteita lukuunottamatta täysin metallinen? Tämä tuli luettua valmistajan sivuilta.

Siinä Ferrari ratissa kuulemma suuri osa napeista on siinä ihan vaan "näön vuoksi" niillä ei pelissä tee mitään.
Ferrarin lisenssi maksaa tietysti extraa mutta jos se extra on nappeja joilla ei tee mitään niin..

Tässä on niitä on järjellinen määrä ja kaikille keksii käyttöä. Tuohon oikean puoleiseen punaiseen saisi kätevästi käsijarrun jos tarve vaatii.
Joo ihan metallinen runko on
 
Ite myin ferrarin ratin veks ja tämä tilalle. Hemmetin hyvältä tuntuva ratti mutta tosta käsi pehmusteesta irtoaa jotain "likaa" käsiin. Ostin ekaks hanskat ja koitin ajella ne kädessä mut nappien painelu ei oikein toiminut niin pistin sitten jääkiekko erkka teippiä pinnoitteen päälle

Ite leikkasin ajohanskoista peukalon ja etusormen päät pois.
 
Jätin hanskoihin pelkän etusormen kun sillä tulee vaihdettua läpysköjä, muut katkaisin puolivälistä.

Tämmöiset hanskat, ei oo ainakaan vielä ollut mitään valittamista, en tiedä sitten että kuluttavatko jotenkin erityisen paljon tuota alcantaraa, en ainakaan ole huomannut monen kuukauden käytöllä mitään.
https://www.stokker.com/kindad-peopesas-vahustatud-nitriil-grips-tech-9-gloves-pro/320839680

Nuo on niin hengittävät hanskat että ei edes välttämättä tarvi leikata sormia pois.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on hanskoina vaan sellaiset perus ns. neulesormikkaat jota myydään joka kaupassa.
Tosin rattina mulla on vain thrustmasterin T150 ja tmx ja jos noita veivasi pari tuntia niin sai nyppiä kämmenistä ihoa irti sen jälkeen.
Ratin nappeja on hyvä käyttää ja mikä tärkeintä niin edes kuuden tunnin rallin ajamisen jälkeen kädet ei näytä siltä kuin mulla olisi joku pahempikin sairaus :D
 
Ei paha, ton tyylinen pitää tehdä. Nyt känkkä kytkinpolkimessa, mikä on osoittautunut totuttelun jälkeen sittenkin parhaaksi kompromissiksi.
Pistä projektikuvia jos teet tuollaisen modin, tuossa kun se ohjeistus olisi saanut olla vähän tarkempi.
Joo ite tykkään kanssa käsijarrusta kytkimellä, enkä tiedä jaksanko tuohon modiin ryhtyä vain yhden digitaalisen napin baindaamiseksi ripustuskoukulle ;)
Ratin vaihdossa ja kaasupolkimen potikan putsaamisessa oli jo askaretta yllin kyllin.

Eiku se olikin tuo itse känkäntekovideo joka oli vähän epäselvä:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom