Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Siitä ei montaa vuotta ole kun ajattelin samalla tavalla, varsinkin japski peleistä että se överiks vedetty lapsellinen huumori ei ole mun juttu. Tyyliin että miks helvetissä pahvilaatikkoon piiloutuminen on hienoa "realistisessa" hiippailupelissä, tai miksi yakuzassa kalsareissa tanssiva hyypiö on jotenkin hauskaa, tai ylipäänsä miksi pitää tämmösiä typeriä juttuja laittaa peliin, hain peleiltä realistisuutta enkä voinut sietää mitään niin överiä.

Kunnes annoin periksi ja aloin antaa uusia mahdollisuuksia niin sanotusti oudoille peleille, JRPG, yakuzat, Nino Kuni, Persona5, Nier: Automata jne. Miten kävikään? Se outo överiks vedetty japanilainen meininki upposki muhun ja kovaa, olen myös siitä kiitollinen että nykyään pystyn pelaa pelejä hieman avoimmin mielin enkä lähe tuomitsee, esim yakuza sarjassa on aivan erinoimaisesti yhdistetty "lapsellinen överisyys" mutta siinä samalla pystytään kuitenkin kertomaan todella vakavaa tarinaa niin vakuuttavasti että hetki sitten kadulla vastaan tullut kalsarihemmo tai karaokebaaris ballaadeja laulaminen unohtuu täysin.

Yakuza sarjassa tajusin että näin se on, myös elämässä, se ei ole aina niin vakavaa. Asioille voi myös nauraa.

Joten nyt tullaan tähän kojimaan, joka on monelle kun eräs outo japanilainen isoisä, joka pystyy tekemään peleistä niin hemmetin outoja mutta kuitenkin niin helvetin hyvää ja viihdyttävää jälkee niin tarinan kun pelaamisen puolesta. Enkä ole yhtään yllättynyt että Death Strangingissa tulee olemaan niin outoja juttuja että monet tulee olemaan ihan "wtf is this". Enkä näe tätä ollenkaan huonona asiana, näitä ns. Vakavia "realistsia" pelejä kun tulee ovista ja ikkunoista jotka eivät läpipeluun jälkeen jätä muistiin mitään. Joskus, jopa peleissä on hienoa saada sitä nii sanottua brain fuckia.
Yakuzat ja Personat ovat kyllä minullekin olleet todella mieleisiä pelejä. Juuri noiden japsipelien parhaimmistoa. Yakuzan huumori toimii minullekin ainakin suhteellisen usein. Ja siinä on tuo vakavampi puoli myös niin hyvin tehty, että sarja on ollut itsellenikin mieleen, ja Personat taas ovat sekopäisyydessään usein jopa hauskoja, ja en kuitenkaan ole niiden juttuja kokenut samaan tapaan ärsyttävän lapsellisina kuin monia Kojiman pelien juttuja. Juuri tuo pahvilaatikko- piilosillaolo oli kyllä jotain sanoinkuvaamattoman lapsellista ja typerää, ei vain toimi minulle tuollainen lainkaan. Ja sitten ne Metal Gearien vakavammatkin juonenkäänteet ovat jotenkin niin tönkköjä ja lapsellisia. Tulee tosiaan lapsuusaikojen ”vaklausleikit” suoraan sanoen mieleen.

Mutta kuten sanottua, joka tapauksessa odotan kyllä kovasti Death Strandingia ja suhteellisen kova luottamus on ainakin vielä siihen, että tulossa on minunkin makuuni äärimmäisen mielenkiintoinen ja nautinnollinen peli.
 
Kojimahan on Miyazakin tapaan siitä erikoinen japanilainen, että heidän työssään näkyy melkein enemmän länsimaisia vaikutteita kuin japanilaisia. Toki Kojiman tapauksessa hänen peleissään on vielä asteen enemmän viitteitä japanilaisesta hullunkurisuudesta, mutta silti sen verran länsimaalaista se on, että en Kojiman aikaisempia tyylejä vertailisi ihan suoraan Persona 5 tai Yakuza-sarjan peleihin jotkä mielestäni ovat henkeen ja vereen japanilaisia tuotoksia.

Uskon myös, että DS:n tapauksessa peli tulee jo pelkästään näyttelijöidensä puolesta olemaan lähimpänä länsimaalaista teosta mitä Kojimalta ollaan tähän asti nähty. Joten vaikka pelissä varmasti joitakin Kojiman hassutteluja edelleen löytyy, en olisi hirveän huolissani, että meno yltyisi yhtä päättömäksi mitä se Metal Geareissa parhaimmillaan.

Noista man-päättyisistä nimistä vielä, että nehän ovat tosiaan aika selkeästi pelkkiä kutsumanimiä hahmoille. Joku teoria ainakin tuosta Heartmanista oli, että häntä kutsutaan sen takia Heartmaniksi, kun kaveri vaikuttaisi kantavan "Life Saving Defibrillatoria" mukanaan jonka avulla sitten pystyisi tahtonsa mukaan pysäyttämään sydämensä ja matkaamaan mahdolliselle Purgatory-realmille tahtonsa mukaan.

Tässä vielä linkki kyseiseen teoriaan:
 
Se miksi MGS 3 on mun lempipelejä ikinä, johtuu mm. camp-huumorin ja realistisuuden täydellisestä tasapainosta. Toivon tältä osittain samaa.
 
Virallinen kensi.

D_9ufRFUwAA5h43.jpg


Lähde
 
Viimeksi muokattu:
Taidan kyllä skipata tästä pelistä kaikki videot ennen julkaisua, jää sit enemmän ihmeteltävää peliin, luotto on kuitenkin kova että Kojima saa mestariteoksen aikaan.
 
Saapa nähdä että mitä tästä tulee.
En ole kuitenkaan yhtään huolissaan, kojima teki pelin mitä se on aina halunnut tehdä, jos se on paska niin sitten se on.
 
Voiko tämä edelleen olla metal gear peli, onko se mahdollisuus täysin poistettu?
 
Onko koko hype siis sen takia otsikon pelistä että sen sattuu Kojima tekemään tiiminsä kanssa? :D
 
Onko koko hype siis sen takia otsikon pelistä että sen sattuu Kojima tekemään tiiminsä kanssa? :D

Eipä ole mitään syytä miksi ei olla hypettynyt, vaikka MGS V nyt oli mitä oli kaikkien ongelmiensa kanssa niin Kojiman pelit on silti aina olleet täyttä rautaa. Nyt kun saa rauhassa panostaa peliinsä niin kauan kuin haluaa ja rahahanoja ei pistetä kiinni kesken kehityksen niin uskoisin että taattua laatua tulossa.
 
ECRjarUXUAA3rpg


Illalla striimi auki ja seuraamaan Gamescom messuviikon avaava show klo 21 alkaen. Trailerin pohjalta Death Stranding on siellä näkyvässä roolissa. Itse Hideo Kojima on paikalla myös.

 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt tuo gameplay pätkä mitään uutta tarjonnut, se tiedettiin jo että olet jonkinsortin delivery kaveri, muuten ollaan yhtä tietämättömiä edelleen. Toki Geoff Knightleyn hahmo on pelissä mukana Matt Mercerin ääninäyttelemänä :D
 
Palkitsee joka kerta kun peliä näkee ja kuinka se menee ohi korkeelta ja lujaa. Lisää vain mielenkiintoa peliä kohtaan.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom