Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Season 3 tulee kyllä hommattua, vaikka tosin rahastetaankin ykkösen ralleilla, mutta Suomi on vaan pakko saada.

Season 4:ssa taas ei ole itselle mitään kiinnostavaa, rallicross ei vaan nappaa.

Vahva sama tähän. Kolmoskaudessa niin paljon kiinnostavaa sisältöä kuten Kreikka ja Suomi sekä autoista Solbergin mestaruus-Impreza ja jos tosiaan saadaan myös Grönholmin Pösö, niin siinä sitä onkin taas. Kolmoskausi alleviivaa myös päätöksen sille, että sitä 30 fps:llä pyörivää WRC 8:a ei tarvitse sitten ostaa.

Tuossa linkin uutisessa tosiaan mainittiin, että 3 ja 4 kausi voidaan ostaa erikseen. 1 ja 2 kausille tällaista vaihtoehtoa ei ole Storessa tarjolla, tai ainakaan minä en sellaista sieltä löytänyt, vaan tuotteet ovat saatavilla erikseen tai sitten Deluxe-pakettina 26,95 €. Toivottavasti tuo Deluxen hinta, joka siis sisältää kaudet 1 ja 2, vihjaisi siihen suuntaan, että yksittäisen kauden 3 ja 4 hinta pyörisi siellä 10 ja 14 euron välillä. Tuollaista hinnoittelua pitäisin vielä kohtuullisena.
 
Eli olin oikeassa kun veikkasin silloin kuukausia sitten, että sen takia ekassa kahdessa paketissa ei ollut kaikkia ykkösen ralleja, koska silloin mahdolliset seuraaavat kaudet sisältäisi vain rallicrossia eikä sitä kukaan ostaisi.
Itsekin ostan vain kolmos kauden kun tuossa viimeisessä ei näytä tulevan edes autoja rallin puolelle vaan kaikki on pelkkää rx kamaa.
 
Eipä itsellekkään ole Rallycross kolahtanut, vaikka onhan siihen aina välillä tullut kunnolla syvennettyä.

Paljon haastavampi ja realistisempi kuin aikasemmissa Dirteissä. Nyt niitä autoja pitää ajaa jo pakosti oikealla tavalla, eikä se tapahdu enään automaattisesti. Myös autoissa ja autoluokissa on selvät erot, sekä vesisade tuo selkeän haasteen ajamiseen. Radoissakin on aika paljon eroja, joten sinäänsä pelattavaa löytyy.

Se on hienoa, että on mallinnettu kunnolla Rallycross, mutta kenties vähän kevyempi ajaminen voisi olla hauskempaa. Rallia jo joutuu vetämään tosissaan niin ei sitä sitten tahdo oikein löytyä halua enää lähteä ajamaan Rallycrossia samalla asenteella + hankala löytää aikaa sen ajamiseen.
 
Eipä itsellekkään ole Rallycross kolahtanut, vaikka onhan siihen aina välillä tullut kunnolla syvennettyä.

Paljon haastavampi ja realistisempi kuin aikasemmissa Dirteissä. Nyt niitä autoja pitää ajaa jo pakosti oikealla tavalla, eikä se tapahdu enään automaattisesti. Myös autoissa ja autoluokissa on selvät erot, sekä vesisade tuo selkeän haasteen ajamiseen. Radoissakin on aika paljon eroja, joten sinäänsä pelattavaa löytyy.

Se on hienoa, että on mallinnettu kunnolla Rallycross, mutta kenties vähän kevyempi ajaminen voisi olla hauskempaa. Rallia jo joutuu vetämään tosissaan niin ei sitä sitten tahdo oikein löytyä halua enää lähteä ajamaan Rallycrossia samalla asenteella + hankala löytää aikaa sen ajamiseen.
Mulla taas RX on ainut mitä jaksaa ja juuri sen vuoksi, että sitä pystyn ajamaan pädillä hyvinkin rennosti ja vaikeustaso on jopa liian helppo, kun järjestäen voittaa joka heatin jos haluaa. Tulee välillä jättäydyttyä taakse, jotta on enempi haastetta.
 
Toivottavasti tuo Deluxen hinta, joka siis sisältää kaudet 1 ja 2, vihjaisi siihen suuntaan, että yksittäisen kauden 3 ja 4 hinta pyörisi siellä 10 ja 14 euron välillä. Tuollaista hinnoittelua pitäisin vielä kohtuullisena.

Palaan tähän aiheeseen vielä pienellä matematiikkahetkellä. Jos nyt oletetaan, että tuotteiden hinta pysyy vakiona, niin koko tuleva season 3 maksaisi tuotteet erikseen ostamalla seuraavasti. Tähän mennessä rallit ja rallycross-radat ovat maksaneet erikseen ostettuina 3,45 €/kpl ja autot 1,35 €/kpl. Liveryt kuuluvat kausipassiin, eli niillä ei ole erillishintaa, eikä niitä tässä huomioida. Season 3 sisältää tutusti 3 sijaintia(2 rallia + 1 rallycross-rata), eli niistä 3 x 3,45 € = 10,35. Lisäksi tulee 6 autoa eli 6 x 1,35 € = 8,10 €. Kaikki tuotteet erikseen ostettuina loppuhinta olisi siis 18,45 € kolmoskaudelta.

Ylemmässä matematiikassa on siis oletettu, että tulevien tuotteiden yksittäishinnat ovat samat kuin nykyisten. Tein oletuksen siksi, että noin puolet sisällöstä on "wanhaa", eli Kreikka, Suomi, Impreza '01 ja Focus '01. Season pass tapaa aina olla halvempi kuin kaikki ostettuina erikseen, joten heitän "todella villin ja uskaliaan arvauksen" ilmoille, että S3 passi maksaa 13,95 € tai 14,95 €.
 
Mulla taas RX on ainut mitä jaksaa ja juuri sen vuoksi, että sitä pystyn ajamaan pädillä hyvinkin rennosti ja vaikeustaso on jopa liian helppo, kun järjestäen voittaa joka heatin jos haluaa. Tulee välillä jättäydyttyä taakse, jotta on enempi haastetta.
No joo padilla ajaminen on vähän helpompaa, kun sitä on helpotettu. Pitäisi muistaa välillä ajaa silläkin, kun haluaa vähän rennompaa menoa joskus.

Haasteseen tietysti vaikuttaa millä vaikeustasolla ajaa. Kova jamppa, jos 100%/Masterilla käy homma jo tylsäksi!
 
No joo padilla ajaminen on vähän helpompaa, kun sitä on helpotettu. Pitäisi muistaa välillä ajaa silläkin, kun haluaa vähän rennompaa menoa joskus.

Haasteseen tietysti vaikuttaa millä vaikeustasolla ajaa. Kova jamppa, jos 100%/Masterilla käy homma jo tylsäksi!
Uran puolella en ole niitä koittanut, mutta siellä free playn mm sarjan puolella ainakin AI on liian helppo. Tai ei..ei ole. Mutta kun oppii tietyt jutut millä pääset kärkeen hyödyntämällä AI ongelmia, niin ei ne sieltä ohi tule, vaan alkaa jäämään useita sekunteja. Jos perässä ajelet ni sit kyllä vaikeaa. Siksi välillä jätän lähdössä menemättä kärkeen.
 
No joo padilla ajaminen on vähän helpompaa, kun sitä on helpotettu. Pitäisi muistaa välillä ajaa silläkin, kun haluaa vähän rennompaa menoa joskus.

Onko Codemasters muuten ilmoittanut joskus että padilla ajamista olisi helpotettu? Onhan tuo rallipätkienkin ajaminen tässä padilla aika helppoa, muutamakin pätkä tullut vedettyä kohtuu kovaa ilman että on edes kunnolla keskittynyt tiehen, yhtäkkiä huomaa että maalissa ollaan.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että peli oli haastavampi padilla julkaisun aikoihin, sai oikeasti keskittyä ja oli hauska mennä äärirajoilla, nyt se tuntuu vaan sellaiselta ajelulta.

Pitäisi varmaan taas hommata joku rattisetti ja kokeilla sillä.
 
.
Onko Codemasters muuten ilmoittanut joskus että padilla ajamista olisi helpotettu? Onhan tuo rallipätkienkin ajaminen tässä padilla aika helppoa, muutamakin pätkä tullut vedettyä kohtuu kovaa ilman että on edes kunnolla keskittynyt tiehen, yhtäkkiä huomaa että maalissa ollaan.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että peli oli haastavampi padilla julkaisun aikoihin, sai oikeasti keskittyä ja oli hauska mennä äärirajoilla, nyt se tuntuu vaan sellaiselta ajelulta.

Pitäisi varmaan taas hommata joku rattisetti ja kokeilla sillä.

Eiköhän siellä padillä ajettaessa taustalla pyöri ajonvakautusta, luistonestoa, jarruapua yms. vaikka ottaisi valikoista ajoavut pois. Esim. vertaa Assetto Corsaan, tai Project Carsiin, niin niissä padilla ajo varsin levotonta vaikka mahdollista, kun liikerata padillä, niin paljon pienempi ja tunnottomampi verrattuna rattiin ja polkimiin.
 
Ei mennyt tämäkään DLC-julkaisu ihan nappiin CM:n porukalta. Ensinnäkin se Saksan rallycross-rata ilmestyi ainakin Pleikkarin puolella storeen vasta klo 14 jälkeen ja toisekseen store ei tunnista sitä Deluxeen kuuluvaksi, eli store yrittää mankua siitä rahaa...

Vaan eipä huolta, sillä kyseessä on 'tiedostettu ongelma' ja porukka antaa CM:n väen kuulla kunniansa jo CM:n foorumilla. Odotellaan taas jonkun aikaa, että tuo saadaan korjattua...
 
Onko Codemasters muuten ilmoittanut joskus että padilla ajamista olisi helpotettu? Onhan tuo rallipätkienkin ajaminen tässä padilla aika helppoa, muutamakin pätkä tullut vedettyä kohtuu kovaa ilman että on edes kunnolla keskittynyt tiehen, yhtäkkiä huomaa että maalissa ollaan.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että peli oli haastavampi padilla julkaisun aikoihin, sai oikeasti keskittyä ja oli hauska mennä äärirajoilla, nyt se tuntuu vaan sellaiselta ajelulta.

Pitäisi varmaan taas hommata joku rattisetti ja kokeilla sillä.
Niin tuli vähän huonosti kirjoitettua toi. Meinasin, että padilla ajamista on helpotettu suhteessa ratilla ajoon. En tiedä onko Codemasters ajan saatossa muuttanut sitä, niin usein ei tule padilla ajettua.

Ja tosiaan selvä ero on ratilla ajamiseen. Padin kanssa tarvitsee keskittyä paljon vähemmän auton hallintaan, varmaan se on tehty juuri noin kuin yläpuolella Gunslinger kirjoitti.

Se on mielestäni hyvä ratkaisu Codemastersilta tehdä padilla ajamisesta sulavaa, mutta kenties se olisi jossain hyvä kertoa mitä siellä piilossa tapahtuu.
 
Rallicross on varsinkin niillä 600 heppasilla melkoista reuhaamista, koko ajan pitää painaa kuin päätön kana, kyllä sitä silloin tällöin jaksaa.
 
Jäänyt career puoli pelistä kokonaan kokematta, kun hyppäsin suoraan ajaa clubi-kisoja. Ajattelin nyt ura puoltakin testailla, ajoin ekan kauden loppuun ja tuli sen päätteksi yksi dilemma. Miten nuo ostettavat autot vaihtuu careerissa? Vaihtuuko valikoima ajankanssa, vai tarviiko ostaa eka tarjollaolevia pois? Aijoin siis nyt ekan kokonaisen kauden H2:sta, Escortilla ja oisin halunnut tokalla kaudella ajaa H3:sta, Bemarilla, mutta ne myytävät autot ei ollut vaihtuneet mihinkään, joten Bemari ei mahdollinen. Ostin kokeeksi etuveto Peogeotin pois, mutta tilalle ei tullut ainakaan heti eri autoa myyntiin. Onneks tallissa valmiina Lancia Stratos, niin aloitan toisen kauden sillä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne myytävät vaihtuu 12 tunnin välein tms. Siinä kun meet purchase vehicles nin oikeassa yläkulmassa credittien alla on New stock in: ja aika siihen kun ne vaihtuu. Itsellä melkein kaikki autot nyt, muutama rallicross vielä puuttuu.
Upea juttu että Suomi tulee mukaan, tätä olen odottanut. 3 kausi tosiaan paljon mieleenkiintoisempi mutta tulee se 4 kausikin hommattua, tuskin se paljoa yli kympin maksaa.
 
Niin tuli vähän huonosti kirjoitettua toi. Meinasin, että padilla ajamista on helpotettu suhteessa ratilla ajoon. En tiedä onko Codemasters ajan saatossa muuttanut sitä, niin usein ei tule padilla ajettua.

Ja tosiaan selvä ero on ratilla ajamiseen. Padin kanssa tarvitsee keskittyä paljon vähemmän auton hallintaan, varmaan se on tehty juuri noin kuin yläpuolella Gunslinger kirjoitti.

Se on mielestäni hyvä ratkaisu Codemastersilta tehdä padilla ajamisesta sulavaa, mutta kenties se olisi jossain hyvä kertoa mitä siellä piilossa tapahtuu.

Tuli nyt ajeltua Walesia padilla ja on tuo edelleen todella helppoa viedä autoa, ajaminen on jopa suhteellisen tylsää kun ei ole sellaista riskin tunnetta.

R2 Fiesta naurettavan helppo ajaa, tuntuu jopa aika arcademaiselta sillä vetää. Takavedoillakaan ei tarvitse paljoa kaasun käyttöä varoa, vaan mutkista pystyy lähtemään talla pohjassa. Ihan niin kuin olisi jotain apuja päällä, vaikka kaikki olen kytkenyt pois. Ei todellakaan tarvitse paljon keskittyä, että auto pysyy tiellä ja silti pystyy ajamaan lujaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun peli ei ole niin toivottoman raakile enää niin millaisia FFB asetuksia locitec geelle tulee asettaa. Joo jäänyt pelaamiset melko vähiin alun "tyrmistyksen" jälkeen. Nyt kun kokeili pitkästä aikaa muutaman minuutin niin ratti ehkä jotain palautetta näiden päivitysten jälkeen antaa tiestä. Vai kuvittelinko vain..
 
Tevetuloa kisomaan! Dirt Rally 2.0 kubeihin lisätty, "4WD Suomi-Sarja"
2167

Klubi-sivu: https://dirtrally2.com/clubs/club/191499

4WD Suomi-Sarja järjestää, nelivetoisten autoluokkien ralleja, kaikissa maissa, vaihtelevilla olosuhteilla. Kisat koostuvat kahdesta päivästä ja 8 EK:sta. Huom. Kilpailuissa käytetään, myös DLC-sisältöä. Jos mielenkiintoa löytyy, niin kevyt SM-sarja aloitetaan myöhemmin lokakuussa, valitulla autoluokalla!

Ensimmäinen 5 rallin mittainen, leikkimielinen sarja alkaa tänään, to 22.8 klo.12:00, jokainen osakilpailu on voimassa 3 vuorokautta ja ensimmäinen testi-sarja päättyy, pe 6.9.

Kilpailut: 1.Monaco/UpTo2000cc 2.Ruotsi/NR4 3.USA/B-ryhmä 4WD 4.Puola/A-ryhmä 5.Uusi-Seelanti/R5

Muuta infoa: Korkeintaan yksi yö-ek/kisa ja sääolosuhteet mukailevat kilpailumaan todellista säätä.

Toimii kaikilla alustoilla: PC/VR/PS4/XBOX
Huom! Sarjan ajaminen vaatii DLC-lisurit.
Luokat: NR4/R4, 2000cc, A, B & R5.
Kilpailun pituus: 8 EK:ta
Ajoaika/kisa: 3 päivää
Säännöt: Ei ajoapuja, HC-vauriot, Ohjaamo näkymä
Kilpailu: Huolto 15min, EK1 lyhyt, EK2-3 pitkä, Huolto 30min, EK4-7 pitkä, Huolto 15min, EK8 lyhyt.

Kaikki ajajat ovat tervetulleita kisaamaan tähän klubiin, vauhtiin katsomatta ja hyviä kehitysideoita otetaan vastaan!
 
Viimeksi muokattu:
PlayStation Store on saanut myytäväksi tuotteekseen seuraavan kausipassin, joka sisältää siis Season 3:n ja 4:n. Hintaa tuolle on mätkäisty 24,95 €.
 
Ylös Bottom