Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint - Auroan haaksirikkoutuneet

Valitettavasti alelaari kamaa!(jos silloinkaan..) Buginenhan tää on..tapoin vihun,nostin ylös viskatakseni pusikkoon niin jäi puskan päälle levitoimaan jne..:). Ois ollu kiva testata pvp:tä, se kun kiinnoistais kun Wildlandsin pvp kolahtaa pienistä häröilystä huolimatta!
 
Viimeksi muokattu:
Ubisoft has officially killed Ghost Recon.

Sääliksi käy hienoa pelisarjaa, joka alunperin yhdessä Rainbow Sixin kanssa oli jotain uutta ja uniikkia. Alunperin nuo olivat jotain, jossa sota ja ampuminen tuntui "realistiselta". Kun yksi luoti tappoi ja liikkeet piti suunnitella etukäteen ja tuplavarmistaa se nurkka tai pensaiden tausta. Nyt tämä on sitten loottishootteri tyyliin Division, joka sekin oli korkeintaan luokkaa keskinkertainen peli.

Viettäkäämme hiljainen hetki Ghost Reconin muistolle ja sitten siirtykäämme parempien pelien pariin.
 
Äänestäkää lompakoillanne..! Tää paska jatkuu niin kauan kuin annamme sen tapahtua..:mad:
( jaa niin..eiku tää on uus cod(nooh tätä vois harkita sitten kun on arvosteluja tullu julki..ehkä:)),battlefield,nhl-2100 jne..ei voi kun nauraa ja porukka pistää visaa vinkuun ja pelinkehittäjä nauraa kun painettiin keskeneräinen peli markkinoille!!o_Oo_O
 
Kai nämä vaan uppoa ihmisiin. CoD on ilmeisesti ollut vuoden myydyin peli jo pitkään, paitsi Rockstar aina välillä käynyt piikkipaikalla. Ja Wildlands on yksi myydyimpiä pelejä viime vuosina, joka myös paljon myöhemmin julkaisun jälkeen alkoi saamaan positiivista puhetta aika paljon. Vaikka arvostelut eivät aluksi ihmeellisiä ollut.

Kai ne tietää mitä tekevät ja tekevät peliä omille asiakkaille, jotka niiden pelejä ostavat, vaikka "me puristit" vanhan perään enemmän ollaankin.
 
Aika negatiivista kommenttia täällä. Muistaakseni Wildlandsia haukuttiin julkaisussa myöskin.
Tullut nyt kymmenisen tuntia pelattua parina iltana parin kaverin kanssa ja positiiviset fiilikset. Ennakkovaraus on ja pysyy.
Alun kankeuden jälkeen peli maistunut koko ajan paremmalta. En nyt tuon loottisysteemin fani ole mutta ei se ole vaikuttanut negatiivisesti omaan peliin mitenkään. Bugeja aika paljon on mutta niitähän nyt korjaillaan avoimen maailman peleissä seuraava vuosi muutenkin. Wildlands upposi itselle loistavasti eikä tämäkään poikkeusta tee.
 
Mainion oloinen peli. Taktinen räiskintä erilaisine tehtävineen uppoaa aina. Kustomointiominaisuuksia on valtavasti, asevalikoimasta löytyy kaikkea mahdollista vaativaankin makuun ja erilaisia vermeitä on hauska kokeilla. Hyvässä porukassa tästä saa paljon irti ja valtavat kykypuut mahdollistavat tiiviimmän kimppapelaamisen, kun porukka voi erikoistua mielensä mukaan joko voimakkaaksi yksilöksi ja/tai tiimiä tukien.

Bugilista on toki varsin mittava, kun ajattelee julkaisun olevan kovin lähellä.

- Laskuvarjot eivät näy ilmassa, näyttää kuin kaverin sotilas lentäisi ilmassa
- Vihollissotilaat ja vihollisen koneet saattavat joskus teleporttailla lyhyitä matkoja partiointireitillään
- Levitoivia ukkoja näkee joskus, etenkin oman tiimin sisällä
- Käytössä olevia aseita ei voi ladata
- Elvytys ei onnistu (kaverille palautuu kolmannes energiasta, mutta ei nouse pystyyn)
- Ajoneuvoon nouseminen halutulle paikalle on joskus ärsyttävän vaikeaa

Bugeja on taatusti enemmänkin, muita ei vain tullut nyt mieleen.

Henkilökohtaisesti vihaan tilannetta, jossa solttu lähtee luisumaan rinnettä alas, vaikka se onkin realistista. Mopolla ajaminen taas on harvinaisen perseestä, mutta toisaalta - ampumaan sinne on tultu, muuten edetään pikamatkustuksella tai muiden kuskaamina. Tekoälyn käyttäytyminen vaaran uhatessa on sekin hyvin toteutettu ja haaste tuntuu sopivalta, kun pelaa advanced-tasolla. Extreme on kuitenkin valinta kokeneemmassa porukassa. Vihollisen dronet ja etenkin behemothit ja muut isommat masiinat ovat erityisen tuhovoimaisia, ne antavat mukavasti haastetta.

Saapa nähdä, millainen haloo siitä mahdollisesti tulee nousemaan, jos ja kun annan tälle hyvän arvosanan. Paljon pelaamista ja perehtymistä tämä kyllä vaatii.
 
Hyvässä porukassa tästä saa paljon irti ja valtavat kykypuut mahdollistavat tiiviimmän kimppapelaamisen, kun porukka voi erikoistua mielensä mukaan joko voimakkaaksi yksilöksi ja/tai tiimiä tukien.

Saapa nähdä, millainen haloo siitä mahdollisesti tulee nousemaan, jos ja kun annan tälle hyvän arvosanan. Paljon pelaamista ja perehtymistä tämä kyllä vaatii.
tuo kykypuuhan ei ole niin valtava kuin vaikuttaa. Ainoastaan yksi valinta siihen erikoistumiseen esim snipuksi. Kaikki muut on aina samat kaikille.
Ja luonnollisesti kaveriporukassa on hauskempaa. En ois ikimaailmassa pelannut wildlandsia yksin läpi.

Ja mitä hyvään arvosanaan tulee, niin itsehän ensimmäisen alphan seurauksena ennakkotilasin sen kaikkein kalleimman yli 100e version. Olin aivan huumassa pelistä ja mun mielestä siinä oli korjattu about kaikki wildlandsin ongelma. Pelasin silloin 20-25h sitä ja kolusin kaiken läpi, ihan mielettömän hyvältä tuntui. Toisen alphan kohdalla iskikin sit fiilis ettei enää tätä lisää, jaksoin pelata enää ehkä 5-7h. Tämän jälkeen peruin tilaukseni. Sen jälkeen olen miettinyt et kannattiko, sillä nautin pelistä niin paljon ekassa alphassa.
Mutta nyt kun beta tuli, ei jotenkin ollut enää intoa avata peliä. Sen jälkeen oli aivan pakkopullaa päästä edes tutoriaali läpi ja sit en halunnutkaan jatkaa. Kuitenkin sit päätin vielä yrittää lähteä tekemään tehtäviä, mutta kun ei enää napannut, nikn yritin häröillä helikopterilla, laskuvarjolla, ajoneuvoilla jne. ja tuo täysin kuollut maailma vain työnsi kokoajan entistä enemmän luotaan.

Oikeastaan todella iso kiitos ubille, että pelistä oli jo alphat jaossa, sillä jos olisin ekan alphan fiiliksillä nyt liikkeellä, tilaisin pelin ja pelin saapuessa kiroaisin rahojeni tuhlaamista. Alkuun kun tuo tuntui tarjoavan paljon sitä hyvää mitä Wildlands ja tuntien kasvaessa mieli muuttui todella paljon. Wildlands tuntui tylsimmilläänkin kivalta.
Ja mitä olen lukenut eri sivustojen ennakoita jotka ovat päässeet peliä pelaamaan ubin tiloihin, niin useassa on vastaavaa kommenttia näkynyt. Nopeasti tulee tilanne eteen, missä peli ei tarjoa mitään uutta, toisin kuin Wildlands.
 
Joopatijoo! Yritin koittaa Betaa, mutta suureksi pettymyksekseni siinä ei vissiin ollut PvP GhostWaria joka on minulle se ainoa syy ostaa peli. Toinen juttu sitten taas oli se että vaikka ei pitäisi vertailla näin erilaisia pelejä niin ei sitä kuitenkaan pysty olemaan "tuntematta" jos ja kun hyppää suoraan kokeilemaan toisen 3rd person pelin puikoista. Ja se toinen peli on Gears 5 joka on tällä hetkellä monen Xbox ja PC pelaajan huulilla, teknisesti aivan ylivertainen tapaus mm. tähän verrattuna.

Se yhdistävä tekijä peleillä kuitenkin on, että molempii kuluu aikaa_paljon. ALkuperäinen suunnitelmani oli että investoin peliaikaani tähän, koska Wildlandsin PvP vei täysin mukanaan ja oli todella hyvä omaan makuun! Samaan aikaan en uskaltanut edes haaveilla että Gears 5 olisikin niin mahtava kuin oli, siitä ei ollut selviä ennusmerkkejä etukäteen. Noh, nyt ne ei sitten laita sitä PvP jakoon tähän Betaan ja en voi olla ajattelematta että siihen on varmaankin joku syy? Eikä pelkästään positiivinen "haluamme yllättää pelaajat mahtavuudella" -syy. Kun nimenomaan yleensä näissä Betoissa on monaria hakattu. Tässä on nyt aikapaljon raportoitu bugeista myös yksinpelissä joka ei tullut yllätyksenä tämän kyseisen pelitalon kohdalla. Ero laadussakin on luokkaa valovuosi tuohon mm. tuohon edellämainittuun verrokkiin.

Joo napsasin ennakkotilauksen veks ja viritän tutkat post launch Ghostwar taajuudelle, tämä taitaa mennä nyt plan B mukaisesti eli jäädään seuraamaan tilannetta jos Ghost War on hyvä, toimii, sekä on tasapainossa niin tämä todennäköisesti menee hankintaan myöhemmin. Viimeistään alekorista sitten.
 
Oli kai se pvp siellä? Ainakin alphassa jo oli. Se on vain todella hämärässä paikassa siellä valikoissa.
 
Nopeasti tulee tilanne eteen, missä peli ei tarjoa mitään uutta, toisin kuin Wildlands.
Tästäkin voinee olla montaa mieltä. Minusta Wildlands oli alusta loppuun samaa mutta maisemat vähän vain vaihtuivat. Isoin erikoisuus/uutuus oli se kun löytyi ensimmäistä kertaa se kunnon hävittäjä, jonka löytää hyvin harvasta paikasta kun ottaa huomioon paljonko pelissä on lääniä. Siinäpä se. Peli tuli jauhettua 100% kavereiden kera ja alusta loppuun se tuntui samalta ilman "uuden" tarjoamista. Kyvyt toki kehittyivät sitä mukaa kun niitä sai auki mutta niistäkin merkittävimmät oli hyvin varhaisessa vaiheessa auki, joten edelleen se mammuttiosuus pelistä tuntui täysin samalta.

Hyvä peli silti ja varovaisesti odotellaan Breakpointia. Eniten pelottaa etukäteen se realistinen kompurointi ja ehkä se monipuolisempi/-mutkaisempi parantaminenkin voi alkaa ärsyttää kun sitä on jonkun aikaa tehnyt. Isoin plussa, jota toivoin jo aiempaan on se, että voi kantaa hahmoja piiloihin ja suojaan. Odotukset ei isot sinänsä ole kun ei Wildlandskään mikään jumalpeli ollut mutta kiva kaveriporukassa. Samaa kun tarjoaa niin se riittää.
 
Nopeasti tulee tilanne eteen, missä peli ei tarjoa mitään uutta, toisin kuin Wildlands.

Kiitos tarkennuksesta, en tutustunut kykypuuhun vielä kuin kovin pintapuolisesti. Wildlandsia tuli pelattua jo betassa todella paljon ja julkaisun jälkeen sen pariin tuli palattua aina uudestaan ja uudestaan - mutta sitten se vain jäi. Loppujen lopuksi tahkosin Wildlandsin laajasta maailmasta arviolta vain noin 40%, luonnollisesti kaveriporukalla. Vasta Ghost Warin lisääminen sai palaamaan pelin pariin uudestaan monen kuukauden tauon jälkeen ja matseja kertyi helposti kolminumeroinen määrä, oli se niin loistavaa viihdettä. Nimenomaan Ghost War tulee olemaan itselleni se kiinnostavin osa tässä, aivan kuin Gimblekin tuossa sanoi.

Socomeiden jälkeen Tom Clancy's Ghost Recon Future Soldier oli aikoinaan huikea peli. Loistavia co-op-tehtäviä ja vielä paremmat PvP-mittelöt. Hieman odotin, että Breakpointin GW tulisi olemaan paluu Future Soldierin aikoihin, mutta taktisempi ja nykyaikaisempi (Wildlandsista tuttu) versio kelpaa myös mainiosti ja vanhat muistot jäävät kultaisina historiaan.

Todella harmi, että ainakaan eilen PvP:tä ei päässyt kokeilemaan. Tämä suoja-alue, jonka nimeä en nyt muista - siellä oli joku tyyppi, jolle piti puhua Ghost Warin osalta, se ei kuitenkaan toiminut. Sitä haluaisin vielä testata ennen julkaisua.
 
Ei sitä ainakaan eilen pystynyt pelaamaan
No onpa jännä. Alphassa se oli siellä valikoissa kartan viereisellä välilehdellä. Missä siis on niitä tiedostokansioita tms, missä on vihollishahmojen esittelyt, tehtävät jne. Siellä oli yksi kansio mistä pääsi Ghost warin puolelle. Eipä tullut koitettua betassa sitä, mutta mielestäni näin kyllä jossain uutisessa että mukana olisi ollut. Outoa jättää pois.
 
Tämän hetken betaan ei sisälly Ghost War pelimuotoa. Ei tietoa miksi se on jätetty pois vaikka sisältyi OTT:iin. Ehkä sitä viilaatan vielä kuntoon.
 
No onpa jännä. Alphassa se oli siellä valikoissa kartan viereisellä välilehdellä. Missä siis on niitä tiedostokansioita tms, missä on vihollishahmojen esittelyt, tehtävät jne. Siellä oli yksi kansio mistä pääsi Ghost warin puolelle. Eipä tullut koitettua betassa sitä, mutta mielestäni näin kyllä jossain uutisessa että mukana olisi ollut. Outoa jättää pois.

Se on varmaankin niin paska ja rikki että ovat jättänee tarkoituksella veks tästä suuremmalle joukolle suunnatusta testijaksosta ettei lähde liikaa tarinaa liikkeelle "rikkinäisestä moninpelistä" jolla voisi olla haitallinen vaikutus myynteihin. Siihen viittasin viestissäni ja siitä tässä todennäköisesti on kyse...voin olla väärässäkin ja toivonkin että olisin, mutta ei tosiaan mitään muuta syytä voi olla sitä dropata. Jos se olisi viimesen päälle sitä esiteltäisiin ylpeydellä kuten vaikka Future Soldierin Betaa aikoinaan.
 
Peli parani ihan perkeleesti, kun vihollisjoukot alkoivat jahtaamaan mua metsässä, siellä oli hyvä kaivautua mutaan ja tappaa niitä yksitellen.

Ehkä tämän voisi fyysisenä ostaa, niin saa myytyä pois jos alkaa tympimään ja kyllä tämän parissa luulisi viihtyvän uuteen Call of Dutyyn asti.

Vähän on kyllä tyhjä tuo maailma, mutta voihan se olla että tämä beta on kuukausia vanha versio ja ettei tuo ole ihan noin kuollut paikka valmiissa versiossa. Eläimiä vaikka sinne juoksemaan, niin tulee heti edes vähän elämää sinne nyt näin pari villisikaa ja sen enempää ei tullutkaan mitään vastaan (vielä ainakaan)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sunnuntaina ehti taas vähän kokeilemaan. Nyt rykäisin kaikki enemy markerit ja minimapit pois, kun paljon tuli Wildlandsiakin niin pelattua.

Paljon sai noita asetuksia säädettyä, mutta se on sääli ettei minimappia saanut manuaaliseksi siihen ristiohjaimen alaspäin nuoleen (tyyliin RDR2). Dynaamisella se pomppasi aina taisteluissa esiin ja itse olisin halunnut sitä vain käyttää suunnistamiseen tai sitten kompassina.

Liian lähellä oleva kameran takia taas pitää kokoajan kääntää päätä puolelta toiselle, että näkee ympärille. Maastokaan, kun ei ole täysin tasainen aina niin sitä etenemistä joutuu aika tarkkaan seurata, että bongaa viholliset. Vaatisi PC:n ja ultrawide monitorin, että näkisi ympärille.

Laadullisesti moni (tai ainakin osa) asioista on parempia kuin Wildlandsissa, mutta jostain syystä ei vaan ollut kauhean hauska tuolla pelimaailmassa sotilaslarpata. Wildlandsissa jaksoi kuitenkin sen parit betat + 100h kokoversiossa. Divisioona 1 ja MGS V tuli samaa harrastettua ja vielä tekisi mieli lisää samanlaista.

Toivotaan, että Breakpoint paranee jälkikehityksessä tai tulee muitakin tämän tyylisiä uusia pelejä. Aika nihkeä vastaanotto betalle ollut internetissä ja striimajilla, mitä itse olen katsonut. Testaajamäärät toki varmaan taas aika huikeita.
 
Onpahan taas sellainen roskakasa Ubilta että hohheijja. Ajattelin että kokeilen peliä kun vielä ehtii ja alkoi jo vituttamaan kun pääsi valikoihin asti, kuka ajatteli että on nerokasta tehdä valikot tuolla tavalla ? hyi saatana. Sitten kun pääsi peliin niin ei sitä saanut pyörimään sulavasti ellei laske asetuksia jonnekkin medium tasolle ja peli ei edes ole kovin hieno. Sitten vielä kun hahmon ohjaaminen oli aivan kamalaa koska siihen oli yritetty tuoda vähän painon tunnetta kun hahmo ei ala heti liikkua täysillä kun liikutat tattia tai ei pysähdy heti kun päästät irti, mutta ainoan mitä tuo aiheutti oli se että tuntui kun ohjauksessa olisi kamalasti viivettä. Tämän jälkeen peli kaatui ja siihen päättyi 15 min kokeilu ja en koske tähän enää ikinä.
 
Itse taas tykkäsin liikkumisesta. Liikkeen momentum ja massa oli nautintoa, tarkkuus sekä kontrolli silti hyviä nopeissakin tilanteissa. Samaten tykkäsin juoksuanimaatioista eri tilanteissa sekä erinlaisissa maaston kohdissa.

Molemmat noista asioista on kyllä saanut myös kritiikkiä pelaajilta. En sitten tiedä pelaavatko peliä liikaa CoD:na ja unohtavat hahmon liikuttamisen fiksusti. Itse taas tykkään tuollaisesta liikkeen momentumista sekä hyvästä massan tunteesta.
 
Itse taas tykkäsin liikkumisesta. Liikkeen momentum ja massa oli nautintoa, tarkkuus sekä kontrolli silti hyviä nopeissakin tilanteissa. Samaten tykkäsin juoksuanimaatioista eri tilanteissa sekä erinlaisissa maaston kohdissa.
itsellä täysin samat fiilikset. Alussa tuntui että hahmo on todella lähellä kuvaruutua ja oudolta tuntui muutenkin ohjaus mutta ajan kanssa kaikki vaan loksahti ja nautin ohjauksesta todella paljon
 
Ylös Bottom