Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Tämä edelleen yksi omista merkittävimmistä syistä pysyä fyysisen ostajana. Lisäksi kaikki nämä "digital deluxet" ei millään lailla houkuttele kun extroina saa jotain turhaa hepenettä pelihahmolle. Controllissa käytin (fyysisen mukana tulleen koodin) vaatetta kerran että näin millainen se oli. Se oli pelin lopussa kun oli jotain jämätehtäviä jäljellä. Jos tuollaisen takia ennakkotilaa (ylipäätään siis) tai ostaa kalliimman digiversion, niin ok, mutta itse en tuollaisille turhuuksille anna juurikaan arvoa. Käytän koodit jos niitä on mutta siinä se.
Mitä!! Eikö sua kiinnosta esim Death Strandingin kultaiset asusteet bonuksena? :eek:

Ei kyllä muakaan ja nämä pelien bonukset on kyllä aivan naurettavia.

Itse ostan molempia ja nyt on kyllä alkanut kiinnostamaan vanhojen pelien keräilyn aloittaminen ja kiitos siitä menee @Dragonfly suuntaan, kun postaili kuvia ekan Xboxin peleistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Oli syy mikä tahansa (jotkut väittävät että nimenomaan fyysisten vika) mutta en ole vielä nähnyt tilannetta että olisin jonkun haluamani pelin saanut halvemmalla diginä. Julkaisussa siis. Alennuksista voi helpostikin tulla vastaan diginä ensin halvempi hinta mutta siinäkin yhä väittäisin että ainakin oman otantani suhteen on silti fyysisissä paremmat alennukset - pääosin myös aiemmin kuin digissä vaikka poikkeukset ovatkin nykyään tuttuja.

Tämä edelleen yksi omista merkittävimmistä syistä pysyä fyysisen ostajana. Lisäksi kaikki nämä "digital deluxet" ei millään lailla houkuttele kun extroina saa jotain turhaa hepenettä pelihahmolle. Controllissa käytin (fyysisen mukana tulleen koodin) vaatetta kerran että näin millainen se oli. Se oli pelin lopussa kun oli jotain jämätehtäviä jäljellä. Jos tuollaisen takia ennakkotilaa (ylipäätään siis) tai ostaa kalliimman digiversion, niin ok, mutta itse en tuollaisille turhuuksille anna juurikaan arvoa. Käytän koodit jos niitä on mutta siinä se.
Yleensä deluxet on just tosi faneille tai jotka haluu tukee peliä/pelifirmaa rahallisesti enemmän et eipä niistä mitään kummosempaa saa.
kylhän jossain tulee sit xp boostit mitkä auttaa jo pelillisesti kunhan vaan sit tykittää menemään.
itse ostan yleensä diginä ja pceelle ainakin steam ja epic storet yms on käytössä (ilmaisia pelejä kymmeniä tuhansia)
 
itse ostan yleensä diginä ja pceelle ainakin steam ja epic storet yms on käytössä (ilmaisia pelejä kymmeniä tuhansia)
Eihän se, että on olemassa "kymmeniä tuhansia" ilmaisia pelejä muuta sitä, että maksaa ostamistaan peleistä merkittävästi enemmän. Täten siis edelleen ne digipelit maksavat ostajalleen enemmän kuin vastaavat fyysiset. Tai ainakin sillä tavalla vastaavat, että niistä puuttuu joku "golden horse armor" tms.
 
kylhän jossain tulee sit xp boostit mitkä auttaa jo pelillisesti kunhan vaan sit tykittää menemään.
Mua kiinnostaa pelata pelejä heti kuin mahdollista ja mahdolliset tulevat dlc:t. Tälläisen kun tilaat diginä, usein tulee näitä boosteja. Ongelma vain siinä, että noi helpottaa pelaamista todella paljon josta en tykkää. Silti osa peleistä ottaa ne automaattisesti käyttöön.
 
Digitaalisen version osuuden kasvu vuosi vuodelta:



Uusi konsolisukupolvi lähtee tilanteesta, jossa osuus on jo yli 50 %:

 
Kaikkein järkevintä ois jos pystyisi odottamaan noin 2-3kk ennen kuin hommaa uuden pelin, tuohon mennessä pahimmat bugit on yleensä korjattu ja hintakin tullut alas.

Jos ostaa pelin heti julkaisussa niin saa yleensä kalliimman ja paskemman pelin.
 
Mä oon PS3:sta asti ostanut kaikki pelit digitaalisena. Silloin kun aloin suosimaan digitaalisia versioita peleistä, houkuteltiin pelaajia myös niitä ostamaan kaikenlaisilla "Deluxe Collector's"-Edition versiolla ja lisäsisällöllä. Etuna fyysisiin peleihin digitaalisissa on se ettei niitä ihan niin kätevästi myydä eteenpäin,, joten näin saa kartutettua pelikokoelmaa vuosikymmenet vaikka rahassa olisi välillä tiukkaakin.

Olen alkanut myös suosia elokuvien ostoa digitaalisina versioina, perustelut lähinnä samat kuin edellä, eikä pölyty hyllyillä.
Kannatan digitaalisten tuotteiden ja palveluiden ostamista

-Tomi Karjalainen
 
Mulle fyysisenä. Tykkään vieläkin fiilistellä pelkkää mgs1 tai vaikka tekken koteloa ps1 ajoilta vaikka niitä ei enää edes tule pelattua. Fyysisillä peleillä voi myös joskus olla arvoa. Eri tavalla sitä hymyilee kun katsoo pelihyllyä verrattuna ps4 digitaaliseen kirjastoon. Oli laite mikä tahansa.
 
Itsekkin tykkään fiilistellä PS1 ajan pelejä. Niissä on jotain ihmeellistä paksuine muovikoteiloineen ja ohjekirjoineen. Mitä tulee nykypäivänä myytäviin peleihin, niin samaa fiilistä ei ole. Ohut muovikotelo ilman ohjekirjaa ja peli on 22gb päivitystä vajaa levyllä. Arvokaan ei tule koskaan olemaan sama mitä nykyään PS1 peleissä.

Mitä tulee Mgs1 niin muistan kun pelasin pelin japsi versiota ennen kun se tuli myyntiin tänne meille. Ihan pihalla ymmärtämättä yhtään mitään. Ja taisi olla mustavalkoinen myös. Siltikin paras peli koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon PS3:sta asti ostanut kaikki pelit digitaalisena. Silloin kun aloin suosimaan digitaalisia versioita peleistä, houkuteltiin pelaajia myös niitä ostamaan kaikenlaisilla "Deluxe Collector's"-Edition versiolla ja lisäsisällöllä. Etuna fyysisiin peleihin digitaalisissa on se ettei niitä ihan niin kätevästi myydä eteenpäin,, joten näin saa kartutettua pelikokoelmaa vuosikymmenet vaikka rahassa olisi välillä tiukkaakin.

Olen alkanut myös suosia elokuvien ostoa digitaalisina versioina, perustelut lähinnä samat kuin edellä, eikä pölyty hyllyillä.
Kannatan digitaalisten tuotteiden ja palveluiden ostamista

-Tomi Karjalainen
Mistä ostat digi leffat? Olen alkanut ostamaan google elokuvista.
 
Digitaalinen kauppapaikka nappaa keskimäärin 30 % pelin myyntihinnasta itselleen. Tässä syy miksi kustantajat tuovat PC:lle omia myyntialustojaan.

Lisäksi konsoleilla maksetaan jokaisesta pelistä lisenssimaksua Sonylle, Microsoftille tai Nintendolle. Tämä on keskimäärin 20 %. PC:llä ei lisenssimaksuja peritä. Yksi syy miksi pelit ovat siellä halvempia.

EGTh558VAAAhTN2


Saman nappaavat myös fyysisen version myyjät:

EGTh554UUAEBU3E


Lähde
 
Viimeksi muokattu:
Silloin kun konsolit oli pääasiallinen pelialusta,niin tuli levy versioita ostettua. Muutama vuos sitten kun siirty pc puolelle,niin siirryin digiin kokonaan. Tuli kotelo vaihdettua noin vuos sitten,niin silloin tuli jätettyä optinen asema pois turhana. Tarvis vaan helkutisti lisää ssd tilaa laittaa, 1.5TB riitä mihinkään prkle.. :D 3TB normi kovokin on setissä vielä,mutta eihän sieltä voi pelejä pyöritellä,kun ne latausajat..
 
Pitkästä aikaa on tullut pleikalle ostettua fyysisiä pelejä. PC:llä kuitenkin pääsääntöisesti pelaan silloin kun ehdin ja jaksan, joten diginä on suurinosa peleistä. Ja valtaosa on juurikin alejen takia ja onhan se kätevä ostaa se digipeli ja ladata. Ei tarvitse tilata mitään tai lähteä kauppaan hakemaan.
 
Mistä ostatte diginä leffoja?
Ja miksi ostatte juuri sieltä?
 
Mistä ostatte diginä leffoja?
Ja miksi ostatte juuri sieltä?
Itse vuokraan Sonylta suoraan PS4:lla, se on ollut kyllä todella kätevää ja hinnat on mielestäni mukavan edullisia. Tosin enpä ole vielä viitsinyt yhtään leffaa ostaa diginä, toivottavasti joskus tulisi myös kaikki bluray extra digipuolelle.

Yli puolet halvempaa ja paljon viihdyttävämpää kuin käydä teatterissa. Ja laitteetkin paremmat mitä jollain filmkinolla ;)
 
Electronic Arts ilmoittaa pelien digitaalisten versioiden käsittävän jo 50 % pelimyynneistä, kun se vuosi sitten oli vielä 42 %.

 
Viimeksi muokattu:
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta jotakin ihmettä on tapahtunut eivätkä ihmiset enää ruoki kehittäjiä mikromaksujen kaltaisella syövällä:

 
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta jotakin ihmettä on tapahtunut eivätkä ihmiset enään ruoki kehittäjiä mikromaksujen kaltaisella syövällä:

Ihmiset ovat tulleet järkiinsä :D

No siis oikeasti, vain kosmeettista hyvää tuovat jutut eivät vaan jaksa kantaa loputtomiin. Ja onneksi oikesti etua tuovia juttuja ei juuri peleihin myydä. Omalla kohdalla suurimpana ongelmana mikromaksuihin rahani kuluttamisessa näen sen, että ostan mieluummin säästetyllä rahalla uuden pelin. Vaikka siis raha olisikin korvamerkitty videopeliharrastukseen, niin huomattavasti enemmän vastinetta saa uudesta pelistä kuin saman pelin kosmeettisista lisistä. Toisaalta taas isompaan kunnolla sisältöä tarjoavaan DLC:hen voin helpostikin kuluttaa euroja.

Tämä on todella hyvä juttu. Jospa kehittäjät myös tajuaisivat, että kunnon sisältö on se mikä myy, ei eri värinen tähtäin.
 
Ylös Bottom