Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Onko tämä jokin vika vai ominaisuus? Lataan peliin päivitystiedoston 50M korttelikuidulla. Tulee suht nopeasti, mutta kun alkaa "kopioimaan päivitystiedostoa", niin aikaa menee 3 x enemmän kuin itse tiedoston lataamiseen.
Taitaa olla ominaisuus, itsellä tekee tuota usein ja ihan pelistä riippumatta.
 
Onko tämä jokin vika vai ominaisuus? Lataan peliin päivitystiedoston 50M korttelikuidulla. Tulee suht nopeasti, mutta kun alkaa "kopioimaan päivitystiedostoa", niin aikaa menee 3 x enemmän kuin itse tiedoston lataamiseen.
Jep, ihan ominaisuus on ja jos peliin on tullut useampi päivitys, niin tuo "kopiointi" tuntuu kestävän pidempään.

Itse laitoin 1 teran SSD:n omaan Prohon, niin se auttaa hieman tuossa "kopioinnin" kestossa.
 
Ihan parasta oli muutama kuukausi sitten, kun piti ladata joku nykypäivänä minimaalinen 167 mt päivitys peliin. Lataus tuli sekunnissa ja kopionti kesti 10 min.
 
Mulla on noi Sonyn langattomat Gold kuulokkeet mutta miksi en voi säätää noita äänenvoimakkuus asetuksia. Kun menee valikoista tuonne missä on mikin ja kuulokkeiden äänenvoimakkuus niin ne on lukittu ja voluumia ei saa edes kuulokkeiden omasta napista ylös eikä alas?

Ja sitten kun esim Modern warfare valikoista säätää mikin ja chatin tasoja niin ne ei pysy tallennettuna kun avaat pelin seuraavan kerran. Välillä tuntuu, että kuuroutuu kun noi chat äänet on niin järjettömän kovalla.
 
Mulla on noi Sonyn langattomat Gold kuulokkeet mutta miksi en voi säätää noita äänenvoimakkuus asetuksia. Kun menee valikoista tuonne missä on mikin ja kuulokkeiden äänenvoimakkuus niin ne on lukittu ja voluumia ei saa edes kuulokkeiden omasta napista ylös eikä alas?

Ja sitten kun esim Modern warfare valikoista säätää mikin ja chatin tasoja niin ne ei pysy tallennettuna kun avaat pelin seuraavan kerran. Välillä tuntuu, että kuuroutuu kun noi chat äänet on niin järjettömän kovalla.
Ootko jo kokeillut resetoida ne?

Ohjeet löytyy täältä:
 
Ootko jo kokeillut resetoida ne?

Ohjeet löytyy täältä:
Eipä auttanut. Äänenvoimakkuus asetukset silti lukittuna.. Vaikuttaakohan toi pleikan kuulokesovellus tähän?
 
Mitä avuksi kun PS4 alkaa yhtäkkiä kesken pelin sylkemään pelilevyä ulos? Ihan helvetin kiva kun näin tapahtuu ennen kun olen ehtinyt tallentamaan peliä. Pidän konsolia pystyasennossa. En tiedä onko sillä mitään merkitystä asiaan ja olen jo aikaisemmin poistanut sen kumiosan joka painoi eject nappulaa joten se ei voi enää olla syynä.

Edit: Itse itselleni vastaten muistin juuri ohjeen jossa piti kiristää sitä ruuvvia joka ohjaa pelin ulostautumista. Kiitokset neuvosta itselleni :D
 
Viimeksi muokattu:
Moro. Löytyykö täältä WRC 8 pelaajia?
Mulla kävi mielenkiintonen homma.

Career modessa kun koittaa kisakalenterista valita ensimmäistä kisaa ni peli menee jumiin. Sieltä ei voi valita enää mitään eikä liikkumaan siellä. Äänet kuuluu. Careerin päävalikkoon pystyy palaamaan mutta sielläkään ei pysty liikkumaan.

Joutuu koko pelin käynnistään uudelleen että pääsee pois. Kaikkee muuta pystyy tekeen ja ajeleen mut toi kohta ei toimi.

Uudelleenasennus ei auttanu. Pelin teknisestä tuesta ei oo kuulunu vastausta. Mahtaisko olla vaan virheellinen kappale? Rupee vähän jo kiristään. Onneks on myös kaikki dirtit
 
Oli arpapeliä kuuluuko tämä paremmin pelialan uutiset vaiko PlayStation 4 -ketjuun. Pistetään nyt tänne. Gio Corsi vaihtaa maisemia. Joskin viestistä päätellen mies edelleen jatkaa pelialalla työskentelyä lyhyen tauon jälkeen.



Adam Boyes ja Gio Corsi olivat kaikista näkyvimmät heput, jotka pitivät yllä #BuildingTheList aloitetta, jolla kartoitettiin mitä 3rd party pelejä PS4-pelaajat haluavat pelata. Näihin mm. lukeutui Yakuza 5, Shenmue 3 ja LucasArts klassikot.
 
Paljon on Sonylta lähtenyt tuttuja nimiä pois muutaman viime vuoden aikana. Boyes, Corsi, Drake, Layden, House ja Tretton tulevat ainakin nopeasti mieleen.

Pelialalla on paljon vaihtuvuutta pelin kehityksestä vastaavissa studioissa sekä julkaisijoissa, mutta onhan sitä vaihtuvuutta nyt viime aikoina myös ollut näissä isommissa firmoissa kuten Sonylla.

Toivotaan, että muutosten myötä kehitys jatkaa kehittymistään oikeaan suuntaan.
 
Pelialalla on paljon vaihtuvuutta pelin kehityksestä vastaavissa studioissa sekä julkaisijoissa, mutta onhan sitä vaihtuvuutta nyt viime aikoina myös ollut näissä isommissa firmoissa kuten Sonylla.

Organisaatio valjastetaan uuteen hyökkäysmuodostelmaan tulevan konsolisukupolven alla. Vaihtuvuutta on varmasti ollut aina, nyt vain ne tulevat näkyvämmin esille kun ovat somessa tähtiä omilla nimillään. Silti jään kyllä kaipaamaan Jack Trettonia, siinä oli mies paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos mun Psn tili on asetettuna ensisijaiseksi toisessa konsolissa sen takia, että kaveri saa pelattua mun pelejä sillä konsolilla mutta jos laitan saman profiilin ensisijaiseksi omassa konsolissa niin pystyykö kaveri enään pelaamaan mun pelejä? Koska eikö profiili voi olla ensisijainen vain yhdessä konsolissa?
 
Jos mun Psn tili on asetettuna ensisijaiseksi toisessa konsolissa sen takia, että kaveri saa pelattua mun pelejä sillä konsolilla mutta jos laitan saman profiilin ensisijaiseksi omassa konsolissa niin pystyykö kaveri enään pelaamaan mun pelejä? Koska eikö profiili voi olla ensisijainen vain yhdessä konsolissa?
Tossa tapauksessa kaverisi ei tosiaan enää pystyisi pelaamaan pelejäsi.
 
Jees. No eikai tuon edes tarvi olla itellä ensisijainen koska olen konsolin ainoa käyttäjä.

Juu, ei tarvitse. Itselläni avopuolison käytössä toinen PS4 olkkarissa ja siihen asennettu ensisijaiseksi käyttäjätunnukseni, jotta hän pääsee hyödyntämään tuota kattavampaa pelikirjastoani. Oman miesluolani PS4:sta en voi laittaa ensisijaiseksi, koska muuten olohuoneesta lähtee pelioikeus. Muuta haittaa tuo ei ole tuonut, mutta valitettavasti automaattinen pilvitallennus ja latausten käynnistäminen etänä toimii ainoastaan ensisijaisessa konsolissa. Näiden juttujen puuttuminen on kieltämättä hieman harmittanut. Etenkin tuo pilvitallennus, kun nyt on muistettava ladata aina tallenteet manuaalisesti turvaan pilvipalvelimelle.
 



Indies & Developers palkinto: Unravel 2, Hollow Knight, Overcooked 2, Human Fall Flat, Hardcore Mecha.
(Eivät osanneet päättää joten oli 5 voittajaa)

PSVR palkinto: Astro Bot, Ace Combat 7, Beat Saber,

PSNetwork palkinto: Forknife, Monster Hunter Iceborn, FIFA 19

Myyntirajan ylittäneitä pelejä (Aasia/Japani)

(500K)
Kulta palkinto: PES 2019, FIFA 2019, FIFA 20, Black Ops 4, Ace Combat 7, RE2, DMC 5, Sekiro, Monter Hunter Iceborn

(Miljoona)
Platinum palkinto: Nier Automata, God of War, Marvel Spider-Man, RDR 2, Kingdom Hearts 3

(Sukupolven parhaat?)
Pelaajien valinta Aasia/Japani: Last of Us Remaster, Persona 5, Nier Automata, Dragon Quest 11, Monster hunter World, God of War, Marvel Spider-Man

25 vuoden erikoispalkinto: Ridge Racer, Battle Arena Toshinden, Resident Evil, Final Fantasy VII, Metal Gear Solid, Dynasty Warriors 2, Yakuza, Monster Hunter Portable 2.
 
Viimeksi muokattu:
Tein tässä viime päivinä kohtuullisen mielenkiintoisen huomion, kun oma PS4-pelikirjasto päätti päivittyä isosti useamman nimikkeen pohjalta. Tarkoitan siis pelien omia päivityksiä. Eilen Dirt Rally 2 päätti puskea 16+ gigan päivityksen ulos ja tänään RDR 2 päivittyi myös 7+ gigan päivityksellä.

Kyse on siis päivitysnopeuksista. Tuntuisi nimittäin siltä, että peleillä/julkaisijoilla/kehittäjillä olisi hieman erilaiset serverit noiden päivitysten jakamiseen. Ei nimittäin ollut ensimmäinen kerta, kun DR 2 pääti ladata päivityksensä kohtuullisen hitaasti ja RDR 2 sitten tuli nopeasti ja normaalia vauhtia. Vuorokauden aika noille latauksille oli sama, DR 2:n paketti tuli eilen iltapäivästä ja RDR 2 tänään käytännössä samaan aikaan. Koska kyseessä on myös arkipäivät molemmissa tapauksissa, niin voitaneen olettaa, että verkon kuormitus on ollut noin suunnilleen samaa tasoa molempina päivinä samaan aikaan. RDR 2:n päivitys latautui likimain sitä täyttä vauhtia, mitä nuo PS4-pelien päivitykset nyt ovat tavanneet latautua ja vastaavasti DR 2:n päivitys vähän yli puolella siitä nopeudesta. Samoja huomioita olen tehnyt aikaisemminkin.

Väkisin laittaa mietityttämään, että olisiko tuo latautumisnopeus riippuvainen siitä, mikä peli on kyseessä. RDR 2 meinaan päivittyy käytännössä aina täyttä vauhtia ja DR 2 ei oikeastaan koskaan, vaan aina hitaammalla nopeudella.
 
Itselläkin eilen latasi päivällä hitaasti DR2.0 päivitystä. Lisäksi oli tarkoitus ladata illemmalla Horizon Zero Dawn sekä Wipeout uudestaan kovalevylle (yhteensä 80Gb ladattavaa), mutta ne tulivat niin hitaasti oli konsoli päällä tai stand by-tilassa, joten pysäytin lataukset.

Tänään ne pelit sitten puolestaan tulivat todella nopeasti ja samaten RDR2:sen päivitys. Joten tiedä sitten mistä johtuu tarkalleen milloinkin mikäkin nopeus. Netti oli nopea molempina päivinä mittauksissa.
 
Itselläkin eilen latasi päivällä hitaasti DR2.0 päivitystä. Lisäksi oli tarkoitus ladata illemmalla Horizon Zero Dawn sekä Wipeout uudestaan kovalevylle (yhteensä 80Gb ladattavaa), mutta ne tulivat niin hitaasti oli konsoli päällä tai stand by-tilassa, joten pysäytin lataukset.

Tänään ne pelit sitten puolestaan tulivat todella nopeasti ja samaten RDR2:sen päivitys. Joten tiedä sitten mistä johtuu tarkalleen milloinkin mikäkin nopeus. Netti oli nopea molempina päivinä mittauksissa.

Eikös se arvo serverin joka kerta erikseen, eli hieman tuurista kiinni mitä tulee? Toki, lisäksi joku algoritmi mutkistamassa hommaa.

Saman ilmiön huomannut palvelussa, kuin palvelussa, joukossa selvästi hitaampia servereitä ja buuttaus/uudelleenkirjautuminen auttaa, jos homma tökkii.
 
Ylös Bottom