PlayStation 4

Enemy

Well-Known Member
Näytti tulevan HDR kalibrointityökalu päivityksessä. Ensimmäisen HDR-pelin kun käynnisti niin sai laittaa asetukset kuntoon. Näyttö-asetusten alta löytyy pleikkarin valikoista.

Pirate fin

Well-Known Member

Bandicoot

Well-Known Member
Onko tämä jokin vika vai ominaisuus? Lataan peliin päivitystiedoston 50M korttelikuidulla. Tulee suht nopeasti, mutta kun alkaa "kopioimaan päivitystiedostoa", niin aikaa menee 3 x enemmän kuin itse tiedoston lataamiseen.

Enemy

Well-Known Member
Onko tämä jokin vika vai ominaisuus? Lataan peliin päivitystiedoston 50M korttelikuidulla. Tulee suht nopeasti, mutta kun alkaa "kopioimaan päivitystiedostoa", niin aikaa menee 3 x enemmän kuin itse tiedoston lataamiseen.
Taitaa olla ominaisuus, itsellä tekee tuota usein ja ihan pelistä riippumatta.

Pirate fin

Well-Known Member
Jep, ihan ominaisuus on ja jos peliin on tullut useampi päivitys, niin tuo "kopiointi" tuntuu kestävän pidempään.

Itse laitoin 1 teran SSD:n omaan Prohon, niin se auttaa hieman tuossa "kopioinnin" kestossa.

Ac3way

Well-Known Member
Ihan parasta oli muutama kuukausi sitten, kun piti ladata joku nykypäivänä minimaalinen 167 mt päivitys peliin. Lataus tuli sekunnissa ja kopionti kesti 10 min.

Ketunloikka

Active Member
Mulla on noi Sonyn langattomat Gold kuulokkeet mutta miksi en voi säätää noita äänenvoimakkuus asetuksia. Kun menee valikoista tuonne missä on mikin ja kuulokkeiden äänenvoimakkuus niin ne on lukittu ja voluumia ei saa edes kuulokkeiden omasta napista ylös eikä alas?

Ja sitten kun esim Modern warfare valikoista säätää mikin ja chatin tasoja niin ne ei pysy tallennettuna kun avaat pelin seuraavan kerran. Välillä tuntuu, että kuuroutuu kun noi chat äänet on niin järjettömän kovalla.

ulTIMOte

Member
Mulla on noi Sonyn langattomat Gold kuulokkeet mutta miksi en voi säätää noita äänenvoimakkuus asetuksia. Kun menee valikoista tuonne missä on mikin ja kuulokkeiden äänenvoimakkuus niin ne on lukittu ja voluumia ei saa edes kuulokkeiden omasta napista ylös eikä alas?

Ja sitten kun esim Modern warfare valikoista säätää mikin ja chatin tasoja niin ne ei pysy tallennettuna kun avaat pelin seuraavan kerran. Välillä tuntuu, että kuuroutuu kun noi chat äänet on niin järjettömän kovalla.
Ootko jo kokeillut resetoida ne?

Ohjeet löytyy täältä:

Kain

Well-Known Member
Mitä avuksi kun PS4 alkaa yhtäkkiä kesken pelin sylkemään pelilevyä ulos? Ihan helvetin kiva kun näin tapahtuu ennen kun olen ehtinyt tallentamaan peliä. Pidän konsolia pystyasennossa. En tiedä onko sillä mitään merkitystä asiaan ja olen jo aikaisemmin poistanut sen kumiosan joka painoi eject nappulaa joten se ei voi enää olla syynä.

Edit: Itse itselleni vastaten muistin juuri ohjeen jossa piti kiristää sitä ruuvvia joka ohjaa pelin ulostautumista. Kiitokset neuvosta itselleni :D

Viimeksi muokattu:

Bensalenkkari

New Member
Moro. Löytyykö täältä WRC 8 pelaajia?
Mulla kävi mielenkiintonen homma.

Career modessa kun koittaa kisakalenterista valita ensimmäistä kisaa ni peli menee jumiin. Sieltä ei voi valita enää mitään eikä liikkumaan siellä. Äänet kuuluu. Careerin päävalikkoon pystyy palaamaan mutta sielläkään ei pysty liikkumaan.

Joutuu koko pelin käynnistään uudelleen että pääsee pois. Kaikkee muuta pystyy tekeen ja ajeleen mut toi kohta ei toimi.

Uudelleenasennus ei auttanu. Pelin teknisestä tuesta ei oo kuulunu vastausta. Mahtaisko olla vaan virheellinen kappale? Rupee vähän jo kiristään. Onneks on myös kaikki dirtit

OK

Well-Known Member
Oli arpapeliä kuuluuko tämä paremmin pelialan uutiset vaiko PlayStation 4 -ketjuun. Pistetään nyt tänne. Gio Corsi vaihtaa maisemia. Joskin viestistä päätellen mies edelleen jatkaa pelialalla työskentelyä lyhyen tauon jälkeen.

Adam Boyes ja Gio Corsi olivat kaikista näkyvimmät heput, jotka pitivät yllä #BuildingTheList aloitetta, jolla kartoitettiin mitä 3rd party pelejä PS4-pelaajat haluavat pelata. Näihin mm. lukeutui Yakuza 5, Shenmue 3 ja LucasArts klassikot.

Ac3way

Well-Known Member
Paljon on Sonylta lähtenyt tuttuja nimiä pois muutaman viime vuoden aikana. Boyes, Corsi, Drake, Layden, House ja Tretton tulevat ainakin nopeasti mieleen.

Pelialalla on paljon vaihtuvuutta pelin kehityksestä vastaavissa studioissa sekä julkaisijoissa, mutta onhan sitä vaihtuvuutta nyt viime aikoina myös ollut näissä isommissa firmoissa kuten Sonylla.

Toivotaan, että muutosten myötä kehitys jatkaa kehittymistään oikeaan suuntaan.

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Pelialalla on paljon vaihtuvuutta pelin kehityksestä vastaavissa studioissa sekä julkaisijoissa, mutta onhan sitä vaihtuvuutta nyt viime aikoina myös ollut näissä isommissa firmoissa kuten Sonylla.
Organisaatio valjastetaan uuteen hyökkäysmuodostelmaan tulevan konsolisukupolven alla. Vaihtuvuutta on varmasti ollut aina, nyt vain ne tulevat näkyvämmin esille kun ovat somessa tähtiä omilla nimillään. Silti jään kyllä kaipaamaan Jack Trettonia, siinä oli mies paikallaan.

Viimeksi muokattu:

XYU

Active Member
Mitä avuksi kun PS4 alkaa yhtäkkiä kesken pelin sylkemään pelilevyä ulos? Ihan helvetin kiva kun näin tapahtuu ennen kun olen ehtinyt tallentamaan peliä. Pidän konsolia pystyasennossa. En tiedä onko sillä mitään merkitystä asiaan ja olen jo aikaisemmin poistanut sen kumiosan joka painoi eject nappulaa joten se ei voi enää olla syynä.

Edit: Itse itselleni vastaten muistin juuri ohjeen jossa piti kiristää sitä ruuvvia joka ohjaa pelin ulostautumista. Kiitokset neuvosta itselleni :D
Tuo temppu ei poista ongelmaa, palaa kyllä. Avasin koko laitteen ja lisäsin muovinpalan eject-painikkeen taakse. Poistaa napin toiminnan mutta myös tuon levyn sylkemisen.

On muuten ihan eri juttu pelata tällä Prolla. Jotenkin hölmöä, että pelit arvostellaan alustalla "PS4" , kun ero laitteiden välillä on niin suuri. Se näkyy grafiikassa, mutta myös ruudunpäivityksessä, joka vaikuttaa rankasti pelattavuuteen. Esim. Bäfät on aivan eri pelejä.

Ketunloikka

Active Member
Jos mun Psn tili on asetettuna ensisijaiseksi toisessa konsolissa sen takia, että kaveri saa pelattua mun pelejä sillä konsolilla mutta jos laitan saman profiilin ensisijaiseksi omassa konsolissa niin pystyykö kaveri enään pelaamaan mun pelejä? Koska eikö profiili voi olla ensisijainen vain yhdessä konsolissa?

Pirate fin

Well-Known Member
Jos mun Psn tili on asetettuna ensisijaiseksi toisessa konsolissa sen takia, että kaveri saa pelattua mun pelejä sillä konsolilla mutta jos laitan saman profiilin ensisijaiseksi omassa konsolissa niin pystyykö kaveri enään pelaamaan mun pelejä? Koska eikö profiili voi olla ensisijainen vain yhdessä konsolissa?
Tossa tapauksessa kaverisi ei tosiaan enää pystyisi pelaamaan pelejäsi.

Masta

Active Member
Jees. No eikai tuon edes tarvi olla itellä ensisijainen koska olen konsolin ainoa käyttäjä.
Juu, ei tarvitse. Itselläni avopuolison käytössä toinen PS4 olkkarissa ja siihen asennettu ensisijaiseksi käyttäjätunnukseni, jotta hän pääsee hyödyntämään tuota kattavampaa pelikirjastoani. Oman miesluolani PS4:sta en voi laittaa ensisijaiseksi, koska muuten olohuoneesta lähtee pelioikeus. Muuta haittaa tuo ei ole tuonut, mutta valitettavasti automaattinen pilvitallennus ja latausten käynnistäminen etänä toimii ainoastaan ensisijaisessa konsolissa. Näiden juttujen puuttuminen on kieltämättä hieman harmittanut. Etenkin tuo pilvitallennus, kun nyt on muistettava ladata aina tallenteet manuaalisesti turvaan pilvipalvelimelle.

Ylös Bottom