Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rekkasimulaattorit

Scaling asetus renderöi peliä yliresolla mikäli sen laittaa yli 100%. 1440p Scaling 300% oli jo aika lähellä 4K resoa visuaallisesti ja hieman säästi fps:iä.

Laitoin modin joka lisäsi liikennettä, joten fps hieman tippui. Lukitun 60 fps sai 1440p Scaling 100% mikä oli ihan riittävä selvään ja näyttävään kuvaan 65" TV:ssä. Selvä parannus FullHD-resoon, jossa ohjaamo, mittarit tai kyltit eivät ole riittävän teräviä. 4K oli ihan kiva, mutta se on vähän rajoilla oman koneen tehoilla.

Nyt pitäisi varmaan ostaa talli Suomesta ja vaihtaa rekan nuppia taas pitkästä aikaa. Yli puolitoista vuotta varmaan ajellut Volvon nupilla. Jotain uusiakin rekkojakin muistaakseni on päivityksillä tullut, joten jospa sellaista sitten seuraavaksi. Toistaiseksi löytyy vasta 2 tallia ja 8 rekkaa.
 
Mulla on 1440p ja 55” tv. En itse meinaa erottaa mittaristosta mitään 100%:lla. Pidän ite 400:lla ja erotan sohvalta lähes kaikki pienetkin tekstit. Toki tehoja syö.

Mulla nyt pyörii noin 70-120 välillä fps riippuen ruuhkasta, kaupunki/maantie jne. Mutta eipä sen väliä ku tv:llä riittää se 60fps. En vain omalla koneella voi käyttää missään pelissä vsynciä, kun peli alkaa pätkimään. ETS2 kohdalla kaatuu koko peli jos yrittää pistää päälle.

Tänään ajoin enemmän uutta lisuria ja onhan se erittäin positiivinen ilmestys, nyt kun sai taas jo kaikki aidot firmat jne toimimaan.
 
Katseluetäisyys ja tv:n koko varmaan vaikuttaa tuohon, itsellä se oli 2 metriä eilen rekkaa ajaessa. 1440p resolla mittaristo on kyllä ihan terävä läheltä katsottuna, ei ole havaittavissa mitään sahalaitaa verrattuna 4K:hon tai suttuisuutta kuten matalammilla resoilla.

Itse ajelin Korsikalla ja Sardiniassa. Pirun kapeita vuoristomutkateitä, siellä saa olla tarkkana. Ihan kuin ajaisi rallia Korsikalla, mutta rekalla :D
 
Tuli Mersun Actrosilla ilman perävaunua koluttua Suomi läpi. Tuhansia kilometrejä ja aikaa meni jotain 4-5 tuntia. Muutama juttu ihmetytti. Poliiseja joka paikassa ja sakkoja riitti reissulla. Joihinkin liikenneympyröihin nopeusrajoituksien mukaan sai ajaa 80km/h. Mutta nyt matka jatkuu Venäjälle. Mersulla ajettu nyt kaikkiaan melkein 8000km.

Tässä kuva Suomen reiteistä (klikkaa kuva suuremmaksi):
 
Tuli vähän modifoitua peliä talvi/joulu tunnelmaan, nuppiin ja vauniin joulumaalaukset ja valikoihin joulumusiikkia.

ets2_20191216_174115_00.png

Iski vähän sumua, eikun kohti uutta kuljetusta.

ets2_20191216_175107_00.png
 
Joko päivitys, päivitetyt modit, tai näyttiksen uudet ajurit teki jotain, mutta peli on aivan älyttömästi kevyempi. Mulla nousi 100fps 1440 resolla. Siis sieltä 60-80 lukemista 160-180fps:ään.
Nostin reson 4k:hon ja pidin skaalauksen 400% ja silti 70-80fps jopa kaupungeissa. Aivan mieletön ero suorituskyvyssä.

Tuli samalla laajennettua taas karttaa ja nyt löytyy jo egyptiä, israelia, libanonia jne.
Turkki ja Romania on edelleen erillisenä modina, koska promods ei tue tuota lisäosaa, vaikka se mulla siellä alla on.
Nyt pääsee myös etelä Venäjältä ajamaan suoraan turkkiin mustan meren itäpuolelta.
 
Joko päivitys, päivitetyt modit, tai näyttiksen uudet ajurit teki jotain, mutta peli on aivan älyttömästi kevyempi. Mulla nousi 100fps 1440 resolla. Siis sieltä 60-80 lukemista 160-180fps:ään.
Nostin reson 4k:hon ja pidin skaalauksen 400% ja silti 70-80fps jopa kaupungeissa. Aivan mieletön ero suorituskyvyssä.

Tuli samalla laajennettua taas karttaa ja nyt löytyy jo egyptiä, israelia, libanonia jne.
Turkki ja Romania on edelleen erillisenä modina, koska promods ei tue tuota lisäosaa, vaikka se mulla siellä alla on.
Nyt pääsee myös etelä Venäjältä ajamaan suoraan turkkiin mustan meren itäpuolelta.

Oletko varma että olet pelannut DX 11 versiota tähän asti. Se meinaan nosti suorituskykyä huimasti.
 
Tuli kokeiltua Euro Truck Simulator 2:sta kun täällä sitä niin paljon kehuttiin, mutta veikkaan, että oma PC on sen verran vanhahko, ettei mitään toivoa saada sitä oikeasti toimimaan. Käynnistäessään tulee tällainen virhe lokeihin:

AvailMEM Virt:134210571 Phys:5363 Total:9874
TotalMEM Virt:134217727 Phys:12173 Total:20877
Exception code: C0000005 ACCESS_VIOLATION
EXE Base address: 00007FF756C30000
Fault address: 00007FF7573CD3B3 0001:0079C3B3

Vika ilmeisesti tuossa DLL:ssä: C:\Windows\system32\nvoglv64.dll

Onkohan kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan?
 
Ootko koittanut käynnistää peliä directx10, 11 tai opengl moodissa? Josko joku niistä toimisi. Mulla itsellä ei lähde peli käyntiin kuin DirectX 11:lla.
 
Ei hemmetti muistin just et pelistähän on DX9 ja kai opengl tuki pudotettu pois, tai ainakin ollaan pudottamassa. Ehkä sen takia ei käynnisty kun DX 11 ? Eli täytyy olla Dx 11 tukeva näyttis jotta edes voi pelaa.
 
Ei hemmetti muistin just et pelistähän on DX9 ja kai opengl tuki pudotettu pois, tai ainakin ollaan pudottamassa. Ehkä sen takia ei käynnisty kun DX 11 ? Eli täytyy olla Dx 11 tukeva näyttis jotta edes voi pelaa.
Miten tuon tuen pystyy tsekkaamaan? :D Omani pyörii tuolla DX11.
 
DX11 on ilmestynyt 2009, joten kaikista sen jälkeen ilmestyneistä näytönohjaimista pitäisi löytyä tuki. DX12 sitten 2015 jälkeen ja vaatii lisäksi Windows 10.
 
Ootko koittanut käynnistää peliä directx10, 11 tai opengl moodissa? Josko joku niistä toimisi. Mulla itsellä ei lähde peli käyntiin kuin DirectX 11:lla.

Pelin asentaminen uudelleen Steamin kautta auttoi. Nyt lähtee käyntiin tuossa DX11-tilassa mutta grafiikan tasoa joutuu toki pudottamaan rajusti, jotta toimisi ~8v sitten kasatulla koneella.

Onko tuon ETS2:n pelaaminen näppiksellä tosiaan sellaista "töksähtelevää"? Eli tarkoitan sitä, kun ei autoa meinaa suoraan pystyä ajamaan vaan koko ajan pitää kääntää rattia hieman eestaas, jotta se menisi "suoraan".
 
Pelin asentaminen uudelleen Steamin kautta auttoi. Nyt lähtee käyntiin tuossa DX11-tilassa mutta grafiikan tasoa joutuu toki pudottamaan rajusti, jotta toimisi ~8v sitten kasatulla koneella.

Onko tuon ETS2:n pelaaminen näppiksellä tosiaan sellaista "töksähtelevää"? Eli tarkoitan sitä, kun ei autoa meinaa suoraan pystyä ajamaan vaan koko ajan pitää kääntää rattia hieman eestaas, jotta se menisi "suoraan".
on se tuollaista. Itse pelasin vuosia aluksi läppärillä näppiksen kautta. "Suoraan" sitä autoa ei saa näppiksellä menemään ellei koko ajan vähän korjaa.
 
Jos ei ole padiohjainta tai rattia niin hiirellä on myös ihan mukava ajaa rekkaa. Näppäimistöllä ajaminen oli ainakin itselle stressavaa.

Padi melkeinpä on parempi kuin ratti, kun pystyy kätevästi kääntämään päätä ajon aikana ja ajaminen on aika rentoa. Ratilla on toki fiilistä eniten.
 
Ylös Bottom