Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ralli ja NASCAR-kuskit ovat siirtyneet virtuaaliradoille.

Suomessa puolestaan kilpaillaan lauantaina kotimaisen sim racing -lajiliiton FiSRAn järjestämässä Imolan kuuden tunnin kestävyyskilpailussa.

Myös Imolan kilpailun lähtöviivalle saadaan oikean elämän moottoriurheilutähtiä. Kilpailun suurin nimi on Fordin WRC-tähti Teemu Suninen:

– Koen itse saavani tästä tarkkutta ajamiseen ja myös oikeaa jarrutustyyliä asvaltille. Monissa urheilulajeissa harjoitellaan sulkemalla joitain aisteja pois muiden vahvistamiseksi, ja tämä on tavallaan sama asia. Perstuntuma autosta puuttuu, joten on pakko turvautua ratin kautta tulevaan palautteeseen ja näköaistiin.

 
Viimeksi muokattu:
Maailman terveysjärjestö WHO suosittaa pelejä avuksi varmistamaan eristyksissä olevien fyysistä etäisyyttä, mutta henkistä läheisyyttä. Kampanja sosiaalisessa mediassa tunnuksella #PlayApartTogether.

Sähköisiltä kauppapaikoilta löytyy pitkät listat ilmaispelejä, joita voi verkon yli pelata kavereiden kanssa. Osa pelifirmoista on mukana kampanjassa.

 
Viimeksi muokattu:
Milloinkohan Hesari on viimeksi arvostellut pelin, oliko se Red Dead Redemption 2? Nyt Hesari on arvostellut Doom Eternalin. Arvostelu ei ole mitään "pelaaminen on saatanasta" settiä, vaan ihan asiallinen.

 
Milloinkohan Hesari on viimeksi arvostellut pelin, oliko se Red Dead Redemption 2? Nyt Hesari on arvostellut Doom Eternalin. Arvostelu ei ole mitään "pelaaminen on saatanasta" settiä, vaan ihan asiallinen.


Onhan DOOM ollut nykyiselle keski-ikäistyneelle sukupolvelle yhteinen kokemus, jonka arvo on vuosien myötä kasvanut. On ymmärretty sen merkitys koko teollisuudelle. Samaa kuin Tähtien Sodalla on ollut elokuviin ja peleihin.

Itse taidan jättää väliin/ale-laariin. Ei oikein iske kun on pelannut viimeksi DOOM VFR:n joka oli taas uutta ja ihmeellistä - kuten se alkuperäinen.
 
Digimyynti saanut nostetta nyt koronaviruksen aikana.

DIGITAL IS DOMINANT

Across all 50 markets, 2.74 million games from participating publishers were downloaded during Week 12 (Monday, March 16 - 22), which was a jump of 52.9% over the week prior.

In terms of markets that were not in lockdown but in the social distancing phase, there was still an increase in digital downloading. In the UK, digital downloading increased by 67.4% week-on-week, and that is before the country went into lockdown (data for that period will be available later this week). Germany saw digital sales increase by 60.2% and Australia posted a rise in download of 26.5%. Neither market is in full lockdown as of this moment.

 
Lainaan röyhkeästi Lyrtsin twiitistä tämän kuvan. Kerrostalopelaajille äänieristetyt kopit!? Kannatetaan. Pitää varmaan aloittaa omalta kohdalta. :D

EW1SbuiXsAAMa3t
 
Upea tarina Supercellistä. Suurinpiirtein 10 vuotta sitten olivat Assemblyssa omalla osastollaan. Nyt näkyvä osa suomalaista yrityshistoriaa.

Kolmessa vuodessa miljardiyhtiöksi – Näin syntyi nyt 10 vuotta täyttävä Supercell, joka on jo jättänyt jälkensä Suomen yrityshistoriaan

Supercell teki historiallisen loikan miljardisarjaan vain kolmessa vuodessa. Yhtiö, jolla ei vielä 2011 ollut käytännössä lainkaan liikevaihtoa, takoi 1,5 miljardia vuonna 2014. Viime vuonna Supercellin liikevaihto oli 1,4 miljardia euroa. Eikä Supercell ole iso vain länsimaissa. Sen pelit ovat onnistuneet vuosien varrella nousemaan suosituimpien ja tuottavimpien pelien joukkoon myös isoilla pelimarkkinoilla Koreassa, Kiinassa ja Japanissa. Menestys Aasiassa on todella harvinaista länsimaisille peleille.

 
Viikolla esitelty pelimoottori teki vaikutuksen myös Helsingin Sanomien toimittajaan.

”Grafiikat puhuvat puolestaan”, Epic Gamesin toimitusjohtaja Tim Sweeney sanoo The Verge -teknologiasivustolle.

”Tavoitteemme ei ole vain tuoda lisää ominaisuuksia pelisuunnittelijoille. Tällä hetkellä pelisuunnittelun suurin haaste on se, että laadukkaiden pelien suunnittelu vaatii valtavasti aikaa ja rahaa. Siksi haluamme helpottaa suunnittelijoiden elämää.”


 
Kilpapelaaminen ei olekaan kovin terveellistä! Stressi, burnout ja mielenterveysongelmat vaivaavat helposti, kun vaan pelataan ja pelataan jatkuvasti. Tosin tämähän ei ole siinä mielessä mitenkään uusi uutinen, koska johan tuosta liiallisesta pelaamisesta ja liiallisen ruutuajan haitoista on puhuttu aikaisemminkin.

 
Ylös Bottom