Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päivän Hesarissa hyvä juttu koronaviruksen keskelle ilmestyneestä Animal Crossingista. Eskapismia, todellisuuspakoa sekä yhteisöllistä tekemistä. Samaa löytyy myös Death Strandingista, jota itse käyttänyt eristyksen ajan pelinä.


Miljoonat ihmiset villiintyivät pandemian keskellä pelistä, jossa nypitään rikkaruohoja reaaliajassa – Hittipelin lohdullisessa maailmassa on nähty myös mielenosoituksia

Peli ilmestyi pandemian keskelle, ja se on vaikuttanut sen näkyvyyteen. Jyväskylän yliopiston tohtorikoulutettava Tero Kerttula tutkii, miten koronavirus näkyy medioiden uutta Animal Crossingia käsittelevissä kirjoituksissa. Kerttulan mukaan menestys juontaa sekä suositusta pelisarjasta että maailmantilanteesta.

”Edellisestä varsinaisesta sarjan osasta on ehtinyt kulua kahdeksan vuotta. Koronaviruksen aiheuttama sosiaalinen eristäytyminen on kuitenkin varmasti yksi suosioon vaikuttaneista asioista ja saanut myös pelisarjaa aiemmin pelaamattomat tarttumaan teokseen”, Kerttula sanoo.

 
Korona ei ole iskenyt samalla tavalla peliteollisuuteen kuin moneen muuhun ulkomaanvientiä harjoittavaan toimialaan. Asiasta kirjoittaa päivän Hesarissa Housemarquen toimitusjohtaja, Ilari Kuittinen.

Kansainvälistä pelialaa voikin pitää hyvänä esimerkkinä muille nouseville aloille. Sen tuotteet jaetaan pääsääntöisesti digitaalisesti, ja työn tuottavuutta on pystytty pitämään yllä myös nykyisissä etätyöoloissa. Suomen kannalta tärkeää on, että osaaminen ja taitavat tekijät ovat kotimaassa. Tämä tarkoittaa myös, että ala tuottaa arviolta noin miljardin euron arvonlisää kansantaloudelle – enemmän kuin esimerkiksi viime vuosina otsikoissa olleet kaivannaisteollisuus ja ajoneuvojen valmistus.

 
Viimeksi muokattu:
Valtiollinen toimija käyttää e-urheilun sponsorointia maineensa kiillottamiseen?

10 miljoonan esports-turnaus on verrattavissa Saudi-Arabian harjoittamaan urheiluaivopesuun, josta The Guardian kirjoitti viime syksynä. Termiä on käyttänyt erityisesti ihmisoikeusjärjestö Amnesty.

 
Muinainen pelihallien jättiläinen sekä konsolipuolellakin mainetta niittänyt ja 60-vuotta eilen täyttänyt SEGA, on julkistanut ensi viikolla myyntiin tulevan retrokonsolin, Game Gear Micron. Hintaan, joka kääntyy 45 dollariksi.

 
Muinainen pelihallien jättiläinen sekä konsolipuolellakin mainetta niittänyt ja 60-vuotta eilen täyttänyt SEGA, on julkistanut ensi viikolla myyntiin tulevan retrokonsolin, Game Gear Micron. Hintaan, joka kääntyy 45 dollariksi.



Näyttää todella epämukavalta laitteelta...
 
Näyttää todella epämukavalta laitteelta...

Siihen vielä päälle tällainen lisälinssi. :D

vkyTZgL.jpg


 
Eisss...oliko Game Gearin pelikatalogi edes niin legendaarinen, että tuollainen on syytä julkaista? Itselläni on sellainen kuva, että tunnetuimmat laitteen pelit ovat väljähtyneitä versioita isoveljensä peleistä.
 
Monta rautaa tulessa. Nyt on lanseerattu sitten myös ”Fog Gaming”, mitä se sitten ikinä käytännössä onkaan. Pelihallien hyödyntämistä pilven tapaan?.



Voisko tuo fog gaming olla sellainen innovaatio, joka yhdistää vihdoin kaikkien rakastamat asiat, eli streamauspelaamisen ja mikromaksut? Maksat Segan streamista tuntiveloituksella (+pelien ostot, kuukausimaksu ja lisäsisältö)? Viive tulee kaupan päälle.
 
Voisko tuo fog gaming olla sellainen innovaatio, joka yhdistää vihdoin kaikkien rakastamat asiat, eli streamauspelaamisen ja mikromaksut? Maksat Segan streamista tuntiveloituksella (+pelien ostot, kuukausimaksu ja lisäsisältö)? Viive tulee kaupan päälle.

Pilvestä Ilmeisesti striimataan, mutta mikä on vastaanottavassa päässä? Jos voisi toivoa, niin tänne kelpaisi Arcade-kaappi, ilotikulla ja ryhmällä isoja näppäimiä. Siihen 17” värinäyttö ja 5G-yhteys kodin reitittimeen. Juuri rautaa ei tarvittaisi = hinta voisi olla pari sataa euroa.

The idea of Fog Gaming is to connect together Sega owned Game Centers through a Cloud server with a user delay of less than 1 ms. This way, players at home will be able to play Arcade games at home anytime through cloud gaming. It’s unclear if it would work on PC, existing platforms, something similar to Stadia, or a brand new platform.

 
Yleltä jälleen hyvä kirjoitus pelaamisesta. Itsellä pahimman korona-ajan eristyksen kuittasi upeasti Death Stranding, joka teemansa puolesta sopii muutenkin hyvin tähän aikaan.

Kun todellisuus vyöryy päälle, voi karata omalle saarelle kasvattamaan kukkia – miljoonat purkavat korona-ahdistusta tietokonepelien ääressä

– Pelit ja media itsessään on elämyskone, joka mahdollistaa erilaisten tunteiden kokemista ja eläytymistä ilman että meidän tarvitsee omassa elämässä kokea esimerkiksi ahdistusta, pelkoa tai surua. Peleissä voimme myös työstää omia tunteitamme erilaisissa rooleissa.

 

En pelkän hahmon ulkonäön perusteella vielä pahastuisi asiasta (traileri 45 sek kohdalla), mutta se on tietenkin eri asia mikäli stereotypian käyttö menee törkeästi yli. Tuskinpa menee tässä pelissä.

Kertoo vain siitä minkälaista valtaa loukkaantujat pystyvät välillä käyttämään. Ja pienen pelinkehittäjän ei ole mitään järkeä laittaa vastaan, kun siinä voi käydä huonosti. Helpommalla pääsee, kun vastaa asiallisesti ja tekee muutokset, peli myös saa automaattisesti lisää huomiota kyseisen asian takia.

Itse peli vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.
 
Pelaajan otsikko on ehkä hieman harhaanjohtava. Yhdysvaltojen armeija on käyttänyt virtuaalitodellisuuslaseja ja sen sisältöjä veteraanien traumaperäisten stressihäiriöiden hoitoihin. Oletan sisältöjen olevan pelillisiä.

Yhdysvallat hyväksyivät ensimmäisen lääkkeenä markkinoitavissa ja määrättävissä olevan videopelin

Yhdysvaltain elintarvike‑ ja lääkevirasto FDA on hyväksynyt maassa ensimmäisen hoitokeinoksi markkinoitavissa ja määrättävissä olevan reseptivideopelin. Peli on Akili Interactiven kehittämä iPhone- ja iPad-laitteilla pelattavissa oleva EndeavorRX, joka on tarkoitettu 8-12-vuotiaiden lasten aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriön eli ADHD:n hoitoon.

Hyväksyminen saatiin viidestä kliinisistä tutkimuksesta kerätyn datan perusteella, mihin ottivat osaa yli 600 ADHD-diagnoosin saanutta lasta. Yhden tutkimuksen mukaan neljän viikon testin jälkeen noin kolmanneksessa hoidetuista lapsista oli nähtävissä merkkejä parantuneesta keskittymiskyvystä. Samassa ajassa vanhemmista noin puolen kerrottiin nähneen lapsessaan kliinisesti merkityksellisiä parannuksia. Kahden kuukauden jälkeen lukema nousi 68 prosenttiin.

 
Kaikkien PlayStation -pelikonsoleiden julkistukset samassa videossa. Next Generation mainittu jo heti ensimmäisen kohdalla. :D

 
Ylös Bottom