Nisupulla
Jäsen / [FL]
Eipä aiemmin tullut energiajuomia juotua, mutta Death Strandingin piilomainnon jälkeen tölkit ovat löytäneet tiensä jääkaappiin.
Energiajuomien markkinajohtaja tarjoaa sijoittajille huimia kasvulukemia ja erinomaista kannattavuutta.
Monster Beverage oli alkuaan mehuyhtiö, mutta päätti 2000-luvulla keskittyä energiajuomiin. Yhtiö tunnetaan aggressiivisesta markkinoinnistaan, jonka avulla se on saavuttanut vahvan jalansijan varsinkin Yhdysvaltain markkinoilla. Factset-tietopalvelun mukaan lähes 70 prosenttia yhtiön liikevaihdosta kertyy USA:sta.
Yhtiön kasvu on ollut suorastaan räjähtävää. Vuonna 2008 yhtiö teki noin miljardin dollarin liikevaihdon. Liiketoiminta oli jo tuolloin hyvin kannattavaa, sillä liikevoittoa kertyi 270 miljoonaa euroa.
Tuloskasvu on lyönyt sijoittajat ällikällä, sillä Monster on yksi viime vuosikymmenen kovimmista kurssiraketeista Yhdysvalloissa. Yhtiön osakekurssi on noussut kymmenessä vuodessa 930 prosenttia, mikä tarkoittaa 26 prosentin vuotuista tuottoa. S&P 500-indeksin vuosituotto on edelliseltä kymmeneltä vuodelta on noin 11 prosenttia.
Mehut vaihtuivat paheisiin ja kasvu räjähti – Energiajuomajätti on tarjonnut sijoittajille hirviömäisiä tuottoja
Energiajuomien markkinajohtaja tarjoaa sijoittajille huimia kasvulukemia ja erinomaista kannattavuutta.
www.kauppalehti.fi