Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

Nyt iPhone rahoiksi, mikäli siitä löytyy valmiiksi asennettu Fortnite.

eBay.jpg


 
Merkittävä pelimoottorikehittäjä Unity suunnittelee listautumista Yhdysvaltojen pörssiin. Meitä kiinnostavaksi sen tekee joukko suomalaisia omistajia, jotka tulivat Applifierin yrityskaupan yhteydessä. Mukana tuttuja niimiä Assemblyn tiimoilta.

Peliteknologiayhtiö Unity aikoo listautua Yhdysvalloissa – Myös Assemblyn perustajina tunnetut Jussi Laakkonen ja Pekka Aakko osuivat Applifier-startupilla kultasuoneen

Yli puolet maailman kännykkäpeleistä, kuten myös konsoli- ja tietokonepeleistä tehdään Unity Softwaren pelimoottorilla. Pelikehittäjien ohjelmistotyökaluihin erikoistunut kasvuyhtiö kertoi aikovansa listautua New Yorkin pörssiin.

Unity osti suomalaisen Applifier-startupin vuonna 2014, ja siitä tuli amerikkalaisen kasvuyhtiön Suomen tuotekehitystoimisto. Applifierin myötä Unity sai uuden kasvavan liiketoiminta-alueen.

 
Miki Liukkosen maailma - “Kirjoitan siitä, mistä en kehtaa puhua” -areena
Miki Liukkonen ja kirjailija Esa Mäkijärvi tapasivat baarissa, vaikka Miki ei illasta mitään muistakaan. Miki on pelkästä kirjallisuudesta innostuva monomaanikko, Esa taas rakastaa niin jalkapalloa, tietokonepelaamista kuin Bruce Springsteeniäkin. Mikä on kummankin arvokkain kirjoitusniksi? Entä kuka on jalkapallon historian ainoa pelaaja, johon Miki voi samaistua?
Miki Liukkonen otti aiheeksi Esan Konsolifin uran ja kertoi kuunnelleensa kolmetuntisen Konsolifin podcastin ja sanoi että se kuulostaa esoteeriselta.
 
Suomalaisen kaverin tekemä piirrostyö sai DrDisrespectin huomion.


Todella tyylikäs kuva! Isot propsit Jounille ja hienoa, että sai tunnustusta työstään.
 
Ylen aamu 9.9. -areena
2:49 - jälkidigi. Mikä on innovaatio, mistä olet viimeksi ollut innoissasi? Mä olen ihan fiiliksissä Lego Super Mariosta. Sillä on tosi kiva leikkiä.
2:59 - Super Mario 35 vuotta. Jos rytmittää pelaamisen musiikin mukaan, pystyy tekemään maailmanennätyksiä pelissä.
 
Mielenkiintoista tietoa kiinalaisista pelaajista. Ovat mukana määrittelemässä pelaamisen huomenta.


En nyt ole innoissani siitä kuinka pelinkehittäjät (tai rahoittajat siis) muuttavat pelinkehitystä Kiinan markkinoille sopiviksi ja Nalle Puhin politiikkan ja vaatimusten mukaisesti. Enkä kyllä lähtisi nuolemaan Natsi-Saksan toimintatapaa imitoivaa valtiota.
 
En nyt ole innoissani siitä kuinka pelinkehittäjät (tai rahoittajat siis) muuttavat pelinkehitystä Kiinan markkinoille sopiviksi ja Nalle Puhin politiikkan ja vaatimusten mukaisesti. Enkä kyllä lähtisi nuolemaan Natsi-Saksan toimintatapaa imitoivaa valtiota.

Sen verran olen kuitenkin innoissani, että uskon kiinalaisten tuovan tulevaisuudessa merkittävän panoksen pelipuolelle. Kun katsoo minkälainen jälki on naapuri Japanilla, mitä se voi olla Kiinalla? Ei sen tarvitse olla aina poliittista.
 
Onko lapsen peliharrastus pahasta? Kirjailija-muusikko Marko Annala näkee pelaamisen hyvät puolet

Mokoma-yhtyeestä tuttu muusikko Marko Annala, 48, julkaisee tänään kolmannen romaaninsa Kuutio.

- Ne tarinat on otettava omasta kokemuspiiristä. Kirjassa puhutaan esimerkiksi paljon pelaamisesta, sillä päähenkilö on pelilehden päätoimittaja, ja hänen poikansakin pelaa paljon. Omien lasteni kautta olen kuullut ja kokenut paljon siitä heidän maailmastaan ja laittanut ainestoa aina korvan taakse.

Annala kertoo itsekin pelaavansa "kohtuullisen paljon".

- Lapsena minulla oli kyllä elektroniikkapelejä ja Rubikin kuutio, joka toi kirjallekin nimen. Innostuin konsolipelaamisesta vasta 90-luvulla Playstationin kautta ja nyt voin sanoa, että valtaosan elämästäni olen pelannut. Tunnistan itsessäni sellaisen piirteen, joka saattaa tuntua joistakin oudolta, että tällainen kohta 50-vuotiaskin rakastaa pelaamista. Tämä harrastus yhdistää hyvin myös poikani kanssa.

 
Pelien tavoitettavuus esimerkiksi näkövammaisten kohdalla ollut esillä.

Tämän vuoden suurin pelijulkaisu on The Last of Us Part 2. Videopeli on saavutettavuuden virstanpylväs.

Kuva The Last of Us Part 2 -pelistä, jossa hahmojen värit on säädetty sinisiksi ja punaisiksi.
Kuvakaappaus The Last of Us Part 2 -pelistä, jossa saa säädettyä hahmoja helpommin erotettavaksi. Siniset hahmot ovat ystäviä, punaiset vihollisia. Keltaiset esineet ovat sellaisia, joiden kanssa pelaaja voi olla vuorovaikutuksessa.Kuva: Sony / Naughty Dog
Pelissä pystyy säätämään tekstitystä, mutta myös pelin nopeutta, vihollisten käyttäytymistä ja vaikkapa sitä, kääntyykö päähenkilö Ellie automaattisesti oikeaan suuntaan. Jos uimakohtaukset ahdistavat, Ellietä voi asetuksista estää hukkumasta. Hänen värinsä voi säätää muita kirkkaammaksi, jotta hahmon erottaa selvästi taustasta.

– Moni sokea pelaaja on ostanut konsolin tätä varten, koska pelissä on niin hyvät säätömahdollisuudet, sanoo pelisuunnittelija Emma Varjo.

 
Tasan 25 vuotta sitten julkaistiin PlayStation -pelikonsoli Euroopassa. Itse ostin sen heti kohta vuodenvaihteen jälkeen Tekkenin riittäessä perusteluiksi.

 
Täällä oli eilen viestiketju, jossa kysyttiin vapaaehtoisia antamaan haastattelu PS5:n ennakkotilaamisen haasteista. Mitä uutislähetystä kannattaa kyttää että bongaa uutisen?
 
Täällä oli eilen viestiketju, jossa kysyttiin vapaaehtoisia antamaan haastattelu PS5:n ennakkotilaamisen haasteista. Mitä uutislähetystä kannattaa kyttää että bongaa uutisen?
En tiiä, tuleeko koko uutista edes, kun ei ainakaan meidän kautta haastateltavaa löytynyt.
 
Ylös Bottom