Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Noh tähän on ratkaisu jos viivästys koskee vain fyysistä toimitusta eikä koske koko julkaisua. Levytilaus peruutukseen ja digitilaus sisään ja nostalgiapommi räjähtää. Silloin ei parin kympin lisämaksu tunnu missään.
 
Eikai se corona-virus vaikuta mitenkään digitilaukseen. Pelasin tuon demon loppuun, ja jumankauta kun tätä jo odottaa, ja varsinkin kun on ensikertalainen FF VII suhteen. Tifa se on kyllä söpö mimmi, ja Cloud mukavan salaperäinen. Barrett aika äijä myös.
 
Nyt mun kannattaa huolestua, kun ei ole vieläkään mitään must buy-hinkua tätä peliä kohtaan. Onhan julkaisukin jo muutaman viikon päästä. Nyt kun rupesin ajattelin asiaa, niin mieleen tuli heti kaksi hyvää syytä:

Peli julkaistaan osissa. Uusi konsolisukupolvi kolkuttelee ovilla, niin hullua julkaista tämä osissa, kun tämä tulee joskus jonkunlaisena complete story-pakettina... Sitten joskus. Square Enix on loistava esimerkki ryssimään nämä julkaisut. Jos tämä eka osa ei edes yllä maailman kartalle saakka, niin luoja tietää milloin peli on kokonaan valmis. Tuleeko tämä tekemään XV:t? Eikö tässäkin parit kehitystiimit ole saaneet kenkää?

Square Enix... Se oma suosikki pelitalo. Final Fantasyt ovat aina olleet minulle se rakas pelisarja. Tai oli, koska sitä "oikeaa hyvää" Final Fantasya ei olla nähty sitten kympin jälkeen. Toki tästä voi olla eri mieltä, mutta olihan XV nyt täysi fiasko. Ja en ala edes kirjoittamaan Barbie-Lightningin sekoiluista. XII, no se on vain 12. Oma luotto tähän puljuun on vain hävinnyt viimeisten pettymysten takia. Ennen olisin saattanut katsoa yhtä traileria melkein 24/7, en enää.

Tietysti tämä peli tulee myymään kuin häkä, koska Final Fantasy 7. Tällä nimellä on myyty paljon muutakin (Advent Childrenit, se karmea Vincent-peli ja Crisis Core). Ainiin, se yksi mobiilipeli mitä kukaan ei ole varmasti pelanut.

Enkä nyt hauku tässä että tämä remake olisi huono. En vain jaksa innostua. Squarella on tosiaan nyt näytön paikka.
 
Aika jännä, että pelin julkaisupäivä on 10.4, eli pitkäperjantai. Pelin saamiseen voi siis mennä reippaasti yli viikonlopun, jos kaupat eivät suostu myymään jo torstaina. Toki pelinhän voi ostaa diginä, mutta nämä on näitä harvoja pelejä, joista haluaa sen fyysisen version hyllyyn. Joo, suuren maailman ongelmia taas...
 
Tärkeä viesti SE, pelit on viruksen takia lähetetty eurooppaan ja Australiaan aikaisemmin kuin piti ja tämän johdosta niitä on jo joillain pelaajilla, älkää spoilatko tätä pitkään odotettua peliä.

 
Peli jo pelaajien käsissä, olkaa varovaisia spoilereiden kanssa.

Juu hurjastihan sitä on spoilattavaa pelistä, joka on useimpien fanien toimesta pelattu läpi lukuisia kertoja viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Jos joku oikeasti kuvittelee, että tässä pääjuoni millään lailla muuttuu niin metsään menee. En edelleenkään voi mitenkään ymmärtää miten joidenkin mitättömien nyanssien muuttaminen tai lisääminen muuttaa pätkänkään vertaa sitä, että tämä on moneen kertaan olennaisimman eli pääjuonen osalta läpi koluttu peli. Varmasti kiva ns. fan-servicena niille jotka ovat aikoinaan alkuperäisen moneen kertaan läpi pelanneet. Ja miksei nuoremmille pelaajille, jotka eivät ole alkuperäistä koskaan pelanneetkaan.

Toki itsellänikin menee hankintaan sitten joskus, kun kaikki episodit on tehty ja niistä silloin toivottavasti joku pakettitarjouskin siinä vaiheessa tulee. Näyttävää (itselleni toissijainen ominaisuus erityisesti roolipeleissä) ja varsin hupaisaa fan-serviceä tästä odotan, enkä yhtään enempää. Siksi en voi ajatellakaan maksavani tästä lähellekään täysihintaisen pelin hintaa, ainakaan yksittäisen episodin osalta.
 
Viimeksi muokattu:
No kyllähän tätä nyt tulee pelaamaan huomattava määrä ihan uusiakin pelaajia :D Puhutaan kuitenkin yli 20 vuotta vanhasta pelistä.
Toki alunperin on jo aika iäkäs peli, mutta FF VII on julkaistu alkuperäisen julkaisunsa jälkeen vaikka mille alustalle. Löytyy muun muassa kaikilta tämän sukupolven konsoleilta, joten siinä mielessä Ippenatorilla on pointtia.

Uusiakin pelaajia varmasti saadaan tällä remakella mukaan, mutta kyllä nuoremmallakin pelaajakunnalla on ollut vaikka kuinka monta mahdollisuutta pelata alkuperäistä ilman että tarvitsee omistaa PS1.
 
Toki alunperin on jo aika iäkäs peli, mutta FF VII on julkaistu alkuperäisen julkaisunsa jälkeen vaikka mille alustalle. Löytyy muun muassa kaikilta tämän sukupolven konsoleilta, joten siinä mielessä Ippenatorilla on pointtia.

Uusiakin pelaajia varmasti saadaan tällä remakella mukaan, mutta kyllä nuoremmallakin pelaajakunnalla on ollut vaikka kuinka monta mahdollisuutta pelata alkuperäistä ilman että tarvitsee omistaa PS1.

Tämä on totta, mutta isona vuoden 2020 julkaisuna tämä kerää joka tapauksessa huomattavan määrän uusia pelaajia, ei ole mitenkään liioiteltua varoitella spoilauksista.
 
Toki alunperin on jo aika iäkäs peli, mutta FF VII on julkaistu alkuperäisen julkaisunsa jälkeen vaikka mille alustalle. Löytyy muun muassa kaikilta tämän sukupolven konsoleilta, joten siinä mielessä Ippenatorilla on pointtia.

Uusiakin pelaajia varmasti saadaan tällä remakella mukaan, mutta kyllä nuoremmallakin pelaajakunnalla on ollut vaikka kuinka monta mahdollisuutta pelata alkuperäistä ilman että tarvitsee omistaa PS1.

Joo vaan tätä alkuperäistä ei välttämättä aivan kaikki enään suostu pelaamaan esimerkiksi sen nykymittapuulla hirveän ulkoasun takia. Toki ne jotka tämän ovat aikanaan pelanneet eivät välttämättä tästä uudestan enään samalla tavalla innostu mutta uusia pelaajia saadaan varmasti hyvä määrä. Ihan aiheellista on varoitella spoilereista. Ja vaikka pelin olisikin 20v sitte pelannut läpi niin se on kuitenkin pitkä aika eikä välttämättä kaikkia juonenkäänteitä enään muista ulkoa. Lisäksi peliin on tuotu kokonaan uusia alueita jne niin voihan noistakin joku spoilaantua.

Se on hyvä jos joku ei koe spoilaantuvansa vaikka näkisi ja kuulisi kaiken tästä uudesta mutta meitä ihmisiä on kuitenkin erilaisia ja toiset spoilaantuvat herkemmin kuin toiset. Antakaa siis kaikille mahdollisuus kokea peli niinkuin haluaa. :)
 
Arvostan tuota, että osa ajattelee noin tuosta spoilauksesta. Pari kymmentä vuotta tullut pelejä pelattua, mutta FFVII on vielä kokematta ja olen tähän mennessä pysynyt spoilaantumatta melko hyvin. Tarkoitus oli pelata alkuperäinen, mutta kun kuulin tästä niin ajattelin antaa tämän olla eka kerta kyseisen pelin parissa. Aika kova hype on kyllä päällä tästä!
 
Juu hurjastihan sitä on spoilattavaa pelistä, joka on useimpien fanien toimesta pelattu läpi lukuisia kertoja viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Jos joku oikeasti kuvittelee, että tässä pääjuoni millään lailla muuttuu niin metsään menee. En edelleenkään voi mitenkään ymmärtää miten joidenkin mitättömien nyanssien muuttaminen tai lisääminen muuttaa pätkänkään vertaa sitä, että tämä on moneen kertaan olennaisimman eli pääjuonen osalta läpi koluttu peli. Varmasti kiva ns. fan-servicena niille jotka ovat aikoinaan alkuperäisen moneen kertaan läpi pelanneet. Ja miksei nuoremmille pelaajille, jotka eivät ole alkuperäistä koskaan pelanneetkaan.

Toki itsellänikin menee hankintaan sitten joskus, kun kaikki episodit on tehty ja niistä silloin toivottavasti joku pakettitarjouskin siinä vaiheessa tulee. Näyttävää (itselleni toissijainen ominaisuus erityisesti roolipeleissä) ja varsin hupaisaa fan-serviceä tästä odotan, enkä yhtään enempää. Siksi en voi ajatellakaan maksavani tästä lähellekään täysihintaisen pelin hintaa, ainakaan yksittäisen episodin osalta.
Vähän nyt aliarvioit sitä kuinka moni on aikanaan skipannut FF7 tai ei ole ikänsä puolesta vain sisäistänyt pelin tarinaa tai sanomaa. Ei TSH-leffoissakaan haitannut pätkääkään se, että tiesi mitä tuleman pitää jos oli kirjat lukenut. Upeita teoksia ne oli silti ja se tarina oli hieno kokea uudestaan nykypäivän standardeilla. Nyt tässä tapauksessa pääsemme vielä nauttimaan uudesta combat systeemistä joka on jo itsessään syy itselle pelata tämä peli vaikkei tarina kiinnostaisikaan.

Midgarihan oli ykkösessä muutaman tunnin pyrähdys, mutta tässä se on oletettavasti kahden blueray levyn takia joku Days Gonen pituinen kokonaisuus. Kyllähän tuo nyt aika paljon haiskahtaa siltä, että pelissä on paljon uutta nähtävää ja koettavaa vaikkei loppuratkaisu muuttuisikaan lopulta. Eihän se määränpää ole tärkeä vaan matka sinne. ;)
 
Vähän nyt aliarvioit sitä kuinka moni on aikanaan skipannut FF7 tai ei ole ikänsä puolesta vain sisäistänyt pelin tarinaa tai sanomaa. Ei TSH-leffoissakaan haitannut pätkääkään se, että tiesi mitä tuleman pitää jos oli kirjat lukenut. Upeita teoksia ne oli silti ja se tarina oli hieno kokea uudestaan nykypäivän standardeilla. Nyt tässä tapauksessa pääsemme vielä nauttimaan uudesta combat systeemistä joka on jo itsessään syy itselle pelata tämä peli vaikkei tarina kiinnostaisikaan.

Midgarihan oli ykkösessä muutaman tunnin pyrähdys, mutta tässä se on oletettavasti kahden blueray levyn takia joku Days Gonen pituinen kokonaisuus. Kyllähän tuo nyt aika paljon haiskahtaa siltä, että pelissä on paljon uutta nähtävää ja koettavaa vaikkei loppuratkaisu muuttuisikaan lopulta. Eihän se määränpää ole tärkeä vaan matka sinne. ;)
Edelleen koen itsekin tuon fan-servicen takia pelin varsin mielenkiintoiseksi, ja varmasti tulen kyllä pelin sitten ostamaan jos ja kun se saadaan valmiiksi kaikkien episodien osalta ja hinta on myös ainakin jonkin verran halvennettu.

Kirja/elokuva versus alkuperäinen peli/uusi versio samasta pelistä ontuu, ja todella pahasti. Täysin eri viihteen muodoista puhutaan tuossa ensimmäisessä vertailuparissasi. Kirjoissa ei ole lainkaan todellista visuaalisuutta, joten lähtökohdat ovat täysin erilaiset verrattuna vanhempi peli/uudempi peli samalla tarinalla. Kummassakin ohjataan itse hahmoja ja pelit ovat visuaalisia kokemuksia, olivat ne vanhempia tai sitten uudempia.

Ja muuten Midgar oli kyllä pidempi kuin vain muutama tunti alkuperäisessä FF7:ssa. Eikä todellakaan päde myöskään tuo sanonta matkasta ja sen määränpäästä tähän. Jokainen pätkä mitä tuosta uudesta versiosta on videona näytetty on ollut aivan tarkalleen juonellisesti kohtia alkuperäisestä pelistä, mutta vain toki täysin uusin grafiikoin ja kuvakulmin nykyajan edistyneemmällä tekniikalla toteutettuna.

Voin taata sinulle, että itse juonessa on pitkin matkaa lähes kaikki pääkohdat toteutettu alkuperäisen tarinan mukaan. Joten turha siis puhua siitä, että matka olisi tarinan puolesta jotenkin merkittävästi erilainen uudessa versiossa. Ja ainakaan minulle ei henkilökohtaisesti riitä aivan valtavasti paremmat grafiikatkaan tekemään pelistä uutta matkaa, jos hahmot ja tarina ovat kuitenkin erittäin merkittävästi samoja kuin aiemmassa heikomman grafiikan versiossa. Grafiikka on minulle erittäin toissijainen asia varsinkin tarinaan perustuvissa seikkailuissa, kunhan grafiikka on jotenkin siedettävällä tasolla. Henkilökohtaisesti minulle riittää sellainen ok PS3-taso pelien grafiikoiden suhteen

En myöskään odota into piukeana uuden sukupolven konsoleita, koska mielestäni huippugrafiikat ovat loppujen lopuksi niin toissijaisia ominaisuuksia hyvissä peleissä. Toki joissain peligenreissä on enemmän merkitystä itsellenikin (mm. FPS- ja kilpa-ajopelit), mutta en kovin paljoa itse niitä genrejä nykyään harrasta, joten voisin hyvin elää ilman uutta konsolisukupolveakin. Toki mukaan on pakko lähteä ennen pitkään, jos haluaa jatkossakin uusia pelejä pelata.

Pelaan itse asiassa parhaillaan PS4:llä FF8:aa remasteroituna versiona ja täytyy sanoa, että grafiikat ovat juuri passelit itselleni. Toki ovat selvästi paremmalla resoluutiolla tehdyt kuin alkuperäisessä, mutta muuta eroa en ole juuri huomannut. Pääasia on mahtava tarina ja tunnelma tässäkin FF:ssä vaikkei toki aivan FF7:n tasolle nouse. Ei tosin ainakaan itselleni kovin paljoa häviäkään.

Suoraan sanoen uskon, että mikäli FF8:sta tulee vielä joskus myös remake, niin se pilaisi pelin tunnelmaa ainakin minulle. Samaa pelkään myös ainakin noiden trailereiden takia FF7:n osalta. Dialogit ja ääninäyttely ovat olleet varsin pahasti myötähäpeää aiheuttavia. Ja esim. Cloud on on onnistuttu tekemään suorastaan ällöttäväksi ja epäsympaattiseksi alkuperäiseen verrattuna. Silti utelias kun olen, niin kaikesta huolimatta menee itsellänikin hankintaan, kun kaikki osat valmiina ja hyvään pakettihintaan saa.
 
Viimeksi muokattu:
Edelleen koen itsekin tuon fan-servicen takia pelin varsin mielenkiintoiseksi, ja varmasti tulen kyllä pelin sitten ostamaan jos ja kun se saadaan valmiiksi kaikkien episodien osalta ja hinta on myös ainakin jonkin verran halvennettu.

Kirja/elokuva versus alkuperäinen peli/uusi versio samasta pelistä ontuu, ja todella pahasti. Täysin eri viihteen muodoista puhutaan tuossa ensimmäisessä vertailuparissasi. Kirjoissa ei ole lainkaan todellista visuaalisuutta, joten lähtökohdat ovat täysin erilaiset verrattuna vanhempi peli/uudempi peli samalla tarinalla. Kummassakin ohjataan itse hahmoja ja pelit ovat visuaalisia kokemuksia, olivat ne vanhempia tai sitten uudempia.

Ja muuten Midgar oli kyllä pidempi kuin vain muutama tunti alkuperäisessä FF7:ssa. Eikä todellakaan päde myöskään tuo sanonta matkasta ja sen määränpäästä tähän. Jokainen pätkä mitä tuosta uudesta versiosta on videona näytetty on ollut aivan tarkalleen juonellisesti kohtia alkuperäisestä pelistä, mutta vain toki täysin uusin grafiikoin ja kuvakulmin nykyajan edistyneemmällä tekniikalla toteutettuna.

Voin taata sinulle, että itse juonessa on pitkin matkaa lähes kaikki pääkohdat toteutettu alkuperäisen tarinan mukaan. Joten turha siis puhua siitä, että matka olisi tarinan puolesta jotenkin merkittävästi erilainen uudessa versiossa. Ja ainakaan minulle ei henilökohtaisesti riitä aivan valtavasti paremmat grafiiikatkaan tekemään pelistä uutta matkaa, jos hahmot ja tarina ovat kuitenkin erittäin merkittävästi samoja kuin aiemmassa heikomman grafiikan versiossa. Grafiikka on minulle erittäin toissijainen asia varsinkin tarinaan perustuvissa seikkailuissa, kunhan grafiikka on jotenkin siedettävällä tasolla. Henkilökohtaisesti minulle riittää sellainen ok PS3-taso pelien grafiikoiden suhteen

En myöskään odota into piukeana uuden sukupolven konsoleita, koska mielestäni huippugrafiikat ovat loppujen lopuksi niin toissijaisia ominaisuuksia hyvissä peleissä. Toki joissain peligenreissä on enemmän merkitystä itsellenikin (mm. FPS ja kilpa-ajopelit), mutta en kovin paljoa itse niitä genrejä nykyään harrasta, joten voisin hyvin elää ilman uutta konsolisukupolveakin. Toki mukaan on pakko lähteä ennen pitkään, jos haluaa jatkossakin uusia pelejä pelata.

Pelaan itse asiassa parhaillaan PS4:llä FF8:aa remasteroituna versiona ja täytyy sanoa, että grafiikat ovat juuri passelit itselleni. Toki ovat selvästi paremmalla resoluutiolla tehdyt kuin alkuperäisessä, mutta muuta eroa en ole juuri huomannut. Pääasia on mahtava tarina ja tunnelma tässäkin FF:ssä vaikkei toki aivan FF7:n tasolle nouse. Ei tosin ainakaan itselleni kovin paljoa häviäkään.

Suoraan sanoen uskon, että mikäli FF8:sta tulee vielä joskus myös remake, niin se pilaisi pelin tunnelmaa ainakin minulle. Samaa pelkään myös ainakin noiden trailereiden takia FF7:n osalta. Dialogit ja ääninäyttely ovat olleet varsin myötähäpeää aiheuttavia. Ja esim. Cloud on on onnistuttu tekemään suorastaan ällöttäväksi ja epäsympaattiseksi alkuperäiseen verrattuna. Silti utelias kun olen, niin kaikesta huolimatta menee itsellänikin hankintaan, kun kaikki osat valmiina ja hyvään pakettihintaan saa.

Sen verran on pakko sanoa, että tekijät ovat kertoneet remaken olevan noin FF13 pituinen eli noin 50h ja sisältävän pelin Midgar alueen. Alkuperäisen pelin Midgar alue ei todellakaan ole 50h pituinen vaan murto-osan siitä ja koko pelin kestokin on noin 40h. On siis aivan turha väittää ettei uudessa versiossa olisi ihan merkittävästi jotain uuttakin. Ja todellakin matka on päämäärää tärkeämpi.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että tarinan pääpointit varmasti pysyvät muuttumattominen.
 
Ausseissa peli on julkaistu jo tänään koronan seurauksena. Onko arvioita meidän kivijalkakauppojen tilanteesta? Tässähän on lähdettävä karanteenista peliä kärkkymään joka päivä, ensi läpipeluu menee sitten leppoisasti ventilaattoriin kytkettynä.
 
Sen verran on pakko sanoa, että tekijät ovat kertoneet remaken olevan noin FF13 pituinen eli noin 50h ja sisältävän pelin Midgar alueen. Alkuperäisen pelin Midgar alue ei todellakaan ole 50h pituinen vaan murto-osan siitä ja koko pelin kestokin on noin 40h.

Uskoo ken tahtoo. Itse vähän epäilen. Mutta ensi viikolla tuo sitten selviää.
 
Reseterassa oli juttua, että digiversion ostajat saisivat aloittaa tänään ennakkolatauksen.

Varmaankin ruuhkan takia antavat aloittaa, että ei mene lataukset ihan jumiin :)
 
Ylös Bottom