Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Tsushima

Hevosel jolkottelu näyttää jotenki kankeelta ja kököltä, ei mitää RDR tasoa,
Tähän itsekin muistan kiinnittäneeni huomiota SoP-pätkässä. Mutta toisaalta kyllähän Rockstar asetti niin korkeat standardit RDR2:ssa mitä tulee hevosen animointiin ettei ihmekään jos heidän työhönsä ei vielä pystytä vastaamaan. Mutta jos esimerkiksi vertaa samana vuonna ilmestyneeseen AC:Odysseyhyn niin kyllähän siihen nähden tässä pelissä hevonen käyttäytyy varsin mallikkaasti.

Ehkä se on kun graafisesti peli näyttää muuten niin upealta niin kiinnittää sitten enemmän huomiota astetta heikompiin osiin pelistä.
 

Uutisesta päästäänkin kysymykseen: vieläkö PSN rajoittaa latausnopeuksia korona etätyöskentelyyn vedoten?
Tuntuu edelleen olevan kellonajasta kiinni, että tuleeko täyttä kaistaa vai ei. (ainakin omalla kohdalla)
 
En tiedä onko enää mitään rajoituksia, mutta eiköhän tähänkin ole TLOU2 tapaan viikon ennakkolatausaika jolloin kerkiää hieman heikommallakin yhteydellä ladata pelin pelattavaksi julkaisuun.
 
En tiedä onko enää mitään rajoituksia, mutta eiköhän tähänkin ole TLOU2 tapaan viikon ennakkolatausaika jolloin kerkiää hieman heikommallakin yhteydellä ladata pelin pelattavaksi julkaisuun.

Kyllä, ja digiversiossa päivitykset taitaa olla tässäkin tapauksessa jo sisään ajettu.
 
En tiedä onko enää mitään rajoituksia, mutta eiköhän tähänkin ole TLOU2 tapaan viikon ennakkolatausaika jolloin kerkiää hieman heikommallakin yhteydellä ladata pelin pelattavaksi julkaisuun.
Hiljattain latasin plussapelinä olleen CODWWII:n, 200/20 kaapelinetti, 2-3mb/s valui sisään, piti jättää yön yli lataukseen. Aamulla töihin lähtiessä ilmoitti olevan vielä 2 tuntia jäljellä!
Kyllähän siellä jotain rajoituksia on vieläkin.

Otsikon peli tulossa levyversiona, joten päivitysten kimppuun pääsee vasta siinä vaiheessa kun levy on konsolissa.
 
vieläkö PSN rajoittaa latausnopeuksia korona etätyöskentelyyn vedoten?

Tuntuu edelleen olevan kellonajasta kiinni, että tuleeko täyttä kaistaa vai ei. (ainakin omalla kohdalla)

Itsellä valuu PSN:llä aina heikommin, vaikka konsoli on piuhan päässä. En tiedä onko maksiminopeutta rajattu pysyvästi, kun parhaimmillaan tuntuu saavan irti korkeintaan 10-15 mb/s. Vertailun vuoksi PC:llä mm. Battle.net, Steam ja Origin lataavat helposti sellasta 35-45 megaa sekunnissa. Ihan hyviä nuokin PSN:n nopeudet ovat, mutta silti melko kaukana kaistan täydestä potentiaalista.
 
en ainakaan itse kaipaa tähän mitään souls meininkiä.

Noustakseen legendojen joukkoon, kaipaa tämä peli nimenomaan ripauksen Soulsbornea. Vaikeustasot sitä jo vesittävät, mutta taisteluissa on vielä toivoa mikäli siellä jokaisen lyönnin täytyy olla harkittu ja oma henki höllässä.

No matter which difficulty players choose we never increase the health of enemies; this is to maintain the lethality of the katana. Our combat is all about the player’s skill.

 
Noustakseen legendojen joukkoon, kaipaa tämä peli nimenomaan ripauksen Soulsbornea. Vaikeustasot sitä jo vesittävät, mutta taisteluissa on vielä toivoa mikäli siellä jokaisen lyönnin täytyy olla harkittu ja oma henki höllässä.

Ja höpöhöpö! Kyllä ne legendastatukset saavutetaan ihan muilla avuin kuin pelkällä masokistisella vaikeudella. Siihen vaaditaan miljöötä, rautaista pelattavuutta, laadukasta tarinaa ja "siellä olemisen tuntua"! Tällä pelillä on kaikki mahdollisuudet siihen ihan ilman mitään soulsborneiluakin. Historiallinen Japani on jo miljöönä sellainen, joka tarjoaa mahdollisuudet legendaariseen tuotteeseen, kun kyseistä ympäristöä ei juuri olla peleissä nähty. Siihen lisänä kunnioitus samuraita kohtaan ja uskottava ja lähdemateriaalia kunnioittava tarina sekä japanilaisuutta kunnioittava graafinen tyyli, niin ainakin lähtökohdat mestariteokselle ovat kunnossa. Sucker Punch on myös studiona sellainen, joka on aina tuottanut pelattavuudeltaan erittäin laadukkaita tuotteita, joten epäilyjä sen suhteen tuskin on.

En ymmärrä tätä Soulsborne-hössötystä ja ajatusmaailmaa, että ykskaks "kaikkien pelien" tarvitsisi olla todella vaikeita. Antaa niiden masokisteja varten olevien Soulsborne-pelien olla siellä "omassa nurkassaan". Masokistit voivat pelata niitä, jos halua on. Meitä muita varten on sitten nämä muut pelit, joissa pelin pointtina ovat muut asiat kuin ne melkein mahdottomat pomotappelut.
 
Joo toivon mukaan on mahdollisimman kaukana mistään "Sielupornoista". Mikään Bloodborne tai Souls ei ole auennut koskaan, hetken testasin Bloodbornea kun tuli Plus-peliksi ja oli niin kuraa ettei vaan pystynyt.

Hyvältä on näyttänyt tähän saakka ja odotellaan innolla, mutta tosiaan toivottavasti tällä ei ole mitään tekemistä noiden em. pelien kanssa. Jos tämä vain sillä keinoin "nousee legendaksi" niin voi legenda jäädä kauppaan.
 
Kolme päivää ennen julkaisua ilmestyy arvostelut. Pienempi aika mitä esimerkiksi TLOU2 tai Death Strandingila, mutta sama kolme päivää oli esimerkiksi Spidermanilla, joten ei tuo ihan kaikkea kerro siitä minkälainen luotto Sonylla peliin on.

We now know when to expect reviews for the upcoming PlayStation exclusive Ghost of Tsushima to release.
The review embargo for Ghost of Tsushima, the latest game from developer Sucker Punch, will drop on July 14th, a few days before the game's release. The embargo will drop at 7:00 a.m. PST
.
 
Ja höpöhöpö! Kyllä ne legendastatukset saavutetaan ihan muilla avuin kuin pelkällä masokistisella vaikeudella. Siihen vaaditaan miljöötä, rautaista pelattavuutta, laadukasta tarinaa ja "siellä olemisen tuntua"! Tällä pelillä on kaikki mahdollisuudet siihen ihan ilman mitään soulsborneiluakin. Historiallinen Japani on jo miljöönä sellainen, joka tarjoaa mahdollisuudet legendaariseen tuotteeseen, kun kyseistä ympäristöä ei juuri olla peleissä nähty. Siihen lisänä kunnioitus samuraita kohtaan ja uskottava ja lähdemateriaalia kunnioittava tarina sekä japanilaisuutta kunnioittava graafinen tyyli, niin ainakin lähtökohdat mestariteokselle ovat kunnossa. Sucker Punch on myös studiona sellainen, joka on aina tuottanut pelattavuudeltaan erittäin laadukkaita tuotteita, joten epäilyjä sen suhteen tuskin on.

En ymmärrä tätä Soulsborne-hössötystä ja ajatusmaailmaa, että ykskaks "kaikkien pelien" tarvitsisi olla todella vaikeita. Antaa niiden masokisteja varten olevien Soulsborne-pelien olla siellä "omassa nurkassaan". Masokistit voivat pelata niitä, jos halua on. Meitä muita varten on sitten nämä muut pelit, joissa pelin pointtina ovat muut asiat kuin ne melkein mahdottomat pomotappelut.
Nyt oli joka lause niin täyttä asiaa etten voi kuin antaa ison ja jykevän peukun tälle!
 
Taistelusta tulee mieleen ensimmäisenä Arkham-pelien (sekä myös toki Spider-Manin) ja Assassin's Creedien taistelut. Ei ehkä ihan sitä mitä odotin.

Mitä tuohon Soulsborneen tulee ja siihen että porukka täällä niin kovasti on sitä vastaan:
Soulseissa on muutakin kuin vaikeustaso ja siellä on paljon asioita, joita voisi soveltaa myös muihin peleihin. Maailma ja lore tai se, miten se avautuu ja miten sitä rakennetaan, on varsinkin yksi, jota näkisi mieluusti useammassakin pelissä. Mitään ei alleviivata mutta silti on koko ajan tunne, että tämä on oikea paikka, jolla on historiaa ja omat sääntönsä ja tapansa.

Souls-pelaajana otan kyllä vastaan ilolla myös tiukan taistelusysteemin, joka ei sekään tarkoita pelkästään vaikeutta vaan sitä, että se on napakka, looginen ja tyydyttävä. Sellainen, että virheet tuntuvat omilta eikä siltä että pelin systeemit eivät vain toimi tai ne on vaikkapa vaikea sisäistää tms.

Soulsit kyllä myös vaativat pelaajalta enemmän kuin keskiverto-Assassin's Creedit ja muut ohjenuolineen ja tuntien tutoriaaleineen mutta kun homman sisäistää, niin ei niitä "itse itseään pelaavia" pelejä tule ikävä. Tätä aspektia ei ole pakko myöskään tuoda Tsushimaan kun suurin osa porukasta ei jaksa panostaa (ei ole aikaa tai keskittymistä tms.) mutta olisihan sekin ihan jees jos tällaisen aiheen ympärillä oleva peli vaatisi kuria. Sitä siis, jota samurait ja muutkin ovat omanneet taitojensa hiomiseen.

Ehkä sitten eri vaikeustasoilla? Onhan monissa peleissä ns. leisure-mode, jossa näkee lähinnä tarinan ja meille muille voisi tarjota sitten sitä tiukempaa kokemusta.

Minä en siis kaipaa vaikeutta vaan hyvää haastetta. Sitä ne on Soulsbornetkin. Ei vaikeita vaan haasteellista. Vieläpä reilua, jossa saa syyttää virheistä itseään.
 
Minä en siis kaipaa vaikeutta vaan hyvää haastetta. Sitä ne on Soulsbornetkin. Ei vaikeita vaan haasteellista. Vieläpä reilua, jossa saa syyttää virheistä itseään.

Haasteen kautta itsensä ylittäminen on se joka voi vielä nostaa tämän teoksen parhaimpien pelien joukkoon. Samurain maailma oli ankara eikä siellä armoa tunnettu. Siihen ripaus Soulsbornea sopii paremmin kuin hyvin.

3. Combat is all about precision, parrying and brutal deathblows

As a samurai fighting is about precision rather than button mashing (although that looks to be an option). Elegant parries and dodges can open up enemies for a single killing blow and timed well you can eliminate multiple bad guys with single-precision hits. There’s also an enemy parry bar which you can deplete with repeated attacks leaving enemies staggered and defenseless. There’s a whiff of Star Wars Jedi: Fallen Order’s lighter take on SoulsBorne’s fighting, but with a more speedy action feel. And, if your enemies give you a good fight there’s the option to bow over their corpse afterwards.

 
Viimeksi muokattu:
Tämä peli kiinnostaisi, mutta onko pelissä esimerkiksi kauppoja? Jos vertaa vaikkapa Zeldaan, jossa pystyi itse laittamaan ruokaa. Entä onko erilaisia arvoituksia, buzzleja, jotain muuta kuin taistelua / hiippailua? Potentiaalia on vaikka kuinka, mutta jos idea on videoissa nähtyä yksikertaista kuljeskelua ympäriinsä niin sääli.

RDR peleissä maailma ympärillä on kuitenkin melko elävä. On erilaista tekemistä.
 
Tämä peli kiinnostaisi, mutta onko pelissä esimerkiksi kauppoja? Jos vertaa vaikkapa Zeldaan, jossa pystyi itse laittamaan ruokaa. Entä onko erilaisia arvoituksia, buzzleja, jotain muuta kuin taistelua / hiippailua? Potentiaalia on vaikka kuinka, mutta jos idea on videoissa nähtyä yksikertaista kuljeskelua ympäriinsä niin sääli.

RDR peleissä maailma ympärillä on kuitenkin melko elävä. On erilaista tekemistä.

Löytyy kauppiaita. Lupaavat teroittaa aseesi ja paikata suojasi. Kyse on action-rpg:stä, joten eiköhän taistelut ole tässä aika isossa roolissa.

 
Okei, no kysytään näin, miten sitten kehuttu Shekiro eroaa tästä pelistä? Onko tämä sama peli, mutta ns. vapaa maailma. Mikä teidän mielestänne on se "wow" efekti tässä pelissä kun sitä tunnutaan hehkutettavan kaikkialla niin paljon.
 
Ylös Bottom