Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Minun ps4 ei sammu ilman että johdon irrottaisi. Virtanappulan valo vilkkuu koko ajan. Auttakaa

Tuo virtajohdon irti nykäiseminen on erittäin ei-suositeltavaa, koska voi korruptoida dataa entistä enemmän. En muista miten tuo tarkalleen meni, mutta kokeilitko pitää virtanäppäintä pohjassa pitkään? Muistaakseni noin 20-30sec, jonka jälkeen järjestelmän tulisi pakottaa konsoli sammuksiin.
 
Mulla katkeilee striimi sillon tällön itestään virhekoodilla CE-38633-3, joka sannoo että yhteys serveriin katkee huonon yhteyden takia. Sama pleikkari tekkee tuota kuitenkii kahella eri netillä, joista toinen on 400M valokuituplus, eikä nettipelikään katkee, joten tuskin johtuu netistä. Onkohan muilla ollu vastaavaa, ja oisko ideoita miten tuota vois mahollisesti korjata? Pleikkari on julkasumallia, niin alkaakohan vaan lahhoomaan pikkuhiljaa.
 
Kyselläänpäs täältä että löytyisikö vinkkejä PS4 ongelmaan. Eli pelien ajoittainen nykiminen, joka kestää muutamia minuutteja. Tämä on siis täysin pelaamisen rikkovaa nykimistä, kunnon lagaamista, vaikka pelaan siis yksinpeliä ladatulla pelillä. Eli sellaista, kun siirrät tähtäintä hiukan sivulle, niin ukko pyörähtääkin viivellä sellaiset 90 astetta, ja heiluu sitten nykimisen aikana samaan malliin mihin sattuu. Aluksi luulin että vika on itse pelissä, että se ei pyörisi minun PS4 perusversiolla. Ensin huomasin tätä siis Control pelissä. Nyt olen sitten pelaillut Wolfenstein 2:sta ja siinä havainnut saman vian. Mainittakoon että tänä aikana aina pleikan tuuletin huutaa hoosiannaa, eli mietin että voiko kuumentuminen tehdä tämän? Ajattelin taas kerran putsata pleikan sisustan pölystä, mutta edellisestä kerrasta ei ole kyllä hirveästi edes aikaa. Ajoin pleikalle tietokannan uudelleen rakentamisenkin, mutta ei näyttänyt vaikuttavan. Levylläkin on tyhjää tilaa sellaiset 100 gigaa.

Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia, ja onko mitään vinkkejä mitä muuta voisi vielä koittaa? Viitsi pro versiotakaan ostaa kun PS5 kolkuttelee jo kulman takana.
 
Luultavasti johtuu ylikuumentumisesta tai sitten joku osa hajoamassa, kyllä se kannattaa avata ja tarkistaa. Itse sain NHL20:n pätkimään PS4 Prolla, kun testasin konsolia X-clamp vähän löysällä. Ja se peli ei edes ole kovin raskas.
 
Put
Luultavasti johtuu ylikuumentumisesta tai sitten joku osa hajoamassa, kyllä se kannattaa avata ja tarkistaa. Itse sain NHL20:n pätkimään PS4 Prolla, kun testasin konsolia X-clamp vähän löysällä. Ja se peli ei edes ole kovin raskas.
Putsasin kunnolla pleikan eilen, ja ei ainakaan illan aikana tullut pätkimistä. Tuuletin kyllä huusi siitä huolimatta, mikä oli erikoista, koska yleensä kun olen tehnyt tuo putsauksen, niin ei ole kuulunut oikein mitään tuulettimen ääntä hetkeen. Ehkä tuo Control ja Wolfenstein 2 ovat sen verran tehoja vaativia pelejä, että vanhalla pleikalla mennään sen verran äärirajoilla, että jos huono ilmanvaihto niin alkaa tökkimään.
 
Osaako joku sanoa mikä vika kun ps4 ei hyväksy päivitystä usb tikulta?Voiko ostaa tai tarviiko uutta kovoa missä ps4 käytti?
 
Kiitos.On kokeiltu molempia.Voiko jostakin ostaa uutta kovoa jossa ps4 käyttis?
Tai onko hesassa joku joka osaa päivittää?Siis ykshenkilö?
 
Voiko jostakin ostaa uutta kovoa jossa ps4 käyttis?
Ei voi. Jos tiedosto on varmasti oikea, niin joko se on väärässä hakemistossa (eli ei ole PS4\UPDATE\-hakemistossa) ja/tai USB-tikku on alustettu väärällä tiedostojärjestelmällä (eli on esim. NTFS eikä ex-FAT tai FAT32).
 
Nonniin..ps4 pro ei lue dvd,bluray eikä pelilevyjä:mad:. Oon ostanut tän gigantista 12.11-2016 ja olen näemmä siihen päälle ottanut jonkun happycare-tuotevakuutuksen 36kk. On siis mennyt umpeen 12.11.2019..onko mitään tehtävissä??
 
Voit ottaa yhteyttä Gigantiin ja vedota virhevastuuseen, mutta ei sekään välttämättä ole avain onneen. Rohkeempi tietysti avaisi laitteen ja puhdistaisi konsolin lukupään, mutta tätä en suosittele, jos ei oikeasti tiedä mitä lähtee tekemään.
 
Moi! Osaisikohan kukaan auttaa minua oman ps4 ongelman kanssa. Sammutin konsolin ja ennenkun konsoli oli sammunut niin kaverini napsautti jatkojohdosta virrat pois. Nyt kun käynnistin konsolin uudelleen niin tuli ruutu jossa luki että konsolia ei sammutettu oikein ymsyms. Nyt kun yritän avata valikkoa jossa on youtubet sun muut sovellukset niin valikko ei aukea ollenkaan? Kun palaan takaisin aloitusruudulle ja yritän avata valikkoa uudelleen niin koko konsoli menee jumiin? Ei reagoi nappeihin kyllä ja saa sammutettua ohjaimen kautta mutta ei suostu edes yrittämään avata esim youtubea. Sekä pelit ei aukea ollenkaan tulee sama efekti. Pahoittelut jos selostin sekavasti mutta toivon mukaan löytyisi apu kyseiseen vaivaan. :)
 
Moi! Osaisikohan kukaan auttaa minua oman ps4 ongelman kanssa. Sammutin konsolin ja ennenkun konsoli oli sammunut niin kaverini napsautti jatkojohdosta virrat pois. Nyt kun käynnistin konsolin uudelleen niin tuli ruutu jossa luki että konsolia ei sammutettu oikein ymsyms. Nyt kun yritän avata valikkoa jossa on youtubet sun muut sovellukset niin valikko ei aukea ollenkaan? Kun palaan takaisin aloitusruudulle ja yritän avata valikkoa uudelleen niin koko konsoli menee jumiin? Ei reagoi nappeihin kyllä ja saa sammutettua ohjaimen kautta mutta ei suostu edes yrittämään avata esim youtubea. Sekä pelit ei aukea ollenkaan tulee sama efekti. Pahoittelut jos selostin sekavasti mutta toivon mukaan löytyisi apu kyseiseen vaivaan. :)
Kokeile näin.
1.sammuta konsoli.
2.paina KONSOLIN virta painiketta pohjassa niin kauan että kuuluu kaks piippausta.(tämän tehtyä muista vaihtaa oikee kanava)
3.kytke USB konsoliin sekä laita se ohjaimeen ja käynnistä ohjain.
4.valitse valikosta kohta "järjestä tietokanta uudelleen.
5.kerro jelpasko.
 
Kokeile näin.
1.sammuta konsoli.
2.paina KONSOLIN virta painiketta pohjassa niin kauan että kuuluu kaks piippausta.(tämän tehtyä muista vaihtaa oikee kanava)
3.kytke USB konsoliin sekä laita se ohjaimeen ja käynnistä ohjain.
4.valitse valikosta kohta "järjestä tietokanta uudelleen.
5.kerro jelpasko.
Kiitos miljoonasti! Tuo auttoi. Töistä tullesss kokeilin konsolia ensin normaalisti päälle niin oli aivan järkyttävän hidas. Mutta tuon ohjeen mukaan kun tein niin kesti alle 2min ja jo alkoi rokkaamaan!
 
Nonniin..ps4 pro ei lue dvd,bluray eikä pelilevyjä:mad:. Oon ostanut tän gigantista 12.11-2016 ja olen näemmä siihen päälle ottanut jonkun happycare-tuotevakuutuksen 36kk. On siis mennyt umpeen 12.11.2019..onko mitään tehtävissä??
Pientä päivitystä: Kokeilin tän videon kikkaa:


No ei toiminut mutta päivitti versioon 7.51! No tuolla kommenteissa oli tälläinen kikka:
"tapping on the top of the PS4 worked fine for me!" eli latasin levyn sisään ja kevyesti naputtelin sormenpäällä 5-6 kertaa ja kappas nyt luki/lukee levyn..tiedä sitten kuinka pitkäikäinen ratkaisu:confused:
 
Minecraft ei aukea ps4:lla. Kun minecraftin käynnistää, jää vaan jumiin tuohon punaiseen sivuun mojang studios, eikä etene siitä mihinkään. Päivitykset tarkistettu ym. Jo viikon verran tehnyt tuota. Osaako kukaan auttaa?
 
Minecraft ei aukea ps4:lla. Kun minecraftin käynnistää, jää vaan jumiin tuohon punaiseen sivuun mojang studios, eikä etene siitä mihinkään. Päivitykset tarkistettu ym. Jo viikon verran tehnyt tuota. Osaako kukaan auttaa?
Eilen illalla tuli v2.10-päivitys, jonka pitäisi tuo ongelma korjata. Jos tuo päivitys on jo asennettu, eikä siltikään toimi, kokeile käynnistää peli täysin ilman verkkoyhteyttä.
 
Eilen illalla tuli v2.10-päivitys, jonka pitäisi tuo ongelma korjata. Jos tuo päivitys on jo asennettu, eikä siltikään toimi, kokeile käynnistää peli täysin ilman verkkoyhteyttä.
Oli tuo eilinen päivitys ja kokeilin nyt ilman verkkoyhteyttä, mutta sekään ei valitettavasti auttanut.
 
Oli tuo eilinen päivitys ja kokeilin nyt ilman verkkoyhteyttä, mutta sekään ei valitettavasti auttanut.
Voi olla, että tuossa tapauksessa ei auta kuin odottaa seuraavaa päivitystä ja toivoa, että se sit tepsisi. Oma arvaukseni on, että seuraava korjaussarja julkaistaan n. viikon päästä.

Tilapäisratkaisuna voi kokeilla käynnistää Minecraft sellaisella PSN-tunnuksella, jolla kyseistä peliä ei ole koskaan aiemmin pelattu.
 
Voi olla, että tuossa tapauksessa ei auta kuin odottaa seuraavaa päivitystä ja toivoa, että se sit tepsisi. Oma arvaukseni on, että seuraava korjaussarja julkaistaan n. viikon päästä.

Tilapäisratkaisuna voi kokeilla käynnistää Minecraft sellaisella PSN-tunnuksella, jolla kyseistä peliä ei ole koskaan aiemmin pelattu.
Kiitos avustasi, muttei auttanut tuokaan. Viimeksi poika pystyi pelaamaan 7.7. ja näyttää kuitenkin, että uusimmat päivitykset tehty.
 
Ylös Bottom