Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu


Tällaisen löysin myös, ei ole hinnalla pilattu ainakaan mutta vaikea sanoa sitten kuinka hyvä on. Kaikki olennainen näkyy olevan, vaihteistotelinettä myöden. Tuo putki jalkojen välissä ei vain ole mun juttu.
 

Tuli linkin mukaiset pedaalit ostettua toiselta suomalaiselta sadalla eurolla. :)

Fanatecilta pitää saada tilattua erikseen se Loadcell poljin.
 

Tuli linkin mukaiset pedaalit ostettua toiselta suomalaiselta sadalla eurolla. :)

Fanatecilta pitää saada tilattua erikseen se Loadcell poljin.
Siinä on nyt tuosta Loadcell jarrusta tilaus.

Screenshot_20200804-231003_173.png
 

Vasta hokasin että GT Omegalla on uudenmallinen wheel stand. Takuulla on kestävä teline mutta hintaakin on kyllä... Tuo taitaa mahtua jopa sängyn alle irrottamatta rattia tai polkimia.

Mulla oli aiemmin tuo GT Omegan ART-mallin wheel stand ("Classic" on muuten alessa) ja se ainakin oli niin painava ja luja tekele ettei pelkoa hajoamisesta tai muusta, eikä muuten lähde altakaan. Tilasin siihen sen jakkaran alustankin mutta tuli sitten ostettua koko ART rigi ja myytyä tuo setti, koska ART rigiin saa 3x 24" näytöt kiinni. Nyt taas on 3x 27" näytöt eli melkosta soutamista kun suunnitelmat muuttuu ja setuppi kehittyy :D
Ihan näppärän näköinen laite kuvien perusteella, mutta sanookas miksi näissä kaikissa on aina poljintelineet kallistettu tuohon suuntaan?

Itse ainakin kallistin omasta R-Seatin telineestä polkimet lievästi toiseen suuntaan niin ei ole nilkka koukussa ja ei ole tullut mitään rasitusta jalkoihin kuten aikoinaan ennen, kun ne oli toiseen suuntaan tai sitä ennen levelissä lattialla.

Toki ajan ilman kenkiä ja se vaikuttaa paljon tilanteseen, kenties siinä sitten se syy tuohon polkimien asentoon.
 
Onko muilla probleema fanatec cls:n kanssa kun yrittää pelata dirt rallya? Ei jostain syystä tunnista kytkintä ja ei muutenkaan anna säätää forcea ja ym.
 
Kysytäs täältäkin.
PuuCee puolelle kun on vaikka mitä shiftereitä niin mitähän kannattais harkita?
En ajais kun seqventaalina kun en ymmärrä millään tavalla miten H-kaavio toimii.

Jos hakee vain shifteriä niin on muitakin vaihtoehtoja kun Fanatec.
 
Kysytäs täältäkin.
PuuCee puolelle kun on vaikka mitä shiftereitä niin mitähän kannattais harkita?
En ajais kun seqventaalina kun en ymmärrä millään tavalla miten H-kaavio toimii.

Jos hakee vain shifteriä niin on muitakin vaihtoehtoja kun Fanatec.
Jos ei Fanatec niin sitten tässä yksi vaihtoehto:
 
Fanatecin joskus omistin. Ei se ainakaan sekventaalina kovin ihmeelliseltä tuntunut. H-kaaviona toki hyvä ja näppärä vaihtaa niiden välillä. Pelkkään sequkäyttöön miettisin varmaan juuri tuota Heusinkveldia tai sitten Aiologsia, vaikka eipä kyllä omakohtaista kokemusta kummastakaan ole.
 
Joo eilen tuli tuo Loadcell jarrupoljin. Tiistaina viime viikolla tilasin. On muuten mieletön ero tuohon aikaisempaan. Ihan jo fiiliksen vuoksi on kivempi jarruttaa kun poljin todella tuntuu jarrulta. :) Pidän jarru voiman toistaiseksi tuossa 60kg paikkeilla mikä oli defaultina. Kannatti käyttää yli 200€ Eipä tartte ilmeisen helppoja lukkojarrutuksiakaan enään niin pelätä. Enemmän pelottaa että toimiiko jarrut? :lol: Jarru merkki on aina eri paikassa niin siitä tuommonen 5 kierrosta per auto/rata kombo on huono. Pitää huomenna tutustua tuohon LeMansin rataan kun alkaa iRacingissä sen radan viikko. Siellä on muutama mielenkiintoinen paikka jarruttaa Mulsanne varsinkin. Ei ole tuntematon rata mutta en ole silläkään vielä iissä ajanut. Onhan nuo jo tuon metallinrakenteen takia paremmat.

IMG_20200810_211417203.jpg
 
Itse tykkään noita CSL Elite jarruista kans tuosta syystä että se tuntuma on niin itse ohjattavissa eli sä voit tuntea ne jarrut kunnolla. Toinen on itse fyysinen rakenne, metallia ja ne on kuin oikeat polkimet, eli tietää polkevansa polkimia eikä mitään muovihärpäkettä. Jarrun vastuksen mekaaninen säätö on myös tosi hyvä.
On kyllä hyvin vaikea päästä lähemmäs realismia noiden jälkeen, ehkä ne hydrauliset alkaa olemaan vielä paremmat mutta itse en keksi syytä enään päivittää näitä parempiin jos pysyvät kunnossa. Ei mennyt itselläni ainakaan rahat hukkaan.
 
Nyt on sitten tullut G923 Trueforce pleikkarille. Toimii myös PC:llä. Hintaa vain melko paljon enemmän kuin G29:llä, joten päädyin sitten tähän vanhempaan malliin. G29 toimii myös PS5:n kanssa, sillä on virallinen PS4 tuote ja näiden on jo luvattu pelittävän uudenkin konsolin parissa. Kunhan Sony ei muuta politiikkansa niin kaikki on hyvin. Lähinnä kuitenkin Euro/American Truck Simulatoreissa viime aikoina ollut ratille käyttöä.

Alla video joka kannattaa katsoa mikäli näiden edullisimpien rattien hankinta tuntuu ajankohtaiselta. Itselleni tuli yllätyksenä ettei kierrosajat parane ainakaan kalliimpia ratteja hankkimalla.

 
Katselin tuossa wheel stand pro V2 ratti telinettä, kuinka hyvät säädöt tuossa on että pystyykö säätään sopivaksi noin 130-140cm pojalle?
 
Katselin tuossa wheel stand pro V2 ratti telinettä, kuinka hyvät säädöt tuossa on että pystyykö säätään sopivaksi noin 130-140cm pojalle?
Mulla on sama teline ja sanoisin että luultavasti onnistuu. Täällä noin 160cm kundi ajellut ongelmitta ja säätövaraa olisi vielä ollut. Ratti laskeutuu telineessä tosi alas, mutta poljinten kanssa ehkä voi olla enemmän säätöä. Tai siis voi joutua ruuvailuhommiin, kun haluaa muuttaa poljinten paikkaa sitten kun itse haluaa ajaa.
 
Katselin tuossa wheel stand pro V2 ratti telinettä, kuinka hyvät säädöt tuossa on että pystyykö säätään sopivaksi noin 130-140cm pojalle?
Täällä on kaveri jolla on pituutta juuri ja juuri 160. Ainakin itselleni pystyin sen helposti säätämään. :)

Vuosia sillä ajelin kunnes vaihtui kesällä ensimmäiseen rigiin.
Tossa tollanen. Laadusta en tiedä, mutta edullinen on.

Lähti tämä tänään tilaukseen. :)
 
Ylös Bottom