Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps5
Näyttää ihan laadukkaalta AA ja yksityiskohdat mutta tässäkö on pleikkarin vääntö..1440p60??? En sitä sano etteikö itselle riittäisi, on riittänyt ps4:llakin 1440p mutta ei nyt ihan teoreettisella kohtaa luvatut/kuviellut tehot vs. melko yksinkertainen kenttä rakenne + 1440p..
 
Näyttää ihan laadukkaalta AA ja yksityiskohdat mutta tässäkö on pleikkarin vääntö..1440p60??? En sitä sano etteikö itselle riittäisi, on riittänyt ps4:llakin 1440p mutta ei nyt ihan teoreettisella kohtaa luvatut/kuviellut tehot vs. melko yksinkertainen kenttä rakenne + 1440p..
No sanotaanko näin, että mieluummin Demon's Soulsin näköinen 1440p60fps peli kuin 4k60 Halo Infiniten näköinen peli. :D Jännä että Digital Foundryn pojille peli grafiikkoineen kelpaa jopa siinä määrin, että sanovat parhaimman näköiseksi next gen peliksi, mutta näemmä ei voi kaikkia tyydyttää.

Jollakin korkealla resoluutiollahan voi heittää sitä kuuluisaa vesilintua jos graafikan laatu kärsii sen takia.
 
Viimeksi muokattu:
No sanotaanko näin, että mieluummin Demon's Soulsin näköinen 1440p60fps peli kuin 4k60 Halo Infiniten näköinen peli. :D Jännä että Digital Foundryn pojille peli grafiikkoineen kelpaa jopa siinä määrin, että sanovat parhaimman näköiseksi next gen peliksi, mutta näemmä ei voi kaikkia tyydyttää.

Jollakin korkealla resoluutiollahan voi heittää sitä kuuluisaa vesilintuja jos graafikan laatu kärsii sen takia.
Hienon näköinen peli, niinkuin @Jogi sanoi. Eihän hän sitä kyseenalaistanutkaan vaan PS5 vääntöä/tehoja. Eli ei päästy 4k@60fps. Ehkä ei edes yritetty, mutta kuitenkin. Ruutukokojen kasvaessa resoluutiolla ei todellakaan voi heittää vesilintua.

Ja ennenkuin tarvitsee vetää konsolisotakortti, tai verrata Haloon, tai mitä ikinä, niin painotan nyt vielä että peli näytti hienolta.
 
Ehkä hieman liian aikaista tuomita kun ei ole kovin montaa verrokkia. Sehän jo tiedetään, etteivät kaikki pelit todellakaan tule olemaan 4k/60fps valitettavasti tässä sukupolvessa. Ei myöskään boksilla. DF:n pojat sanoo, että parhaimman näköinen tähän mennessä ja kyllä se upealta näyttää. Mutta kuten sanottua, ei ole montaa peliä mihin verrata. Haloa on tietty helppo pilkata, mutta se on jo liian helppoa.

Toivottavasti tulee olemaan aina vapaus valita kahden modin väliltä. Demon's Soulsissa 60fps on must!
 
Hienon näköinen peli, niinkuin @Jogi sanoi. Eihän hän sitä kyseenalaistanutkaan vaan PS5 vääntöä/tehoja. Eli ei päästy 4k@60fps. Ehkä ei edes yritetty, mutta kuitenkin. Ruutukokojen kasvaessa resoluutiolla ei todellakaan voi heittää vesilintua.

Ja ennenkuin tarvitsee vetää konsolisotakortti, tai verrata Haloon, tai mitä ikinä, niin painotan nyt vielä että peli näytti hienolta.

Samaa mieltä. Voin sanoa itsekin, että Demon Souls on upein next gen -peli tähän mennessä, mutta tuo 1440p on kyllä erittäin meh. Vähän kuin tässä sukupolvessa painotettiin 1080p -resoluutiota ja sitten saatiin useita 900p -resoluution pelejä. 4K-resoluutio saisi olla jokaisessa pelissä vaihtoehtona ja pelaajan tarvitsisi vain päättää, että haluaako korkeamman resoluution vai paremmat grafiikat. En olisi koskaan uskonut ennen PS4 Pro / Xbox One X -konsolia, että 4k-resoluutio olisi tärkeä asia, mutta herranjumala miten paljon tarkempi resoluutio vaikutti pelikokemukseen. Jos tässä pelissä on grafiikka-asetukset ja vaihtoehtoina olisi tarkempi resoluutio tai paremmat grafiikat niin valitsisin minun 55" televisioon paremman resoluution ja 27" pelinäytölleni paremmat grafiikat. :D
 
Hienon näköinen peli, niinkuin @Jogi sanoi. Eihän hän sitä kyseenalaistanutkaan vaan PS5 vääntöä/tehoja. Eli ei päästy 4k@60fps. Ehkä ei edes yritetty, mutta kuitenkin. Ruutukokojen kasvaessa resoluutiolla ei todellakaan voi heittää vesilintua.

Ja ennenkuin tarvitsee vetää konsolisotakortti, tai verrata Haloon, tai mitä ikinä, niin painotan nyt vielä että peli näytti hienolta.
Se nyt on itsestään selvä asia, että jos resoluutio olisi Demon's Soulsilla 4k60 niin se ei näyttäisi monen mielestä yhtä hyvältä kuin nyt. Resoluutio on syystäkin monen mielestä se viimeisin vaihtoehto jota nostetaan PC:llä jos halutaan saada peli pyörimään hyvin hyvin ja samalla näyttämään hyvältä.

Ja sitten päästään siihen, että mitäköhän Demon's Soulsin 1440p60fps kertoo mitään PS5-suorituskyvystä? Tuolle kun on jo lukuisat 4k60 FPS open world-pelit varmistettu. Ehkäpä Demon's Souls on vain sen verran graafisesti vaativa peli, että 4k60fps on pois suljettu. Tuskin uusin Cyberpunkikaan pyörii 4k60 ultrana edes tuhat euroa maksavilla näyttiksillä. Ei se silti tee niistä näyttiksistä tuhnuja.
 
Ihan sama oliko se 4K vai 1440p vai 1080p, kunhan pyörii vähintään 60 FPS niin voi konsoleillakin pelata ilman silmäsärkyä, pahoinvointia ja ahdistusta.
Herkkää on, jos jollakin on tähän mennessä tuollaisia oireita tullut konsolipeleillä pelatessa! :D No, onneksi sellaiset ihmiset voivat sitten nauttia PC:llä pelaamisesta. Toki se raudan ja softan päivitysrumba voi myös aiheuttaa päänsärkyä ja ahdistusta, sekä lisäksi joillekin salakavalaa tautia latinankieliseltä nimeltään extrimus mattikukkarodomus. No, jokaiselle jotakin - näin se menee ihan mukavasti sentään loppujen lopuksi.:)
 
Monessa muussa pelissä joku voisi sanoa että surkeeta kun ei yllä 4k:n tulevalla "teho" konsolilla.. ja en nyt voi yhtyä DF:n ylistykseen, edelleen hieno viimeistely laatu tuossa mutta kun ottaa huomioon pelin rakenteen ja sen että nykyistä edellisen sukupolven remasterit (720p/ps3/x360) pelit pyörii nyky pro/x1x koneilla 1440p..4k niin kyllä luulisi että parempaan resoon tuolla yksinkertaisuudella pitäisi pystyä,. ihan siis tekniseltä kantilta.. edelleenkin laatu on "hyvä" mutta ei suhteessa minun mielestä vanhaan kenttä rakenteeseen ja vähäiseen objektien määrään jne.
Kyllä minusta näkee että DF:llä alkaa kieli ruskeaksi muuttua, jotenkin tietyissä tilanteissa löysentyneet kritiikin osalta vs. mitä muistan aiemmin.
Mulle siis henkilökohtaisesti riittää hyvin viimeistelty (AA jne) 1440p, ei katseluetäisyys 65" telkkuun ja vanhat silmät enää koe suurta extraa tuon jälkeen. Siltikin, kuvittelisin että ps5 pyörittäisi tuollaista tuolla laadulla 4k60 :rolleyes: Jostain unreal enginen demon tyylisestä en nyt valittaisi 4k matalempaa resoa vaikka odotukset toki tätä uutta konsolisukupolvea varten on kasvaneet siihen että kyllähän nyt 4k on standardi.. ei taida olla, oma vika, mitäs odotin :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei kannata vielä julkaisupeleistä tehdä mitään johtopäätöksiä raudan suhteen. Se on ollut jokaisen sukupolven aikana sama juttu. Ps4 julkkarit ja loppupään pelit on kuin yö ja päivä. Esim. Knack vs Last of us2. Eihän noita kahta uskoisi edes saman laitteen peleiksi. Hienolta demoneiden sielut vaikuttaa julkaisupeliksi
 
Ei kannata vielä julkaisupeleistä tehdä mitään johtopäätöksiä raudan suhteen. Se on ollut jokaisen sukupolven aikana sama juttu. Ps4 julkkarit ja loppupään pelit on kuin yö ja päivä. Esim. Knack vs Last of us2. Eihän noita kahta uskoisi edes saman laitteen peleiksi. Hienolta demoneiden sielut vaikuttaa julkaisupeliksi
Näinhän se menee, mutta toki poikkeuksiakin on. Killzone Shadow Fall lienee yksi PS4:n nätimpiä pelejä edelleen.

Kyllä se näillä uusillakin laitteilla on jostain pois, jos peli on 4K/60fps. Kyse on valinnoista ja onneksi niitä on kuitenkin tarjolla, sekä peli näyttää upealta.
 
Samaa mieltä. Voin sanoa itsekin, että Demon Souls on upein next gen -peli tähän mennessä, mutta tuo 1440p on kyllä erittäin meh. Vähän kuin tässä sukupolvessa painotettiin 1080p -resoluutiota ja sitten saatiin useita 900p -resoluution pelejä. 4K-resoluutio saisi olla jokaisessa pelissä vaihtoehtona ja pelaajan tarvitsisi vain päättää, että haluaako korkeamman resoluution vai paremmat grafiikat.
Kyllähän 1440p voi kuulostaa "meh" jos on jo tottunut 4k, mutta taitaa olla koko ajan erilaiset checkerboard rendering-tekniikat kehittymässä tehden 1440p resoluutiostakin koko ajan terävempää silmälle. Siinä kohtaa, kun DF:n pojillakin on vaikeuksia erottaa 1440p 4K:sta, voidaan mielestäni pohtia kuinka tärkeä tuo 4k resoluutio oikeasti on. Etenkin jos vaihtoehtona on esimerkiksi1440p RT-heijastuksilla tai 4k ilman RT-heijastuksia.

"The game was running in native 1440P, but Bluepoint's AA and motion blur makes everything so crispy that is hard to point this out even through pixel counting."

Ja tosiaan en tiedä puhuitko tästä pelistä, mutta tässä Demon's Souls Remakessa on tosiaan tuo kaksi eri game modea. :) Oletettavasti 4k/30fps grafiikka mode ja performance mode jolla DF veikkasi tämän trailerin pyörineen. Mielenkiintoista nähdä onko näillä kahdella eri modella muuta eroa kuin resoluutio ja FPS. Eli nähdäänkö jonkinlaista ray tracingia tuossa grafiikka modessa.
 
Kyllähän 1440p voi kuulostaa "meh" jos on jo tottunut 4k, mutta taitaa olla koko ajan erilaiset checkerboard rendering-tekniikat kehittymässä tehden 1440p resoluutiostakin koko ajan terävempää silmälle. Siinä kohtaa, kun DF:n pojillakin on vaikeuksia erottaa 1440p 4K:sta, voidaan mielestäni pohtia kuinka tärkeä tuo 4k resoluutio oikeasti on. Etenkin jos vaihtoehtona on esimerkiksi1440p RT-heijastuksilla tai 4k ilman RT-heijastuksia.

"The game was running in native 1440P, but Bluepoint's AA and motion blur makes everything so crispy that is hard to point this out even through pixel counting."

Ja tosiaan en tiedä puhuitko tästä pelistä, mutta tässä Demon's Souls Remakessa on tosiaan tuo kaksi eri game modea. :) Oletettavasti 4k/30fps grafiikka mode ja performance mode jolla DF veikkasi tämän trailerin pyörineen. Mielenkiintoista nähdä onko näillä kahdella eri modella muuta eroa kuin resoluutio ja FPS. Eli nähdäänkö jonkinlaista ray tracingia tuossa grafiikka modessa.

Sen minä tiedän, että jos katson 1440p- tai 4k-videota 55" näytöllä niin eron huomaan "selkeästi", mutta videoissa ei varmaan käytetäkään checkerboard rendering -tekniikkaa. Jos kyseinen tekniikka hoitaa tehtävänsä peleissä niin silloin 1440p on varmasti riittävä jos saadaan sen avulla parempi ruudunpäivitys ja RT-heijastukset. Unohdin jo kokonaan RT-teknologian, joka tulee olemaan varmaan seuraavassa sukupolvessa sellainen ominaisuus, jonka takia resoluutiota pitää pistää alemmaksi. Ray Tracing on kyllä huikea, varsinkin PC-puolella, joten sen hyödyntäminen peleissä on vain positiivista. Perun siis osittain puheeni, että 4k-resoluutio olisi "pakollinen" ominaisuus. :D

Ja kiva kuulla, että pelistä löytyy eri grafiikka-asetuksia. Pääsee sitten itsekin aikanaan kokeilemaan, että mikä on itselleni se paras grafiikka-asetus, kuhan vaan PS5:n itselleni ostan joskus!
 
Tässä sen näkee minkälaisen jäljen korkean kynnyksen ylittäminen voi ihmiseen jättää. Helppo on samaistua muuten soulsbornea kokeneena.

 
Tässä sen näkee minkälaisen jäljen korkean kynnyksen ylittäminen voi ihmiseen jättää. Helppo on samaistua muuten soulsbornea kokeneena.


Pistää kyllä miettimään mikä hemmetti niistä FromSoftwaren peleistä tekee niin upeita, että ne aiheuttaa ihmisissä tämmöistä innostuneisuutta. Itsekin kuulun tätä nykyä tuohon samaan fanipoika-laumaan joka suurin piirtein hyppii tasajalkaa aina kun studiolta jotain julkistetaan sillä sen tietää jo varmasti loistavaksi peliksi. On todella harmi, että Elden Ring vuosi etukäteen ihmisten tietouteen. Miyazaki ja G.R.R Martin samassa projektissa olisi kyllä aiheuttanut totaalisen sekoamisen ihmisillä jos se olisi puun takaa julkistettu. Nyt jäi reaktio suurimmalla osalla "vaisuksi".

Mutta joo, onhan tämä peli todella odotettu ja monelle varmasti yksi vuoden parhaimpia pelijulkaisuja, ihan sama vaikka peli olisi jo aikanaan pelattu läpi. Ei ihan välity tuo sama innostus maailmalta pelin suhteen kun tätä foorumia lueskelee. :)
 
Kyllä se Elden Ring oikea julkistus voi aiheuttaa samanlaisia tunteita, eihän siitä tiedetä mitään muuta kuin nimi kun pelikuvaakaan nähty. Selkeästi peli julkistettiin liian aikaisin tai sitten siellä on jotain ongemia kun mitään ei ole kuulunut.
 
Saapa nähdä viitsiikö tätä alkaa pelaamaan. DS1 ja 3 jäi kesken, liian vaikeita, ois pitänyt omilla taidoilla grindata liikaa.
DS2 ja Bloodborne meni läpi, Bloodbornen viimeisin DLC jäi kesken, sekin oli hieman liian vaikea omaan makuun.

Miten tämä vertautuu alkuperäisessä versiossa vaikeudeltaan jos vertaa noihin muihin.
 
Saapa nähdä viitsiikö tätä alkaa pelaamaan. DS1 ja 3 jäi kesken, liian vaikeita, ois pitänyt omilla taidoilla grindata liikaa.
DS2 ja Bloodborne meni läpi, Bloodbornen viimeisin DLC jäi kesken, sekin oli hieman liian vaikea omaan makuun.

Miten tämä vertautuu alkuperäisessä versiossa vaikeudeltaan jos vertaa noihin muihin.
Mielestäni on aika lailla vaikeimmasta päästä. Ehkä oli jopa vaikein itselleni. Tosin pelasinkin sitä ihan Soulsien ensikertalaisena. Todella vaikealta kyllä tuntui, mutta läpi meni kuten kaikki muutkin Sekiroa lukuunottamatta. Sekiroon vain loppui kiinnostus, ja oli sekin kyllä pirun vaikea.
 
Ylös Bottom