Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Digital Foundry on näköjään todella vakuuttunut ps5 ohjaimesta/minkä kokemuksen se tarjoaa. No kohta se päästään kokemaan itsekin
Ps. En ennakkotilannut :(
Ei taida tosiaan löytyä netistä tällä hetkellä yhtäkään ihmistä joka ei ole hehkuttanut DualSenseä sen saatuaan käsiinsä. Siinä kohtaa, kun Digital Foundryn Richard Leadbetter puhuu "vallankumouksellisesta" kontrollerista niin pakkohan se on uskoa kontrollerin oikeasti olevan erinomainen. :)

Enää on sitten nähtävä kuinka ohjain kestää ja kuinka moni 3rd party studio sitä jatkossa tukee. Toivottavasti Xboxilta ja miksei Nintendoltakin ilmestyisi tulevaisuudessa samankaltainen ohjain markkinoille jonka myötä varmasti 3rd party studioiden tuki nousisi entisestään.
 
Enää on sitten nähtävä kuinka ohjain kestää ja kuinka moni 3rd party studio sitä jatkossa tukee. Toivottavasti Xboxilta ja miksei Nintendoltakin ilmestyisi tulevaisuudessa samankaltainen ohjain markkinoille jonka myötä varmasti 3rd party studioiden tuki nousisi entisestään.

Uskon, että Xboxin ohjain tulee olemaan jatkossakin pelkistetty, jotta se olisi täysin yhteensopiva Xboxin, Windowsin ja Xcloudin kanssa. Ei mitään järkeä tuoda ominaisuuksia, jotka eivät välttämättä toimisi Xboxin ulkopuolisilla alustoilla.
 
Uskon, että Xboxin ohjain tulee olemaan jatkossakin pelkistetty, jotta se olisi täysin yhteensopiva Xboxin, Windowsin ja Xcloudin kanssa. Ei mitään järkeä tuoda ominaisuuksia, jotka eivät välttämättä toimisi Xboxin ulkopuolisilla alustoilla.
Ei kai ominaisuuksien olisi pakko joka pelissä toimiakaan? Meinaan kyllähän DualSenselläkin pystyt pelaamaan PS4:llä, Windowsilla tai Xcloudilla, mutta et tietenkään tunne uusia haptic feedbackia tai adaptive triggereitä jos niitä ei ole peleihin alunperinkään suunniteltu.

Jos nyt oletetaan, että tulevaisuudessa Xboxin kontrollerista löytyy haptic feedback/adaptive triggerit, niin eikö tämä vain tarkoita sitä, että pystyt pelaamaan normaaliin tapaan vaikkapa Skyrimiä perinteisellä tärinällä, mutta TES6 pelatessa aktivoituu kontrollerista haptic feedback/adaptive triggerit? Ja Xboxin loistava BC-tiimikin saisi lisäpuuhaa lisäämällä uuden kontrollerin tuen vanhoihin peleihin. :)
 
Ei taida tosiaan löytyä netistä tällä hetkellä yhtäkään ihmistä joka ei ole hehkuttanut DualSenseä sen saatuaan käsiinsä. Siinä kohtaa, kun Digital Foundryn Richard Leadbetter puhuu "vallankumouksellisesta" kontrollerista niin pakkohan se on uskoa kontrollerin oikeasti olevan erinomainen.
Enpä usko, että adaptive triggerit ja haptic feedbackit toimittavat suurtakaan roolia. Ei PS4 ohjainkaan ole hyvä koska siinä on mousepad tai mikä lie. Oikeasti hyvän ohjaimen määrittää se, että sopiiko se käteen ja en epäile, etteikö Dualsense sopisi. Mutta hehkutat ohjaimta vääristä syistä.
 
Oikeasti hyvän ohjaimen määrittää se, että sopiiko se käteen ja en epäile, etteikö Dualsense sopisi. Mutta hehkutat ohjaimta vääristä syistä.

Oletko joku virallinen "näin ohjaimet arvotetaan"-taho? Itse olin jo menossa xbox-leiriin, mutta nuo ohjaimen uudet ominaisuudet ovat juuri sitä mitä olen kaivannut ja saatankin päätyä PS5:n ostoon ihan vain sen takia. Toki täytyy päästä testaamaan ja odottaa että miten pelit alkavat tätä hyödyntämään jne.
 
Enpä usko, että adaptive triggerit ja haptic feedbackit toimittavat suurtakaan roolia. Ei PS4 ohjainkaan ole hyvä koska siinä on mousepad tai mikä lie. Oikeasti hyvän ohjaimen määrittää se, että sopiiko se käteen ja en epäile, etteikö Dualsense sopisi. Mutta hehkutat ohjaimta vääristä syistä.
Tähän vahva sama. Pleikkarin ohjain on pulkistunut joka sukupolvi PS3 ohjaimesta lähtien. DualShock 3 oli aika kammotus. Tatit aivan liian lähelle toisiaan, pieni ja jonkun aivan täysin päättömän aivopierun seurauksena kuperat liipasimet. DualShock 4 paransi joka osa-alueella. Ohjain on edelleen vähän pieni, mutta liipasimet ovat onneksi koverat ja muotoilua on vähän mietitty. Nyt sitten DualSense on jo oikeasti ihan eri puusta veistetty. Kunnolla lihaa luiden ympärillä ja näyttää että tatit ovat vähän kauempana toisistaan. Tämä näyttää epäilemättä Sonyn parhaiten muotoillulta ohjaimelta ja juuri se on syy mikä tässä vetoaa.

Nyt kun vielä tatit olisivat samoilla kohdin kuin Xboxilla ja Nintendolla, niin homma olisi paketissa. :)
 
Tällaisia kommentteja tuolta maailmalta nyt vain tulee uudesta pleikkarin ohjaimesta. Tässä tunnettu kaveri, jolta löytyy molemmat nextgen-konsolit.

 
Itse kyllä odotan ilolla dualsenseä,(jos nyt joskus saisi sen ps5 tilattua :( ) tykkäsin paljon xbox onen ohjaimesta koska siinä oli triggereillä tärinät. Ei ne nyt enää niin superilta tunnu mutta se että siinä oli kuitenkin kiva "tietuntuma" ero esim autopelien kaasun ja jarrun osalta ja ilman sitä oli tylsempi pelata.
Nyt kun tulee ohjain jossa tuo on viety pohjoisnavalle asti ;) niin sehän on erinomaista. Samoin tuo perus tärinä korvattu oikeasti hienosäätyvillä tärinöillä yhdistettynä ohjaimen kaiutintoimintoon nostanee sen toiminnallisuuden uusiin sfääreihin. En omista Iphonea mutta sain kokeilla sen version tuosta haptisesta versiosta niin onhan se 10x mitä perus tärinät. Suunta on oikea, seuraaviin ohjaimiin sitten vielä oikea 3d haptinen palaute, tuntuma jonka voisi kohdistaa mihin kohtaan ohjaimen pintaa tahansa.
 
Huomaa kyllä kuka on missäkin leirissä kun ohjaimen ominaisuudet voi lytätä suoralta kädeltä kokeilematta, vaikka suunnilleen kaikki jotka on sitä oikeasti käyttäneet ylistävät sitä.
Ei ainakaan itse ollut tarkoitus lytätä ohjaimen ominaisuuksia, vaan tuoda esiin sitä kuinka paljon paremmalta tuo DualSense muotoilultaan näyttää kuin aikaisemmat pleikkarin kapulat. Tämä on minulle ainakin kaikista isoin plussa. Jos ohjainta ei ole hyvä pitää kädessä, niin siinä ei paljon uudet ominaisuudet auta.
 
Huomaa kyllä kuka on missäkin leirissä kun ohjaimen ominaisuudet voi lytätä suoralta kädeltä kokeilematta, vaikka suunnilleen kaikki jotka on sitä oikeasti käyttäneet ylistävät sitä.
Itse myös olen jo nähdyn perusteella sanonut että dualsense on muotoilultaan paljon parempi kuin vanhat. koko aika lähempänä xbox ohjaimen mahtavaa muotoilua. Huomaa myös missä leirissä ollaan kun ei enää isommat konsoli tehot ja nextgen ominaisuudet kiinnosta :)
 
Huomaa kyllä kuka on missäkin leirissä kun ohjaimen ominaisuudet voi lytätä suoralta kädeltä kokeilematta, vaikka suunnilleen kaikki jotka on sitä oikeasti käyttäneet ylistävät sitä.
Mä odottelen että pääsen kokeilemaan tota uutta ohjainta, onneks pari kaveria on sanonu että ostavat pleikan jossain kohtaa, niin pääsee testaamaan omin "pikku" kätösin ja jos se tuntuupi kivalta, niin sitten menee ostoon ittellekin, jos nyt vaan sen ominaisuuksia aletaan tukemaan pc-puolellakin.

"Tuomion" ohjain saa sitten kun sitä on päässyt itte näpelöimään. :) Siihen asti luotetaan boksin Elite V1 kapulaan.
 
On vääntöä kyllä. Uusi ohjain on vakuuttanut kaikki, jotka ovat sitä kokeilleet, mutta täällä asialla ei ole niin väliä koska ne aikaisemmat ovat olleet huonoja ja muotoilulla on enemmän väliä, joka sekin on optimoitu.

Selkeästi ohjain on osa sitä Sonyn ja MS:n erottavaa strategiaa. Sony haluaa enemmän Nintendoksi kun taas MS enemmän pelimaailman Netflixiksi.

Boksilla pelaat kaikkea kaikkialla kun taas pleikalla parhaita excluja parhaimmalla ohjaimella ja innovatiivisella SSD-ratkaisulla. Molemmille on kova kysyntä markkinoilla.
 
Pleikkarin pomomies juttelee kuinka vielä vuonna 2022 iso osa pelaa PS4:llä.


That can be quite powerful, because in 2021, 2022... that PS4 community that we've spoken about, they will be the vast majority of people on PlayStations during that time. It is crucial that we keep them engaged and happy. And the last six months have demonstrated that we could do that to an extent that we didn't think possible when we were setting our minds pre-COVID.

Rivien välistä on suhteellisen helppo lukea, että aikaisemmin sanottu mantra "uskomme sukupolviin" on nyt viimeistään unohdettu ja pleikkarinkin puolella tullaan näkemään enemmän ja vähemmän crossgen pelejä.

Edit. Linkkiä vielä haastikseen: https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-10-29-how-sony-plans-to-make-ps5-bigger-than-ps4
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mua tekniikka kiinnostaa, mutta enimmäkseen se näkökulma, että mitä tekniikka mahdollistaa. Jos tärkein RDNA2:n myyntiargumentti on että "siinä on RDNA2", niin... no, mitä sitten?

Tuntuu siltä, että penäät tässä asioita, joista ei vielä tiedetä mitään, koska koko konsoleita ei ole edes vielä julkaistu. Eikös täällä ole monta kertaa jo todettu, että se on melko tyhmää?

Vaikka loppujen lopuksi nämä(kin) ovat vain tyhjänpäiväisiä kirjainyhdistelmiä, joihin kuluttajat voivat epätoivoisesti tarrautua, LOOGISINTA on kuitenkin olettaa, että RDNA2 mahdollistaa enemmän ominaisuuksia kuin "RDNA 1.5". Vai yritetäänkö tässä väittää mustaa valkoiseksi?
 
En tiedä onko muut huomannu saman, mutta kaikkialla missä käsitellään PS5:sen uutta ohjainta niin kukaan ei ole maininnut mitään huonoa? Kyseesssä ilmeisesti universumin paras konsoliohjain?

Minulla ei henk.koht. ole mitään vastaan pleikkaria, mutta onko kuitenkin enemmän kyse markkinoinnista?
 
Ylös Bottom