Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Heh heh...

Eli PS5:n pitää kompensoida tehoja boostilla ja vielä tekee sen niin että silloin lasketaan taajuuksia CPU:lta. Eikö tämä keskustelu ole jo käyty joku kymmenen sivua sitten.

Muuten tuo siiteeraamasi RedGamingTech on myös sanonut että hän on lähes varma, että PS5:ssä on RDNA3 ominaisuuksia. Että semmoinen lähde kyseessä...

Se että kelloja vaihdetaan satoja kertoja sekunnissa koska kuorma ei ole koskaan 100% ei ole mikään boosti. Et ymmärrä tai halua ymmärtää näitä asioita. Kun väitteesi ovat tällä tasolla niin turha keskustella

Ja voin vakuuttaa että AMD deeplearning SS toimii myös PS5:lla vaikka Sony ei asiasta huutele. On se hurjaa
 
Se että kelloja vaihdetaan satoja kertoja sekunnissa koska kuorma ei ole koskaan 100% ei ole mikään boosti. Et ymmärrä tai halua ymmärtää näitä asioita. Kun väitteesi ovat tällä tasolla niin turha keskustella

Ja voin vakuuttaa että AMD deeplearning SS toimii myös PS5:lla vaikka Sony ei asiasta huutele. On se hurjaa
Ai että kun sinä laitoit hehettely viestin ja minä siihen vastasin, niin minun väitteet on "tällä tasolla". Selvä homma, hienoa argumentointia.

Kyllä se nyt vaan on boosti. Ihan jo pelkästään siksi, ettei ole lukittu kellotaajuus. Voit ihan vapaasti käännellä ja väännellä termistöä miten haluat. Tietysti jos haluat, niin asian voi myös ilmaista niinpäin että PS5 on boostin vastakohta, kun joissain tilanteissa joudutaan painamaan kellotaajuuksia alaspäin.

Voit vakuutella ihan mitä haluat, mutta jos Sony ei niitä asioita vahvista tai emme näe näitä ominaisuuksia hyödynnettävän peleissä, niin se on mitä se on. Kuten sanoin aikaisemmin, Sony varmasti paikkaa näitä ominaisuuksia omilla ratkaisuillaan. Kuinka hyvin ja kattavasti, sitä emme vielä tiedä.
 
Näissähän tuo AI puoli on sidottu suoraan olemassa olevaan grafiikka jauhantaan (shaderi yksikkö) joten se miten sitä käytetään on poissa grafiikan väännöstä.. toki aivan mahdollista että AI puolelle saadaan rutiini joka tekee asian tehokkaammin kuin perus raaka gfx vääntö joten lopputulema on samalla teholla enemmän tulosta. AI skaalaus ei ole ilmeisesti hirveitä tehoja vaativa kun kerta Nvidia Shield Tegra shaderitkin sen saa tehtyä videokuvalle.. ja onhan näitä eri menetelmiä alkanut tulla muualtakin kuin Nvidian tai Amd:n takaa.
Sitten vain odotellaan sitä esittelyä, tuleeko hyötyä ja paljonko.
 
Jos nyt jotain Spider-Manin pelikuvaa katsoo, niin kenellä ensimmäinen ajatus on että "ihan kiva, mutta selkeästi ei ole RDNA2"?
 
Jos nyt jotain Spider-Manin pelikuvaa katsoo, niin kenellä ensimmäinen ajatus on että "ihan kiva, mutta selkeästi ei ole RDNA2"?
Ai sen Spider-Manin joka julkaistaan myös tämän sukupolven pleikkarille? Ja senkö Spider-Manin, joka on rakennettu vuonna 2018 julkaistun Spider-Manin pelimoottorin päälle?

Joo, eipä se tosiaan kerro vielä tulevan sukupolven tehoista läheskään kaikkea. Ei PS5:n tehoista, eikä RDNA2:n mahdollisista vaikutuksista.
 
Vai pitääkö tässä kirjoittaa jatkossa niin että jos kritisoi tai kyseenalaistaa pleikkaria, niin pitää myös muistaa aina mainita että sen peli(t) näyttää hyvältä. ;)
Ei, mutta jotenkin kummalliselta tuntuu tuo vääntö siitä, että onko se nyt täysi RDNA2 vai karsittu versio vai kustomoitu versio. Muistuttaa sitä mesoamista Xbox Onen alkuaikoina siitä pilvilaskennasta ja miten se mullistaa pelaamisen. Ja että pilvessä laskettava kaupungin tuho tekee Crackdown 3:sta kaikkien aikojen upeimman pelin.

Lopulta kuitenkin kyse on pellin alle piilotetuista teknisistä detaljeista, joista on apua tasan sen verran kuin ruudulle saadaan näkymään. Esimerkiksi siitä ray tracingista on nyt keuhkottu ties kuinka kauan, ja kun jotain Miles Morales -kuvaa tuijottaa niin en ole vielä keksinyt, mistä tässä pitäisi olla kovasti vaikuttunut.

Ehkä olen vain sokea tai jotain, mutta PS4-pelit näyttävät jo riittävän hyviltä. Vähän kiiltävämpi reppu ei tee Spider-Manista millään merkittävällä tavalla parempaa peliä.
 
Ei, mutta jotenkin kummalliselta tuntuu tuo vääntö siitä, että onko se nyt täysi RDNA2 vai karsittu versio vai kustomoitu versio. Muistuttaa sitä mesoamista Xbox Onen alkuaikoina siitä pilvilaskennasta ja miten se mullistaa pelaamisen. Ja että pilvessä laskettava kaupungin tuho tekee Crackdown 3:sta kaikkien aikojen upeimman pelin.

Lopulta kuitenkin kyse on pellin alle piilotetuista teknisistä detaljeista, joista on apua tasan sen verran kuin ruudulle saadaan näkymään. Esimerkiksi siitä ray tracingista on nyt keuhkottu ties kuinka kauan, ja kun jotain Miles Morales -kuvaa tuijottaa niin en ole vielä keksinyt, mistä tässä pitäisi olla kovasti vaikuttunut.

Ehkä olen vain sokea tai jotain, mutta PS4-pelit näyttävät jo riittävän hyviltä. Vähän kiiltävämpi reppu ei tee Spider-Manista millään merkittävällä tavalla parempaa peliä.
Huonon valaistuksen takia uusimman Halon demo ei tehnyt kehenkään suurta vaikutusta.
 
Huonon valaistuksen takia uusimman Halon demo ei tehnyt kehenkään suurta vaikutusta.
Ja sielläkin on taakkana tämän sukupolven Xbox One. Tuskin siis Halo Infinite tulee koskaan olemaan graafisesti sukupolven parhaimman näköinen peli. Tekeekö se pelistä huonon? Ei tietenkään. Ihan niinkuin se ei tee Spider-Man Miles Moralesista huonoa peliä, että se julkaistaan myös PS4:lle.

Kuitenkaan nämä pelit eivät kerro kaikkea siitä tehosta ja uusista ominaisuuksista mitä tulevan sukupolven konsolit pitävät sisällään. Uusi tekniikka kiinnostaa ja siksi esim. mahdollisista RDNA2:n ominaisuuksista puhutaan ja "meuhkataan".
 
Ja sielläkin on taakkana tämän sukupolven Xbox One. Tuskin siis Halo Infinite tulee koskaan olemaan graafisesti sukupolven parhaimman näköinen peli. Tekeekö se pelistä huonon? Ei tietenkään. Ihan niinkuin se ei tee Spider-Man Miles Moralesista huonoa peliä, että se julkaistaan myös PS4:lle.

Kuitenkaan nämä pelit eivät kerro kaikkea siitä tehosta ja uusista ominaisuuksista mitä tulevan sukupolven konsolit pitävät sisällään. Uusi tekniikka kiinnostaa ja siksi esim. mahdollisista RDNA2:n ominaisuuksista puhutaan ja "meuhkataan".
Niin, uuden tekiikan ansiosta raja ei tule niin nopeasti vastaan. Vaikkei tuloksia nähdä vielä, tulevaisuudessa erot voivat olla suuretkin.
 
Kyllä se nyt vaan on boosti. Ihan jo pelkästään siksi, ettei ole lukittu kellotaajuus. Voit ihan vapaasti käännellä ja väännellä termistöä miten haluat. Tietysti jos haluat, niin asian voi myös ilmaista niinpäin että PS5 on boostin vastakohta, kun joissain tilanteissa joudutaan painamaan kellotaajuuksia alaspäin.

Yksinkertaistat asioita joista et selvästi ymmärrä yhtään mitään ja vedät sitten dramaattisia johtopoäätöksiä. Hohhoijaa oikeasti..

PS5:n kellot voivat muuttua alaspäin korkeintaan muutaman prosentin jos virtaa viedään vaikka 10W suuntaan tai toiseen. Jos kellot muuttuisivat jatkuvasti ylöspäin tai vaihtuisivat lämpötilan mukaan olisit oikeassa.
 
Kappas, tämäkin foorumi vielä pystyssä, viime viestistä onkin vierähtänyt "tovi" aikaa. :D

Luin ketjun RDNA2 keskustelua lävitse ja ainakin minua ihmetyttää, kuinka Microsoftilla voi ylipäätään olla tietoa PS5:n GPU:n toteutuksesta käytännössä, joten miten he voivat väittää että PS5 GPU ei ole RDNA2 -yhteensopiva?
 
Kappas, tämäkin foorumi vielä pystyssä, viime viestistä onkin vierähtänyt "tovi" aikaa. :D

Luin ketjun RDNA2 keskustelua lävitse ja ainakin minua ihmetyttää, kuinka Microsoftilla voi ylipäätään olla tietoa PS5:n GPU:n toteutuksesta käytännössä, joten miten he voivat väittää että PS5 GPU ei ole RDNA2 -yhteensopiva?

Eilisessä AMD-tilaisuudessa kerrottiin, että Xbox Series -konsolit ovat ainoastaan Full RDNA2 -yhteensopivia.
 
Eilisessä AMD-tilaisuudessa kerrottiin, että Xbox Series -konsolit ovat ainoastaan Full RDNA2 -yhteensopivia.

Ok, eli täältä kyseinen PR oli sitten ammennettu. Tämä ei tosin poista sitä mahdollisuutta että PS5:sta löytyisi Sonyn omaa kustomointia RDNA2-arkkitehtuurin vakioratkaisuiden tilalle, kuten Cernyn GDC-presentaatio antoi ymmärtää. No aika näyttää tämänkin lopputuloksen.

Mutta pelaajana kysyn: mitä sitten?

Teoriassa esim. onnistuneella VRS-implementaatiolla saadaan lisäfreimejä peliin Wolfenstein Youngbloodin tapaan. Eli on näillä uusilla tekniikoilla ihan käytännönkin hyödyt joissain tapauksissa.
 
Yksinkertaistat asioita joista et selvästi ymmärrä yhtään mitään ja vedät sitten dramaattisia johtopoäätöksiä. Hohhoijaa oikeasti..

PS5:n kellot voivat muuttua alaspäin korkeintaan muutaman prosentin jos virtaa viedään vaikka 10W suuntaan tai toiseen. Jos kellot muuttuisivat jatkuvasti ylöspäin tai vaihtuisivat lämpötilan mukaan olisit oikeassa.
Eli siis puhutaan samasta asiasta käyttäen eri termistöä. Miksi ihmeessä me siis tästä kinastellaan? :D
Mutta pelaajana kysyn: mitä sitten?
Se kai on jokaisen pelaajan omasta halusta kiinni kuinka paljon tekniikka kiinnostaa. Jos kiinnostus on mitä sitten -tasolla, niin silloinhan asia on sillä taputeltu.
 
Ylös Bottom