Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Minulla ei ole tällaista ollenkaan. Ihan yhtä hyvin ottaa painallukset kuin Xbox Onen ohjain. Onkohan sinun ohjain ollut jossain testipenkissä ennenkuin on mennyt laatikkoon. :D
Veikkaan että on ihan vaan toteutustapa ohjaimessa ja oma perstuntuma pohjautuen pleikka ohjaimeen.

Sen verran tein että testasin xbox ohjain asetuksissa kaikkia on/off näppäimiä niin kaikki muut (L1R1, ristikko) toimi täysin hyvin tuntumaltaan, eli painallus rekisteröityi yhdessä painalluksen nytkähdyksen ja "klik" äänen kera, eli vaikka näpykkää painoi hitaasti niin vaste tuli synkronissa.
ABXY näppäimissä ei ollut sama meininki, niissä kevyesti vaikka vähän vinosti painaessa tuntui että näppylä liikahti jopa pohjaan asti mutta varsinainen kytkentä ei vielä tullut, se vaati "varmemman"pohjaan painamisen. eli vaikka namiska liikkuu niin se ei rekisteröi kuten nuo naksu tyyliset muut.
Juujuu, tottumis kysymys mutta noiden XYAB tuntuma ei ole pleikka nappien tasolla.. ei ole dissaamista vaan ihan rehellinen arvio.

Sitten toiseen asiaan.. joissain videoissa mainittiin että ohjaimen paritus härdelliä puhelimen ja konsolin välillä olisi parannettu jouhevammaksi, että ohjain muistaa eri laitteita mutta tätä ei ole esitelty että miten.. miten xbox näppäintä painamalla se päättää kumpaan laitteeseen kytkeytyy jne??
 
Ainii joo totta. Pitää miettiä jatkossa että hankkisiko vielä erikseen oman 4k blu-ray soittimen joka tukee visionia.
Jos nyt omaan mutuun ja muutamiin vertailuvideoihin on luottaminen niin hdr10 vs. DV ero on olematon.. joskus DV on aavistuksen parempi, joskus HDR10, ei kannata stressata :)
 
Tulipa muuten testattua/todettua juuri äsken sellainen homma, että Quick Resume toimii myös silloin kun vaihtaa levyä. Konsoli oli ollut sammuneena. Otin Dirt 5:n pelilevyn ulos ja laitoin Assassin's Creed Valhallan sisään. Peli käynnistyi automaattisesti ja palasi muutamassa sekunnissa suoraan siihen kohtaan mihin olin pelin toissapäivänä jättänyt. Ei edes mihinkään pauseruutuun, vaan suoraan peliin. :eek:

Tuo ominaisuus on ihan älytön.
 
Jos nyt omaan mutuun ja muutamiin vertailuvideoihin on luottaminen niin hdr10 vs. DV ero on olematon.. joskus DV on aavistuksen parempi, joskus HDR10, ei kannata stressata :)

Juu toki.. nää onkin näitä henkimaailman juttuja. :D
Tulipa muuten testattua/todettua juuri äsken sellainen homma, että Quick Resume toimii myös silloin kun vaihtaa levyä. Konsoli oli ollut sammuneena. Otin Dirt 5:n pelilevyn ulos ja laitoin Assassin's Creed Valhallan sisään. Peli käynnistyi automaattisesti ja palasi muutamassa sekunnissa suoraan siihen kohtaan mihin olin pelin toissapäivänä jättänyt. Ei edes mihinkään pauseruutuun, vaan suoraan peliin. :eek:

Tuo ominaisuus on ihan älytön.

Miten tämä toimii käytännössä? Eli pitääkö ns peli jättää "taustalle" siihen mihin haluat lopettaa. Ei siis palata alkuvalikkoihin eikä lopettaa peliä kokonaan. Poistuu pelistä alkunäyttöön Xbox näppäimestä..
 
Miten tämä toimii käytännössä? Eli pitääkö ns peli jättää "taustalle" siihen mihin haluat lopettaa. Ei siis palata alkuvalikkoihin eikä lopettaa peliä kokonaan. Poistuu pelistä alkunäyttöön Xbox näppäimestä..
Riittää, että painaa Xbox-nappia. Peli voi olla missä tahansa tilassa tai näkymässä, ja meno jatkuu Quick Resumella sit tasan siitä, mihin oli jäänytkin.
 
Kyllä se mun tietääkseni tukee leffoissa ja myöhemmin peleissä.

Tässä on uutista päivitetty tällä viikolla HDR10+ tukea ei ole ja levyasema ei tue Dolby Visionia.

Ei se tietenkään iso asia ole, kun HDR10+ ja Dolby Vision voi tarjota tietyissä tapauksissa huonomman lopputuloksen paremmasta tekniikasta huolimatta. Toivottavasti kuitenkin päästään tulevaisuudessa siihen tilanteeseen, että dynaamiset HDR:t hyödynnetään kunnolla oli sitten kyse peleistä tai leffoista.

Jostain se on aloitettava ja hienoa, että Xbox on jo One X:llä sitä hieman yrittänyt ja Series konsolit varmasti jatkavat sitä työtä.
 
Noniin, tästä se sitten lähtee taas Ippenaattorilla uusi konsolisukupolvi käyntiin! Hyviä pelihetkiä kaikille sekä boxin että plegen puolelle, kun tähän sukupolveen pääsette mukaan heittäytymään! Ja toivottavasti mahdollisimman pian itse kukin. :)
Näytä liitetiedosto 4727
Toivottavasti nuo laitteet on vaan näytillä kuvaa varten tuossa lattialla.:eek: Johtohässäkkä on kyllä aikamoinen. :D
 
Näköjään Xboxin pörinäongelma on laajempikin ilmiö, kun youtubesta löytyy jo videoita siitä. Minun konsolissa tuo pörinä on vähintään yhtä kovaa kun tuolla videolla, ehkä jopa kovempaa, kun äänenvoimakkuutta on vaikea arvioida videoilta. Osa tyytyy tuohon "ominaisuutena", itse laitan kyllä huoltoon, koska pörisevällä konsolilla ei vain huvita jatkaa seuraavia vuosia ja mahdollinen jälleenmyyntiarvokin laskee tuosta. Olen jo erilaisia pörinöitä kuunnellut eri laitteissa niin pitkään, että tiedän niiden alkavan ärsyttämään pitemmän päälle paljon enemmän kuin aluksi.
 
Toivottavasti nuo laitteet on vaan näytillä kuvaa varten tuossa lattialla.:eek: Johtohässäkkä on kyllä aikamoinen. :D
Ei kyllä ne siinä noin ovat olleet ja onhan se kieltämättä melkoisen ärsyttävä johtohässäkkä. Mutta olen kuitenkin huonojen vaihtoehtojen kohdalla valinnut sen mielestäni turvallisimman ja konsoleiden ilmansaannin kannalta parhaan vaihtoehdon. Olisihan se toki mukavaa keksiä tapa, jolla johtohelvettiä olisi vähemmän, mutta kuitenkin varmistuisi, että nuo laitteet todella saavat ilmaa mahdollisimman hyvin kaikilta suunnilta.
 
Näköjään Xboxin pörinäongelma on laajempikin ilmiö, kun youtubesta löytyy jo videoita siitä. Minun konsolissa tuo pörinä on vähintään yhtä kovaa kun tuolla videolla, ehkä jopa kovempaa, kun äänenvoimakkuutta on vaikea arvioida videoilta. Osa tyytyy tuohon "ominaisuutena", itse laitan kyllä huoltoon, koska pörisevällä konsolilla ei vain huvita jatkaa seuraavia vuosia ja mahdollinen jälleenmyyntiarvokin laskee tuosta. Olen jo erilaisia pörinöitä kuunnellut eri laitteissa niin pitkään, että tiedän niiden alkavan ärsyttämään pitemmän päälle paljon enemmän kuin aluksi.
Resonoiko se siis noin vain silloin kun lukee levyä? Muuten on hiljainen?

On kyllä erikoinen ongelma. Ihan kuin näissä "viallisissa" konsoleissa ei olisi kasaus mennyt nyt ihan putkeen ja joku osa on irti tai huonosti kiinni. Levyn pyöriminen sitten aiheuttaa tarpeeksi tärinää, että lähtee resonoimaan. Kyllä minäkin huollattaisin jos oma Series X pitäisi tuommoista ääntä.
 
Kyllä se muuten on ihan hiljainen. Optinen asema pitää vähän enemmän ääntä kuin xbox one x:n. Ilmeisesti pörinä tulee tosiaan joskus levyä luettaessa, mutta ei aina. Aamulla se pörisi käynnistyessä jo, mutta silloinkin oli levy sisässä.
 
Kyllä se muuten on ihan hiljainen. Optinen asema pitää vähän enemmän ääntä kuin xbox one x:n. Ilmeisesti pörinä tulee tosiaan joskus levyä luettaessa, mutta ei aina. Aamulla se pörisi käynnistyessä jo, mutta silloinkin oli levy sisässä.
Onkohan sulla jäänyt noi levyaseman "tuet" huonosti tehtaalla ja sen takia resonoi pahasti.

 
Onko nyt niin että kun pidän sitä X nappia pohjassa ja valitsen sammuta konsoli, niin se latailee pelejä taustalla ? Kun ei se pidä mitään ääntä tai mitään valoja päällä niin ei tiedä. :D
 
Onko nyt niin että kun pidän sitä X nappia pohjassa ja valitsen sammuta konsoli, niin se latailee pelejä taustalla ? Kun ei se pidä mitään ääntä tai mitään valoja päällä niin ei tiedä. :D
Onko sulla se instant-on tila päällä? Jos on, niin sitten latailee taustalla.

Tuuletin jää myös pyörimään pienillä kierroksilla, niin siitä huomaa.
 
Onko sulla se instant-on tila päällä? Jos on, niin sitten latailee taustalla.

Joo on päällä, illalla sen sit näkee onko kone täynnä pelejä vai ei. Vähän huono kun ei konsoli millään ilmoita että se latailee, pleikalla tottunu siihen että siinä näkyy se oranssi valo ja pitää sellaista pientä puhinaa kun on hiljaista. Kirottu edistynyt teknologia :p;)
 
Joo on päällä, illalla sen sit näkee onko kone täynnä pelejä vai ei. Vähän huono kun ei konsoli millään ilmoita että se latailee, pleikalla tottunu siihen että siinä näkyy se oranssi valo ja pitää sellaista pientä puhinaa kun on hiljaista. Kirottu edistynyt teknologia :p;)
Niin ja nyt on SSD, niin ei kuule kovalevyn raksutusta :D
 
Ylös Bottom